De paarden van 2013

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 23:13

Wat fijn dat diva haar gebit nu gewoon goed is! Nu weer lekker verder met rijden.

Hebben jullie doelen voor 2018?

Ik had als doel voor 2017 de B dressuur uitrijden en misschien de L vaardigheid. Is beide gelukt zelfs al 1 winst in de M vaardigheid.

Heb nu als doelen voor 2018

M vaardigheid uitrijden en de L dressuur uitrijden 13 januari hebben we daar onze eerste wedstrijd in.

Verder rij ik het districkampioenschap mee omdat hij toch bij ons op stal is.

En hoop in 2018 mee te rijden met de selectie voor de hippiade en dan gaan we natuurlijk voor een plek op de hippiade


En verder vooral genieten van mijn knappe pony <3

cecil

Berichten: 1179
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 10:44

Hoi hoi allemaal :j

Ik ben enige tijd afwezig geweest door wat omstandigheden maar heb zeker stilletjes meegelezen! :D
Zal even een "bijlees" doen ;)

Mooie foto's Nimber, hij is inderdaad goed aan de maat (hoogte) :D

@Finley, nog een leuk menfilmpje van een heerlijke buitenrit ;)
En wat een leuke en lieve foto's zie ik voorbij komen
Ook z'n knap wit hoofdje ;)

@Linda, wat staat hij shique op zijn nieuwe schoenen *D

@Finley, wat gaan jullie super op concours met je topper :D

@Azmay, paardje weer wat braver of nog steeds storm in het hoofd? *\o/*

@Celine-Famke, wat een heerlijke omgeving om buiten te rijden!

@Bontesok, ahhh lieve foto

@Ceazycat, wauw prachtige omgeving!!

@Nessie, gaaf paard is Eston! :D

@Wrlshfan, knappe Iphone! :D

@ Finley, leuke doelen voor 2018!!

Mijn knappe Magnum (Caramel du Bois) gaat super <3
We zijn sinds een maandje verhuisd van stalling.
Staan nu op een zeer kleinschalige (2 andere pensionklaten) prive trainingsstal.
Alle luxe faciliteiten aanwezig, ieder eigen paddock/weide, binnenbak, buiten dressuurbaan, stapmolen, wasplaats met alles erop en eraan, luxe stallen en super voerbeleid en top management om alles heen.
Hij wordt als heuse sportpony behandeld tussen alle grote paarden en top begeleiding met trainen.
Zowel pony als amazone zijn helemaal happy *\o/*
We hopen begin 2018 te gaan starten tussen de grote paardenbeesten :Y)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:32

Wat is hij knap <3
Echt prachtig en die kleur *D

Diva is hard voor zichzelf blijkt maar weer :')
Net even dekentje af zodat ze kon rollen en kroelen, begint ze me toch een partij te stuiteren. 10 minuten lang amper meer dan 2 voeten aan de grond gehad. Heb heerlijk genoten alleen halverwege schoof ze iets verder weg met haar idiote gedoe dan verwacht en lag ze opeens op haar zij. Ging meteen staan zovan niemand iets gezien toch -:)
Ze stuiterde meteen weer door dus ik vond het prima, heb haar uitgelachen.
Net de deken op gaan doen en een borstel erover heeft ze me toch een bult bovenop haar kont naast haar ruggegraat :oo
Mag er gewoon aan komen en alles, maar denk dat ze morgen misschien toch wat stijf is :+

cecil

Berichten: 1179
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:07

Dankjewel Azmay :o
Hij is echt een toverbal qua kleur, hij is op het moment vrij donker valk.

Ahhhhh arm paard :Y)
Die heeft vast hoe dan ook morgen spierpijn! :+
Maar de wilde haren zijn in ieder geval weg :')

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 15:40

Leuke pony cecil!

Azmay hoe is het met diva heeft ze wat aan haar glij partij overgehouden?

Wij mochten gisteren weer een indoor rijden en fin z'n hoofd zegt genoeg hij had er weer zo'n lol in. Vanaf januari mogen we meedoen tussen de grote mensen en niet meer in de jonge pony rubriek *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag de spieren lekker los gereden.

