[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 12:24

ik kan jullie niet helemaal meer bijhouden hoor, ben flink ziek geweest, en heb het heel druk, met verjaardagen, sinterklaas een ziekenhuisonderzoeken, ik lees wel mee en zal zo nu en dan reageren :)

droversrun gave merrie , ze zit nog strak in haar vel en een hele knappe papa, ben benieuwd :)
haha linda die bucks met haar hanekam, maar ze is wel knap :)
myrthe wat mooi dat je het veulen geregeld voelt , ik voel hier helemaal niks, bij glowy mag ik rustig voelen, camille heeft niet zoveel geduld en vind het niet prettig, het mag eventjes maar niet te lang ;)

glowy zit vandaag alweer op 235 dagen, nog twee maand en dan in de veilige zone, vooral glowy vind ik nu erg spannend, vorig jaar ging het in de negende maand fout en lag er een dood veulentje in de paddock, helemaal af maar verstrengeld en gestikt in een erg lange navelstreng, zo jammer ;(

Finn__

Berichten: 180
Geregistreerd: 03-11-09

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 14:36

Excuus, ik heb een ontzettende drukke maand gehad. Net alles even bij gelezen, wat gaan jullie hard!

Sterkte Murosch, geniet van de tijd die jullie samen nog hebben! Afscheid nemen valt zwaar

Wat een onverwachte verkoop Sjinto! Wat heftig

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 17:41

Droversrun, wat een bescheiden buikje!
Is het haar eerste veulen?
Knappe pappa!

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 18:07

Nou hier heeft onze maidenmare de IBOP gelopen gisteren.
Ze ging voor ons gevoel top en de mannen die haar op de keuring meestal jureren zeiden : Ze zal geen 8 halen op haar stap maar de rest ? Mooie proef en toen ......

Toen kwam de rijtechnische commissie beneden. De cijfers werden gegeven en Onze Vanety TC is als een baksteen gezakt.
Begrijpen doen we het niet, want dit heeft ze volgens ons (en vele mensen aldaar) niet verdient.

Geen IBOP meer voor haar, misdchien een jaartje leeg laten om de Sport in te gaan.

Nu eerst lekker op zwangerschapsverlof samen met haar moeke en uitkijken nasr de veulens voor 2018.

Hier een foto van onze 4 jarige Welsh-B merrie.

Vanety TC
V. Alex Dai
M. Lakeway's Glorious Hazel *keur*

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Chantalll op 03-12-17 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 18:19

Wat zonde Chantalll, ik vind het alvast een wondermooie merrie!

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 18:22

Zag het inderdaad op FB... halfzus van mijn merrie (tevens van dezelfde fokker) liep daar ook mee. Ik vind Vanety ook echt een super aansprekende merrie.

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 18:27

Wat raar, jammer zeg, dat zal best een flinke domper zijn als de eerste berichten zo positief waren..

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 18:30

Pff wat een domper Chantal! Ze is wel echt prachtig zeg :wow: dat neemt niemand je in ieder geval meer af.

@skaay, ja is haar eerst hoor, vandaar dat het allemaal nog redelijk strak is ;). Nu is het op de foto wel iets meer bescheiden dan in het echt hoor, maar voor 240 dagen nog wel mooi strak inderdaad. :)

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 18:47

Chantal, balen zeg! Ik vind haar ook echt prachtig!! <3

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:10

Chantall, dat meen je niet -O- En daarvoor heb je haar nog wel speciaal in training gezet..... Ik heb mijn Haflingers ook regelmatig meegedaan aan de IBOP, maar de merries die zakten waren bijv. merries die iets niet toonden, staakten of weigerden bij het springen. Maar ook dat gebeurde zelden, vaak kregen ze dan alsnog een B. Eeuwig zonde, want het is echt een plaatje :j

Muronia

Berichten: 19558
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:13

Dank jullie allemaal, alles is heel intens nu. Elke dag is er één en we maken er wat van.

Haha Linda, Bucks met een hanekam, geweldig :D

Droversrun ze blijft echt bescheiden dragen tot nu toe! Je zou haar het aantal dagen niet geven zeg. Knappe papa!

jolandje ik snap goed dat je het spannend vindt met Glowy. Dat is toch ook wel een hele nare gebeurtenis geweest. Moet nu gewoon goed gaan hoor!

Chantalll wat ontzettend balen, helemaal als het voor je gevoel zo onterecht is. Ik ken het gevoel, ook eens gehad met een merrie. Iedereen aan de kant inclusief wij zelf waren onder de indruk van haar, maar de jury helaas niet.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:30

Wat balen Chantal....zie je maar dat zo'n beoordeling heel persoonlijk is, de jury kan je maken of breken. Ik vind het in elk geval een plaatje van een merrie!

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:57

Aah balen zeg chantal!! Sportpredicaat is dan vaak makkelijker..

Caesar
Berichten: 9303
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 20:13

Jester_ schreef:
Aah balen zeg chantal!! Sportpredicaat is dan vaak makkelijker..


Ben ik niet helemaal met je eens. Met 4 weken training kun je de ibop al halen, voor veel fokkers makkelijker dan sport predicaat. Daar heb je toch vaak hulp van externe nodig; langer traject.
Voor Chantall is het gewoon flink balen, zo'n succesvolle en eigen fok merrie wil je gewoon keur krijgen.

