[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Luna2006

Berichten: 3161
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 07:32

Pfoe wat gaan jullie snel!

Mijn dames mogen hier ook hun grenzen aan geven naar qua aan uier komen etc moeten ze het gewoon toe laten.
Muis kon ik niet aan haar billen (en alles errond) komen toen ze moest bevallen. Appie zat met een voetje achter. Elke keer toen ik haar wou helpen ging ze telkens op staan en weg lopen. Echt niet leuk op dat moment... Ondertussen wel heel veel geoefend en nu gaat ze niet meer lopen als ik haar billen poets.

Marley is intussen voorbij de 210 dagen. Achter 89dagen is ze alweer veilig

Afbeelding
Afbeelding

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 08:20

Dank jullie voor jullie lieve woorden :j _/-\o_

Hier geen idee welk geslacht, ideale scenario is twee merrie veulens. Maar dat zal wel niet.

Caesar: IBOP of Sport maakt voor mij niet veel uit. Beiden kostte een hoop geld haha. Besteed het
Allebei uit. Vanety is in 2016 voorjaar 4 weken geweest, 2017 voorjaar 4 weken en nu 8 weken.

Zeker mag een een pony en/of paard zijn grenzen aangeven, maar ik ben en blijf nog altijd de baas dus als ik eraan wil komen, kom ik eraan. Als je dit b.v alleen aan het einde van de dracht doet staat alles op spanning en is het alleen maar vervelender cq gevaarlijker. Maar ieder zijn mening en doen en laten.

Pffff Namen heb ik gewoon nog steeds niet, mijn dochtertje kwam met 1tje ... hebben we opgeschreven, maar voor de rest.

Murosch: wat moet het zwaar voor je zijn :(:)

Jeanne, ja dit was echt superieur, maar goed leven gaat weer verder. Nu eerst de veulens <3

Muronia

Berichten: 19559
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 10:07

Fotsy nou haha die ruil zie ik wel zitten hoor :P

Ik kreeg van mijn verzorgster (nou ja, van mijn paarden dan) te horen dat ik destijds met de dracht van Wainonia precies hetzelfde zei en dat ze toch echt een merrieveulen kreeg. Het is toch afwachten, en nu ik me zo op een hengstje heb ingesteld is het misschien wel prima, merrie is altijd goed dus dan maakt het in feite ook niks meer uit :)

Marley ziet er goed uit! Ook een lekker tevreden koppie erbij.

Ik heb vanmorgen een klein filmpje gemaakt van Suuz haar buik. Aangezien ik een enorrrrme twijfelkont ben.. Dit is toch echt een gevalletje Baby says Hi, of zie ik het nu weer verkeerd? :o

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 10:35

Hahahaha die hanenkam ! Geweldig ! _/-\o_

Gave vader Droversrun

Jolandje pfff sterkte met alle drukte en spanningen !

Balen Chantall !! Ik heb er totaal geen verstand van en zou nieteesn weten wat het allemaal inhoud, maar als je er meer van verwacht had is het natuurlijk echt een domper ! Ik vind haar mooi hoor !!

Murosch, ik dacht dit jaar echt een merrie ... had het in tegenstelling tot vorig jaar heel de tijd over haar en ze en nu heeft de DA gescand en die zegt; jawel... weer een hengst ! Ben nogsteeds in de ontkenningsfase ofzo

Luna gaat snel bij jou zeg !

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 10:39

Haha nou Murosch, als dit geen baby is denk ik dat ze aan het hyperventileren is ofzo haha ;) Hoe dik is ze nu?

Wat een schatje Luna, voor jou schiet het inderdaad ook al echt op. Wanneer is ze precies uitgerekend?

Qua geslacht dacht ik heel sterk een hengstje, maar ik ga toch steeds meer naar merrie neigen. Voor beide trouwens nog steeds geen naam. Gister kwam er wel een leuke merrienaam voor het eerst bij me op. Maar even rustig introduceren bij mn paps anders komt het nooit door de ballotagecommissie :+

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:18

Dat is een druk veulentje leuk om te zien

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:37

Wat balen Chantalll. Het blijft een jury sport hè..

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:41

Ben een tijdje niet zo actief geweest en heb nog niet alles bijgelezen :o

Hier gaat alles z'n gangetje met mijn zwangere dames, ze doen het goed en hun buikjes groeien lekker. Nog wel een leuk nieuwtje: sinds vorige week zondag staat de goedgekeurde New Foresthengst Sulaatik's Vingino bij mij op stal. Ik ga hem rijden en uitbrengen op wedstrijden voor zijn eigenaren. Dat mijn merrie Beau drachtig is van hem, maakt het natuurlijk wel extra leuk.

Afbeelding

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:48

Mjah dit was wel hel erg gejureerd hoor Vulina. Maar goed niks aan te doen. Ze gaat met de jaren gewoon een jasr de sport in en dan halen we het keurpredicaat zo wel en dan ook de bonus van het sportpredicaat.

