Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 01:00

Punz schreef:
En als het dus het voer is heeft een vliegdeken geen zin.

Als het ZE is ook niet: dan heb je een echte eczeem deken nodig .

Vliegendeken is natuurlijk wel zo comfortabel voor een paard zomers in een insectvrije omgeving


Dank voor je uitgebreide reactie. Ik denk dat ik het idd eens verder moet uitzoeken. Het hooi en gras zijn erg hoog in eiwitten en suikers, dit is gecheckt door onderzoeken..

Flynn krijgt van mij niks aan krachtvoer, omdat hij momenteel te weinig hiervoor doet. Maar de voeding op stal aan hooi en gras is een interessanten, omdat er meerdere zijn die het hebben..

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 01:23

Jack heeft nergens last van.

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 01:51

Beetje te laat maar fijne dagen iedereen!
Zelf de 26ste jarig en een super mooi lemieux dekje gekregen! Robin wordt weer goed verwend <3

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 09:53

jacobien nog van harte!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 12:14

Gizeppie: als ik die van mij op te rijk hooi zet, dan krijg ik ze zelfs midden in de winter aan het schuren. Dus dat is inderdaad iets om naar te kijken. ( en dan natuurljk niet zomaar geen/te weinig hooi geven , maar ánder hooi)

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:10

Afbeelding
Stil in het topic! Zal ik maar eens een gekke foto van Dora plaatsen!

Hoe is het bij jullie met vuurwerk? Dit is de eerste keer dat ze thuis staan, dus vind het toch een beetje spannend. Ik probeer al 2 avonden om ze te laten wennen door bij het eten een sterretje af te steken. Maar vuurwerkproof gaat 'm niet worden voor zondag! Arme Rocks durft z'n eten bijna niet aan te raken. Dus zal wel opsluiten met licht en radio aan worden!

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 23:10

Volgens de verwachtingen gaan wij op onze nieuwe stal weinig last hebben van vuurwerk.
Ik vind het echt verschrikkelijk dat het in nederland uren doorgaat. Het begint vroeg en duurt lang.
Hier bij ons is het per gemeente in belgie verschillend. Maar ik dacht dat het eigenlijk wel verboden was.
Ik blij in ieder geval bij de hond en de katten maar die geven er niet om.
De staleigenaar die staat op wacht bij de paarden.

Verder bevalt het heel erg goe dop mijn nieuwe stal. Ik heb nog niet heel veel gedaan ik moet zelf ook nog wennen. Vandaag wilde ik wat gaan longeren maar het was zo koud en we zijn met de staleigenaar op pad geweest wat ook weer erg leuk was. Maar morgen moet hij eraan geloven. En gaan we voor het eerst longeren. Dan zal hij wel weer 10 cm groeien van de indrukken.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:02

Alvast een fijne jaarwisseling gewenst! ☃️✨

Dit is t eerste jaar dat ik Flynn meemaak met vuurwerk. Ik weet niet hoe hij t gaat doen! Maar hij krijgt genoeg eten en muziek.. Hoop dat dit werkt..

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:47

Wat ben ik trots op mijn manneke en yes eindelijk komt het typische connemara trekje in beeld. Vandaag voor het eerst in de longeerbak en daarna in de stapmolen gezet. Sky is eigenlijk al een hele week voorbeeldig braaf als ik nieuwe dingen uitprobeer. Hij blijkt dus erg nuchter te zijn. Hij moet er soms even over nadenken maar hij doet het wel gewoon. Terwijl het paardje dat mee verhuisde dus wel wat meer moeite heeft om nieuwe dingen te ontdekken. Omdat ik altijd vond dat sky erg vlug en sensibel is. Maar daarboven is die dus ook nog eens heel betrouwbaar. Dat gaat een gaaf rijpaardje worden.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:47

Haha Birgit, die foto is geniaal :') Wat vervelend dat Rocks zo van slag is.. hier gaat het goed, alle paarden in ons stalblokje zijn het gewend. Maar ik vind het toch altijd spannend hoor, ben een overbezorgde moeder wat dat betreft :Y) Ze gaan extra vroeg naar binnen, in aangrenzende weiland starten ze 15u met carbid. En dan 18u nog een check, en 21u. En de stalhouders om middennacht.

Lekker Kito! Heerlijk een binnenbak. Ben ik jaloers op! Maar redt me ook al heel wat jaren zonder, hoewel als je een paard wil doorrijden wil je even doorpakken en dan is het fijn dat je niet weersafhankelijk bent.

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:56

Die foto van Dora is geniaal! _O- _O-
Fijn dat Sky het zo goed doet op z'n nieuwe plek.
ik had een paar dagen griep (alweer. ...), maar vandaag gelukkig weer fit genoeg om een ritje te maken. Gelukkig geen vuurwerk dichtbij, en heerlijk gereden. Maar een ruiter die op een doodbrave 'oude sok' tegelijk met mij ging rijden had minder geluk. Ik was haar nog tegengekomen in het bos. Kort daarna schrok haar paard van geknal en sloeg op hol. Ze is er af gesprongen, teugel vast houden en kon hem weer tot bedaren krijgen. Gelukkig is er geen ongeluk gebeurd.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:12

O dat is niet fijn. eraf moeten springen . Als ik zag wat er vandaag allemaal in baarle Nassau rondliep met vuurwerk onder hun arm. En de politie die belgische politie die controleerd op max 5 kilo per auto.
Dat ze het maar gauw verbieden. Tis zo krom in belgie mag het niet maar wel verkocht worden.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 09:58

Fijn kitobeer dat t zo lekker gaat met sky op jullie nieuwe plekje

Dora is fotogeniek :)

Hier tot nu toe weinig last van vuurwerk. Om 10.00 uur gaat t straks los. Alle dorpen gaan carbid schieten. We gaan dan wel rijden maar in de bak en niet t bos in. Enige wat we doen vandaag voor t donker de paarden naar binnen en licht aan laten vannacht. Ik kijk wel altijd even maar meestal zijn ze zeeeeer verbaasd wanneer ik s nachts ineens voor hun neus sta, staan ze net lekker te eten of doen ze een dutje....

