[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
affy2000
Berichten: 129
Geregistreerd: 09-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 00:06

ElmoVelo schreef:
affy2000 schreef:
Ik zat te twijfelen tussen horseware en bucas, toen heb ik contact gehad met de Paardendrogist en die zeiden mij dat bucas meestal wat smaller dan de horseware, voor mijn brede d pony heb ik daarom de amigo Hero en die past super



Ik had de amigo hero pony gekocht, maar die was te klein. Zal de normale en een maat groter dan wel passen?


Ik heb idd wel de pony, hoe groot is je pony? Die van mij is rond de 142 maar heeft wel echt de 175 nodig

ElmoVelo
Berichten: 178
Geregistreerd: 10-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 00:53

RianneH schreef:
Hangt er vanaf op welk vlak ie niet paste. Wellicht heb je toch een ander type voorsluiting nodig, of juist loopsplitten of iets dergelijks ;)



Als ik de voorsluiting dicht deed knelde dat echt bij haar hals. Ook was hij te kort, dus moet inderdaad wel een langere kopen. De buiksingels waren op het langst en kwamen tot de helft van haar buik :=

ElmoVelo
Berichten: 178
Geregistreerd: 10-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 00:56

@affy2000

Ze is dacht ik 149, maar heeft wel brede schouders en een redelijk grote kont. Ook is haar buik aan de onderkant best wel rond :o

affy2000
Berichten: 129
Geregistreerd: 09-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 12:28

ElmoVelo schreef:
@affy2000

Ze is dacht ik 149, maar heeft wel brede schouders en een redelijk grote kont. Ook is haar buik aan de onderkant best wel rond :o


En je heb nu de pony 165? Misschien dat je de pony 175 zou kunnen proberen

ElmoVelo
Berichten: 178
Geregistreerd: 10-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 14:19

affy2000 schreef:
ElmoVelo schreef:
@affy2000

Ze is dacht ik 149, maar heeft wel brede schouders en een redelijk grote kont. Ook is haar buik aan de onderkant best wel rond :o


En je heb nu de pony 165? Misschien dat je de pony 175 zou kunnen proberen



Dan gaan we dat proberen!

Iedereen bedankt voor de antwoorden! Ben benieuwd of een maat groter gaat passen

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 13:08

Zijn er hier ervaringen met de DR Vario dekens? Ik gebruik Rhino dekens maar wil er een 'goedkopere' variant bij voor als ik tussendoor de dekens was. Is de pasvorm vergelijkbaar? En weet iemand of er een Horseware hals op past?

Capriootje

Berichten: 6763
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 16:45

Sjira schreef:
Zijn er hier ervaringen met de DR Vario dekens? Ik gebruik Rhino dekens maar wil er een 'goedkopere' variant bij voor als ik tussendoor de dekens was. Is de pasvorm vergelijkbaar? En weet iemand of er een Horseware hals op past?


Ben ik ook benieuwd naar! Mijn paard zit tussen 195 en 205 in.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 19:40

Oud stalgenoot had hem besteld nadat de QHP xl tegen was gevallen. Ik vond hem voor raar kort maar heb op dat paar geen Horseware zien liggen dus kan het moeilijk vergelijken. Vind t jammer dat ze niets vermelden over de stof en denier.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 20:04

Afbeelding
Mijn Bucas is wat lang van achter, met de rede dat er nog groei ruimte was. Nu vind ik hem wel wat strak bij de schouders en schoft zitten, komt dat hierdoor? Wat raden jullie aan. Paard is 165, maat 191 heb ik nu.

Ik heb enorme angst voor witte haren in de manen moet ik bekennen :D

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 21:20

Doordat je bucas te lang is gaat die juist naar achteren trekken, met dus kans op schuren. De ruimte op de borst lijkt namelijk voldoende.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:11

Volgens mij is de volgende vraag al gesteld.
Maar kan zo snel het antwoord niet vinden.

Welke dekens zijn geschikt voor brede nekken en schouders?

Ik heb al een hoop dekens geprobeerd maar nog niet de passende gevonden. Wil nog heel graag een bucas smartex proberen met big neck. Maar vind ze nieuw nog te duur als ik niet weet of ze goed (blijven) liggen.

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:50

De gladde binnenkant van mijn Rhino is nu wel erg plakkerig aan het worden. Paard krijgt nu ook wat schuurplekken. Wil dus de binnenkant weer schoon krijgen zonder de hele deken te wassen (droogt met dit weer voor geen meter en wil hem niet twee weken missen). Iemand tips hiervoor?

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:55

Sopje, niet te natte schuurspons en voorzichtig schrobben, en daarna te drogen leggen in huis.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:57

MTinker schreef:
Doordat je bucas te lang is gaat die juist naar achteren trekken, met dus kans op schuren. De ruimte op de borst lijkt namelijk voldoende.


