[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:37

Kiko heeft er even door geraced maar als ze haar jasje niet aan heeft vindt ze het helemaal niets.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:58

En Eva! :D


Afbeelding

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:38

Geweldig al die sneeuwfotos! Mika vond het ook erg leuk, kwamen op de hei nog zijn grote ridgeback vriendin tegen die niet meer mee naar huis wilde. :’) Ging helemaal door het dolle heen van de sneeuw. :=
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20113
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:50

Leuk al die sneeuwfoto's!

Hier niet echt gaan wandelen, maar heb ze wel even op het terrein bij ons bedrijfspandje los gehad!
Dat ik ze los laat in een andere plek dan onze tuin is al een uniek ding(binnen natuurlijk gewoon los, maar buiten).

Afbeelding
Afbeelding

lonniejj

Berichten: 2907
Geregistreerd: 23-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 21:53

Heerlijk he die sneeuw!! Flynn heeft vandaag met zijn broer genoten van de sneeuw :+:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 00:20

Wat een leuke foto's allemaal.

Hier geen foto's want het was smeltsneeuw tegen de tijd dat we konden gaan wandelen. Fototoestel houdt niet zo van nattigheid.
Kan je geloven dat Cita halverwege nog in het water gesprongen is :+ het zal wel een miscalculatie geweest zijn, maar neemt niet weg dat ik een kletsnat exemplaar mee naar huis kon nemen. Gelukkig lagen de jasjes en handdoeken in de wagen...

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 00:25

Eva vind er niks aan. Maar samen mer dr maatje was het oké. Ze bibberde al bij 1 stap buiten de deur.

lonniejj

Berichten: 2907
Geregistreerd: 23-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 01:57

petitparis schreef:
Wat een leuke foto's allemaal.

Hier geen foto's want het was smeltsneeuw tegen de tijd dat we konden gaan wandelen. Fototoestel houdt niet zo van nattigheid.
Kan je geloven dat Cita halverwege nog in het water gesprongen is :+ het zal wel een miscalculatie geweest zijn, maar neemt niet weg dat ik een kletsnat exemplaar mee naar huis kon nemen. Gelukkig lagen de jasjes en handdoeken in de wagen...

Oh ik heb hier helemaal beeld bij :') :')

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 06:51

Ahh die sneeuwfotos..zou ik ook wel willen.

Lenyx heeft vandaag een nieuwe kong gekregen (zn eerste) en heeft het reuze naar zn zin. Lol gister zn 1e tandje gevonden.

En we zijn leuke manieren van voeren aant doen.

Gister brokken in een pizzadoos en vers vlees, coconut oil en pindakaas een een silicone ijsklont tray. Hij is ee bijna een uur mee bezig geweest in tegenstelling tot normaal eten in 30 seconds hahah.


Afbeelding

Afbeelding

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:05

zo die had fun :)

Hier zou dat of betekenen dat ze sneller eten (Cita heeft sneller brokken op uit ene snuffelmat dan uit haar kom) of dat ze het vertikt om te eten.
Vanmorgen kunnen "timen" doordat vriendlief het uur op de microgolf heeft ingesteld. Cita heeft meer dan 5min nodig om haar kom leeg te eten (kleine portie) en daarna nog een paar om een portie platte kaas uit de pot te likken. Ik moet gewoonweg een kwartier vroeger opstaan dankzij haar :+

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:38

Wat leuk al die sneeuwpret! Geweldige foto's levert dat toch altijd op!

@nagini bedankt voor de inspiratie! Ziet eruit alsof lenyx het leuk vond!

Even een voer vraagje!
Ik ga naar alle waarschijnlijkheid farmfood HE voeren (dit krijgt Milo nu bij de fokker ook in combi met vers vlees dat zij zelf bereiden, o.a. pens).
Nu heb ik toen ik gisteren langsging om bij Milo te kijken, van de fokker een leuk (goed gevuld) pakket van farmfood gekregen met ook info boekjes erbij.
Hierin adviseren ze de farmfood HE (geperste brok) te combineren met kvv of gevriesdroogd vlees. Ze geven 2 opties: 5dagen brok, 2 vlees. Of dagelijks brok gemengd met een beetje vlees.
Wat is jullie kijk hier op? Ik wil het liefst brok wel als hoofdvoeding houden omdat ik dat gewoon het meest praktisch vind (hond zal vaak mee gaan naar mn vriend thuis + ik heb weinig vriesruimte en gevriesdroogd vind ik erg prijzig).

Zelf gaat mn voorkeur uit naar 5 dagen brok 2 dagen vlees. Denken jullie dat dit theoretisch gezien goed zal zijn? (Hoe de praktijk zal zijn moet nog blijken natuurlijk!

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:44

al dat geen vlees in combi met brok of niet in 1 maaltijd, daar trek ik mij weinig van aan.
Hier krijgen ze 's morgens brok met wat gekookte groenten en soms een beetje vlees en 's avonds vlees met gekookte groenten. Kennis van mij voert door de week alleen brok en in het weekend vlees met sperziebonen om wat meer volume te hebben of wat zalm.