Iedereen hele fijne dagen en de beste wensen voor 2018

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 18:08

Fin had last van kerstgekte vandaag





cecil

Berichten: 1179
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 19:29

Hahaha al die kerstkriebels ook _/-\o_
Je kunt ze maar beter kwijt zijn :Y)

Jullie ook gewoon lekker doorgetraind, of paardjes kerst-vrij? {:)

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 20:18

De afgelopen dagen gewoon getraind en vandaag dan vrij :j

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 13:53

Die laatste foto van Fin is prachtig!
Diva steigert iets lager nu, toch een beetje kontpijn denk ik :+

Hier zondag Kim even gecorrigeert, als ik die wil verkopen is het misschien handig dat ze weet dat de ruiter de ronde bepaald en niet zij zelf :Y)
Als ik Kim op de rit heb moet ik nog even kijken of ik op Diva stap als het nog glad is, ze is iets minder voorzichtig met zichzelf en ruiter :')

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 02:10

Hoi, even niet echt actief......
Leon heb ik toch maar even weggebracht qua basis training. Er waren te veel dingen waar ik tegen aan liep van compromis stellen. Hij snapte er echt niets van...... Maar alles bij elkaar optellend is hij verkeerd aangereden. Ik kwam er gewoon niet doorheen. Hij snapte het allemaal echt niet en ik had niet de tijd om er de tijd voor te hebben om het hem allemaal aan te leren ( werk, kids etc.... )
Hij staat hier nu 10 min met de auto vandaan en wordt echt super aangereden. Na 2 weken hadden ze al zoiets van: zo die leert alles snel, wel consequent aanpakken maar zooooo leergierig. Na 3 weken ben ik er op gegaan daar op locatie. Tjeee wat een verschil. Ik kon gewoon voltes maken op t been en afwenden zonder dat hij versnelde en de kop in de lucht stak. Wat een verschil!
Hij blijft daar nog zowieso tot midden februari omdat wij op stal dan een meerdagen concours hebben ( Para ) en ik dan nagenoeg niet kan rijden.
Ik rij dan gewoon naar hem toe en kan hem daar dan lekker gaan rijden. Dat gaven ze zelf ook aan om daar een paar keer te komen rijden omdat ik anders zelf niet meekom in het aanrijden. Dan ben ikzelf ook een paar keer in het zadel i.p.v. dat ik er weer op ga na 3 maand zonder hem ook maar 1 keer gereden te hebben.
Maar wat is hij veranderd zeg in een korte tijd. En zo lief. Dat zeggen ze daar ook dat het echt een enorm lief dier is die graag wil leren.

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:46

Amzmay haha ze heeft dus toch een kleine deuk in haar zelfvertrouwen opgelopen. Kim is zo te lezen een echte merrie die zelf wil bepalen waar ze loopt _O- waarom wil je haar verkopen?


Hillebil Klinkt als een goede en verstandig keus idd. Hopelijk kan je dan dalijk gewoon zorgeloos gaan genieten van je knappe man!

cecil

Berichten: 1179
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:56

@Azmay, waarom wil je haar verkopen?

@Hillebil, zo te horen lijkt het een hele goede keuze.
Kun je zelf door "aanrommelen"......
Hier heb je straks meer profijt van :j

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:05

Wat lekker dat het zo goed gaat op die stal Hillebil, klinkt als een fijn besluit :j

Kim word verkocht omdat ik zelf niet eens de energie heb om 1 paard te doen en er nu 2 heb staan. Is doodsonde van een lief en braaf paard als Kim maar ook niet gezond gezien ze toch wat overgewicht heeft en eigenlijk in beweging gehouden zou moeten worden. Een verzorger lukt me niet te vinden en geef ik na 10+ pogingen maar op en mijn vriend wil wel eens rijden maar komt nu eerder op 2 keer per jaar neer en dat tikt ook niet aan..
Net weer even gepakt en ging eigenlijk gewoon zoals het moest, heb er goede hoop op dat ik het zelf nagenoeg opgelost krijg. Misschien dat ik haar daarna alsnog even een maandje wegbreng om de galop etc er netjes op te krijgen (heb geen bak) maar dat zie ik tzt wel.

Gisteren even de dames op de wei gezet, Diva is als een raceauto rond gegaan. Heerlijk om te zien <3

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:59

Haha je hebt twee échte dametjes zo te lezen Azmay. Jammer dat je Kim moet verkopen, maar wel een eerlijk besluit.

Fijn Hillbil dat Leon het zo goed oppakt! +:)+ Daar heb je alleen maar profijt van.

Die gekke Fin _O-

Ik ben momenteel Zine "blijf" aan het leren :+ Toch handig als ik bv een foto wil maken en meneer even kan blijven staan als ik een stukje vooruit loop ipv dat hij gelijk weer met zijn neus ín de camera zit!

cecil

Berichten: 1179
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 15:38

@Azmay, heb jij in principe helemaal geen bak tot je beschikking om te trainen?

