Verwisselbare boom dressuur zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantine14
Berichten: 47
Geregistreerd: 22-04-16
Woonplaats: somewhere..

Verwisselbare boom dressuur zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-17 20:59

Hoi hoi!

Ik ben opzoek naar een leuk dressuurzadeltje. Voordat ik dadelijk de reactie krijg van ja je moet een zadel op maat hebben, het paardje waar het om gaat is ook niet meer de jongste. Ik zoek dus een 17 inch, een fijn (voorkeur bij een diepe zit I.v.m. Slechte rug ruiter en lichtelijk doorgezakte rug van het paard.) zadeltje en mijn budget ligt eigelijk rond de €300 euro en dat is echt max. Boomloos heb ik ook voor gekeken, maar dan wil ik echt een barefoot met pad en die vind je niet zo snel in type dressuur maat 1.

Ik heb zelf al een norton rexine gezien en die heb ik vandaag ook gereden met een ander paardje en die zat echt heerlijk! Kan uiteraard ook aan het paard liggen, maar die wil ik nog een keer op mijn paardje proberen.

Ik sta voor alles open behalve een vzh zadel en een springzadel. Graag een zadel met kortere bomen, omdat het paardje geen lange rug heeft.

Ik hoop van jullie te horen!

Jantine.

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Verwisselbare boom dressuur zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:10

Zoek eens op kent en masters, daar kan je de boom van wisselen en het zijn vrij korte en betaalbare zadels

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: Verwisselbare boom dressuur zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:15

Kent en masters inderdaad maar ook wintec heeft dressuurzadels met verwisselbare boom :)

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Verwisselbare boom dressuur zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:17

Wintec is heel fijn en als je een nette tweedehandse koopt kan je vaak ook nog voor 300 klaar zijn incl zadel maker die m pas maakt op je paard. Is bij mij gelukt iig begin dit jaar..

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Re: Verwisselbare boom dressuur zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:21

Thorowgood is ook een prima zadel , kunststof variant van kent & masters

Suzan_bobar

Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Veluwe

Re: Verwisselbare boom dressuur zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 00:17

Thorowgood inderdaad. Rij er al jaren mee. Ideaal!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Verwisselbare boom dressuur zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 00:26

Ik heb een bates zadel is ook met verwisselbare boom

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Verwisselbare boom dressuur zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 11:45

Bates is de leren broer van de kunststof wintec en kent en masters is de leren broer van thorrowgood idd

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Verwisselbare boom dressuur zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 11:47

Ik zweer bij Tekna voor verwisselbare boom.

xJurdyWonanx

Berichten: 4050
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: Verwisselbare boom dressuur zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 12:00

Tekna inderdaad. Nu een voor 400 euro kunnen overnemen.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Verwisselbare boom dressuur zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 12:07

Er zijn op zich best veel merken met een verwisselbaar kopijzer.

Thorowgood, Kent & Masters, Tekna, Wintec, Bates, Horka, Rider Pro
Maar ook wat duurdere merken als, Ruiz Diaz, Anky, Albion, Fairfax en zo nog meer.

Belangrijkste is dat het goed past, wellicht anders eens een zadelmaker met verschillende merken langs laten komen.

jantine14
Berichten: 47
Geregistreerd: 22-04-16
Woonplaats: somewhere..

Re: Verwisselbare boom dressuur zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-17 15:15

Is norton ook een goed zadel? Ik heb er mee gereden en vond het fantastisch zitten. Alleen ben ik bang dat het voor het paard niet comfortabel zit.. wintec heb ik zelf een keer een vzh gereden en die vond ik echt onstabiel. Kan er ook aan liggen dat het een plat zadel zonder enkele wrong was.

jantine14
Berichten: 47
Geregistreerd: 22-04-16
Woonplaats: somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-17 15:16

kiki1976 schreef:
Er zijn op zich best veel merken met een verwisselbaar kopijzer.

Thorowgood, Kent & Masters, Tekna, Wintec, Bates, Horka, Rider Pro
Maar ook wat duurdere merken als, Ruiz Diaz, Anky, Albion, Fairfax en zo nog meer.

Belangrijkste is dat het goed past, wellicht anders eens een zadelmaker met verschillende merken langs laten komen.


Ik zou dat best willen doen, maar dan gaan ze je soort ompraten en al snel ben je dan 900 euro kwijt. XD

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 15:22

jantine14 schreef:
kiki1976 schreef:
Er zijn op zich best veel merken met een verwisselbaar kopijzer.

