Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:40

Grappig dat mensen denken dat Zwitsers er beter tegen kunnen.
Het is hier gewoon ook een bende met sneeuw, overal linkerbaan botsingen.
Wel zijn de treinen beter geregeld met verwarmde wissels e.d.
De bussen rijden met kettingen indien nodig.

In de wintersportgebieden is een ander verhaal, maar dan zitten er inderdaad gewoon kettingen of spikes onder.

Paardensport leeft hier totaal niet in de winter. De meeste mensen rijden enkel wedstrijden in het zomerseizoen.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:40


Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:43

Jolliegirl schreef:
Gewoon niet aanstellen..
Wat denk je van al die chauffeurs die de winkels bevoorraden... Wat denk je als die zeggen: goh.. Verschrikkelijke sneeuwman. We blijven thuis.


Nee ik vind oprecht dat mensen altijd zoooo ontzettend moeilijk doen.


Ga optijd weg...
Pas je snelheid aan...
En dan kom je er heus wel.

Ik begin morgen om 9 uur.
Werk zit 11 min rijden verderop, moet wel over de A15.
Ik ga om 8 uur weg. Lekker rustig aan, geen haast.


Ik erger me aan al die twijfelende mensen... Vooral de remmers op glad wegdek....


Je hebt makkelijk banketstaaf met je "ik woon 11 minuten van mijn werk".

En inderdaad. Genoeg vracht verkeer dat niet rijdt vandaag hoor!
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 11-12-17 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

wemkelover

Berichten: 4697
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:45

snap trouwens ook niet dat wij ons moeten verantwoorden als we besluiten niet te gaan naar het werk als er code oranje / rood wordt afgegeven (die is er toch niet voor niks hoop ik). Ik ging vanmiddag niet naar mijn werk omdat ik mezelf niet vertrouw met winterse buien en een auto, vanochtend durfde ik het nog wel aan maar vanmiddag niet meer. Hier voor mijn huis is ook al scooter om gevallen en volgens mij had die vrouw aardig last van haar been. Sochtends kan ik lopend naar mijn werk komen eventueel, smiddags dus niet omdat ik dan ongeveer 10 km moet reizen.

Kabayo

Berichten: 14007
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:46

HorseTopShop schreef:
Jolliegirl schreef:
Wat denk je van al die chauffeurs die de winkels bevoorraden... Wat denk je als die zeggen: goh..


Ik zal je vertellen... Die chauffeurs zijn vandaag niet bij ons gekomen, omdat het te gevaarlijk was. Ze komen morgen.
En inmiddels is Connexion ook gestopt met rijden. Geen enkele bus rijd meer.

Ik wou dat de werkgever van mijn vriend dat zei -O- die is weer een hele week van huis met de vrachtwagen. Ik vind het niks aan :n

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:47

Ik heb gisteren 260 km gereden met m'n Panda, ging prima. Wel je snelheid even aanpassen en ik heb All Season banden eronder liggen. Vandaag mochten we om 14.00 naar huis van de baas. Heerlijk. _O-

Qimm

Berichten: 15167
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:48

moonsparkle schreef:
Nou voor de mensen die vinden dat we aanstellen. Ik heb net 40km gereden met dezelfde snelheid of minder. Bij de eerste rotonde die ik tegenkwam kon ik niet meer remmen, gelukkig ging ik net voor een busje die uiteraard wel toeterde. Ik ben omgereden zodat ik niet via een weg hoefde met stoplichten bovenaan de weg. Bij de rotonde bij mijn huis stonden al 4 autos verkeerd en ik raakte ook weer in de slip, kwartslag gedraaid. Ik heb vaker in de sneeuw gereden maar ik ben nog nooit zo bang geweest.


Heb je dan geen winterbanden? Daarmee kun je heel fatsoenlijk rijden bij gladheid. Verder is het ook een kwestie van anders rijden. Meer afstand, eerder vertragen, remmen op de motor en niets abrubts doen. Als je niet meer kunt remmen ben je te laat begonnen met vertragen

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:50

chanicha schreef:
danzzz schreef:
Hoe kan dat nou een dilemma zijn? Tenzij er levens vanaf hangen, of je hebt een ander onmisbaar beroep blijf je toch gewoon thuis? Winkel open??? ONZIN, kantoor, ONZIN, bezorging, ONZIN er gebeurt NIKS wat niet een dag kan wachten, doe maar net of het een feestdag is en iedereen thuis blijft.

Ik vind het heel gek dat mensen om hun werk zoveel risico willen nemen, daar zou ik niet genoeg betaalt voor krijgen al zou ik 5000 euro per uur maken. Ik snap dat niet.

Daarnaast zal elke normale werkgever het helemaal niet erg vinden als hun medewerkers onder deze omstandigheden thuis blijven, zoals aangeraden wordt. En werk jij niet voor een normale werkgever is het sowieso tijd om rond te kijken naar een nieuwe.