@Bontesok, hahaha altijd een handig "knopje" _/-\o_

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 15:42

Geen bak, heb er 1 in de buurt maar daar is nooit iemand zodat ik kan vragen of ik hem mag gebruiken :+

Blijf lijkt me een ideaal commando, heb Diva wel op het hier komen en daar staat het voer bevestigd maar blijf is heel lastig :')

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 22:34

Klopt, blijf is lastig maar we oefenen gestaag door :o

Het "daar staat het voer" heb ik Zine nooit hoeven leren. Op een of andere manier weet hij het soms nog eerder dan ik _O-
~iets met vreetzak~ >;)

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 23:25

Aan bakken hier geen te kort:
2x grote Z dressuurbakken en 1x een kleine bak (ook groot genoeg )
Ikzelf rij het liefst in de kleine bak.

cecil

Berichten: 1179
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 07:53

@Bontesok, hahah, bewijzen ze toch maar dat ze heel slim (kunnen) zijjn _/-\o_
(Als ze zin hebben _/-\o_ )

@Hillebil, dat klinkt als een toplocatie :j
Hier nu ook een mooie 20/60 buitenbaan en met top bodem en sproeiinstalatie, ruime binnenbak met topbodem en daar bovenop alle overige luxe voorzieningen die ik met bijna niemand hoef te delen.
Zo blij met mijn "verhuiskeuze" :j
Merk ook gewoon nu ik echt fanatiek en serieus wil trainen naar "iets toe" dat zowel pony als ik ook gewoon niet zonder deze faciliteiten kunnen :j

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 11:19

Ik rij op een stuk land :') We hebben een bak 20x40 maar die is vaak te nat nu. Binnenbak 20x40 op 5minuten met de trailer waar ik gratis gebruik van mag maken, en dan een stuk grond dat pas in februari weer nodig is. Vind ik ideaal want we zijn aan het trainen op het feit dat hij meer uit zichzelf moet galopperen en niet dat ik hem in galop moet houden. Dus dan zijn de lange stukken galopperen heel fijn. En springles in een 20x40 binnen of 30x80 buiten :D

Irocco heeft nu vakantie. Ik ben zelf een weekje weggeweest en na de vakantie heb ik twee weken tentamens op school. Ook gezien het slechte weer van de afgelopen weken, en het feit dat ik er geen ritme in kan houden nu, heeft me doen beslissen hem maar lekker stil te zetten met paar keer per week aan de longe. Het is echt niet leuk om te rijden als het constant een gevecht is en hij is niet te genieten, waardoor ik gefrustreerd raak en gezien de stress over school, wil ik het naar stal gaan zien als ontspanning, en niet om nog meer spanning op te bouwen.

Als ik over twee weken weer ritme kan opbouwen en weer ga lessen, ga ik maar weer kijken wanneer we gaan starten.

3 februari staat Strao Renesse wel op de planning!

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:13

Bontesok knap dat hij (bijna) blijft staan! Hoe gaat het lessen op het andere paard.


Hier gelukkig ook genoeg luxe 2 binnenbanen 20x40 en 30x60. Buiten een 25x50 baan en een menplaat van 50x80 ik zou echt niet zonder binnenbak kunnen O:) veder hebben we een stapmolen, paddocks ect. Heerlijk sta er inmiddels al 10 jaar begonnen als verzorgster en nooit meer weggegaan met eigen paarden.

Fin had vandaag zin in een moddermasker.....


Afbeelding

cecil

Berichten: 1179
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:02

F-Inley, hahaha die van jou kan er dus ook wat van :Y)
Heeft hij nu ook aan de li zijde het witte gedeelte doorlopen? :)
Die van mij presteerd het ook altijd om zijn wit masker heerlijk vies te krijgen _/-\o_
Ik zal inderdaad ook nu nooit meer zonde kunnen :Y)

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:12

Stelletje viezeriken zijn het!

Nee het loopt nergens echt door hij heeft wel echt twee gezichten zo grappig


Afbeelding
Afbeelding

Fin z'n witte benen zijn altijd zo goor dat ik denk wat heb je gedaan _O-

cecil

Berichten: 1179
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:16

Hahaha :Y)
Maar wel mooi 4 witte benen! :D
Ja dat bedoelde ik ook een beetje :o
Hij is eigenlijk een XS pony uitvoering van de mijne (laten we die dan maar op een XL pony uitvoering houden :Y)


Afbeelding

Afbeelding

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:43

Nee gelukkig maar twee witte benen heeft hij ook mooi gedaan links voor en achter zijn wit en rechts voor en achter zijn bruin haha.

Die van jou heeft ook zo'n mooi wit hoofd <3 geen blauw oog toch? Fin heeft een half maan oog links