[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Finn__

Berichten: 180
Geregistreerd: 03-11-09

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 16:42

Wat gaan jullie hard zeg!

Ik vind het echt zo leuk om al die dikke buiken foto's bij anderen te zien!

Maira staat in een stal van 3,5 bij 5 als ik het goed zeg. Ik moet alleen de camera nog ophangen.

De bestrating ziet er netjes uit Luna.

Het eerste veulen komt al snel zag ik, leuk!

Dekgelden van het kfps vallen nog wel mee als ik het zo van andere rassen lees.

Gefeliciteerd Carmuh!

Maris_

Berichten: 1450
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:34

Hoe hebben jullie het qua stroomvoorziening voor de camera geregeld? Meeste stekker reiken niet ver.

jolandje

Berichten: 14287
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:58

ik heb stroom in de stal, maar de snoeren van de camera's moeten via de dakgoot naar het raam van de badkamer , dan boven het toilet langs en over de spiegel gehangen door de schuifdeur naar de slaapkamer :) daar staat een monitor op mijn nachtkastje :D

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 19:40

ziet er netjes uit sara mooi met die betegeling en marley lekker fluffy

hier is ook alles 1 grote modderpoel aan het worden, zelfs de gedraineerde paddock voor de stallen begint na drie jaar al modderplekken te krijgen. Dus we gaan ook wat extra moeten verharden vrees ik en opnieuw zand eraf en nieuw erop maar daar is het nu te nat voor.

caesar arme flirt
in de war, denk je? hier staat alles hengstig dat hengstig kan staan ;) , dochter haar pony, men vijfjarige en zelfs men driejarige staat knetterhengstig, echt nog nooit zo hard gezien, heb ze zelfs tussen haar billen gewassen daarnet en stinken :7

ik vind het ook snel gaan eigenlijk

gefeliciteerd aan de jarige

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 19:41

Marissa flirt is hoefbevangen.

Als ik 1 merrie heb die moet bevallen is het stalletje ongeveer 2x4. Als ik er 2 tegelijk heb is de stal 2x2. Maar meestal hebben ze de gehele stal.

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 20:13

Hopelijk knapt flirt snel op.

Thuis heb ik 4 stallen van 3.70x3.70 deze wil ik laten vermaken naar 5x3.70

Tja mijn naam is erg voor de hand liggend :’)

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 01:11

Hier ook gewoon stroom op stal marissa :)

Nog gefeliciteerd!

Sterkte met flirt, hoefbevangen is zo iets naars..

Even praktisch vraagje voor de mensen die hun merries nu al goed in de gaten kunnen houden savonds; slaapt jullie merrie ook niet meer liggend nu ze dikker wordt? Ik kijk voor het slapen gaan altijd even op de camera’s maar alles ligt plat behalve mijn merrie. Arm ding

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 07:40

Droversrun: Hier ook hoor, en als ze liggen dan is het maar even.

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:35

Ik ben weer lekker bijgelezen. Gaat hard. IK heb zelf niet zo veel te vertellen momenteel. Alles gaat gewoon goed, 246 dagen inmiddels. Voelt zich goed en we gaan nu echt rustiger aan doen. Ik heb zelf mijn schouder uit de kom gehad onlangs en daarom is Tooske vervroegd met verlof. Ik moet geopereerd worden komende periode. ( ik weet na woensdag wanneer) dus we doen veel grondwerk en rijden pak ik na de bevalling wel weer op. Half maart verplaats ik haar naar de stal waar ze gaat bevallen , lindehoeve in Emst. Ze wordt rustiger. Ik kijk er zo naar uit...we gaan best hard nu... ik lees over de veilige grens...is dat met 320 dagen?

Maris_

Berichten: 1450
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:29

Sterkte met flirt! Is niet niks.

Bij mij is er ook stroom op stal alleen het stopcontact zit niet letterlijk in de stal bedoel ik dus vroeg me af hoe jullie dat deden met de kabels, verlengsnoer oid ?

@Ldenboer, flinke ingreep of?

Ik houd idd 320 dagen aan voor de veilige zone :j

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:30

Voor paarden wel ... maar de pony's en shetties meestal wat eerder ... Ik hou zelf voor de pony's precies 11 maanden aan ... 335 dagen volbracht. Onze oudere merrie heeft er een handje van om tussen de 2 a 3 weken te vroeg te smijten ...

Finn__

Berichten: 180
Geregistreerd: 03-11-09

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:34

De camera is bij mij draadloos, die heeft een accu. Het kastje voor de verbinding, de 'hotspot' staat bij mij gewoon bij het stopcontact. Zo heb ik geen verlengsnoeren nodig

Succes met de operatie Ldenboer!

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:00

Ik heb juist alleen een stopcontact in stal, dus geen verlengsnoeren ofzo nodig, maar lijkt mij op zich geen probleem toch? Als je maar stroom hebt :j

Veilige zone zeggen ze 320 dagen bij paarden en 300 dagen bij mini’s en shetjes, ponys weet ik eigenlijk niet :?

salatiga1995

Berichten: 1946
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:29

Pfoe wat gaan jullie hard! Heb even moeten bijlezen.. Kan ook niet op alles reageren, het is zo veel!

