[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 07:38

Oooh dat is gaaf!!!
Gup niet mee?
Vreemd trouwens van je paddock..

Ik had heel blije dakpannen volgens m'n vriend, ze waren steeds een wave aan het doen :')
Bovenste stukje van de kachelpijp is er wel afgewaaid. Groot reclamebord aan de overkant is ook omgewaaid :P

Cas liep wel buiten :+ Maar die lag gisteravond te slapen in der stal, helemaal rozig :))

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 10:43

Oeh gaaf gomir!!

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 11:22

gomir schreef:
Mijn bak houdt zich prima, de gelijktijdig gedraineerde paddock is daarentegen al maanden een zwembad :=

Ging hier vreselijk tekeer met de storm en is nog niet rustig, paarden zijn ook bijna allemaal op stal gebleven vandaag. Ze vonden er niets aan buiten.

Hurricane maakt volgende week zijn internationale debuut in Drachten! Tessa kreeg vanavond toch nog groen licht voor beide weken :D


Super gaaf! **\O/**

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 11:23

Goldie schreef:
Oooh dat is gaaf!!!
Gup niet mee?
Vreemd trouwens van je paddock..

Ik had heel blije dakpannen volgens m'n vriend, ze waren steeds een wave aan het doen :')
Bovenste stukje van de kachelpijp is er wel afgewaaid. Groot reclamebord aan de overkant is ook omgewaaid :P

Cas liep wel buiten :+ Maar die lag gisteravond te slapen in der stal, helemaal rozig :))


Ja best wat schades hoor je overal.. Gelukkig 'valt' het mee.
Hier ook moe paard gisteravond, stond lekker in z'n stal te dutten.

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:36

Heel gaaf Gomir! Succes alvast!

Onze paarden bleven gisteren ook binnen, maar die paddocks zijn ook op een open stuk. Niet heel ideaal. Maar heb ze wel even in de buitenbak gestaan en vanmorgen weer even eerst hun benen laten strekken en nu staan ze gewoon weer buiten. Dak weer gemaakt dus alles is weer zoals het hoort te zijn.

Marijkeeee
Berichten: 6294
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:46

gomir schreef:
Mijn bak houdt zich prima, de gelijktijdig gedraineerde paddock is daarentegen al maanden een zwembad :=

Ging hier vreselijk tekeer met de storm en is nog niet rustig, paarden zijn ook bijna allemaal op stal gebleven vandaag. Ze vonden er niets aan buiten.

Hurricane maakt volgende week zijn internationale debuut in Drachten! Tessa kreeg vanavond toch nog groen licht voor beide weken :D



Ik ook! het is toch goed gekomen :)

Marijkeeee
Berichten: 6294
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:53

Met dit soort stom weer mis ik wel een beetje een binnenbak :P en met die wind wil ik ook niet met de trailer op pad. paarden zijn allemaal heel even buiten geweest. stallen schoon en hup weer naar binnen.

inmiddels zijn de paarden wel tijdens het rijden heel erg regen proof, maar leuk vinden we het niet. hoop toch echt dat het wel weer wat droger gaat worden. De buitenbak blijft nog wel steeds heel goed.

@Capriootje: he balen zeg van je M rondje, maar jullie herpakken jullie vast wel weer :)

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:58

Ja was het gewoon allemaal net niet, was alleen dus kon niet goed parcours lopen. Kon niemand vinden die hem even vast kon houden, wat dat betreft was ik op een k*t locatie. Dus reed al met wat stress L rondje omdat ik de weg niet 100% wist en rondje M er direct achteraan en dan nog die extra spanning van M debuut dus was niet mijn dag := In de L reed ik ook verkeerd overigens en in de M viel ik dus. Jury zei; niet jou dag meisje, volgende keer beter :')

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:17

Ach. Hoort erbij. Volgende keer kan het alleen maar beter gaan!

Dat weer.. bah. Gister paarden op stal gehad en s avonds nog springtraining dus kon iig met een dak boven t hoofd rijden. Thuis is alles zeiknat.. Net zijn ze even een middagje buiten geweest dus ook weer de beentjes gestrekt. Al staan ze in de paddock. En meer doen ze niet _O-

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:40

Kayl eigenlijk zou je een keer naar een oefenparcours oid met Mariek moeten gaan. Heb je hier wel veel in de buurt. Dan kan zij je misschien daar ook wat tips geven? Is toch een soort wedstrijd want je springt gelijk op niveau en je springt los in de ene bak en je parcours in de andere. Misschien kan zij je wel heel goed helpen daarbij!

En een binnenbak überhaupt in de winter is heerlijk haha. Met slechte dagen ben ik die bak echt heel erg dankbaar dat hij er staat. :+ :D

Die van ons staan ook een beetje te staan in de paddock.. Maar alles beter dan de hele dag op stal zoals gisteren.

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:33

Aaah McLeod’s Daughters is weer op tv, ik ben echt verslaafd aan die serie. Als ik dat zie wil ik ook zo’n leven. :D

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 00:36

Nann__ schreef:
Moonlight17 schreef:
Hier eindelijk weer op de goede terug weg van een kwakkelende blessure en we gaan van het weekend weer op springwedstrijd. Helaas zijn de voorbereidingen met dit rotweer niet bepaald ideaal. Rondje BB en B op de planning met als enigste doel een beetje netjes rondkomen.

Met wat voor blessure was je zo aan het kwakkelen? Fijn dat jullie nu weer op de goede weg zitten en weer kunnen springen!

Het is ook echt drama.. Bij jullie ook zulke harde wind vandaag? Boven Cooper haar stal was er zelfs een dakplaat stuk gegaan vanwege een nok die erop gewaaid is.. := Die slaapt nu even in een andere stal.

