11-daagse trektocht met Fjord Winnie mennen & rijden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jets

Berichten: 3552
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

11-daagse trektocht met Fjord Winnie mennen & rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-17 02:51

Hoi hoi! Het is alweer een tijdje geleden, maar afgelopen zomer heb ik in augustus een 11-daagse trektocht met Winnie gemaakt. Omdat het super leuk was, wil ik onze vakantie graag met jullie delen :j

Een paar jaar terug heb ik al eens rijdend een een mini trektocht gedaan, maar omdat Winnie zomereczeem heeft en je dan toch een hoop geklooi hebt met dekens etc leek het mij veel handiger om met de menwagen op pad te gaan! Dat was een stuk makkelijker, want zo kon ik van alles meenemen en lekker lang op pad. Alleen, ik ga mennend niet alleen op pad, dus moest ik op zoek naar mensen die gezellig mee wilden op de kar! Gelukkig wist ik al snel een aantal mensen te vinden en werd de planning steeds verder rond!

Alleen we moesten natuurlijk ook nog overnachtingsplekken fixen, al snel had ik besloten richting Ommen te gaan aangezien daar wel wat bekenden wonen :) Dus heb ik een oproepje met mijn plan gedaan in onze Facebook groep voor ruiters en menners omgeving Ommen en kreeg ik super leuke enthousiaste reacties en aanbiedingen! Ik vond het echt heel tof, want we hebben bijna elke nacht bij bekenden kunnen overnachten *\o/*

Een paar dagen voor vertrek heb ik met hulp van mijn lieve staleigenaren mijn nieuwe menwagen opgehaald! Die moest natuurlijk even goed uitgeprobeerd worden :D
Afbeelding

Dag 1
Op 19 augustus vertrokken we richting Zwolle Zuid naar de boerderij waar vroeger mijn verzorgpaarden stonden. De boerderij stond inmiddels leeg, maar mijn vriendin Esther woonde er nog wel. Zo kwam ik op het idee om bij haar de trektocht te starten! Zo heb ik alles in de kar geladen en zijn we op pad gegaan. Mijn lieve vriendin en stalgenootje is meegereden, we hebben 2,5 uur over 18 km gedaan. En zo stond Winnie op de plek waar mijn vorige verzorgpaardjes altijd stonden :)
Afbeelding

Dag 2
Na een nachtje slapen leek het ons leuk om de eigenaresse van de boerderij als bedankje mee te nemen voor een ritje! Super mooi om te zien hoe leuk ze dit vond, ze genoot er echt van! Wij dachten even een kort blokje om, maar mevrouw A stuurde ons heerlijk het bos door :) We hebben deze dag 10 km gemend.
Afbeelding

Dag 3
De derde dag gingen we Zwolle toch echt uit via Dalfsen richting Oudleusen. We mochten gezellig logeren bij Kristel (kristelhans) en haar 2 fjordjes, echt super lief! *\o/* Omdat ik natuurlijk niet alleen op pad ga heb ik een vriendin weten te strikken die eigenlijk niks met paarden heeft, maar het wel super leuk vond om mee te gaan :)

Door een fout in de route hebben we er langer over gedaan dan we dachten. Uiteindelijk hebben we 4,5 uur over 35 km (oeps) gedaan. Onderweg mocht Winnie natuurlijk even uitrusten met was grasjes en water! Aangezien we er toch langs kwamen hebben we nog even boodschapjes gedaan bij de Appie :)

Toen we aankwamen stond het welkomstcomité al klaar! Winnie mocht lekker uitrusten in de paddock en wij kregen een heerlijk huisje met uitzicht op Winnie!

Afbeelding
Lekker water drinken --> https://www.youtube.com/watch?v=sRmwLvc66jA

Dag 4
We hebben heerlijk geslapen en zijn ontzettend verwend met een heerlijk ontbijtje van Kristel. Echt ontzettend lief en super gezellig :D

Onder begeleiding van Kristel en haar rijmaatje die de mooiste routes weten zijn we weer gezellig op pad gegaan richting Ommen. Marlinde (MarlindeRooz) ging gezellig mee op de kar om Winnie richting haar verzorgpony's te rijden, want ook daar mocht Winnie overnachten! We hebben 14 km gemend :) Marlinde & ik hebben overnacht in de super ruime B&B van Lieke.
Afbeelding

Dag 5
Een van de voordelen van mijn nieuwe menwagen is dat mijn zadel mee kon! Zo kon ik het rijden en mennen lekker afwisselen. We gingen een ritje maken, Marlinde ging mennend mee met Xander & Lieke op haar paard, die waren we alleen na een tijdje kwijt := We hebben een ritje van 14 km door het bos van de Sahara in Ommen gedaan :)
Afbeelding