Dankjewel!! Hij schuurt niet, maar trekt inderdaad flink naar achteren. Nu heb ik een probleempje, want de deken heeft dus al op gelegen en het is geen deken van een paar tientjes :D Iemand tips?

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 01:51

Sjira schreef:
De gladde binnenkant van mijn Rhino is nu wel erg plakkerig aan het worden. Paard krijgt nu ook wat schuurplekken. Wil dus de binnenkant weer schoon krijgen zonder de hele deken te wassen (droogt met dit weer voor geen meter en wil hem niet twee weken missen). Iemand tips hiervoor?

Sopje met iets goed ontvettends (ik heb Skincalmin shampoo gebruikt). Deken met binnenkant naar boven neerleggen, sopje d'r op, goed uitspoelen (probeer om alleen de voering nat te maken. Oefening baart kunst!) en dan binnen laten drogen. Mijn Rhino hangt as we speak naast de radiator (maar die was gewoon erg nat van de regen, niet van wassen).

Ik vind 't maar lastig dekenweer. Het regent af en toe een beetje, en echt koud is het niet. Maar om ze nou zonder te zetten... juist voor die af en toe regen, die dan meteen koud is, heb ik ze toch maar onder dek. Mijn ruin vanavond ietsjes vochtig onder de Weatherbeeta vandaan gehaald, dus nu in de Smartex rain gehesen. Maar morgen overdag is het daar te warm voor, dus dan moet hij maar een dagje onder de Bravo. Mijn merrie haar Rhino was nog niet droog, en onder de ongevoerde regendeken had ze het wat koud. Dus linertje d'r onder. Maar dat is dan weer eigenlijk net iets aan de warme kant. Laat 't maar weer kouder worden... of droger... of allebei.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 06:48

Lastig hè... Mijne staat nu toch weer onder 200 gram, straks maar weer zien wat we dan doen.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:07

Iemand waarvan zijn paard uit de smartex 185 is gegroeid? Misschien zelfs iemand die wilt ruilen voor een smartex 190, heeft nu een maand opgelegen.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:55

Hebben jullie je paarden liever te warm of “te fris “ onder de deken? Iid met dit rare weer is het een beetje zoeken.

Ik heb ook nog steeds de 200 gram opliggen. Gaat wel goed eigenlijk.

Straks als het weer onder 0 komt dan ga ik wel weer wat er bij doen.

salamaleque
Berichten: 990
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:56

Als Horseware fan wil ik eigenlijk een keer een Bucas proberen (gewoon als reserve erbij om te kunnen wisselen als de andere heel nat is). nu past mijn paard alleen de Horseware dekens met een V-sluiting goed de rest van de dekens trekt te veel op de schouder. Paard heeft een behoorlijke hals.

Wat denken jullie gaat dat passen? Ik dacht zelf aan de Irish variant want ik wil graag een met een gladde binnenvoering. Ik lees overal dat Bucas toch wat smaller valt en mijn paard is echt niet smal. Kansloze missie?

salamaleque
Berichten: 990
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:58

Roos_M schreef:
Hebben jullie je paarden liever te warm of “te fris “ onder de deken? Iid met dit rare weer is het een beetje zoeken.

Ik heb ook nog steeds de 200 gram opliggen. Gaat wel goed eigenlijk.

Straks als het weer onder 0 komt dan ga ik wel weer wat er bij doen.


Mijn paard wordt echt akelig van te warm dus ik heb hem liever wat frisser.

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:13

Hier ook liever frisser.. Mijne kreeg zelfs rainrot plekjes onder de 100 grams deken en zelfs onder de nul grams.
Ze staat voor t eerst sinds jaren nu bloot en doet dat wonderlijk goed!
Ze staat nu ook op plek met meer beschutting en een voersysteem waardoor ze snachts ook paar keer hooi krijgen en dat doet echt goed voor d'r

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:15

Hallo! Ik heb een vraagje!

Mijn dekens doen het nog perfect op een ding na.. de bilkoorden zijn uitgelubberd met het gevolg dat ze keer op keer te groot worden. Heeft iemand daar een oplossing voor?

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:19

Volgens mij kan je ze bij Agradi ed gewoon los bestellen..

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:20

Roos_M schreef:
Hebben jullie je paarden liever te warm of “te fris “ onder de deken? Iid met dit rare weer is het een beetje zoeken.

Ik heb ook nog steeds de 200 gram opliggen. Gaat wel goed eigenlijk.

Straks als het weer onder 0 komt dan ga ik wel weer wat er bij doen.

Liever iets te warm maar ik zorg ervoor dat ze altijd gewoon goed staat.

Als ze te fris staat wordt ze stram op der spieren

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:23

Yenni schreef:
Hallo! Ik heb een vraagje!

Mijn dekens doen het nog perfect op een ding na.. de bilkoorden zijn uitgelubberd met het gevolg dat ze keer op keer te groot worden. Heeft iemand daar een oplossing voor?

nieuwe bilkoorden kopen, zijn los te krijgen