Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:36

Marrit13 schreef:
Poeh pittig ja! Zou ik niet trekken geloof ik :D stills zien er prima uit toch!

Ik vind de oliebollenMel echt ge-wel-dig <3 wat een braaf ding toch! Lloyd zou dat écht niet waarderen :')

Wow, goed voornemen Saams! Wel heel tof. 3-3 ga je ook die indoorcross doen he? Wij staan al op de lijst ^) jank nu al.

Welkom Zilkestyn!


Ja!! Ik sta er ook op. Met oog op fout rijden toch maar 2 rondjes 60cm. Zondag de 25e gaan we er naar les. Hoop dat ze ons vlak bij elkaar plannen. Wie weet haalt lloyd de finale wel met zn ierse nuchterheid. :+

Zilkesteyn70

Berichten: 511
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Westoverledingen, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:59

Dankjullie wel allemaal :D
Ik heb een vraag waar jullie me misschien mee kunnen helpen:
Mijn pony komt dus uit ierland en er zit alleen een groen paspoort bij waarop staat: Cumann Lucht Capaillini Chonamara.
Is dit wel een officieel document en hadden daar niet meer "papieren" bij moeten zitten?
Er staat alleen een geboortejaar in, geen geboortedatum.
Ook vind ik het opvallend dat ze wel geimporteerd is naar NL maar ze is nog nooit ge-ent?

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:13

Het Ierse stamboek heet idd Cumann Lucht Capaillini Chonamara en geeft een groen paspoort uit. Ze kennen geen apart stamboekpapier zoals het Nederlandse stamboek wel heeft.
Ook alleen het geboortejaar erin is niet onbekend.
Dit is de link naar de online gegevens van jouw merrie in de Ierse database: https://cpbs.ie/db/public.php?a=10&std=23892

Ze is klasse 1, dat wil zeggen dat ze op een keuring is geweest en in het stamboek is opgenomen. En ze heeft in Ierland 5 veulens gehad.
Dat er geen entingsgeschiedenis in het paspoort staat is vervelend maar ook weer niet ongebruikelijk.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:30

Finale? Hoezo finale? Toch gewoon 2 rondjes springen en that’s it. Toch? Of heb ik me weer half ingelezen _O-

Zilkesteyn70

Berichten: 511
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Westoverledingen, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:32

Wow 5 veulens !!!
Dus dan zou ze misschien nog niet eens zo lang geleden uit ierland gekomen zijn?
Kun je dat ook ergens vinden wanneer ze naar NL gekomen is?

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:46

Nee dat is helaas niet na te kijken. Het laatste in Ierland geregistreerde veulen is van 2012. Dus ergens tussen 2012 en 2017.
Dit is een overzicht van haar veulens: https://cpbs.ie/db/public.php?a=150&std=23892

Het kan zijn dat ze destijds via de veiling in Clifden is verkocht. Dan zou ze in een oude catalogus terug te vinden kunnen zijn. Daar zou je nog even naar kunnen speuren.
Hier kun je de catalogi van de afgelopen jaren terug vinden: http://www.connemaraponysales.com/sales/

Zilkesteyn70

Berichten: 511
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Westoverledingen, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:30

Dankje voor de info, ik ga even kijken.
Haar eerste veulen kreeg ze in 2008, dus dan is ze al als 2 jarige gedekt 8)7
Ik moet zeggen dat ze er in mijn ogen niet uitziet als een merrie die al 5 veulens had :+

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:39

Marrit13 schreef:
Finale? Hoezo finale? Toch gewoon 2 rondjes springen en that’s it. Toch? Of heb ik me weer half ingelezen _O-


Zaterdagavond is de finale voor de mensen die foutloos zijn binnen de tijd. Dat is wat ik gelezen heb. Incl geldprijs. Dus lloyd moet even t gas erop zette

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:55

Oh dat ambieer ik zó niet :') wil gewoon 2 rondjes knallen en naar huis haha!

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:24

Klinkt super leuk, die indoor cross! Zet 'm op Marrit en Saams!!!

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:12

Lieve Connemara fans,

Ik heb jullie advies nodig! :)
Ik ben aan het kijken voor een Bucas smartex Rain deken.. Zijn er mensen hier die ervaringen hebben met de pasvorm? Of welke maat ik moet hebben. Normaal zit het beste 185.. Ik heb ook een eczeem deken van Rambo hier heb ik de 6.0 versie van.. deze is eigenlijk net iets te groot, maar bij de borst te groot.. Hebben jullie hier ervaringen mee? Ik hoor het graag!

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:07

Ik heb een Bucas sunshower - ligt erg fijn op mijn connie en ze heeft er erg moeilijke pasvorm (breede schouders en nek)

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:19

Marrit en saams wat leuk zeg indoor crossen.

Marrit mel had gewoon dikke pech hij vond vooral de lampjes niet geweldig maar dat was dus eigenlijk pech voor hem. Eerst 10 minuten met de neus heeeeeeel hoog in de lucht, ze zullen je maar bijten zeg. Daarna had hij door dat t zo erg allemaal niet was en kon hij toch nog lekker ontspannen.

En....hier vandaag wedstrijd gehad, al voor de derde x dezelfde jury achter elkaar maar ze had op de coupon geschreven dat het "paard" vooruit ging. Dat is dan wel weer leuk. Met 180,5 en 187 en zelfs een derde prijs naar huis. Verder ben ik mijn bucketlist aan t afwerken....les gepland bij Rien van de Schaft, man wat heb ik daar zin in!!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:38

Saams, Marrit: ik vind jullie hélden!
En als 1 van jullie in de finale komt zou dat toch helemaal stoer zijn!

