Mag een GGZ instelling mensen weigeren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:04

danzzz schreef:
BlackShadowZ schreef:
Wij staan 1 op 6, en zijn met regelmaat alleen. Nou heb ik ook maar een druk op de knop nodig voor ondersteuning van 30 collega's, maar ideaal is anders denk ik toch.

En een groot complex zou nooit werken, ook dan gaat er vanalles mis wat weer negatief in het nieuws gebracht wordt, en heeft de maatschappij er kritiek op. En natuurlijk kun je mensen niet meteen met een speciaal team ophalen van het politiebureau. Er gaat een heel proces aan vooraf voordat iemand uberhaubt gedwongen opgenomen mag worden. Zoiets heet mensenrechten.

En juist dat proces maakt het hele drama compleet.

En ik dan, heb ik geen rechten? Hebben wij hardwerkende potbijdragende mensen dan geen rechten, ik heb toch ook recht mij veilig te voelen, en nog sterker veilig te zijn? Ik denk dat dit ook bedoeld wordt met het individuele belang dat nu steeds voor het algemene belang staat, en dat is niet ok. Dat kan je de maatschappij gewoon niet aandoen, dat mag gewoonweg niet gebeuren.

Nooit, daarom maakte ik ook dat vergelijk met dieren.


En toch zijn er gewoon universele mensenrechen. Plus, en dat praat alleen even over mijn doelgroep, zijn incidenten met tbsers zeldzaam als je ziet hoeveel er jaarlijks op verlof gaan. Moeten we al die succesvolle verloven gaan verbieden omdat enkele de voorwaarden schenden?
Laatst bijgewerkt door BlackShadowZ op 01-01-18 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

ruitje

Berichten: 12319
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:04

Danzz, wat doen we nu precies de maatschappij aan dan? Ja er zijn misstanden, maar over het algemeen is de maatschappij toch gewoon veilig?

We hebben de beste kwaliteit zorg van de EU en de kortste wachtlijsten van de EU.

https://www.google.nl/amp/s/www.zorgwij ... -beste/amp

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:04

ruitje schreef:
Yztut2: e snapt mij echt niet :) .

Het ongeoorloofd dwang toepassen mag niet. Duidelijk, zijn we het over eens.

Maar geoorloofd dwang mag wel. En dat, is het grijze gebied waarin een visie het verschil kan maken.


Helemaal mee eens. De jongen die al drie jaar aan een muur vastgeketend zat valt in mijn ogen echter níet in het grijze gebied van geoorloofde dwang. Vandaar dat ik niet snapte dat hij ineens als antwoord werd gebruikt op de stelling dat mensen zonder reden dwingen/isoleren enz al tig jaar niet meer mag binnen de psychiatrie. Klonk alsof je hem presenteerde als bewijs van dat het nog wel mag. Terwijl het juist een voorbeeld is van iets wat al heel lang niet meer mag (gelukkig), maar helaas op sommige plekken nog steeds gebeurt.

BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:06


danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:16

ruitje schreef:
Danzz, wat doen we nu precies de maatschappij aan dan? Ja er zijn misstanden, maar over het algemeen is de maatschappij toch gewoon veilig?

We hebben de beste kwaliteit zorg van de EU en de kortste wachtlijsten van de EU.

https://www.google.nl/amp/s/www.zorgwij ... -beste/amp

Dit doen we de maatschappij aan. Laat ik even duidelijk zijn dat ik NIEMAND die in de verpleging/verzorging van psychiatrische patienten hiervoor verantwoordelijk stel. Het is gewoon een direct gevolg van slecht overheidsbeleid. En dank u de koekoek, natuurlijk heb je haast geen wachtlijsten als je ze naar huis stuurt, of gewoonweg niet opneemt

https://www.ad.nl/binnenland/aantal-moo ... ~ae9650e1/
Voor het eerst in jaren is het aantal gevallen van moord en doodslag in Nederland gestegen. En flink ook: de 159 'moorden' van 2017 zijn er liefst 48 meer dan in 2016. Het aantal levensdelicten gepleegd door een verward persoon stijgt het snelst.

https://www.ad.nl/rotterdam/politie-mee ... ~ad84b71e/
Het aantal incidenten rond verwarde personen is de afgelopen jaren in de Rotterdamse regio aanzienlijk gestegen: van 6233 in 2014 naar 8263 dit jaar tot nu toe. ,,Er gaan meer mensen dood door verwarde personen dan door terreur’’, zegt politiechef Frank Paauw.

BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:19

danzzz schreef:
ruitje schreef:
Danzz, wat doen we nu precies de maatschappij aan dan? Ja er zijn misstanden, maar over het algemeen is de maatschappij toch gewoon veilig?

We hebben de beste kwaliteit zorg van de EU en de kortste wachtlijsten van de EU.

https://www.google.nl/amp/s/www.zorgwij ... -beste/amp

Dit doen we de maatschappij aan. Laat ik even duidelijk zijn dat ik NIEMAND die in de verpleging/verzorging van psychiatrische patienten hiervoor verantwoordelijk stel. Het is gewoon een direct gevolg van slecht overheidsbeleid.

https://www.ad.nl/binnenland/aantal-moo ... ~ae9650e1/
Voor het eerst in jaren is het aantal gevallen van moord en doodslag in Nederland gestegen. En flink ook: de 159 'moorden' van 2017 zijn er liefst 48 meer dan in 2016. Het aantal levensdelicten gepleegd door een verward persoon stijgt het snelst.

https://www.ad.nl/rotterdam/politie-mee ... ~ad84b71e/
Het aantal incidenten rond verwarde personen is de afgelopen jaren in de Rotterdamse regio aanzienlijk gestegen: van 6233 in 2014 naar 8263 dit jaar tot nu toe. ,,Er gaan meer mensen dood door verwarde personen dan door terreur’’, zegt politiechef Frank Paauw.



Waar je geen rekening mee houdt is dat veel van deze verwarde personen nog helemaal niet in beeld zijn bij zorginstellingen. Vaak komen ze er pa na een delict achter dat iemand psychologische hulp nodig had. Als mensen of hun omgeving geen hulp inschakelen, kan er ook niks voorkomen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:19

Ik heb nog eens nagedacht over de vraag van de TS of ik vind dat dat weigeren van patienten van mij persoonlijk mag of niet.
Eigenlijk is mijn mening wel dubbel; ja, ik vind dat instellingen die niet de capaciteiten hebben om extreem moeilijk patienten veilig te begeleiden deze zouden moeten mogen weigeren, al was het alleen maar om de veiligheid van de andere patienten en het eigen personeel.

Het kromme is alleen dat zorginstellingen die bezuinigen op het personeel daardoor zomaar een vrijbrief krijgen om alleen nog maar makkelijke patienten op te nemen, waardoor zij kunstmatig veel beter zullen scoren qua behandeling (makkelijkere patienten worden makkelijker en sneller beter) en ze die lichtere workload vervolgens weer aan zullen grijpen als excuus om nog verder in het personeelsbestand te snoeien, want makkelijkere patienten hebben minder zorg nodig dus...

Dus als je het instellingen toestaat om moeilijke patienten te weigeren dan hou je eigenlijk het systeem van het rondpompen van ongewenste patienten in de hand. Eigenlijk zou je willen dat als een instelling tot de conclusie komt dat een patient te zwaar voor ze is ze dus extra personeel enz inzetten zodat ze wel gewoon die zorg aankunnen, al was het alleen maar tot die patient weer vertrekt. Maar dat is natuurlijk een utopie

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:27

BlackShadowZ schreef:
Waar je geen rekening mee houdt is dat veel van deze verwarde personen nog helemaal niet in beeld zijn bij zorginstellingen. Vaak komen ze er pa na een delict achter dat iemand psychologische hulp nodig had. Als mensen of hun omgeving geen hulp inschakelen, kan er ook niks voorkomen worden.


Dus ligt er eigenlijk ook een stuk verantwoordelijkheid bij de mensen zelf/ hun omgeving. Natuurlijk is dat niet altijd mogelijk of niet in beeld bij omgeving..komt dit door te weinig kennis over wat er allemaal mogelijk is in de 'zorgwereld'? En is het dan niet een (bijdragend) idee om mensen meer voor te lichten?

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:31

BlackShadowZ schreef:
danzzz schreef:

Dit doen we de maatschappij aan. Laat ik even duidelijk zijn dat ik NIEMAND die in de verpleging/verzorging van psychiatrische patienten hiervoor verantwoordelijk stel. Het is gewoon een direct gevolg van slecht overheidsbeleid.

https://www.ad.nl/binnenland/aantal-moo ... ~ae9650e1/
Voor het eerst in jaren is het aantal gevallen van moord en doodslag in Nederland gestegen. En flink ook: de 159 'moorden' van 2017 zijn er liefst 48 meer dan in 2016. Het aantal levensdelicten gepleegd door een verward persoon stijgt het snelst.

https://www.ad.nl/rotterdam/politie-mee ... ~ad84b71e/
Het aantal incidenten rond verwarde personen is de afgelopen jaren in de Rotterdamse regio aanzienlijk gestegen: van 6233 in 2014 naar 8263 dit jaar tot nu toe. ,,Er gaan meer mensen dood door verwarde personen dan door terreur’’, zegt politiechef Frank Paauw.



