[VOLG] Reebokje aankomen lopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aslien

Berichten: 629
Geregistreerd: 19-11-12

[VOLG] Reebokje aankomen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 11:30

Goedemorgen,
Sinds gister loopt er een ree om het huis. Ik gok hem van vorig voorjaar. Hij is totaal niet schuw. Ik probeer zo veel mogelijk uitzicht te blijven zodat hij niet went aan mensen. Maar toen we hem gister weg probeerde te jagen was hij alles behalve onder de indruk. Net kwam de hond hem tegen en hij bleef gewoon staan (stonden misschien een meter uit elkaar) waarna de hond geschrokken de benen nam :+ ( Berner sennen). Nu weet ik niet zo goed wat ik er mee moet. Hij oogd gezond, goede vacht, oogjes, poep, eet gras etc... Ik wil hem absoluut niet tam maken maar hem niet voor altijd ontwijken :D .
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 15-01-18 11:08, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: In overleg met TS een volg-tag gegeven

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Reebokje aankomen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:31

Bos in de buurt? Anders de boswachter bellen?

CarinaR

Berichten: 11953
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:32

Huh, da's wel maf ja. Wellicht verstoten en nu opzoek naar een eigen kudde? Geen idee hoor.
Ik zou gewoon in eigen gang blijven doen, gaat vanzelf wel weer weg, en anders ff contact opnemen met natuurbeheer

SofieHavan

Berichten: 1882
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Re: Reebokje aankomen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:34

Misschien een tam dier dat ergens ontsnapt is? Ik zou hem eventueel wel wat voeder geven, hooi ofzo? Tam maken is niet de bedoeling dat snap ik, maar ja, hij heeft vast honger ;) Wel schattig!

(wij leerden overigens steeds dat tamme reeen vaak rabiës hebben :+ maar dat lijkt mij niet het geval ;) )

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Reebokje aankomen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:37

Ik zou gewoon lekker je ding doen. Alsof hij er niet is. Zo te zien gaat hij niet door jou tam worden.
Ik zou wel proberen uit te zoeken of er ergens 1 ontsnapt is. En evt als je het niet vertrouwd of hij gezond is een boswachter bellen

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:38

Hij is wel super schattig!
Normaal lopen zulke jongen dieren toch in een groep?
Ik zou Staatsbosbeheer even bellen voor advies.

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Reebokje aankomen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:39

Ik zou overigens geen voer gaan geven. Hij red zich wel en als je daar over twijfelt beheer van dichtstbijzijnde bos bellen...

Aslien

Berichten: 629
Geregistreerd: 19-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 11:39

Ja we zitten dichtbij bos aan alle kanten. Die zou ik inderdaad kunnen vragen. Het is dat de deur niet openstaat anders liep ie naar binnen. Hij was gister even weg maar hij blijft maar om het huis cirkelen.
Afbeelding
Edit: ontsnapt? Reeën houden was geloof ik bij de wet verboden dus dan moet ie al uit een opvang ontsnapt zijn.

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Reebokje aankomen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:42

Als er een opvang in de buurt is kun je die bellen misschien?
Overigens wil dat iets verboden is niet zeggen dat t niet gebeurd natuurlijk maar dan is de kans klein dat je t kunt vinden.
Maar er zijn nog steeds mensen die denken dat een jong wat alleen ligt verstoten is en het mee nemen. Zoiets kan het natuurlijk ook zijn...

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:42

Ik weet niet waar je woont maar in de Achterhoek ( Halle) zit wilde dierenopvang Noach, die kan je misschien bellen en vragen wat je er mee aan moet. https://www.opvangnoach.nl/

Aslien

Berichten: 629
Geregistreerd: 19-11-12

Re: Reebokje aankomen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 11:45

Bedankt voor alle tips! Bel wel even een opvang voor advies. Ik zit in Drenthe en ben bang dat een boswachter adviseert om er een jager bij te halen. Zou hem graag een kans geven dus hoop eigenlijk dat hij er zelf van door gaat.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:45

Ach, wat een schatje <3
Misschien ziet hij zijn eigen reflectie in het glas, en denkt daarom dat er andere reeën binnen zijn?
Ze zijn normaal inderdaad met meerdere samen.
Wordt er gejaagd in jullie bos? Misschien is hij al zijn vriendjes/familie verloren en is hij nog aan t treuren en denkt in jullie raam een nieuw maatje te hebben gevonden? :(:)

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:48

Ik vind het wel super super super schattig <3 Waarschijnlijk voelt hij zich veilig bij jullie huis :)

En wat woon je mooi TS :o

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:48

Ik zou even gaan rond bellen want een gezond wild dier doet dit niet.

AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:50

Aaaaaw kleintje <3

Ik moest zo hard lachen om de reactie van je hond. Heb zelf ook een Berner en zie het hem ook al helemaal doen. Zelf zou ik ook een opvang oid bellen die het diertje misschien even opvangt en medisch controleert en daarna uitzet. En anders: tja, dan hebbie er een huisdier bij =P Zodra er geen hek om je terrein zit, izzie niet opgesloten toch? =P

DreamUp

Berichten: 1616
Geregistreerd: 14-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:50

Geen idee wat je er mee moet, maar wat is die schattig <3
Lijkt me heel moeilijk om hem niet te gaan vertroetelen :o Goed dat je er beter over nadenkt.

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:52

Dit lijkt mij ook een tam dier, wil idd niet zeggen dat het niet gebeurt omdat het niet mag.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:54

Ilsaaaa schreef:
Bedankt voor alle tips! Bel wel even een opvang voor advies. Ik zit in Drenthe en ben bang dat een boswachter adviseert om er een jager bij te halen. Zou hem graag een kans geven dus hoop eigenlijk dat hij er zelf van door gaat.

De boswachters hier niet hoor, die kennen de beste opvangadressen voor dit soort dieren.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:54

Ik zou gewoon Mn ding blijven doen. Wat is het probleem als het op jullie erf blijft rond lopen?

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Reebokje aankomen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:57

Wat een leukerd! Maar hij ziet er inderdaad wel heel tam uit, niet echt natuurlijk gedrag zo. Wat hier al 100 keer is gezegd. Rondbellen naar bosbeheer in de buurt, dierenambulance of zo wat te doen.

Aslien

Berichten: 629
Geregistreerd: 19-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 11:59

Ik heb de opvang gebeld en zij raadde mij aan om het af te wachten. Omdat hij redelijk gezond oogt. Het is namelijk ook heel stress vol om gevangen te worden etc.. Maar zodra hij achteruit gaat kan hij daar terecht dus dat is fijn :). Jij hij is echt onwijs schattig het liefst zou ik hem ook helemaal vertroetelen haha. Afbeelding
Op de achtergrond zie je trouwens het bos waar hij waarschijnlijk vandaan komt.
Hij staat nu lekker te eten en heb hem zien plassen dus dat doet het ook. Ik heb ze trouwens van het weekend horen jagen maar heb geen idee waarop.
Edit; hij mag hier best blijven maar we hebben ook nog een andere hond en die vertrouw ik niet honderd procent met wild. En hij lijkt me veel gelukkiger in het bos.
Laatst bijgewerkt door Aslien op 09-01-18 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Merlen

Berichten: 1596
Geregistreerd: 24-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:59

Volgens mij is dit een diertje dat met de fles grootgebracht werd.
Grote kans dat hij ergens ontsnapt is ofwel werd vrijgelaten en terug contact zoekt met mensen.Ik gok het eerste.Hij ziet er zeer goed doorvoed uit.De wilde reeën die rond mijn weides leven zijn veel slanker.
Wil je niet dat hij in je tuin blijft dan zit er niets anders op dan naar een opvangcentrum te bellen.Maar je kan het ook een paar dagen aankijken en misschien vertrekt hij zelf weer.Hou wel in de gaten of hij gaat grazen.Een opvang zal hem na enige tijd ook terug vrijlaten.
Zoals hierboven al vermeld;sluit je hem niet op dan ben je niet strafbaar als hij bij je blijft.

Edit:grazen doet hij blijkbaar goed.
Laatst bijgewerkt door Merlen op 09-01-18 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:00

Wel lief zo eigenlijk, lekker op een rolletje slapen tegen het huis aan.

Zo te zien gaat hij daar ook niet weg. Kan lekker beschut liggen tegen jullie huis aan, andere grote grazers in de buurt als gezelschap (ik zie paarden in de wei).

zonnebloem18

Berichten: 24837
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:00

Bel even met Faunavisie zij hebben heel veel verstand van reeën en kunnen je goed adviseren. Ik vind het persoonlijk geen normaal gedrag voor een ree en ben in 7 jaar bij de dierenambulance nog niet tegen gekomen dat een gezonde ree dit gedrag vertoont.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Reebokje aankomen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:04

Ik zie af en toe wel foto's langskomen van reeën die paarden uitkiezen als gezelschap en dus steeds bij ze in de wei lopen. 1 die zelfs een stuk mee gaat op buitenrit :')
Maar die van jou blijft echt rond het huis en niet bij de paarden. Misschien idd spiegelbeeld in de ruit? Hij ziet er in ieder geval niet gestrest of iets uit.