[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 22:26

Mooie foto <3

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 23:01

Mijn merrie is op de helft zie je dan ook al wat heb het zelfde als rennejuuhje haha ik wil denk ik wat zien

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 23:25

Welkom terug Neon!

Stien is nu 251 dagen 8-) dat klinkt heeeeel goed.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 01:36

Ik weet niet meer bij hoeveel dagen het bij mijn ‘maiden’ was. 7 maanden ongeveer volgens mij, maar dat monstertje ligt vaker niet stil dan wel, zie hem/haar eigenlijk elke dag wel bewegen. En zo niet, dan klop ik even tegen haar buik en krijg ik altijd wel reactie eigenlijk. Ervaren fokkers; zegt dit iets over het luister gedrag als ze straks geboren zijn? :+ :')

Reneetjuh85
Berichten: 75
Geregistreerd: 04-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 04:23

Mijn merrie was 8 december 7 maanden dus gok dat k dan toch 't veulen zie en voel bewegen maar 't wordt vast nog duidelijker met de tijd denk ik.

Thnx suffie :o

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 09:55

Droversrun, mijn ergste herrieschopper in de buik was Jupi haar eerste veulen, en dat was het liefste paardje ooit ;) dus nee voor mijn gevoel zegt het (gelukkig) niets hihi.

Reneetjuh, dat kan, maar hoeft niet... bij Jupi heb ik het op 200 dagen gevoeld, daarna alweer 30 dagen niet. Bij Bucks was het veulen een week enorm aanwezig en nu ook niet meer...

Neon, welkom terug!!

Annelies, dat klinkt inderdaad al goed op weg :D

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 10:52

Sorry allemaal, hier veel extra drukte door werk en feestdagen. Ik heb wel meegelezen, maar voor reageren had ik weinig tijd.

Ik las wat nare dingen! Murosch, Carmuh en suffie heel veel sterkte! :(:)

StalHD, wat ontzettend balen dat ze leeg is!

Leuk dat je er ook bij bent Neon! Ik ben benieuwd naar je veulens!!

Wat een leuk artikel om te lezen Chantal! Wat zal jij trots zijn :D

Leuke foto Reneetjuh85! Het zal zeker kunnen dat je beweging ziet! Leuk om te zien he?

Hier ook een herrieschoppertje in Bins’ buik. Ik zie het voornamelijk als Bin even jolig is geweest of op terug op stal komt. Van de week had ik ook een reactie met het poetsen.

Ik wil jullie allen ook een fijne kerst en een mooi 2018 vol gezonde veulentjes toewensen!
Afbeelding

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 13:11

Ookal zo'n leuke kaart!

Hier is Khalies 165 dagen drachtig en gister voelde ik vlak voor haar uier een soort kleine plopjes in haar buik, maar dat zouden ook heel goed darmen geweest kunnen zijn en ik die veelste graag wil dat ik al iets kan voelen :D

Finn__

Berichten: 180
Geregistreerd: 03-11-09

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 13:32

Gecondoleerd en sterkt Murosch!

Ook sterkte voor jou en je familie Carmen!

Wat rot stal HD!

Wat staan er weer leuke foto’s op!

AM_Horses

Berichten: 2616
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:04

Afbeelding

Zo leuk als die bewegingen van de kleintjes. Bij Esmeralda was het met 195 dagen goed te zien en daarna een tijdje niks. Met 250 dagen was het weer heel duidelijk.

Reneetjuh85 wat een leuke foto <3

Neon welkom terug. Fijn dat alles goed met ze gaat!

Chantal. Wat een mooi artikel!

Het begint al echt op te schieten bij een aantal merries *\o/*

Om alvast in de stemming te komen
<3
Formidable is weer Papa geworden. Deze kleine meid kon niet meer wachten op het nieuwe jaar.

Afbeelding

https://m.youtube.com/watch?v=bUWHInMLYUI

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:40

Knap kerstkindje zeg! Noem je zoiets dan een laat of een vroeg veulen :')

Hier zijn de buiken lang niet zo dik , wel duidelijk drachtig maar zeker niet zo bol. We krijgen er elke maand 1. Lekker verspreid. 1 in April 1 in Mei 1 in Juni 1 in Juli en 1 in Augustus. 5 in totaal.

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:42

Heb berichtje gehad van de fokker van Canto die ik niet kende hier via bokt zo leuk waren helemaal eens met de hengsten keuze hopelijk heeft ze fotos vN canto als veulen

AM_Horses

Berichten: 2616
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:55

tanjaatjuhh schreef:
Knap kerstkindje zeg! Noem je zoiets dan een laat of een vroeg veulen :')


Uhm tja, haha volgens mij wilde ze een vroeg veulen :')
Merrie was eind januari gedekt en Maiden.

