Smakelijk droogvoer voor kieskeurige en gevoelige kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Smakelijk droogvoer voor kieskeurige en gevoelige kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-18 19:23

Ik ben op zoek naar een nieuw droogvoer (en eventueel natvoer) voor één van onze katten.

Hij krijgt op dit moment Smolke maar vindt dat niet zo heel lekker. Het probleem is dat ie dan het eten van de andere kat op eet (Prins, voor katten met struviet) en daarvan gaat hij spugen. Voor het overgeven zijn we destijds naar de dierenarts geweest, er is geen obstructie of grote haarbal aanwezig, het lijkt puur overgevoeligheid voor dat voer te zijn.

Nu kunnen we ervoor kiezen ze apart te houden tijdens etenstijd, maar ik zou toch graag de voerautomaat gebruiken overdag wanneer we aan het werk zijn.

Dus, ik zoek een droogvoer de goed valt bij katten met een gevoelige maag, die smakelijk is en als het kan ook graag een hoog gehalte vlees bevat. Hij krijgt als natvoer Yarrah Bio maar die eet hij ook niet extreem graag.

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Smakelijk droogvoer voor kieskeurige en gevoelige kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 19:30

Misschien een andere variant van Prins proberen? Als hij die wel lekker vindt. Ze hebben volgens mij ook een sensitive variant voor katten met een gevoelig maag/darm systeem.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Smakelijk droogvoer voor kieskeurige en gevoelige kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 19:33

Hier vallen ze aan op Orijen. Vinden ze echt het aller lekkerste. 80% vlees

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:52

Aangezien ze allebei ander voer moeten zou ik voor overdag chipbakjes van Surefeed gaan gebruiken. Dan kan de ene kat gewoon zijn struvietvoer eten en de andere iets wat hij smakelijk vindt, zonder dat ze van het verkeerde voer kunnen eten.

Qua smaak, dat is altijd lastig omdat dat zo individueel is. Orijen is een goed voer, volgens mij heeft RC een voer speciaal voor kieskeurige katten (maar weet niet hoe hoogwaardig dat voer is).

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Smakelijk droogvoer voor kieskeurige en gevoelige kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-18 22:02

Chipbakjes wil ik nog niet in investeren, in principe doen ze het prima met deze en weten ze wie waar mag eten, maar hij vind deze gewoon niet lekker genoeg smaken. Is ook het einde van de zak, dus wellicht zijn ze al wat minder fris en vers is valt het al zo op te lossen. Gezien we toch nieuw voer moeten halen kunnen we direct ander, wellicht smakelijker voer proberen :)

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:08

RianneH schreef:
Chipbakjes wil ik nog niet in investeren, in principe doen ze het prima met deze en weten ze wie waar mag eten, maar hij vind deze gewoon niet lekker genoeg smaken. Is ook het einde van de zak, dus wellicht zijn ze al wat minder fris en vers is valt het al zo op te lossen. Gezien we toch nieuw voer moeten halen kunnen we direct ander, wellicht smakelijker voer proberen :)

Maar je loopt dan toch de kans dat je struvietkat het verkeerde voer gaat eten? Zeker als dat weer een lekkerder smaakje wordt. Of zie je dat niet gebeuren?

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:09

Hier vinden ze Thrive erg lekker maar ook heel veel andere soorten.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Smakelijk droogvoer voor kieskeurige en gevoelige kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:10

Hier zijn de katten dik tevreden met royal canin speciaal voor de ragdoll + de dental variant.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:11

Hills sensitive?
Voor gevoelige maag en huid.

Sar
Berichten: 248
Geregistreerd: 29-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:11

Hier ook een kieskeurige kat. Eindelijk goed aan het eten gekregen met Purizon. :)

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Re: Smakelijk droogvoer voor kieskeurige en gevoelige kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:18

Ik heb nu Purizon, dat eet mijn kieskeurige maincoon goed! Hoog vleesgehalte!

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-18 22:20

GDG schreef:
RianneH schreef:
Chipbakjes wil ik nog niet in investeren, in principe doen ze het prima met deze en weten ze wie waar mag eten, maar hij vind deze gewoon niet lekker genoeg smaken. Is ook het einde van de zak, dus wellicht zijn ze al wat minder fris en vers is valt het al zo op te lossen. Gezien we toch nieuw voer moeten halen kunnen we direct ander, wellicht smakelijker voer proberen :)

Maar je loopt dan toch de kans dat je struvietkat het verkeerde voer gaat eten? Zeker als dat weer een lekkerder smaakje wordt. Of zie je dat niet gebeuren?


Dat was inderdaad eerst het risico, ze aten vroeger altijd exact hetzelfde maar dat hebben we langzaam veranderd omdat hij (gevoelige maag) toch ongewoon vaak moest spugen. Zijn bak staat hoog en de struvietkat is te lui om te springen voor brok. Recent nog urineonderzoek laten doen en die waarden waren uitstekend dus wat betreft zijn inname zitten we oké.

Bedankt voor de andere tips ook!

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:48

RianneH schreef:
GDG schreef:
Maar je loopt dan toch de kans dat je struvietkat het verkeerde voer gaat eten? Zeker als dat weer een lekkerder smaakje wordt. Of zie je dat niet gebeuren?

Dat was inderdaad eerst het risico, ze aten vroeger altijd exact hetzelfde maar dat hebben we langzaam veranderd omdat hij (gevoelige maag) toch ongewoon vaak moest spugen. Zijn bak staat hoog en de struvietkat is te lui om te springen voor brok. Recent nog urineonderzoek laten doen en die waarden waren uitstekend dus wat betreft zijn inname zitten we oké.

Bedankt voor de andere tips ook!

Oh, dat is wel makkelijk zeg. Dat geluk heb ik hier niet :P .

Voor natvoer kun je ook eens naar animonda carny kijken, dat eten ze hier goed. Qua droogvoer zou ik ook eens kijken naar porta21 finest sensible, vind ik een goed voer voor nog een redelijke prijs.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Smakelijk droogvoer voor kieskeurige en gevoelige kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:11


malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: Smakelijk droogvoer voor kieskeurige en gevoelige kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:19

Wij hebben altijd applaws. 1 malig over gestapt naar purizon maar bevalt hier niet. Ben blij als de zak weer leeg is.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Smakelijk droogvoer voor kieskeurige en gevoelige kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 02:15

Catloversgold wellicht? Glutenvrij brok 40% proteïne/dierlijke producten.