Waar je geen rekening mee houdt is dat veel van deze verwarde personen nog helemaal niet in beeld zijn bij zorginstellingen. Vaak komen ze er pa na een delict achter dat iemand psychologische hulp nodig had. Als mensen of hun omgeving geen hulp inschakelen, kan er ook niks voorkomen worden.

Of de instellingen functioneren niet meer door alle bureaucratie? Natuurlijk zijn verwarde mensen in beeld, buren, kennissen en weet ik veel wat hebben heus meldingen gedaan bij pliesie. Alleen duurt het altijd heel lang voor zo een balletje gaat rollen. Politie kan niks anders doen dan instanties doormelden, want ze kunnen pas ingrijpen als er lichamelijk letsel aan te pas komt. En als die instanties dan niet uit een meldrapport halen dat het serieus is, dan gaat die melding onderin de la.

Het is gewoon een krakkemikkig bedje geworden die GGZ, en nogmaals iedereen doet wat die kan, er kan gewoon te weinig, en er moet gewoon teveel en dat gaat niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:39

danzzz schreef:
Natuurlijk zijn verwarde mensen in beeld, buren, kennissen en weet ik veel wat hebben heus meldingen gedaan bij pliesie. Alleen duurt het altijd heel lang voor zo een balletje gaat rollen. Politie kan niks anders doen dan instanties doormelden, want ze kunnen pas ingrijpen als er lichamelijk letsel aan te pas komt. En als die instanties dan niet uit een meldrapport halen dat het serieus is, dan gaat die melding onderin de la.


Ik denk dat je hier iets teveel over een kam scheert; 'verwarde mensen' is een containerbegrip waar veel meer onder valt dan alleen de buurman die altijd al raar uit zijn ogen keek, teveel rommel in de voortuin had liggen en volgens de buren altijd stoned/dronken en lastig is. Onder 'verwarde mensen' vallen ook mannen, vrouwen, jongens en meisjes die een psychose of een manie krijgen terwijl ze tot dat moment altijd normaal gefunctioneerd hebben. Die mensen zijn dus helemaal niet natuurlijk allang in beeld bij de hulpverlening en ook heeft nog nooit iemand melding over ze gedaan bij de politie - waarom zouden ze?
En toch staat die meneer op een dag naakt in de woonkamer van volslagen vreemden en loopt die mevrouw schreeuwend door het park.

Mensen zíjn niet alleen psychisch ziek, ze wórden het ook.

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:48

xyzutu2 schreef:
danzzz schreef:
Natuurlijk zijn verwarde mensen in beeld, buren, kennissen en weet ik veel wat hebben heus meldingen gedaan bij pliesie. Alleen duurt het altijd heel lang voor zo een balletje gaat rollen. Politie kan niks anders doen dan instanties doormelden, want ze kunnen pas ingrijpen als er lichamelijk letsel aan te pas komt. En als die instanties dan niet uit een meldrapport halen dat het serieus is, dan gaat die melding onderin de la.


Ik denk dat je hier iets teveel over een kam scheert; 'verwarde mensen' is een containerbegrip waar veel meer onder valt dan alleen de buurman die altijd al raar uit zijn ogen keek, teveel rommel in de voortuin had liggen en volgens de buren altijd stoned/dronken en lastig is. Onder 'verwarde mensen' vallen ook mannen, vrouwen, jongens en meisjes die een psychose of een manie krijgen terwijl ze tot dat moment altijd normaal gefunctioneerd hebben. Die mensen zijn dus helemaal niet natuurlijk allang in beeld bij de hulpverlening en ook heeft nog nooit iemand melding over ze gedaan bij de politie - waarom zouden ze?
En toch staat die meneer op een dag naakt in de woonkamer van volslagen vreemden en loopt die mevrouw schreeuwend door het park.

Mensen zíjn niet alleen psychisch ziek, ze wórden het ook.

Goed functionerende mensen komen niet zomaar in een psychose terecht, dus ook met mensen die plotseling ziek worden, is vaak al een lange history van verschillende niet maatschappelijk wensbare situaties geweest.

BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:50

Ja kom nu maat heel snel uit de droom dat alle verwarde mensen wel door buren oid gemeld worden. Veel mensen leven geisoleerd, of hebben juist door hun verwardheid geen contact meer met andere mensen, of wat dan ook. Hoevaak is er wel niet op het nieuws dat familie of buren zeggen "zo ken ik hem/haar niet" "dit hadden we nooit verwacht". En zelfs als ze het wel verwacht hadden is het nog een hele drempel om je eigen familie te melden. En als buren al helemaal.

Zoals hierboven ook al gezegt wordt, verward is een enorm breed begrip. Vaak zijn mensen doodnormaal tot dat ze ineens uit het niets een psychose krijgen.

Begrijp me niet verkeerd, tuurlijk is er vanalles te verbeteren en zijn zaken niet ideaal. Maar in NL is het echt niet slecht geregeld zoals cijfers hierboven al aangeven.

BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Re: Mag een GGZ instelling mensen weigeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:51

@danzzz wel dus. Gezonde normale mensen kunnen na 40 jaar ineens uit het niet in een psychose komen. Gewoon normale hardwerkende mensen zoals jij en ik.

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:58

Even terug, ....een algemeen ziekenhuis mag ook rode kaarten uitdelen aan fysiek en verbaal gewelddadige patienten. Ze moeten dan wel de nodige eerste hulp geven maar echt opnemen hoeft niet. Dus waarom zou een Ggz instelling dat wel moeten doen.

ruitje

Berichten: 12319
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:00

danzzz schreef:
Goed functionerende mensen komen niet zomaar in een psychose terecht, dus ook met mensen die plotseling ziek worden, is vaak al een lange history van verschillende niet maatschappelijk wensbare situaties geweest.



Echt.... dit geeft aan hoe weinig mensen weten van de zorg :o .

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Re: Mag een GGZ instelling mensen weigeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:03

Maar dames, als het de plotseling opkomend aandoening is, betekent dat dan dat de in de door mij bijgedragen krantenartikelen over de enorme stijging aan verward gerelateerd geweld dat we gewoon in rap tempo psychisch aan het aftakelen zijn als volk? Dat steeds meer mensen in een psychose terecht komen, zomaar uit het niks?

Of zal het voor het grootste deel komen omdat de instanties gewoon niet zo werken zoals ze moeten werken.

Ik gok op het laatste

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:04

ruitje schreef:
danzzz schreef:
Goed functionerende mensen komen niet zomaar in een psychose terecht, dus ook met mensen die plotseling ziek worden, is vaak al een lange history van verschillende niet maatschappelijk wensbare situaties geweest.



Echt.... dit geeft aan hoe weinig mensen weten van de zorg :o .

je kan niet overal verstand van hebben, mijn kennis ligt meer in de juridische/beleidsmatige kant

BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:09

danzzz schreef:
Maar dames, als het de plotseling opkomend aandoening is, betekent dat dan dat de in de door mij bijgedragen krantenartikelen over de enorme stijging aan verward gerelateerd geweld dat we gewoon in rap tempo psychisch aan het aftakelen zijn als volk? Dat steeds meer mensen in een psychose terecht komen, zomaar uit het niks?

Of zal het voor het grootste deel komen omdat de instanties gewoon niet zo werken zoals ze moeten werken.

Ik gok op het laatste


Precies dat ja, een gokje is het en geen feit.

Er zijn ook onlangs nog krantenartikelen geweest dat steeds meer mensen psychische problemen krijgen. En ja ik heb als agent op straat gewerkt, en werk momenteel in een FPC. Dus ik ken beide kanten. En ja op straat kom je tegenwoordig veel meer mensen tegen met psychische problemen tegen dan "vroeger". Enkel omdat er steeds meer psychische aandoeningen zijn en erkend worden. Er wordt meer aandacht aan geschonken zoals het ook hoort.

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:12

BlackShadowZ schreef:
danzzz schreef:
Maar dames, als het de plotseling opkomend aandoening is, betekent dat dan dat de in de door mij bijgedragen krantenartikelen over de enorme stijging aan verward gerelateerd geweld dat we gewoon in rap tempo psychisch aan het aftakelen zijn als volk? Dat steeds meer mensen in een psychose terecht komen, zomaar uit het niks?

Of zal het voor het grootste deel komen omdat de instanties gewoon niet zo werken zoals ze moeten werken.

Ik gok op het laatste


Precies dat ja, een gokje is het en geen feit.

Er zijn ook onlangs nog krantenartikelen geweest dat steeds meer mensen psychische problemen krijgen. En ja ik heb als agent op straat gewerkt, en werk momenteel in een FPC. Dus ik ken beide kanten. En ja op straat kom je tegenwoordig veel meer mensen tegen met psychische problemen tegen dan "vroeger". Enkel omdat er steeds meer psychische aandoeningen zijn en erkend worden. Er wordt meer aandacht aan geschonken zoals het ook hoort.

