Welke lichtgewicht koffer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stampeltje
Berichten: 388
Geregistreerd: 18-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 09:21

Ik heb sinds een paar jaar een samsonite lite van 75 of 80cm. Echt lekker licht ding die goed stabiel blijft. Reis een paar keer per jaar de wereld over en die koffer ziet er praktisch als nieuw uit. Ik heb mij overigens nooit zorgen gemaakt over de ritssluiting. Zit gewoon een TSA slot op. Overigens zou je een backpack of weekendtas kunnen laten wrappen op de luchthaven van vertrek. Is het hele rits-probleem opgelost.

Natasja__

Berichten: 1281
Geregistreerd: 22-05-08
Woonplaats: Hier en daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:42

Ik heb de Samsonite S'Cure (wel de 69 versie), zeer tevreden over! Maar 75 is vrij groot hoor.. met 23 kg is de 69 versie een mooiere maat vindt ik persoonlijk omdat de koffer dan gewoon gevuld is en spullen dus niet zo kunnen schuiven en 'rammelen'. Overigens is de American Tourister Lock'n'Roll ook een prima koffer, maar als het budget het toelaat zou ik voor de Samsonite S'Cure gaan.

Tipje: met rentepunten van ING kan je de koffer ook kopen voor €112 (75 versie)!

annemerel

Berichten: 590
Geregistreerd: 11-05-11
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 21:12

Wauw wat een reacties allemaal, super fijn, heel erg bedankt!

De ritskoffers vallen helaas echt af, ik vertrouw het gewoon niet en vind zo’n backpack tas geen gezicht

Ik neig nu steeds meer naar de samsonite, lijkt me inderdaad een net wat degelijkere koffer.

Beide zijn inderdaad bij de ING met rentepunten een stuk aantrekkelijker, mochten wij nu net ING hebben *D

annemerel

Berichten: 590
Geregistreerd: 11-05-11
Woonplaats: apeldoorn

Re: Welke lichtgewicht koffer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 22:41

Ik heb na alle adviezen net toch maar de Samsonite besteld! Nu nog wat zoeken om zo’n zwarte koffer opvallend te maken

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Welke lichtgewicht koffer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:48

Je had ook niet de zwarte moeten bestellen maar zo'n fancy kleurtje. Die zie je gelijk op de bagageband :D

Croo

Berichten: 297
Geregistreerd: 27-05-10
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:50

annemerel schreef:
Ik heb na alle adviezen net toch maar de Samsonite besteld! Nu nog wat zoeken om zo’n zwarte koffer opvallend te maken


Wij hebben er een aantal gekleurde lintjes (die je voor het inpakken van een cadeau gebruikt) aan gedaan, werkt super!

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:56

Ik zie dat je er al een besteld hebt. Goede keuze denk ik. Samsonite is een goed merk! American Tourister is ook goed hoor.
Ik zelf heb een American Tourister, volgens mij het oude model van jouw linkje. Is ook een hele fijne koffer. Vriendinnetje van mij heeft dezelfde alleen van Samsonite. Buiten het merkje om zie ik geen verschil tussen de koffers.

annemerel

Berichten: 590
Geregistreerd: 11-05-11
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 22:59

verootjoo schreef:
Je had ook niet de zwarte moeten bestellen maar zo'n fancy kleurtje. Die zie je gelijk op de bagageband :D


Hihi die fancy kleurtjes van samsonite vond ik niet zo fancy! En ik weet dat ik zwart altijd mooi vind en na die verhalen dat ze 30 jaar mee gaan zal, heb ik maar op save gespeeld

_Nadia_

Berichten: 2652
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 00:36

Als je op Ali express of Ebay zoekt op suitcase sleeve of suitcase cover vind je de leukste hoezen!

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Welke lichtgewicht koffer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 00:42

Of een gedeelte versturen via PostNL. Kan aardig schelen soms. Ligt ook aan het land natuurlijk.