Danzzz mijn man is taxichauffeur op de regiotaxi, die kan niet zomaar even thuisblijven, mensen moeten naar ziekenhuis of dialyse e.d.
Voorheen op de gewone taxi ging dat ook niet, reden OK personeel en bloedbank en het waren best normale werkgevers hoor!


Wij hebben te horen gekregen dat de regiotaxi niet voor ziekenhuisbezoeken is. Dat moesten we maar met de zorgverzekeraar uitvechten.

Jolliegirl

Berichten: 32975
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:57

HorseTopShop schreef:
Jolliegirl schreef:
Wat denk je van al die chauffeurs die de winkels bevoorraden... Wat denk je als die zeggen: goh..


Ik zal je vertellen... Die chauffeurs zijn vandaag niet bij ons gekomen, omdat het te gevaarlijk was. Ze komen morgen.
En inmiddels is Connexion ook gestopt met rijden. Geen enkele bus rijd meer.


Ja, geloof ik best.
Denk ook niet dat bevoorrading van een ruitersportzaak prio 1 is?

Supermarkten tankstations en noodaggregaten voor ziekenhuizen wel...

Maar winkels worden gewoon bevoorraad.. Mn vriend en al zn collegas zittem gewoon op de wagen en nemen voorzorgsmaatregelen.


Weet niet wie t zei:
Ik heb niets gezegd over thuiswerk. Prima als je thuis kunt werken.
Ik ben vanmiddag de deur ook niet meer uitgeweest omdat het niet hoeft.


Moonsparkle... 40kmpu is dus klaarblijkelijk te hard voor deze omstandigheden!
Vind je t gek dat je gaat glijden bij een rotonde als je remt?

Shiloh, makkelijk banketstaaf he ;)
Echter zat ik gisteren in St Anrhonis en heb ook ik 1.5 uur door de sneeuw gereden.
Pas je aan... Ga optijd weg..
Kom je niet weg? Of lig je in de straat al scheef?
Dan snap ik dat je niet gaat rijden.

Maar tot die tijd zijn we met zn allen een stel zeikerds.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:00

Jolliegirl schreef:
Supermarkten tankstations en noodaggregaten voor ziekenhuizen wel...

Maar winkels worden gewoon bevoorraad.. Mn vriend en al zn collegas zittem gewoon op de wagen en nemen voorzorgsmaatregelen.


Hier zijn de supermarkten niet bevoorraad.
Ons pap is rond half 4 naar de supermarkt geweest en er was veel op.
Vrachtwagen was nog niet geweest en werdt vandaag ook niet meer verwacht.

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:01

HorseTopShop schreef:
Jolliegirl schreef:
Wat denk je van al die chauffeurs die de winkels bevoorraden... Wat denk je als die zeggen: goh..


Ik zal je vertellen... Die chauffeurs zijn vandaag niet bij ons gekomen, omdat het te gevaarlijk was. Ze komen morgen.
En inmiddels is Connexion ook gestopt met rijden. Geen enkele bus rijd meer.

Ja, bij ons zijn ze ook eerder weggegaan en de meeste vervoerders hadden vertraging. Vind het niet gek, veiligheid gaat immers voor alles.

Jolliegirl

Berichten: 32975
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:02

Veiligheid gaat zeker voor!
Dat levert vertraging op.

Maar de meeste bedrijven rijden wel gelukkig.

Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:03

Ik was gisteren in Duitsland onderweg en daar waren op meerdere plekken lange files door geschaarde vrachtwagens.
Ik heb er ook een aantal scheef op de vluchtstrook zien staan.
Op het nieuws werd nadrukkelijk aanbevolen dat vrachtwagens niet gingen rijden.

Verder is het ook wel vooral een stuk ervaring en niet bang zijn om niet in een rechte baan te blijven, maar dat hebben eigenlijk niet veel mensen behalve boeren.
Ik ben met een 4x4 een keer vastgelopen waar de boer dan gewoon gas intrapt en slingerend en slippend verder scheurt :+

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:04

Jolliegirl schreef:
Veiligheid gaat zeker voor!
Dat levert vertraging op.

Maar de meeste bedrijven rijden wel gelukkig.

Ja dat is ook zo, gelukkig wel. Iedereen reed/rijdt hier super voorzichtig.
Ik reed naar huis en ik had een bumperklever, snap jij het? Met dit weer lekker even bumperkleven. :')

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:06

Wat de fiets boeit die bevoorrading nou weer? :? Heb vandaag ook in de winkel gestaan de hele dag en geen kip die nu langs komt hoor. Heel de stad was uitgestorven en dat is meer dan logisch. Wij sloten als drogist dan al om 15:00 uur maar zat winkels die nog open waren om 16:30 en snap daar echt niks van.. Niemand komt nu een paar schoenen of een dure tas bij je kopen hoor.. :+ Lekker geldverspilling al die mankracht inzetten voor zo'n dag als deze.

Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:07

Mijn vader is eigenaar van een transportbedrijf en die rijden ook gewoon.. Je kan ook niet zomaar alles stil leggen := Ze hebben meer dan 200 vrachtwagens rijden.. Goed opletten, auto's sneeuw vrij maken voor vertrek..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101773
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:09

Ik durfde vanmorgen niet te rijden maar één van de chauffeurs van mijn werk moest toch rijden en die woont een dorp verder op dus die heeft mij opgehaald. Andere collega heeft mij thuisgebracht. Ons werk (lijsten maken) gaat gewoon door, het is juist mega druk dus wij kunnen niet allemaal thuisblijven...

Morgenochtend ga ik wel zelf rijden...hopelijk is het dan beter.

Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:10

Ik heb gisteren mensen gezien die iedere keer rechts inhaalde en hem dan er gewoon op de linkerbaan weer voorpleurde zodat er geen plek meer was om genoeg te remmen 8)7

Je moet ook niet vergeten dat het mooie waterafvoerde anti-spat asfalt op de NL wegen heel snel glad wordt.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:11

Hier straks nachtdienst. Blijf het liefste thuis maar worden gewoon verwacht. Wegen hier zijn heel slecht dus ben er niet blij mee...

Dorus

Berichten: 13210
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:14

Ik werd er om 16:30 uit geschopt. We waren nog maar met 3-en over en de sleutelhouder had het ook wel gezien. De rest had er al eerder de brui aan gegeven, sommigen nog voor de bussen uitvielen en andere zagen hun kans schoon zodra ze weer een bus voorbij zagen rijden.
En uiteraard vertrok de eerstvolgende bus om 16:30 en de volgende pas om 17:30. Gelukkig was mijn collega zo lief me er bij de oprit naar de snelweg uit te gooien, hoefde ik mag maar een kwartiertje te lopen. En met een paar stevige wandelschoenen op een schoon fietspad is dat heel goed te doen.
De wegen waten ook al heel goed schoongereden door iedereen die vroeg naar huis is gegaan en het was ook niet extreem veel drukker dan anders.

Manlief zit op de vrachtwagen. Zijn collega's reden in de buurt en waren om 15u thuis, hij zat meer naar het noorden en is nu nog onderweg naar huis.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:17

Nou gefeliciteerd Jolliegirl.

Dan maar een zeikerd.

Jantje de koekoek.

moonsparkle
Berichten: 21721
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:18

Qimm schreef:
moonsparkle schreef:
Nou voor de mensen die vinden dat we aanstellen. Ik heb net 40km gereden met dezelfde snelheid of minder. Bij de eerste rotonde die ik tegenkwam kon ik niet meer remmen, gelukkig ging ik net voor een busje die uiteraard wel toeterde. Ik ben omgereden zodat ik niet via een weg hoefde met stoplichten bovenaan de weg. Bij de rotonde bij mijn huis stonden al 4 autos verkeerd en ik raakte ook weer in de slip, kwartslag gedraaid. Ik heb vaker in de sneeuw gereden maar ik ben nog nooit zo bang geweest.


Heb je dan geen winterbanden? Daarmee kun je heel fatsoenlijk rijden bij gladheid. Verder is het ook een kwestie van anders rijden. Meer afstand, eerder vertragen, remmen op de motor en niets abrubts doen. Als je niet meer kunt remmen ben je te laat begonnen met vertragen



Nee ik had toevallig net een nieuwe 2ehands en nog geen winterbanden :(

Jolliegirl

Berichten: 32975
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:21

Lieshorses schreef:
Wat de fiets boeit die bevoorrading nou weer? :? Heb vandaag ook in de winkel gestaan de hele dag en geen kip die nu langs komt hoor. Heel de stad was uitgestorven en dat is meer dan logisch. Wij sloten als drogist dan al om 15:00 uur maar zat winkels die nog open waren om 16:30 en snap daar echt niks van.. Niemand komt nu een paar schoenen of een dure tas bij je kopen hoor.. :+ Lekker geldverspilling al die mankracht inzetten voor zo'n dag als deze.


Wat een ondoordachte reactie...

Ik heb het over supermarkten bijvoorbeeld.

Niet een of andere schoenenwinkel of drogist!

Jolliegirl

Berichten: 32975
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:21

Shiloh schreef:
Nou gefeliciteerd Jolliegirl.

Dan maar een zeikerd.

Jantje de koekoek.



Mens erger je niet :)

Lindor92
Berichten: 7001
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:22

Ik ben vandaag gewoon naar m'n werk gegaan. is op 7 km afstand. Wel besloten om niet naar stal te gaan.

Gisteren kon ik met m'n hyundai i10'tje bijna de viaduct niet op komen, dat was echt niet grappig. :')