Fijne hondenmand voor middelgrote/grote hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Fijne hondenmand voor middelgrote/grote hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-17 20:29

Helaas worden de manden die onze boeven gebruiken niet meer gemaakt. Ook mijn ouders hadden deze manden, maar helaas niet meer te verkrijgen. Die van hun zijn echt af en inmiddels hadden ze al vervanging, maar dat was niks soort hondenkussen idee was dat meer en onze honden houden echt van manden, lekker tegen de kant aan liggen, kop op de rand.. je kent het wel.

Voorheen hadden ze dus altijd de Ferplast Majestic, ideale mand, volledig uit elkaar te halen dus te wassen en het liet geen vocht door. Ze waren rechthoekig dus handig van formaat en de rand was hard genoeg om de kop op te leggen, maar niet zo hard dat ze er een houten kop van kregen ;)
Voor het beeld:
Afbeelding

Inmiddels zoek ik me dus suf voor twee mooie manden voor de kerst voor de twee honden van mijn ouders, een Australische herder en een Tervuerense herder, beide +/- 25 kilo.
Manden die uit elkaar kunnen om te wassen, geen enorme harenkleef manden, makkelijk verplaatsbaar wanneer nodig, daarom geen hout oid.
Ongetwijfeld dat hier hondenliefhebbers zijn met goede ervaringen en suggesties, alvast bedankt voor het delen van deze tips :D

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Fijne hondenmand voor middelgrote/grote hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 20:32

Ik heb een Duitse dog en die ligt in de grootste maat mand. Gekocht bij van cranenbroeck. Ze hebben daar ook kussens voor honden. Geen website dus je zult langs moeten gaan.

sayenti
Berichten: 570
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 20:56

Wij hebben voor onze honden ook de grootste bij vancreanenbroek gehaald en in plaats van een hondenmat die niet zo soepel in wasmachine gaat heb ik daar een donsdeken gekocht dacht 11,- wast super uit en in meerdere kleuren te verkrijgen
Onze hondjes liggen er super graag op/in

Arianne_94

Berichten: 307
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: Naast de stal van mijn paardjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 20:58


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Fijne hondenmand voor middelgrote/grote hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 21:12


Douce

Berichten: 3508
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 22:20

Arianne_94 schreef:
wij hebben een bank van de ikea.
Ze maken er echt mega veel gebruik van. De hoes kan je wassen en een stuk goedkoper :)

[ [url=m/aKR87Y.jpg]Afbeelding[/url] ]
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80264964/

Deze hebben wij ook, was goedkoper dan een mand :')

Niqui

Berichten: 2171
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 22:31


petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (Belgiƫ)

Re: Fijne hondenmand voor middelgrote/grote hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:03

ik heb laatst deze besteld en was verbaasd hoe stevig de randen zijn. kussens van de zijwanden kunnen er uit en ook het foam matrasje kan eruit. Dit laatste had imo iets dikker gemogen, maar ik leg de mand nu op 2 vetbedden of ouder benchkussen.
Heb een dalmatiƫr van 32kg en hij past in de maat L, maar languit kan hij er niet in, maar daarvoor heeft hij een grote matras. Zijn mand is echt voor als hij knus in een bolletje half verstopt wil liggen