Thorowgood, Kent & Masters, Tekna, Wintec, Bates, Horka, Rider Pro
Maar ook wat duurdere merken als, Ruiz Diaz, Anky, Albion, Fairfax en zo nog meer.

Belangrijkste is dat het goed past, wellicht anders eens een zadelmaker met verschillende merken langs laten komen.


Ik zou dat best willen doen, maar dan gaan ze je soort ompraten en al snel ben je dan 900 euro kwijt. XD


Niet perse. Licht eraan wat je zelf toestaat. Als jij duidelijk aangeeft dat je gewoon niet meer hebt dan 300 euro en dat van te voren (bij voorkeur op papier/mail) afspreekt.
Alleen zit je bij veel zadelpassers qua consult al aan 50-100 euro, dus dan blijft er weinig over voor het zadel. Zag laatst een thorrowgood T6 langskomen voor 150 euro. Ik heb dit zadel zelf ook, maar is niet perse voor paarden met een holle rug. Mijn Haflinger heeft een redelijk vlakke bovenlijn, en die past hem goed.

300 euro is niet heel erg veel als je afwijkende maten/vormen nodig hebt helaas. Is een tijdje doorsparen een optie?

jantine14
Berichten: 47
Geregistreerd: 22-04-16
Woonplaats: somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-17 15:27

eilleen333 schreef:
jantine14 schreef:

Ik zou dat best willen doen, maar dan gaan ze je soort ompraten en al snel ben je dan 900 euro kwijt. XD


Niet perse. Licht eraan wat je zelf toestaat. Als jij duidelijk aangeeft dat je gewoon niet meer hebt dan 300 euro en dat van te voren (bij voorkeur op papier/mail) afspreekt.
Alleen zit je bij veel zadelpassers qua consult al aan 50-100 euro, dus dan blijft er weinig over voor het zadel. Zag laatst een thorrowgood T6 langskomen voor 150 euro. Ik heb dit zadel zelf ook, maar is niet perse voor paarden met een holle rug. Mijn Haflinger heeft een redelijk vlakke bovenlijn, en die past hem goed.

300 euro is niet heel erg veel als je afwijkende maten/vormen nodig hebt helaas. Is een tijdje doorsparen een optie?


Ja, zeker een optie. Opzich de holle rug heeft ze echt alleen als ik weinig met haar heb gedaan. Nu bijvoorbeeld heeft ze een normale vlakke rug, dus het is een beetje afhankelijk van de situatie. Ik heb toevallig een kennis die wel wat advies kan geven, dus ik ga het binnenkort eens navragen. Bedankt voor de tip!

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:50

jantine14 schreef:
kiki1976 schreef:
Er zijn op zich best veel merken met een verwisselbaar kopijzer.

Thorowgood, Kent & Masters, Tekna, Wintec, Bates, Horka, Rider Pro
Maar ook wat duurdere merken als, Ruiz Diaz, Anky, Albion, Fairfax en zo nog meer.

Belangrijkste is dat het goed past, wellicht anders eens een zadelmaker met verschillende merken langs laten komen.


Ik zou dat best willen doen, maar dan gaan ze je soort ompraten en al snel ben je dan 900 euro kwijt. XD

Nee hoor, tenminste is niet mijn ervaring met de zadelmaker
Bij mijn merrie doe toen nog flink aan het veranderen was qua bouw wilde ik ook geen hoge bedragen uitgeven aan een zadel.
Nu ging ik wel voor een nieuw zadel, en bij haar hebben we er echt heel vel modellen en merken opgehad. Maar de enigste die goed paste was een Throwgood (en dan het endurance model, is overigens een vzh zadel met dressuur gerichte zweetbladen). En betaalde daar nieuw incl pasconsult + een nacontrole toen € 550 voor. Meen dat de zadels nu wel iets duurder zijn geworden. Maar binnen jouw budget moet je daar prima een net 2e hands zadel voor kunnen vinden hoor
Gewoon op voorhand heel duidelijk aangeven.

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:59

Kent en Masters heb ik niet zo'n beste ervaring mee. De boom was gebroken terwijl het zadel nooit is gevallen. Daarnaast hebben 2 vriendinnen ook zo'n zadel gehad waar de boom ook van gebroken was. Kan puur toeval zijn maar ik ben er voorzichtig mee..