[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 18:13

Gefeliciteerd Cio!

Vandaag weer gestart en 3 x 0. Ondanks dat ie echt niet fijn bezig was.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 18:18

Weekendje naar de kust cioccolato :)

Ik vind bos dan weer super leuk... strand was wel eindelijk weer eens mooi. Zomers en in een droog najaar is het zo slecht... heel mul met heuveltjes. Nu was het super vlak en mooi hard. Dan hoor je die voetjes zo mooi ploffen :D

Vandaag onderling wedstrijdje. Was een heel pittig parcours. Vosje een rondje 90 gesprongen. Zaten paar mooie sprongen tussen. Helaas een balk.
Id vond die hindernissen in de bak maar gek. Wat stops en een balk maar op een gegeven momeny kreeg ze het spelletje door. Puppy :D

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:23

Lekker hoor dat strand!
Ze heeft echt een leuk hoofd Nann!
Gefeliciteerd Carola :)
Netjes Lithya!
Geslaagde dag dus Vibabu?

Ik ben vandaag naar Assendelft geweest. Eerste prijs met Gismo en een derde prijs met Mickey. Super tevreden :D

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 21:32

Mooie resultaten allemaal!

Haha wij doen ook elk jaar een weekendje strand op Texel. Vind het zo heerlijk! Bos doe ik veel te weinig......

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:51

Lekker paljas!En balen dat het niet ging zoals je wilde..L maar foutloos is ook wat waard.

Maar dat is Texel.... :') ik heb echt heel weinig met dat eiland schier vind ik daarentegen dan wel weer echt fantastisch. Al zal het denk ik paardloos worden volgend jaar.

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 00:34

Genieten Goldie! :D Heerlijk! Ik ga nu nog maar 2 keer per jaar ongeveer naar het strand. Maar heb er altijd om de hoek gewoond. Ik geniet nog elke keer van de heerlijke hei.

Gomir, ik heb ook haat aan de winter.. := Krijg altijd zo’n last van m’n knieën in die rot kou.. En het is zo vroeg donker. Ik heb daar altijd echt een beetje moeite mee.

Vibabu, ik kan in de war zijn maar jij zat even in een dipje toch? Vandaar mijn vraag. Fijn dat ze zo vooruit gaat trouwens! En wat goed van je wedstrijd. Wel lekker gereden dus?

Carola ik las het al in de app, super goed! Toppers. Je rondje zag er ook netjes uit. Mooie locatie trouwens.

Lithya, waarom was hij niet fijn?

Goed bezig Lau! Gefeliciteerd! Maar ik snap niet helemaal jou bericht icm de reactie van Vibabu.. :')

Ik ben trouwens erg blij met mijn keuze! Ondanks dat ze echt een beetje moeilijk kan doen rijtechnisch is ze absoluut niet gemeen en daardoor voelt het heel vertrouwd. En de goede stukken is mega fijn rijden. Mag echt niet klagen. :D

Pantykous

Berichten: 10487
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 07:35

Lithya schreef:
Gefeliciteerd Cio!

Vandaag weer gestart en 3 x 0. Ondanks dat ie echt niet fijn bezig was.


Toch goed erdoor gereden dan!


Cioccolato schreef:
Wij hebben gister nog een rondje L gewonnen in Kampen. Na een rondje met wat balkjes onderweg haha. Braaf paard is het ook


*\o/*


Ik vind bos en strand allebei leuk, hier alleen polderasfalt. Dat is helemaal niet inspirerend.


paljaslaura schreef:
Lekker hoor dat strand!
Ze heeft echt een leuk hoofd Nann!
Gefeliciteerd Carola :)
Netjes Lithya!
Geslaagde dag dus Vibabu?

Ik ben vandaag naar Assendelft geweest. Eerste prijs met Gismo en een derde prijs met Mickey. Super tevreden :D


*\o/*



Nann__ schreef:
Ik ben trouwens erg blij met mijn keuze! Ondanks dat ze echt een beetje moeilijk kan doen rijtechnisch is ze absoluut niet gemeen en daardoor voelt het heel vertrouwd. En de goede stukken is mega fijn rijden. Mag echt niet klagen. :D


Zo fijn Nann <3

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 10:28

Denk dat vibabu dat tweede gedeelte tegen Lithya bedoeld Nann haha

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:54

Het was net een wipkip met lostijden. Steeds tegen het bokken aan en dan mooi versnellen. Geen constant tempo willen houden. Dat gedonder ging dus mooi verder in de ring. Dus een aantal sprongen dat hij haast op de grondlijn nog moest afzetten. Volgens mij begreep hij in de barrage pas dat het echt niet fijn werkte.