Dag 6
Om Winnie te sparen, maar toch beweging te geven hebben we een ritje van 5,5 km gedaan. Winnie mocht onder het zadel en Xander weer bij Marlinde voor de kar :) We kwamen nog langs een mooi plekje waar de heide in bloei stond <3
Afbeelding
https://www.youtube.com/watch?v=6LTBFl0MAoQ

Dag 7
We gingen weer verder naar ons volgende plekje, ook in Ommen! Lianne (xLianneZorro) ging gezellig met me mee op de kar richting de stal van Simone. Van hun staleigenaar mocht Winnie wel twee nachtjes komen logeren! Na een ritje van 6,5 km kwamen we aan op de nieuwe plek. Omdat Winnie wel even mocht uitrusten heb ik Cas van Simone geleend om gezellig een ritje met Lianne en Duc te doen. Daarna mochten ze gezellig samen staan. En ik kon gezellig bij Simone logeren :)
Afbeelding

Dag 8
Vanaf de stal van Simone kun je heerlijk buitenrijden, dus gingen we lekker op pad, onderweg hebben we nog een heerlijk ijsje gegeten :D We hebben een ritje van 13 km gemaakt :)
Afbeelding

Dag 9
De trektocht ging weer verder! Floor ging mee op de kar en Simone en Cas gingen gezellig een nachtje mee om te overnachten bij manege Laarbrug! We hadden een mooie route uitgestippelt en hebben 24 km gereden! Winnie & Cas mochten een nachtje in de binnenbak :)
Afbeelding
Afbeelding

https://www.youtube.com/watch?v=mR36xStS5M4

Dag 10
Simone en Cas reden gezellig mee naar de volgende bestemming: Manege Gerner in Dalfsen. Er ging weer gezellig een vriendin met mij mee op de kar :) Toen wij na 20 km bijna bij onze bestemming waren hebben we afscheid genomen van Simone, want die ging heel fanatiek "even een rondje van 40 km doen" :'). Bij manege Gerner hadden we een super leuke trekkershut naast Winnie's weitje!
Afbeelding


Dag 11
En toen was het alweer tijd om naar huis te gaan! Vanaf Dalfsen zijn we in 17 km naar Zwolle gereden :) Winnie was blij om haar vriendinnetje Yarah weer te zien.
Afbeelding


Bij deze wil ik iedereen bij wie we mochten overnachten en die gezellig mee ging heel erg bedanken! Het was super leuk & zeker voor herhaling vatbaar! <3

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Re: 11-daagse trektocht met Fjord Winnie mennen & rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 03:58

Super leuk topic! Leuke tocht heb je mogen maken! En fijne plekjes om te overnachten!

DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Re: 11-daagse trektocht met Fjord Winnie mennen & rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 04:28

Oh wauw wat heerlijk dat je dit hebt kunnen doen met je eigen pony en dat er zoveel mensen waren die je konden helpen aan een overnachting of die met je meereden. Leuk topic!

hooi
Berichten: 334
Geregistreerd: 19-10-04
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: 11-daagse trektocht met Fjord Winnie mennen & rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:01

Superleuk dit! Tof om dit met bekenden te kunnen doen :-)

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: 11-daagse trektocht met Fjord Winnie mennen & rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:09

Wat supergaaf! Lijkt mij super om te doen

F_inley

Berichten: 6405
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: 11-daagse trektocht met Fjord Winnie mennen & rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:15

Wat een super gave vakantie/trektocht hebben jullie gemaakt!

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:23

Hey wat grappig zeg, mijn vader woont tegenover de boerderij waar jij startte (naast 1 van die torentjes die je vanaf de boerderij wel ziet). Vanaf onze zolder hebben we zicht op de achterkant van die boerderij en ik zag een tijd geleden een keer (vol verbazing) een fjord met 2 mensen op die 'poetsplaats' staan. Dat zal jij dan wel zijn geweest! Toevallig zeg haha.
Leuk overzicht :)

Jets

Berichten: 3552
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-17 10:42

Wow wat veel leuke reacties al haha! Het was inderdaad super leuk om te doen en heel gezellig met al die vriendinnen :) Het was nog even een geschuif en een geplan wie dan wanneer mee kon en hoe diegene daar dan kwam etc, maar het is allemaal gelukt! Echt super tof dat we overal terrecht konden want ik had een week van te voren bedacht dat we gingen :')