Heb ik dat gepresenteerd als een feit dan? Het is niks meer of minder dan logisch nadenken. Die mensen die we tegen komen op straat zijn dus bekend bij de instanties. Maar ik vind het toch wel een eng idee dat er steeds meer psychische aandoeningen zijn, dat betekend dat wij als volk steeds zieker worden.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:18

Nee hoor..

Vroeger was Klaas gewoon enorm druk.
En jan was heel goed met brommers sleutelen.



Daarbij was vroeger de lat veel minder hoog als dat het nu is.

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:28

danzzz schreef:
Maar dames, als het de plotseling opkomend aandoening is, betekent dat dan dat de in de door mij bijgedragen krantenartikelen over de enorme stijging aan verward gerelateerd geweld dat we gewoon in rap tempo psychisch aan het aftakelen zijn als volk? Dat steeds meer mensen in een psychose terecht komen, zomaar uit het niks?

Of zal het voor het grootste deel komen omdat de instanties gewoon niet zo werken zoals ze moeten werken.

Ik gok op het laatste


Iemand die voor het eerst een psychose krijgt zal daarvoor niet bekend zijn bij enige instantie. Daarmee gaat je laatste stuk al voorbij.

En vroeger waren er minder mensen dus werd er ook minder gezien. Minder mensen is ook minder confrontatie met een ander waardoor iemand langer kon blijven functioneren en niet als “vreemd” opviel.

BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:29

Waar haal je nou de conslusie "de mensen die we tegenkomen op straat zijn dus bekend bij instanties" vandaan? Ik leg je net uit waarom dat in heel veel gevallen niet zo is.

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:31

quera schreef:
Nee hoor..

Vroeger was Klaas gewoon enorm druk.
En jan was heel goed met brommers sleutelen.



Daarbij was vroeger de lat veel minder hoog als dat het nu is.

maar zowel Jan als Klaas werden niet geweldadig en werden ze dat wel dan kregen ze een paar draaien om hun oren.

Maar ik ben het wel met je eens dat de lat enorm hoog ligt voor iedereen! Niet alleen voor Klaasjes en Jannen, maar ook voor Henk en Ingrid en ook voor Viola en Harold. En ik kan me heel, heel goed voorstellen dat mensen uit wanhoop hele rare dingen doen. Dit is ook een maatschappelijk beleidsmatige fout. Want die lat hoort niet zo hoog te liggen, wij kunnen niet met al die druk omgaan en sluiten ons af en gaan over op instinctief handelen, wat we eigenlijk al bijna weg geevolueerd hadden, en dan ben je verward. Of zit je in een psychose, terwijl het enige dat aan de hand is, is dat iemand bezwijkt onder de druk die de maatschappij (lees deurwaarders, cjib, bla, bla belastingdienst) op diegene legt en uiteindelijk primitief gaat reageren.

en dat is triest.

BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:31

quera schreef:
Nee hoor..

Vroeger was Klaas gewoon enorm druk.
En jan was heel goed met brommers sleutelen.



Daarbij was vroeger de lat veel minder hoog als dat het nu is.


Wat betreft lichte aandoeningen met het met je eens. Ik werk ook in het onderwijs en ben van mening dat we veel te snel stickertjes plakken.

Echter is het bij ernstige aandoeningen toch wel een heel goede ontwikkeling. Daar er veel gerichter gewerkt kan worden nav specifiekere diagnoses.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:36

danzzz schreef:
Juist niet, die lichamelijke gehandicapte kan je in je eentje wel wassen en aankleden. Die agressieveling moet je altijd in het vizier hebben en vaak zijn deze mensen bovengemiddeld sterk, dus heb je minimaal 2, maar het liefst 4 collega's in de buurt.

De zorgintensiteit zit hem niet in de lichamelijke sfeer.

Heel simpel gezegd. Als iemand lichamelijk veel zelf kan, zijn er weinig dingen waarvoor je daadwerkelijk fysiek de kamer van de patiënt hoeft te betreden. Als je die paar keer dan met meerdere mensen bent, heb je nog steeds over de dag heen niet veel personeel nodig.
Die agressie is alleen een probleem wanneer er daadwerkelijk contact is tussen de verwarde en het personeel. Zolang iemand in zijn eentje in een hufterproof kamer agressief zit te zijn, is er weinig zorg bij nodig.