Verder vanuit drenthe voor iedereen een hele fijne jaarwisseling en dat t maar een geweldig jaar mag worden!

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 15:39

Fijne jaarwisseling! Op naar een sportief nieuw jaar met mooie debuten :D


Gister heeft Beaut zich weer bewezen met springen op stal. Helaas geen prijs. Maar tweede rondje en inrijden ging fijn.


Afbeelding


Vandaag even wat losrijden. Het was bijna alsof ik op de pony van iemand anders reed. Na afloop kwam er nog iemand naar me toe dat ze zo anders liep (dezelfde persoon vroeg een maand geleden nog of Beaut nog jong was als in net zadelmak :=) Maar ze was echt perfect los in de aanleuning, vanuit achter. Ik kon schakelen, ik had echt geen druk aan de voorkant. Ik kon er zelfs oprichten en lengtebuiging. Woeh!
Nu weet ze alleen in de galop niet meer waar ze haar benen moet neerzetten als ze wil nageven, dus gooit ze er wat wissels bij :+ Ik ben een trotse ponymama.
Zal vragen of de juf morgen filmt. Daarna heeft ze lekker wat dagen vrij ivm osteopaat en tandarts.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 17:11

saams wat fijn he dat het dan zo lekker gaat.

en sanne net opgegeven voor de connemara competitie....

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 21:38

Afbeelding

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 01:30

Afbeelding

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 11:09

Beste pony wensen voor iedereen.

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 13:57

beste wensen allemaal!

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 20:03

Iedereen de beste wensen voor 2018!

Rebel is eergisteren weer geschoren en vandaag ging hij als een raket. ....pffff....echt een drukke stuiterbal }:) . Dus wij hebben onze eerste boscross van 2018 er weer op zitten. Mooi begin! Woensdag tm vrijdag gaan we drie dagen achter elkaar dressuurles doen.
Afbeelding

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 20:09

Beste wensen!!! Happy new year!

Lekker weer kaal Es!

Vandaag les gehad. Diehard juf gaat gewoon door op een feestdag. Beaut liep zondag zo tof dat ik gelijk appte of ze maandag toevallig ook les gaf. Ja hoor ze wilde wel :D Beaut deed het fijn. Morgen de osteopaat. Ik ben zeer benieuwd! Nu Beaut zo los in het lijf is merken we wel dat haar capaciteit meer ligt bij het verzamelen en schouder binnenwaarts(dat soort oefeningen) dan bij het verruimen/wijken.
Afbeelding

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:02

Happy New Year!

Lekkere kale Rebel <3 Zat wat in de lucht denk ik, mijn stoïcijnse Lloyd schrok in de longeercirkel en galoppeerde 2,5 rondjes hevig snuivend in het rond >;)

En knappe Beauty! Fijn dat jullie weer vooruitgang boeken *\o/*

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:12

Gave springfoto's Saams!
En oeh... frisheid na scheren....Knap dat je dan toch het bos in durft Esje!

En verder..........vergeet ik hier helemaal te melden dat Jou nu officieel Z2 is!!! *\o/*
EK en Jou-Jou zijn dus heel, heel, heel fijn het nieuwe jaar uit geknald afgelopen zaterdag.
Met 213 en 214 twee vétte winstpunten én een eerste plek in het Z2!

En dat terwijl zowel EK als ikzelf zaterdag eigenlijk niet zo veel zin hadden om op pad te gaan..Maar goed dat we toch gegaan zijn, en in aanwezigheid van onmisbare mascotte Marrit déden ze het gewoon!

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:14

Marrit13 schreef:
Happy New Year!

Lekkere kale Rebel <3 Zat wat in de lucht denk ik, mijn stoïcijnse Lloyd schrok in de longeercirkel en galoppeerde 2,5 rondjes hevig snuivend in het rond >;)

En knappe Beauty! Fijn dat jullie weer vooruitgang boeken *\o/*


Lloyd en schrikken? :oo Dat is zeer uniek.
Ik ben benieuwd bij de cross in maart :+

Punz, vanaf wanneer mag JouJou zijn sportpredikaat in ontvangst nemen?

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:35

Super knap van EK en Joujou!! *\o/*
Bij ons is de bak zo nat dat dat geen optie is. Rijden is naar buiten. Deze keer ivm de vele wandelaars gekozen voor de heide, waar Rebel maar al te graag een stevig galopje maakt. Vandaag was hij uber- druk. Piafferend en in allerlei zijgangen langs de wandelaars en daarna ZOEFF.... Als hij toch in de dressuur ring de draf van vandaag liet zien. ...tsja, daarvoor schieten mijn stuurmanskunsten voor te kort....