Moratoetje: Mooie hengst ! .. heb vroeger op een NF stal gereden... ook nog op een zeer bekende NF merrie <3

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:49

Moratoetje wat super zeg. Hoe leuk is dat.

Murosch volgens mij zag ik ook wat bewegen. Maar kon het niet goed zien. hihi Ga hem straks nog eens bekijken.

Voorgaande jaren had ik sterk het gevoel van hengstjes bij flirt. Nu neig ik meer naar een merrie. Maar dat kan ook de wens van de gedachte zijn hihihi.

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:04

Geslacht, tgoh... Ik heb bij Charlie steeds het gevoel dat het een merrietje is. Maar mijn gevoel is al wel eens verkeerd gebleken :P
Roos merrietje denk ik (of hoop ik :P)
Oohla en Stien denk ik hengstjes.
Ik vind het heel moeilijk! In maart zullen we het van Stien en Charlie teweten komen :):)

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 13:02

Is het bij paarden niet te zien aan de vorm van de buik? Bij mensen zie je vaak wel het verschil

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 13:50

Nee joh, ik heb 3 jongens. Iedereen wist zeker dat de 3de een meid werd. Was duidelijk te zien aan mijn buik. Maar het is écht een jongen :))

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 13:53

Haha tuurlijk klopt het niet altijd maar wel vaak :D

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 13:53

Anders hadden die mensen ook geen werk meer

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 14:17

Bakerpraatje!

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 14:50

Jester_ schreef:
Anders hadden die mensen ook geen werk meer


Welke mensen?

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 18:02

Net voor het eerst tietenfoto's gemaakt van de 2 merries.

Die van onze oudere merrie begint zichtbaar al te veranderen.

Due van onze maiden is eigenlijk alleen voor mij te zien maar verandert ook al wat.

Moest zo lachen, die laatste is net een koe van onder. Zoveel vlekkenpatronen. :))

Afbeelding

Afbeelding

Finn__

Berichten: 180
Geregistreerd: 03-11-09

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 19:39

Wat zonde Chantal! Echt een prachtige merrie

Ik blijf je pappa keuze ontzettend tof vinden Droversrun

Prachtige hengst Moratoetje!

Ik heb ook sterk het gevoel dat het bij ons een hengstje wordt, we gaan het zien

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 22:01

Wow, al tietenfoto's! Grappig die vlekkentietjes :=

Hier een paar buikjes op de foto (en nee, ik heb geen moeite gedaan om ze te poetsen :o )
Charlie 225 dagen
Afbeelding
Afbeelding

Roos 203 dagen
Afbeelding
Afbeelding

Stien 231 dagen
Daar zie je het vooral langs boven :P

Afbeelding

Oohla 104 dagen

Afbeelding

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 22:15

de wijze van dragen is puur toevallig per merrie net als het gedrag enz, denk ik

Ik weet wel dat de alkaliteit voor en in de baarmoeder een rol speelt, hoe zuurder hoe meer kans op een merrie, hoe basischer hoe meer kans op een hengst. Daar zou de appelazijn dan kunnen helpen de kansen wat te verschuiven of oudere merrie's blijken ook een zuurder milieu te hebben.
Ik geloof er nog steeds in dat hoe meer tijd er zit tussen inseminatie en eisprong, de kans op een merrie vergroot.

Dus dit in beschouwing genomen, oudere zuurdere merrie en inseminatie en pas 3dagen later eisprong, krijg ik weer een merrie O:) . Ik ga echt een gat in de lucht springen als het een hengst wordt :)) anderzijds is men theorie dan ontkracht :Y) dus ik ben zeer benieuwd. <<)

knappe hengst droversrun

wow moratoetje das leuk

oh chantal ik heb blijkbaar op men tel over je verhaal gelezen, wat jammer zeg en al zeker als je zelf vond dat het best ok was.
Zeker niet leuk. Ondanks wel een heel knappe merrie.
Grappige gevlekte tietjes :wow:

knolselder wat zien ze allemaal goed uit, echte teddybeertjes, verwachten ze ook een hevige winter?
Al grote buikjes hoor amai
en blij dat ik niet alleen een mudskin heb lopen :D
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 04-12-17 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 22:17

Nou, ik geloof graag in jouw theorie Fotsy,dan krijg ik weer een merrieveulen :D .

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 22:18

Maken jullie gebruik van een geboorte alarm en zo ja, welke?

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 22:24

Chantal.....Wat jammer, ik vind het echt een mooie merrie.

Knolselder....Die zien er goed uit, lekkere bolletjes wol!

Luna....Ook al zo een lekker wolletje...

Murosch...... Jawel ik zie het!

Hier hebben we vandaag de tandarts gehad en dat was geen overbodige luxe. Madam had wel wat scherpe randjes en een stukje melk kies die nog vast zat in het tandvlees.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 22:34

ik heb equipage foaling alarm uit amerika, is een halsteralarm met zender en ontvanger, en kunnen meerdere ontvangers op. Kan ook gsm systeem op.