En lekker Carola! Waar ga je heen? En viel het mee bij vos? Die kan dus weer fris en fruitig beginnen aan het nieuwe jaar. :D


Helaas geen idee wat de blessure was. Eigenaar twijfelde de hele tijd om het paard op de foto zetten. Telkens niet gedaan, omdat rust lichte verbetering gaf. Ze stapte en gallopeerde gewoon goed, alleen in draf was ze gewoon onregelmatig. Vloog met de gekste sprongen door de wei, dus de dierenartsen snapte de blessure ook niet echt.

Vandaag de springles was trouwens met 1 tip echt een openbaring. Zo'n moment van Waarom heeft niemand mij ooit die tip gegeven. {:)-:(

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 07:15

Deel die tip met ons Haha

Marijkeeee
Berichten: 6294
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:23

Ja! :D

@Capriootje: dat is dan wel ka*k dat je alleen was en niet lekker kon verkennen. Ik heb dat ook wel dan ben ik alleen en dan verken ik aan de zijkant. Maar de eerste paar keer vond ik dat niet zo. inmiddels ben ik er wel aangewend. Maar het parcours lopen is toch altijd wel fijner.

Gisteravond eindelijk een keer gereden zonder helemaal zeiknat. wel een licht buitje maar dat was te doen.

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:26

Marijkeeee schreef:
Ja! :D

@Capriootje: dat is dan wel ka*k dat je alleen was en niet lekker kon verkennen. Ik heb dat ook wel dan ben ik alleen en dan verken ik aan de zijkant. Maar de eerste paar keer vond ik dat niet zo. inmiddels ben ik er wel aangewend. Maar het parcours lopen is toch altijd wel fijner.

Gisteravond eindelijk een keer gereden zonder helemaal zeiknat. wel een licht buitje maar dat was te doen.


Ja dat is opzich prima, alleen vandaar dat ik zeg dat deze locatie wat minder was want je kan daar vanaf de losrijbaan niet de hoofd ring zien. En ik was als 7e ofzo in het L dus ook niet echt tijd om paard op te trailer te zetten en te kijken. Ach was gewoon een dieptepunt :') Moet nog even kijken waar we in feb/maart heen gaan maar wil zeker wel weer M proberen.

Paard moet vooral leren onder me te blijven en niet steeds onder me vandaan te lopen. Dus heel consequent zijn nu steeds.

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:43

Ohja. Dat is niet ideaal.
Ik loop eigenlijk nooit parcour, alleen als ik et toevallig ben tijdens parcour verkennen. Maar rij enkel B en L. Het M is alweer een ander verhaal _O-

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:46

Ja dat kan inderdaad prima als je vanaf je paard de baan kan zien en bij andere de route kan kijken :j Heb ik ook vaak zat gedaan, maar even afstanden lopen en barrage verkennen vind ik toch wel heel veel relaxter rijden.

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:57

Balen Capriootje, maar snap wel dat je liever even verkent. Het B vind ik altijd prima vanaf de kant te kijken, maar de L en hoger loop ik toch liever.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:16

Ik vond het ook altijd vervelend als ik zonder te verkennen de baan in moest :o Zeker als er wat meer lijntjes in het parcours komen.

Gezellig dat je ook mag starten Marijke! Ik ben er iig donderdag en vrijdag bij, het weekend moet ik werken helaas. Misschien kan ik nog een collega zo gek krijgen om een paar uurtjes waar te nemen zaterdagmiddag :+

Hurri is er klaar voor! Paspoort is in orde en Tessa heeft alles naar FEI gestuurd.
Morgen de ijzers nog even goed vast en dan kan hij los :+ Natuurlijk net nu de geplande ijzerwissel niet door kunnen gaan ivm hoefsmid die uit de roulatie is met vuurwerkletsel := Gelukkig een vervanger kunnen vinden net!

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:40

Spannend Gomir! Leuk dat ze dat gaat doen!

Ik ben ook wel benieuwd naar dé tip! :D

Morgen ga ik leuk met beide paarden een crosstraining doen :) heel benieuwd hoe de jongste het doet! Gister nog wat sprongetjes gemaakt. Grootste probleem met haar is eigenlijk de galop :') die is zo gigantisch groot en sluiten kan ze nog niet en dan is 40 meter best klein. Vos ging wel weer fijn! Instructeur (die geen les meer geeft :') ) kwam zelfs nog even de bak in om te zeggen dat hij genoot van de training en dat ze zo fijn was. *\o/* (hij is niet zo complimenteus)
Pino mocht gister voor het eerst 2 minuten draven na 10 weken boxrust en 7 weken stappen. Hij was helemaal blij :)

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:00

Ben je ook bij Maarse vibabu?

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:52

Ja. Om 11 en 1 uur

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:53

Ik moet helaas werken.. had ook graag gewild :=
Laatst bijgewerkt door Goldie op 05-01-18 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:53

Ik ben ook benieuwd naar dé tip! Haha.

Goed voorbereid Gomir! Gelukkig heb je een vervangende smid kunnen vinden.

Voor de mensen die morgen naar crosstraining gaan, veel plezier en succes! :D

Ik loop soms parcours, als ik op tijd moet starten. Maar als ik ergens aan het eind ben dan kijk ik lekker met een kopje thee vanaf de kant. :D Maar goed ik start B, als het hoger wordt zal dat wel anders zijn.

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:20

Leuk cross training veel plezier!
Balen Kay maar komt vast goed dat M!

Mick kan toch wel mee zondag :D instructrice heeft plekje over in de trailer. Dus weer met beide starten :)