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 13:47

In theorie en praktijk is het toch echt een laat veulen. 1 januari zal het al een jaarling worden genoemd. Terwijl ze in de praktijk qua leeftijd pas slechts een week oud is.
Wel een mooie afsluiter van het jaar. :D En ik vermoed misschien zelfs wel het laatste veulen van dit jaar op bokt. hihihi

Ik heb me nu volledig neergelegd op geen veulens krijgen aankomend jaar. Richt me nu volledig op herstel van flirt. Het gaat zeer langzaam, maar heb het idee dat de medicatie al iets helpt.
Hopelijk is ze snel weer de oude, zodat ik nog wel een kans heb om nog een keer een veulentje bij haar te fokken. En dan het liefst een merrieveulen. dan mag dat veulen als opvolger gaan dienen.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 15:45

Dat is dus een echt iets te vroeg veulen, waardoor het een laat veulen wordt....wel lastig als je er keuringen, jonge paardendressuur, pavocup enz. mee had willen doen.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 18:35

Afbeelding
Best place to be met kerst <3 .
Ze liep de afgelopen dagen niet zo lekker, SI bleek vast te zitten. Net even los gemaakt, en gelijk een heel stuk beter.

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 23:45

Oef, dat is niet zo fijn dat het veulen voor 1 januari geboren werd... Maar belangrijker is gezondheid!

Aaaah fijn dat ze haar weer hebben kunnen losmaken Twinklebel!

Ik tel echt af naar februari. Dan komen de eerste drachtige merries naar huis en gaan de laatste loodjes in :D

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 08:55

Oef een December veulen, mooi dat het gezond en wel eraf gekomen is, maar wel uberknudde dat het dit jaar ter wereld is gekomen :j wel een mooi dinkie hoor <3

Twinklebel: Mooi dat ze na de behandeling weer los is. Heerlijk dat ze dat soort mensen ook voor de paarden en pony's hebben.

Knolselder: Heerlijk he straks. Met een dag of 34 is mijn eerste merrie save om te bevallen **\O/**

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 10:22

Oh wow dat is zuur dat het als een laat veulen gerekend wordt :(:) desalniettemin is het een knapperd! Gefeliciteerd :)

Fijn dat je paardje weer los is gemaakt Twinklebel. Kan inderdaad een wereld van verschil maken.

Hier ook langzaam aan het aftellen hoor, vandaag komt mn geboortemelder binnen en volgend weekend ga ik haar in de ‘geboortestal’ zetten.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 10:37

Kunnen ze niet een paar daagjes smokkelen? Dattie op 2 januari geboren is? Weekje later?

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 10:50

Jester_ schreef:
Kunnen ze niet een paar daagjes smokkelen? Dattie op 2 januari geboren is? Weekje later?


Nu niet meer :Y)

nathe

Berichten: 1665
Geregistreerd: 20-06-05

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 11:05

proficiat met het veulentje!

Mijn merrie moet nog 95 dagen maar ik heb het veulen nog niet zien bewegen... Ze heeft een deken op en ik kijk maar om de paar dagen onder het deken dus misschien heb ik gewoon altijd pech...

We hebben haar stal dit weekend verbouwd en ze is nu 3,8m op 5,6m. Dit is toch groot genoeg neem ik aan?
Volgende week gaan we de camera installeren.

Vanaf wanneer zouden jullie een alarm omdoen? Ze is maiden en ik tel op 340 dagen.

Muronia

Berichten: 19560
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 12:43

Die afmetingen lijken me ruim zat nathe. Mijn mini heeft 3 bij 5 meter, een paleisje voor haar om in te bevallen. :D

Een laat/vroeg veulen. Tja ergens jammer dat ie niet een dikke week langer is blijven zitten, maar ik begrijp sowieso niet helemaal waarom je midden in de winter een veulentje zou willen eerlijk gezegd.

Fijn dat je paardje weer goed in haar vel zit Twinklebel.

Ik hoop dat het herstel goed verloopt stal_HD. :(:)

Ik lees dat veel mensen de veulentjes nu ook voelen bewegen. Mooi is dat he? Maakt het al wat echter allemaal als je ziet dat er daadwerkelijk iemand in die buik woont.

Leuk, al die kerstgroeten en eland-paardjes. Wij hebben kerst gelaten voor wat het was, geen behoefte aan feest op dit moment. Wat mij betreft heel snel op naar het nieuwe jaar, nieuwe kansen en hopelijk eens wat positiviteit.

Op het gebied van Suzie heb ik geen nieuws, ze groeit goed, voelt zich goed en doet haar ding. Volgens mij hebben we nog 112 dagen te gaan voor de 340. Oh ja, ik zag wel dat ze op de voorpagina staat vandaag, dat is wel leuk! Ik had deze week een jaaroverzichtje gemaakt voor haar: [EJL-ITP] Suzie's 2017, liefde, loslaten en nieuw leven

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 13:14

Dat lijkt me ruim voldoende Nathe. Ik heb 3,5 x 4,5, wel met een longeerbak eraan vast. Vien moet eind mei veulenen, dus ik hoop stiekem dat dat op de wei of in de longeerbak gebeurd, heeft ze alle ruimte. Maar vorige keer wilde ze persee op stal, heeft op lopen houden tot ze binnen stond.

Murosch, mooi verhaal, kan me voorstellen dat het een moeilijke kerst was. Dikke knuffel.

Mijn eerste veulen, Esmeetje was gouden boktveulen 2009, en ik kreeg het verzoek om een stukje te schrijven voor: Hoe gaat het met het Boktveulen van....
Even slikken, maar gisteravond toch gedaan. Mijn toetsenbord is er nog nat van, wat komt alles dan weer boven zeg, als je het zo uittypt...

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 14:09

Wauw, proficiat met zo'n vroeg/laat veulen! Ben heel benieuwd naar de foto's!