Een jaar lang met mijn Mini en Maxi

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Een jaar lang met mijn Mini en Maxi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-17 17:02

Ons eerste EJL topic *\o/*

Ik twijfelde een beetje of ik een topic zou maken, aangezien ons eerste jaartje samen niet de meest fantastische afloop heeft gehad (voor mij dan)...
Maar er zijn te veel leuke momenten geweest om het eerste jaar met mijn ongelofelijk knappe en schattige duo niet met jullie te delen!
(!opgelet, na het lezen van dit topic maak je kans om verliefd te worden op mijn 2 monstertjes, helaas zijn ze voor geen geld van de wereld te koop, voorstellen hierover worden dus ook niet geaccepteerd! <3 )

Wat meer info over de grote sterren van dit topic :list: :
Jules (Djilick au bois le Miot)
Fjord
Ruin
15 jaartjes jong
Mijn vriendje sinds april 2017

Vlekje
Shetlander
Merrie
+/- 30 jaartjes jong
Mijn vriendinnetje sinds 2003

Kijk en geniet mee, van het eerste jaar met mijn mini en maxi !

Het begon allemaal in februari dit jaar, nadat mijn vriend en ik verhuisden naar zijn ouderlijke boerderij, begonnen mijn paardenkriebels terug serieus wakker te worden. Dus ik haalde mijn beste overtuigingsstrategiën boven en ging in overleg met mijn vriend...
Dat Vlekje mocht verhuizen naar ons, was al snel 'in kannen en kruiken', natuurlijk wilde ik haar niet alleen hebben, dus ging ik opzoek naar een lief vriendje voor Vlekje, liefst een fjord, want ik heb nu eenmaal een zwak voor fjordjes...

In maart ging ik samen met mijn zus actief opzoek naar een paardje, en toen kwam Jules op ons pad. Bij de eerste keer proefrijden was ik al verliefd <3 (en ja, ik heb gewoon zonder zadel uitgestapt met proefrijden, nadat mijn (toekomstige) vriendje meer dan 2 maanden stil had gestaan, wat was hij braaf!) :
Afbeelding

In april verhuisde Jules samen met Vlekje naar ons..

Op 1 april gingen we Jules ophalen, trailer laden vond hij wat spannend, maar bij aankomst voelde hij zich meteen thuis, met zijn nieuwe vriendinnetje..
http://i67.tinypic.com/2dlir2b.jpg

Jules en Vlekje konden het meteen vinden met elkaar!
Afbeelding
Mijn zus legde ons voor het eerst vast op camera, en daar kwamen hele leuke plaatjes uit! <3
Afbeelding
Verder poetste ik de eerste weken veel, er kwamen kilo's haar af van beide vriendjes ... En maakten we onze eerste buiten ritjes samen!
http://i67.tinypic.com/orhy0x.jpg

In mei reden we lekker buiten en kregen de paardjes een nieuw stukje weide bij (er wordt regelmatig afgewisseld, om de wei te ontlasten, en omdat de paardjes het leuk vinden!)
Afbeelding

In juli mochten beide paardjes zich helemaal uitleven, en lieten we ze eens vrijspringen, vinden ze beide heerlijk om te doen!
Mijn enthousiaste oude dametje! <3
Afbeelding
En stoere Jules!
Afbeelding
En verder hadden we in juni gewoon veel lol samen, en begonnen we met VD, niet heel veel gereden, want ik had het druk op het werk...
Hier dienen de paardjes als grasmaaier hoewel Jules de koeien op de achtergrond veel interessanter vond dan het gras en Vlekje kijkt of er geen gras groeit tussen mijn tenen...
Afbeelding

In juli begon mijn vakantie, wat hebben we genoten van het warme weer en de vakantie ! Lekker buiten rijden, wassen, veel knuffelen en poetsen, ...
Afbeelding

In augustus gingen mijn vriend en ik een paar dagen op vakantie, mijn zus kwam op de paardjes passen, en toen kreeg ik dit whatsappje...
VARKENTJES! :Y)
Afbeelding
Daarnaast zette Jules zijn eerste stapjes in het worden van een 'kinderpony', hoewel hij het allemaal spannend vind, is hij gewoon echt super braaf!
Afbeelding

In september begint het schooljaar weer (wat voor mij dus ook betekend, weer werken) en had ik het even heel druk...
Toch maakten we samen nog wat leuke ritjes, hier mocht Vlekje dienen als kinderpony, die heeft al heel wat ervaring daarin!
Afbeelding

Ook in oktober deden we het rustig aan owv schoolwerk van het baasje... Ik zat vaak zo te werken, met dit uitzicht:
http://i67.tinypic.com/3013cqv.jpg
Bewees Vlekje zich weer maar eens als echte kindervriendin <3
Afbeelding
En maakten de paardjes nieuwe vriendjes, de 2 kittens die deze zomer geboren zijn, slapen nu altijd bij ze de paarden in de stal, heel schattig!
Afbeelding