Maw kijk naar je hond. Persoonlijk zou ik niet opteren voor 5 dagen 2 dagen optie, omdat ik bij mijn honden duidelijk verschil kan zien in ontlasting tussen de maaltijden en dat ze op vlees zonder groenten (wat uitz eens voorvalt) soms "geconstipeerd" lijken.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:49

Ik ken iemand die voert elke dag brok samen met vlees, ligt aan het soort brok en vlees of dat kan,

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:50

Bedankt! Ik had dezelfde vraag namelijk gesteld op een fb puppy pagina maar daar werd direct geroepen dat brok met vlees geen combi is en geheid diarree veroorzaakt.. maar dat vond ik nogal kort door de bocht. Vooral omdat farmfood het zelf adviseerd

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:52

Jessica_R schreef:
Wat leuk al die sneeuwpret! Geweldige foto's levert dat toch altijd op!

@nagini bedankt voor de inspiratie! Ziet eruit alsof lenyx het leuk vond!

Even een voer vraagje!
Ik ga naar alle waarschijnlijkheid farmfood HE voeren (dit krijgt Milo nu bij de fokker ook in combi met vers vlees dat zij zelf bereiden, o.a. pens).
Nu heb ik toen ik gisteren langsging om bij Milo te kijken, van de fokker een leuk (goed gevuld) pakket van farmfood gekregen met ook info boekjes erbij.
Hierin adviseren ze de farmfood HE (geperste brok) te combineren met kvv of gevriesdroogd vlees. Ze geven 2 opties: 5dagen brok, 2 vlees. Of dagelijks brok gemengd met een beetje vlees.
Wat is jullie kijk hier op? Ik wil het liefst brok wel als hoofdvoeding houden omdat ik dat gewoon het meest praktisch vind (hond zal vaak mee gaan naar mn vriend thuis + ik heb weinig vriesruimte en gevriesdroogd vind ik erg prijzig).

Zelf gaat mn voorkeur uit naar 5 dagen brok 2 dagen vlees. Denken jullie dat dit theoretisch gezien goed zal zijn? (Hoe de praktijk zal zijn moet nog blijken natuurlijk!


Ik voer 5 dagen brok (Acana) en 2 dagen vers vlees. Ik voerde voorheen Farmfood ipv Acana maar dat wil Babs niet meer eten, mijn andere hond krijgt het nog wel :j

Overigens heb ik bij mijn Shih Tzu eerst ook vers vlees gemengd met de Farmfood brokken en dit ging prima, vond het zelf alleen teveel gedoe :')

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:54

lol, ik voer geëxpandeerde brok in combi met kvv, geen diarree hier en nochtans een hond met heel gevoelige darmen. Ik vind trouwens geen koud geperste brok die aan de eisen voldoet (of toch niet die ik makkelijk kon uitproberen, want ik bestel echt geen 15kg brok die ze misschien niet willen eten)

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:57

Wat een leuke sneeuwfoto's allemaal <3

En die 2 Whippets in de sneeuw <3 <3

Enne, voerproblemen hebben we hier ook met de prinses. Pffff. We proberen alles. Inmiddels zijn we zover dat ze broodjes leverpastei, slagroom, eitjes etc soms naast haar KVV, barf & brok krijgt. Van alles afwisselen om haar maar aan het eten te krijgen en om haar wat dikker te krijgen.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:01

Farmfood kun je prima samen met vlees voeren volgens mij. Mijn zus deed dat ik in combo met kivo petfood, van die witte rollen.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:06

@Limoen: hier krijgen ze soms geen eten, omdat "honger is de beste saus" toch wel opgaat als het gaat om "vlot" de kom leeg eten. Maar niet om "extra" te eten. Dus hier krijgen ze soms frieten als extraatje en veel volle platte/verse kaas.

kiwiwitje

Berichten: 20113
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:29

Hier krijgen ze in de ochtend KVV(kivo) en in de avond brok. (wolf of wilderness)

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:43

Bedankt voor de reacties allemaal!

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:54

petitparis schreef:
@Limoen: hier krijgen ze soms geen eten, omdat "honger is de beste saus" toch wel opgaat als het gaat om "vlot" de kom leeg eten. Maar niet om "extra" te eten. Dus hier krijgen ze soms frieten als extraatje en veel volle platte/verse kaas.

Zahra eet soms dagen amper tot niet. Inclusief gal kotsen etc. en nu toch echt te mager te zijn..

kiwiwitje

Berichten: 20113
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:58

Limoen schreef:
petitparis schreef:
@Limoen: hier krijgen ze soms geen eten, omdat "honger is de beste saus" toch wel opgaat als het gaat om "vlot" de kom leeg eten. Maar niet om "extra" te eten. Dus hier krijgen ze soms frieten als extraatje en veel volle platte/verse kaas.

Zahra eet soms dagen amper tot niet. Inclusief gal kotsen etc. en nu toch echt te mager te zijn..

Mijn reu heeft dat ook gehad tot ik dus een brok vond die hij echt goed at. (of hem kvv voorschotelde.)

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:29

Wat hier de ene dag goed wordt gegeten, daar kan Cita letterlijk haar hoofd bij neerleggen de volgende en dat ook gerust tot dagen volhouden. Dus daar is geen pijl op te trekken, krijgt ook al 2 soorten brok en meerdere soorten kvv. Ook alles wat ik eet is super lekker tot je het in haar kom doet.
Maar goed de laatste weken mogen we niet klagen en het zit blijkbaar wat in de bloedlijn, nestzus en broer verkopen dezelfde streken. Met periodes te koppig om te eten wat ze krijgen...

Heb al fokkers gehoord die voor 1 bepaalde hond een periode naar Mcdonalds gingen omdat het enige was wat ze op dat moment wilde eten 8)7

kiwiwitje

Berichten: 20113
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:31

Wat lastig!