Kat abces en koorts > da van wacht bellen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Kat abces en koorts > da van wacht bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 02:03

Hallo,
Mijn kat is zondag middag thuisgekomen na een zware nacht. Hij had een bijtwond in zijn hoofd. Een perforatie door de huid. Ik heb dit meteen ontsmet en metacam gestart (we zijn niet aan ons proefstuk toe). Abces telkens schoon gespoeld en ontsmet. Niet meteen naar de dierenarts omdat ik al een afspraak staan had morgen. Deze avond weer metacam gegeven. Kat heeft duidelijk pijn (derde ooglid zichtbaar) en heeft koorts 40,8.
Zou ik de dierenarts van wacht oproepen of wachten tot mijn afspraak morgenvoormiddag?
Bedankt

Eef_Bam

Berichten: 4094
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 02:05

Met zulke hoge koorts zou ik nu direct naar de da gaan als dat mogelijk is. Succes!

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Kat abces en koorts > da van wacht bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 02:08

Ik zou nu direct gaan, als de ontsteking zich door t lijfje verspreid kan t snel gaan.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 02:12

2a54z6e45r6r schreef:
Hallo,
Mijn kat is zondag middag thuisgekomen na een zware nacht. Hij had een bijtwond in zijn hoofd. Een perforatie door de huid. Ik heb dit meteen ontsmet en metacam gestart (we zijn niet aan ons proefstuk toe). Abces telkens schoon gespoeld en ontsmet. Niet meteen naar de dierenarts omdat ik al een afspraak staan had morgen. Deze avond weer metacam gegeven. Kat heeft duidelijk pijn (derde ooglid zichtbaar) en heeft koorts 40,8.
Zou ik de dierenarts van wacht oproepen of wachten tot mijn afspraak morgenvoormiddag?
Bedankt

Wat betekent het dikgedrukte?

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 02:12

Oke, net gebeld. Ik mag hem nog een dosis metacam bijgeven en morgen naar de afspraak gaan.

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Kat abces en koorts > da van wacht bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 02:13

Hij heeft al wel vaker vechtwondes gehad waarvoor we naar de dierenarts gemoeten zijn. Daarom hebben we nu standaard ook metacam in huis liggen. Laatst was ook een bijtwonde in de kop met een abces.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Kat abces en koorts > da van wacht bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 02:43

Heftige koorts + heftige pijn = DA. Maar ik zie dat je DA niet wilt... ik weet niet, het klinkt heftig. Anderzijds is het ‘ook maar’ een wond die niet in de organen zit. Hoe is je gevoel?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Kat abces en koorts > da van wacht bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 02:50

Is het abces nog niet open gebroken? Ik dacht altijd dat een abces eerst moest rijpen en dan kunnen ze idd koorts krijgen.

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 02:53

Ik heb hem zoals gezegd door dierenarts extra metacam gegeven. Nu was hij oke en actief en begon hij al brokjes te eten. Heb nog even gewacht, koorts is mooi gedaald en hij kwam al langs mijn benen wrijven. Dus ik denk dat het wel oké is. Abces is verder niet bijgevuld en blijft mooi draineren en is netjes ontsmet. Hij wast of likt er niet aan ( is midden op zijn kop tussen de oren dus ook wel een 'veiligere zone' .)

Indien hij de beetwonde elders zou gehad hebben was ik ook meteen maandagochtend gegaan ongeacht of ik nu morgen al een afspraak had of niet.

Het abces is ontstaan door een beet wonde die nig niet eens goed dicht was en bij het ontsmetten is die opengekomen.

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 08:03

Bij starten met Metacam begin je altijd met een dubbele dosering. :j Beterschap voor poezel! :(:)