Oudere pony laten afvallen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
abeltje_xx

Berichten: 2893
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Groningen

Oudere pony laten afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-17 17:26

Sinds een weekje of drie heb ik er drie nieuwe verzorgpony's bij. Twee arabiertjes en een bont B welshje.
Het welshje, Toby ( eigenaar denkt dat hij ong. 17 is), heeft nogal wat overbodige vetjes :o
Als je hem een klopje op z'n billen geeft dan trillen ze nog even door, net een gelatinepudding :')
Het plan is dus om hem wat te laten afvallen. Hij is betuigd maar dat heeft ie al een lange tijd niet gedaan en z'n sulky moet ook eerst opgeknapt worden, dit wil de eigenaar in het voorjaar gaan doen.
Hij krijgt de hele dag door hooi en staat 24/7 buiten in een paddock (zomers kan het hek naar de wei open) met ruime schuilstal. Hij krijgt verder geen krachtvoer, alleen af en toe een worteltje erbij. :Y)

Op dit moment ga ik 2-4 keer per week met hem naast de fiets aan de wandel. Stap, draf en waar mogelijk in de berm ook galop. Hij is erg braaf naast de fiets <3 maar hij heeft duidelijk geen conditie. Ik ga ook met hem aan de hand heuveltjes op e.d. Ik ben een uur-anderhalf uur met hem bezig per keer.
De eigenaar heeft geen longeerlijn, zweepje, oid dus ik kan (voorlopig tenminste) niet longeren.

Ben ik een beetje op de goede weg zo?

Hier is de blubberbil :D

Afbeelding

Op het strandje, zandmonster :P

Afbeelding

En in de gang, hij besloot gewoon gezellig naar binnen te wandelen _O-

Afbeelding

0Lunerancea0

Berichten: 200
Geregistreerd: 03-05-11

Re: Oudere pony laten afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 17:30

Ach wat een leukerd! Is een slowfeeder misschien nog een idee?

Eefje_Sammy

Berichten: 78
Geregistreerd: 12-02-17

Re: Oudere pony laten afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 17:53

Als je wel tuig hebt kun je misschien kijken of je een band kan slepen in de bak of paddock, ik weet niet of je hier plek voor hebt. Door de band is het toch wat zwaarder waardoor ze meer energie verbranden.

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Oudere pony laten afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 18:03

Ik denk dat je heel goed op weg bent! Conditie = lopen lopen lopen..
Dus vooral lekker doorgaan zo!
Worteltjes zou ik toch achterwege laten. Hij mist ze vast niet als hij ze niet krijgt.

Leuke pony en veel plezier met ze!