trigeminale zenuw - headshaken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

trigeminale zenuw - headshaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-17 22:28

Mijn paard heeft sinds een aantal weken last van het zgn headshaken. Ik heb me drie slagen in de rondte gelezen (Google, zegen of vloek?) en kom heel veel tegen over de trigeminale zenuw. Hoe kan je uitsluiten dat deze zenuw het probleem veroorzaakt? En valt het op te lossen wanneer deze zenuw wél de oorzaak lijkt te zijn?

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: trigeminale zenuw - headshaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 22:52

Ik kan je geen antwoord geven op je vragen. Wel iets anders om uit te laten sluiten: oormijt. Daar kunnen paarden ook flink van aan het shaken raken.

Anoniem

Re: trigeminale zenuw - headshaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 23:14

Ook ik kan geen antwoord geven op je vraag. Maar ik kan je wel aanraden een goede cranio sacraaltherapeut te zoeken. Die kunnen wat met headshaken, ook als het om de zenuwen gaat..

janouk
Blogger

Berichten: 17868
Geregistreerd: 18-04-06

Re: trigeminale zenuw - headshaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 07:59

[MD] [CENTRAAL] Headshaking Syndrome discussietopic
Dit is het topic op bokt van ervaringsdeskundigen.
Headshaken kan diverse oorzaken hebben. Van allergie tot irritatie van de neuszenuw.
Het is echt een puzzel om de oorzaak te vinden en dan de passende behandeling om jouw paard verlichting te geven.
Bij mijn paard bleek het geen allergie te zijn, maar druk op de neuszenuw. Behandeling met craniosacraal therapie heeft haar er van af geholpen. Maar dat is echt per paard verschillend.