In november...
Kocht ik een bitloos hoofdstel, en gingen we hiermee aan de slag in de weide, Jules pakt dit zo knap op, het is zo'n leergierig paardje!
Maakten we nog een leuke buitenrit (wat ik toen nog niet wist, was dat dit ons laatste buitenritje van het jaar zou zijn -O- )
Afbeelding

Eind november viel ik namelijk van Jules tijdens het rijden in de weide... Ik zat er zonder zadel op & Jules schrok ergens van (arm vriendje, hij kon er echt niet aan doen!) ik kreeg vliegles, en landde helaas helemaal verkeerd (op mijn achterwerk, jawel...) Hierdoor kon mijn bodyprotector niet voorkomen dat ik een ruggenwervel brak...
Zelf loop ik er nu dus zo bij:
http://i68.tinypic.com/2rcprur.jpg
En hebben de paardjes (noodgedwongen) veel rust op de paddock... Gelukkig heb ik een lieve zus, die af en toe Jules eens aan het werk zet & Vlekje, die mag wel even genieten van wat rust :-)
Afbeelding

In de laatste maand van het jaar...
Lacht mijn lieve paard mij gewoon uit als ik langs kom met mijn korset...
http://i65.tinypic.com/27yoopv.jpg

En in 2018...
Hoop ik snel helemaal weer hersteld te zijn & terug op pad te kunnen met mijn lieve vriendjes!
Ik wil graag les nemen met Jules, om na mijn valpartij terug vertrouwen te winnen... Het bitloos rijden verder oefenen & koop ik een BBP, zodat ik 'zonder zadel kan rijden met wat meer houvast', want ik mag er van mijn vriend niet meer zonder zadel op :+
Verder hoop ik gewoon nog heel lang plezier te hebben van dit leuke duo! <3

Bedankt voor het kijken!

Steffi, Vlekje en Jules

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Een jaar lang met mijn Mini en Maxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 17:07

Ooooh jij zocht de 'rugstige' hobby :=
Leuk overzichtje!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-17 17:26

Granoek schreef:
Ooooh jij zocht de 'rugstige' hobby :=
Leuk overzichtje!


Hihi, dat was ik inderdaad :+

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 17:30

Granoek schreef:
Ooooh jij zocht de 'rugstige' hobby :=
Leuk overzichtje!


Hier herken ik je verhaal ook van! Wat hebben jullie - tot de val - een leuk jaar gehad. Even duimen draaien en dan in 2018 weer veel plezier!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-17 17:53

freetorun schreef:
Granoek schreef:
Ooooh jij zocht de 'rugstige' hobby :=
Leuk overzichtje!


Hier herken ik je verhaal ook van! Wat hebben jullie - tot de val - een leuk jaar gehad. Even duimen draaien en dan in 2018 weer veel plezier!


Dat hebben we zeker! Ons eerste jaar is voorbij gevlogen, het lijkt alsof die 2 hier al jaren lopen! En volgend jaar genieten we gewoon weer volop met z'n 3tjes!

x_Heidi

Berichten: 1763
Geregistreerd: 18-04-10
Woonplaats: Brabant

Re: Een jaar lang met mijn Mini en Maxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 22:23

Pfoe dat is schrikken zeg!

Leuk overzicht, veel beterschap en hopelijk veel nieuwe fijne ritjes in 2018!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-17 10:51

x_Heidi schreef:
Pfoe dat is schrikken zeg!

Leuk overzicht, veel beterschap en hopelijk veel nieuwe fijne ritjes in 2018!


Dat was het zeker! Maar we gaan voor een kei fijn 2018, zonder nare valpartijen en idd met veel leuke ritjes!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 11:01

Pfoe, schrikken zeg!
Hoe lang moet je nog?

Wel een super leuk overzicht en ik ben verliefd op Vlekje <3

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-17 11:36

Es_ther schreef:
Pfoe, schrikken zeg!
Hoe lang moet je nog?

Wel een super leuk overzicht en ik ben verliefd op Vlekje <3


Ik heb het korset nu bijna 2 weken om, de neuroloog sprak van 3 maanden, maar moet donderdag terug op controle, dus weet dan hopelijk meer!

Vlekje is ook echt heel lief (en super eigenwijs soms) mijn oude dametje!

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Een jaar lang met mijn Mini en Maxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 02:15

Jeetje, heftig zeg. Sterkte met het herstel. Heb je erg veel pijn?

Ik vind die foto met het contact tussen koe en paard echt prachtig <3

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 10:58

Speirs schreef:
Jeetje, heftig zeg. Sterkte met het herstel. Heb je erg veel pijn?

Ik vind die foto met het contact tussen koe en paard echt prachtig <3


De eerste dagen had ik best veel pijn ja, toen overleefde ik op ibuprofen, paracetamol, tramadol en een spierontspanner (voor ik naar bed ging). Maar het gaat beter en beter, nu kan ik al verder met 1 ibuprofen per dag :)

Leuk he, met de koeien en dat terwijl Jules eerst kei bang van ze was!