Gizeppie: Bucas weet ik niet. Ik heb ( nog steeds met dank aan de tip van Bar) hier Rambo dekens ( met het liner systeem) en wil echt nooit meer anders. Wát een fijne dekens!

Tineke: gefeliciteerd met de punten en de derde prijs! Superleuk ook dat de jury dan de ontwikkeling ziet.


EK heeft vandaag Jou ook weer gestart, en in een professioneel deelnemersveld weer twee dikke wp's in het Z2 ( 212 en 214,5) gereden. .. terwijl ze ziek was en tussen 2 proeven door niet durfde te draven uit angst te moeten overgeven.......... en met 1 compleet mislukte wissel ( en dus een 0 die ze moest compenseren... en dus je niet durft te denken aan de score die ze gehad zou hebben met een gelukte wissel ( op andere momenten in de proef de wissel voor een 7 gesprongen....)

Mán... zo trots op EK en Jou-Jou, wat hebben ze dit geweldig gedaan.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:16

Punz e EK natuurlijk ook wat ontzettend geweldig ik heb er echt ontzag voor en vind t super knap!!!!!
EK voor jou beterschap hopelijk voel je je snel weer wat beter

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:17

Gizeppie schreef:
Lieve Connemara fans,

Ik heb jullie advies nodig! :)
Ik ben aan het kijken voor een Bucas smartex Rain deken.. Zijn er mensen hier die ervaringen hebben met de pasvorm? Of welke maat ik moet hebben. Normaal zit het beste 185.. Ik heb ook een eczeem deken van Rambo hier heb ik de 6.0 versie van.. deze is eigenlijk net iets te groot, maar bij de borst te groot.. Hebben jullie hier ervaringen mee? Ik hoor het graag!


ik heb van bucas gewoon zijn eigen maat (185) valt mooi met de hals. Zit alleen niet zo'n mooie rug in vind ik persoonlijk.

Zijn hier al mensen die zich hebben opgegeven voor de connemara competitie? En de wedstrijd in maart?
Hier beide al *\o/*
Ook staat 20 jan. de eerste wedstrijd weer gepland ben benieuwd hoe we het gaan doen. Met training gaat t heel goed maar nu kijken of we het in de proef ook voor elkaar krijgen.

Iedereen nog een gelukkige nieuwjaar :)

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:39

Zonnige kusjes van mijn Connemara Haha! Bedankt voor alle tips over de dekens!
Afbeelding

Fino

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Fryslân

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 18:14

Gizeppie, wij hebben oa ook een Bucas (zo'n ademende waterdichte) en die geeft hele rare (en nare) schuurplekken op haar borst, zelfs nadat er een zacht stuk overheen is gezet. Wij gaan nu over op Horseware Bravo met linersysteem. We weten nl dat de Horseware Amigo heel goed ligt.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 18:23

Ik ben ook niet tevreden over de bucas pasvorm. Heb wel de bucas rexuptex maar als gewone dekens heeft beaut alleen amigo.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:46

Fino schreef:
Gizeppie, wij hebben oa ook een Bucas (zo'n ademende waterdichte) en die geeft hele rare (en nare) schuurplekken op haar borst, zelfs nadat er een zacht stuk overheen is gezet. Wij gaan nu over op Horseware Bravo met linersysteem. We weten nl dat de Horseware Amigo heel goed ligt.


Thanks voor je advies! Ik heb idd ook een amigo 200 grams deken, die zit m super! HH doet ook niet veel goeds die schuurt helaas ook..

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:08

IN mijn ervaring is Horseware de enige deken die geen schuurplekken veroorzaakt. Zowel bij de pony's die ik had als nu bij mijn paard.
Kost wat maar dan heb je ook wat

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:10

Hoi, tijdje geleden dat ik mij hier gemeld heb.
Ben giga druk geweest met mijn werk.
Veel gebeurd hier.
Rex word steeds en steeds mooier en krijgt nu echt body.
Vorige week is er iemand geweest die natural horsemanship les geeft, ik kon rex nog steeds niet pakken in de wei of paddock en heb nu een soort spel wat ik met hem kan spelen en dan kan ik hem na 10 minuten pakken soms al sneller.
Ik heb een aantal weken leden oefen dressuur gereden gewoon voor de fun zonder te hebben geoefend 185 punten.
Dus zo juist een startkaart dressuur aangevraagd, en nieuwe wedstrijd kleding gekocht.
Wil beetje Ierse stijl starten heb een bruin tweed jasje besteld met creme bloes en gele broek en stropdas ipv plastron. super gaaf. nu maar hopen dat alles past.
En met rex ben ik bitloos gaan rijden en dat gaat vele malen beter als met bit.
En het meest spannende as zaterdag indoor cross 60 cm met rex.
Ben heel benieuwd hoe dat zal gaan.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:24

Wat stoer! War een vooruitgang ook! Indoor cross bathmen toch? Wilde ook meedoen maar wij gaan naar een springclinic van Marco de Jong.
Post je een foto als je outfit compleet is?

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:04

Saaams schreef:
Wat stoer! War een vooruitgang ook! Indoor cross bathmen toch? Wilde ook meedoen maar wij gaan naar een springclinic van Marco de Jong.
Post je een foto als je outfit compleet is?



Ja in bathmen. Vind het dood eng maar ook wel heel leuk.
Ik post een foto als ik. Mijn set compleet heb

Zilkesteyn70

Berichten: 511
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Westoverledingen, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:11

Kate heeft een Pagony Tiger 400 gr. outdoordeken op en deze past goed.