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 15:25

Hm dat is balen Lithya, klinkt niet fijn. Gelukkig had hij het later ook door haha. Heeft hij dat wel vaker?

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:20

Wij hebben vandaag weer gesprongen en het gaat best aardig! Rechts is haar moeilijke kant dus naar rechts draaien/rechts landen is moeilijk en zet ze het vaak op het rennen ( :') ) maar we hadden nu ook een lijntje op 3 galopssprongen en 1 op 6 en dat ging best goed! Vorige keer deden we alles uit draf. Nu sprong ze ook wel redelijk goed over haar rug voor mijn gevoel. De eerste keer drukte ze juist haar rug heel erg weg bij de eerste 2 sprongen, nu deed ze dat helemaal niet. Echt heel blij met de vooruitgang. :D
Ik wil haar heel graag over 2 weken meenemen naar een oefenparcours maar aan de ene kant denk ik dat we daar helemaal nog niet klaar voor zijn maar aan de andere kant denk ik, het is een oefenparcours dus je kan een volte draaien of in draf inkomen of een keer terug naar stap en dan verder gaan. We hoeven niet foutloos te zijn en heel netjes rond rijden. Maar dat is bij de Voornruiters en kan haar ook gewoon meenemen naar een locatie hier in Rhenen waar ze altijd een parcours hebben staan en daar springen. Maar wil zo graag naar de Voornruiters. :P

Pantykous

Berichten: 10487
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:41

Dan ga je toch gewoon? Net wat je zegt, als je half denkt dat t niet gaat draai je een volte. Alleen maar goed!

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:53

Haha ik vind het lief dat je het zegt maar ik ga van de week wel een sprongetje maken thuis (ook gewoon laag en controle oefeningen) en dan vraag ik even of iemand het kan filmen. Als je het ziet denk je waarom wil je in godsnaam op oefenparcours :')

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 08:03

Op oefebparcour leer je juist heel veel. Een andere locatie kan ook wat overdonderend werken waardoor bijvoorbeeld het racen er niet is.
Of het paard niet naar voren wil uberhaupt. Gewoon doen en vanuit daar verder gaan trainen joh

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 16:06

Al besloten Nann? Gewoon opgegeven en gaan?

Ik had echt een strakke actie :o het liep allemaal wat vreemd en net niet helemaal klaar met losspringen (spring graag 1 sprong op hoogte). Rij ik de 1e hindernis aan, bedenk ik dat ie wel erg hoog is, dus maar een volte gedraaid. Eerst gedacht dat het niets werd, maar toch weer aangereden en toen alles verder foutloos. 2e ronde een balk.

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 16:18

Aah Lithya dat is balen! Maar gelukkig verder wel een goed rondje gereden dus? :)

Het is daar opgeven dus kan er nog even over nadenken. :D Het is ook pas over 1,5 week.

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:58

Afbeelding

Bah.

Parcour met 1 balkje rond gereden. Paard voelde fijn.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 16:01

Ik heb dat halster met roze :Y)

Klinkt als een fijn rondje dus :)

Ik ga woensdag oefenspringen, organiseert m'n instructeur dus doe leuk mee :j

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 16:15

Ik vind het een leuk halster! Koste me toen 5 euro. Dat vond ik nog leuker _O-

Leuk! K hoop dat het weer opknapt en ik van de week wel gewoon kan rijden thuis..

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 17:10

Ik heb ook helemaal geen zin in sneeuw! :=
Vanmorgen de eerste nog wel voor de ellende uit kunnen rijden, de tweede begon het al flink te sneeuwen. Nu begint het hier toch ook echt langzaam aan wit te worden :=

Froos

Berichten: 260
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 17:12

Hier de sneeuw ook maar overwonnen en uiteindelijk een foutloos rondje B gereden in houten. Kale was mega fijn te rijden!