Sterkte mer flirt! Hopelijk gaat ze snel beter, vind hoefbevangenheid echt naar om te zien altijd

Ik las iets over een schouder uit de kom, kan ik maar al te veel over mee praten helaas.. allebei de schouders al diverse keren uit de kom gehad :( maar altijd moest ik het oplossen met fysiotherapie, is er iets daadwerkelijk kapot gegaan dat er geopereerd moet worden? Sterkte in ieder geval met de operatie!

Wat gaat de tijd hard zeg! De eersten kunnen echt al gaan aftellen

Ik houd ook 320 dagen aan voor de veilige zone, ook al is Bel officieel een pony :+
Nog 63 dagen hier tot de veilige zone

Ik moet ook nog even uit gaan zoeken hoe en wat met de camera en de snoeren.. vanaf hoeveel dagen hangen jullie de camera op?
Mijn stal is 3,5x3,5.. Groter dan dit gaat het ook niet worden dus moet het er maar mee doen..

Oh en mijn naam is Lianne al houd ik het ook bij boktnamen, vind dat al moeilijk genoeg om te onthouden haha

Ik heb vandaag een workshop sportmassage bij paarden, iemand ervaring daarmee bij drachtige merries? Kan dat kwaad? Mijn osteopaat zei dat ze haar niet wou behandelen omdat de kans bestaat dat zij dingen kan verstoren/verplaatsen tijdens de dracht..?

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:52

Ik heb power over ethernet dus internetkabel zit in cam en loopt zo onder de oversteek van het dak naar de router.

Sterkte met de operatie.

Mijn merrie loopt altijd beetje over dus ik heb daar rekening mee gehouden.

Massage lijkt me wel geen kwaad te kunnen zeker, osteopathie das misschien niet zo goed.

Jotach
Berichten: 60
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:57

Oooh wat kijk ik uit naar de veulen foto's hier _/-\o_

Het buikje van Tania wordt eindelijk duidelijk zichtbaar :) (273 dagen)

aaah wat spannend :o


Afbeelding

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:36

Jeetje, wat zijn sommigen al ver! Hier van de week pas op de 200 dagen. Al wordt Vien al wel behoorlijk dik. Heb wel besloten te stoppen met rijden, ze liep met kerst niet fijn, week gestapt was ze weer rad. Nu na een halve week werken vandaag weer kreupel. Wordt dus te zwaar voor haar, haar oude blessures gaan weer opspelen. Dus vanaf nu alleen wandelen, tutten en wat grondwerk. En lekker in de paddock lopen tot ze het land op mogen.

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:36

Wat is het hier hard gegaan, zo kan ik het niet bijbenen hoor!

De paarden waren hier nogal fris. Zowel 30 plus als dikke dame erg enthousiast. En we zitten inmiddels op 248 dagen. Begint mooi op te schieten.

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:12

Ik hou het ook maar even op boktnamen, vind het soms als lastig om goed te onthouden welke merrie bij welke bokker hoort omdat het best een grote groep is. :o

Wat wordt dat mooi Luna! En mooi buikje van Marley!

Hier hebben we een verlengsnoer naar de camera lopen, die gaat van de grote stal over de zolder naar de camera.

Mij is altijd verteld dat je drachtige merries het beste niet kan behandelen kwa osteopathie en massage omdat je te veel zou kunnen verstoren.

Ai Ldenboer, dat klinkt niet fijn, sterkte!

Mooie buik van Tania!

Vandaag even een overzichtje van maand 1 tot nu maand 6 gemaakt van Khaleesi haar groeiende buikje :)
Afbeelding

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:32

Bedankt voor je antwoord Chantal :)

Lekker buikje al hoor Jotach. Maar gaat ook al opschieten!

Leuk zo om haar te zien groeien draaakje :)

Hier Jonne vandaag omgezet naar de stal waar ze in gaat bevallen, recht onder de camera zodat ik haar goed kan zien vanaf mijn bed :D
Afbeelding

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:44

Grappig om zo op een rijtje te zien Draaakje, je ziet zowel haar buik als haar vacht groeien .

jolandje

Berichten: 14287
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:48

mooi beeld droversrun :j

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:54

Mooi scherp beeld Droversrun. Is het in het donker ook goed?

Maris_

Berichten: 1450
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:28

@ Jolandje, hoe heb je dat aangepakt qua verlengsnoer? Want dat lijken me ook toch aardig wat meters :P
@ Finn, heb je een 3/4g 'hotspot' ?
@Saltiga1995, ik heb idd ook begrepen dat osteopaten e.d. niet behandelen ivm idd de kans op verwerping. Weet alleen niet of dat voor massage ook zo geldt. Misschien een ervaringsdeskundige contacteren?
@ Jotach, das een aardig buikje haha! Maar vooraanzicht kan soms vertekenen, heb je ook een foto van opzij?
@ Twinklebel, 2 van de 3 zijn hier ook net de 200 dagen 'pas' gepasseerd hoor :P
@ Draaakje, hoe heb jij dat aangepakt met de verlengsnoeren? Leuk om dat overzichtje te zien, dan zie je echt wel hoe het buikje groeit haha!
@ Droversrun, jij hebt echt een mooi beeld zeg <3

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:31

Bedankt allemaal, ben er ook blij mee. Straks met de geboortemelder erbij begin ik er vertrouwen in te krijgen. Dit is het beeld nu, dus ook nog erg scherp vind ik zelf :)

Afbeelding