Eileen, wat leuk! Dat was ik inderdaad := Er is ook al lange tijd niks meer gaande op het erf dus we dachten al dat het wel op zou vallen als er na drie jaar ineens weer een paard staat haha :') Dan zul je dit gezien hebben :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33803
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 11-daagse trektocht met Fjord Winnie mennen & rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 11:31

Leuk topic jets!! :D was gezellig om mee te gaan, Xander vond winnie ook heel lief! <3

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: 11-daagse trektocht met Fjord Winnie mennen & rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 12:07

Heeeeel leuk en heel gezellig dat jullie er waren! :D Volgend jaar weer. :P

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Re: 11-daagse trektocht met Fjord Winnie mennen & rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:05

Hahaha wat maf, ik heb je nog gesproken bij Gerner!
Ziet eruit als een gezellige tocht, leuk dat je met zo veel mensen kon afspreken!

Jets

Berichten: 3552
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: 11-daagse trektocht met Fjord Winnie mennen & rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-17 16:23

Jaa was leuk Marlinde!

Thanks voor je gastvrijheid Kristel, was echt een top plekje! En deal, lijkt me gezellig :D

Fellow, wat leuk! Ik herinner het me inderdaad, jij kwam van aardig ver als kampleiding toch?

Sure_lee

Berichten: 10394
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: 11-daagse trektocht met Fjord Winnie mennen & rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:35

Ziet er tof uit Jets. Als je nog een keer gaat op een moment dat ik ook vrij ben, ga ik graag met je mee op de kar. En dat plekje bij Kristel inc onbijt lijkt me heerlijk hahaha.

Jets

Berichten: 3552
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: 11-daagse trektocht met Fjord Winnie mennen & rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-17 23:13

Haha jaa leuk!

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Re: 11-daagse trektocht met Fjord Winnie mennen & rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 00:17

Leuk topic heb je ervan gemaakt Jets! Super gezellig dat je kwam logeren bij ons. De volgende x zorg ik dat ik niet op vakantie ben en wat langer mee kan!
En dat 'even een rondje van 40 km' was heerlijk, ook zeker met mijn extra pauze bij Kristel hihi. <3

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Re: 11-daagse trektocht met Fjord Winnie mennen & rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 00:21

Leuke foto's! En super lachen dat je in zuid weer bent langs geweest. Weinig veranderd op het erf he?!

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 00:34

Oh wat gaaf dit <3 Echt een superleuke wagen is dat! :D En wat fijn dat Winnie zo veelzijdig is en het gewoon allemaal doet ! Merk je niks aan hem doordat hij telkens op een andere plek en met andere paarden staat? Of vindt ie dat allemaal geen probleem :D

Jets

Berichten: 3552
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: 11-daagse trektocht met Fjord Winnie mennen & rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-17 20:41

Ja leuk Simone! Volgend jaar weer :D

Jaa was wel even leuk Brechtje. Vind je? Ik vind het een stuk opgeruimder:=

TrIjNiE__ Dankje, ze is echt een topper ja. Winnie is ook ook wel eens op trektocht door Frankrijk geweest, dus ze vindt het meestal wel prima haha. Op de boerderij van mijn vorige verzorgpaarden vond ze het alleen niet zo leuk, maar daar stond ze ook alleen zonder paarden. Als er paarden in de buurt zijn en eten dan is het meestal wel prima. Winnie is trouwens een merrie haha :')

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:37

Jets schreef:
Ja leuk Simone! Volgend jaar weer :D

Jaa was wel even leuk Brechtje. Vind je? Ik vind het een stuk opgeruimder:=

TrIjNiE__ Dankje, ze is echt een topper ja. Winnie is ook ook wel eens op trektocht door Frankrijk geweest, dus ze vindt het meestal wel prima haha. Op de boerderij van mijn vorige verzorgpaarden vond ze het alleen niet zo leuk, maar daar stond ze ook alleen zonder paarden. Als er paarden in de buurt zijn en eten dan is het meestal wel prima. Winnie is trouwens een merrie haha :')


Whoops dacht dat het een ruin was :') Maar heerlijk lijkt me dat zo'n makkelijk paard! :D

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Re: 11-daagse trektocht met Fjord Winnie mennen & rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:50

Leuk om je topic topic te zien! Ik had het een en ander gezien via facebook natuurlijk.
Lief dat jullie mevrouw A hebben meegenomen op de kar <3

Ik vond het heel bijzonder om rond te trekken met m'n pony maar het is helemaal leuk dat je bij allemaal bekenden terecht kon :D

Jets

Berichten: 3552
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: 11-daagse trektocht met Fjord Winnie mennen & rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-17 17:52

Haha geeft niks, je bent niet de enige :')

Ja het was super leuk, zeker met mevrouw A! Die genoot er echt van :D