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:32

Met sneeuw ga ik echt niet op pad :( al is hier erg weinig (lees: geen) sneeuw.
Ik wil woensdag op zich ook wel maar woensdag is ook mijn laatste werkdag bij deze werkgever. Al is mijn werkgever het daar niet mee eens :') inheb mijn ontslagbrief een paar weken geleden ingediend maar die negeert hij omdat hij niet wil dat ik wegga :')

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:42

Gewoon lekker oefenparcours doen Nann!
Lekker carola :)
Wij zijn gister wel nog geweest maar dat is een eenmalig iets als er sneeuw voorspeld is ...
Wel lekker kunnen rijden. Inrijden was Gis top maar in de baan werd ie ineens weer erg drammerig. Dus eerste rondje een stop omdat ik dus mn handen nogal vol had en dan vergeet te ontspannen. Tweede rondje een pechbalk maar verder wel fijn kunnen rijden :)

Froos

Berichten: 260
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:18

Balen Laura! Gelukkig was hij bij het tweede rondje wel fijn te rijden dan.
Wij hebben gewoon binnen geparkeerd met de vrachtwagen uiteindelijk. Ze hadden het M en Z afgelast maar voor de mensen die er al (onderweg) waren hebben ze de wedstrijd een tijdje door laten gaan. Uiteindelijk hadden wij de twee van de vier M paarden bij ons :+

Haha vibabu, dat klinkt als een leuke werkgever!

Vandaag alles afgelast, van school tot dressuurles. Lekker dagje vrij voor de kale dus!

Marijkeeee
Berichten: 6294
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 11:56

Sneeuw is stom! kon gisteravond niets doen met de paarden. Ja even met de aan de hand stappen in de loods. Ben maar niet meer met trailer op pad gegaan. Ook maar goed want ben later met mijn autotje de bocht uitgegleden en zo tegen een paal grr.. stom blik schade. Zonde geld.

Afgelopen weekend was wel even bikkelen met drie dagen concours de organisatie en zelf rijden. Heb wel fijn gereden. De 4 jarige 2x meegenomen en beide keren 1 af. Maar eerste dag was ze erg gespannen en niet fijn te rijden, dag 2 was het weer het fijne paard dat ik ken en sprong ze ook beter. Balk was gewoon een stomme pech fout. Gucci was iets hyper en met het inrijden werden we nog net niet aangereden.. volgende keer doe ik een rood lintje in haar staart. Het is niet zo zeer dat ze schopt maar wanneer een ander paard veel te dicht in de buurt komt flipt ze. Vooral uit angst schiet ze dan weg. Maar desondanks deed ze enorm goed haar best. We waren een maand niet weg geweest op wedstrijd dus was een gokje. Eerste parcours maakte ik op 1 hindernis zelf de fout om te veel toe te rijden dus balk en andere balk was gewoon pech net aangetikt. Dus toch de grote prijs gestart. Ze was wel iets kalmer maar in de ring wel weer druk en stond best dik vergeleken het eerste parcours. Reed mooi naar hindernis 1 zie de afstand en vervolgens schrikt ze van kinderen aan de zijkant die staan te springen :P whoeps afstand kwijt en balk. Later onderweg nog een fout en laatste hindernis volgens mij. Maar dik tevreden hoe ze het deed.
Ben ik aan het uitstappen en hoor ik opeens allemaal geroep ect.. zie ik een hele groep mensen en denk opeens verrek die jas komt mij bekend voor.. vechterij.. 1 was nogal verhit het parcours in en uit gegaan en blijkbaar was er iets voorgevallen en had mijn vader een opmerking gemaakt van. he he moet het zo mal. die persoon springt van zijn paard en vloog mijn vader aan.. Ben mij rot geschrokken en wel meer mensen. Uit reactie ben ik met paard er tussen gaan staan. Ze hebben het uiteindelijk uitgesproken en excuses aangeboden maar het heeft een hele rare nasmaak gegeven aan het concours. Voor mij was de sfeer verpest en eigenlijk heb ik ook even geen zin meer in om op wedstrijd te gaan. Vind het vooral erg dat kinderen het hebben gezien en ook nog eens mijn nichtjes dus de klein kinderen van mijn vader. Die waren voor de eerste keer te kijken op wedstrijd en dan gebeurt zoiets. Mijn broer belde mij later nog op omdat zijn vrouw en kinderen nogal geschrokken thuis kwamen. Mijn broer stond op het punt om te komen en hij zou wel even.. nou ja hoef ik denk ik niet uit te leggen. Ik was zelf ook bijna in staat om diegene een hoek te geven. Maar al met al ben ik wel even klaar ermee.

Zo een heel verhaal. Was zondagavond helemaal kapoet..