Linda; geweldige foto. Hier heb ik nog geen echte vorst gehad maar toch heerlijk die bolletjes!

Inderdaad nog bescheiden buikje Droversrun, ook wel lekker, snel weer in model ;)

Glowy; zeker spannend. Het is altijd wel duimen draaien maar als het een keer mis gegaan is ben je toch anders erin. Dit jaar vast meer geluk!!

Murosch; hoe is het daar, met je moeder?

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 20:18

Maar als de jury je paard niet goed/leuk/mooi vind ben je zo uitgereden. Met sportpredicaat doet dat er minder toe, je hebt meerdere kansen en met de ibop maar 1. Oke 2, maar bij de 2e ibop kijken ze alsnog heel nauw naar de eerste keer

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 20:38

Chantall wat ontzettend balen. Kan me voorstellen dat het een ontzettende domper is. Vind haar op de foto in elk geval wel een plaatje. Een paardje om trots op te zijn.

Droversrun ze ziet er nog best slank uit. Ben erg benieuwd wat voor moois daar straks uit komt. Blijf een zwak voor de friesen houden.

Jolandje ik geloof het direct dat je de zenuwen krijgt. Maar dit jaar gaat vast goed komen. Ik duim met je mee.

Betreft uier voelen en aanraken. Bij de meesten kan het wel. Flirt is er iets minder van gedient, maar op het eind vind ze het lekker. Hier gelukkig nog nooit problemen gehad met niet laten drinken. Ik maak me daar eerlijk gezegd nu ook nog niet druk om. Scheelt misschien ook wel dat ze niet zo groot zijn, zoals de meesten hier wel zijn. Maar elk nieuwe merrie die hier voor het eerst een veulen krijgen, probeer ik er wel aan te laten wennen. Maar dat doe ik echt niet elke dag. Ik vergelijk het dan ook met mensen. Als een vrouw zwanger is, wil je ook niet dat iedereen aan je borsten zit...
Maar doem denken moet je gewoon niet teveel doen. Er kan zo verschrikkelijk veel misgaan, als we daar allemaal teveel bij stilstaan, fok je nooit weer. :(
Ik had altijd een schat van een merrie. Ook 1 waar je ook best aan het uier mocht komen. Maar als het veulen er eenmaal was kwam je niet meer bij haar in de buurt. Binnen 20 meter viel ze je aan en als je haar niet serieus nam, schopte ze je zo het licht uit de ogen. Helaas heb je dan in het begin echt geen mak veulen. Later na 2-3 weken mocht het veulen bij je komen als deze het wilde. Nieuwsgierig zijn ze vaak dan wel, maar mak dan echt nog niet. Dat vertrouwen kun je dan later dus pas opbouwen. Moet ik trouwens wel zeggen, als ik de moeder gewoon vast had met halster en eventueel touw, kon ik wel alles gewoon doen. Maar los was ze dus niet te vertrouwen. Als je dat weet, dan houdt je er rekening mee. Omdat je weet dat ze na 2-3 weken weer de eigen ik zal zijn.

Caesar je merrieveulen ziet er al knap uit. Wat een drama was dat dit jaar zeg. Gelukkig met het kleine meisje allemaal goed gekomen.

Linda ook al last van punkers. Hier ook een paar van lopen hihihi

Muronia

Berichten: 19558
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 21:15

Hebben jullie ook een sterk vermoeden over het geslacht van het veulen? Ik denk alleen maar in "hij"-vorm, aan blauwe muisjes en zie een boevig klein ventje voor me naast Suzie straks. Ik ben daar straks helemaal op ingesteld straks denk ik. Mocht het anders uitpakken, dan ben ik in shock haha. En dat terwijl ik in principe alleen merries aanhoud, maar ja, deze blijft sowieso voor mijn dochter.

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 21:33

Je moet paarden nu niet met mensen gaan vergelijken he. En aan een mens krijg je wel uitgelegd waarom er wél aan de borsten gekomen moet worden wanneer de voeding bvb niet soepel op gang komt.

Bovendien vinden mijn kat en de hond vn mijn schoonouders het héérlijk als er over hun tietjes gewreven wordt, als we gaan vergelijken :+

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 21:41

Ik heb geen idee hoe Canto op het veulen zou reageren en hoe op ons normaal is ze heel mens vriendelijk maar als ze een veulen heeft weet ik het natuurlijk niet maar dat zijn van die dingen waar ik wel heel benieuwd naar ben en ook hoe het zal gaan als we haar bij het veulentje weg halen na een paar weken omdat ze nu soms al moeilijk is met in de trailer doen en ik ben niet van plan om het veulen overal mee te nemen

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 21:45

ja het moet goed gaan dit jaar met glowy, het is al vaker "niet gelukt", haar laatste veulen is breeze, hij is onze ruin nu, een geweldig ventje <3
stal hd, josje <3 ik had daar toch een schat van een veulen van en toen zij vier was en haar eerste veulen kreeg was ik bang dat ze net als mama ook zo'n kwaaie zou zijn, maar gelukkig is dat niet " erfelijk " haha :+ Joanna was supermakkelijk en lief

murosch, ik heb echt een naam die héél koppig in mijn hoofd blijft zitten, het is een naam die in mijn hoofd verbonden is aan een merrieveulen van camille, dus tjah, wie zal het zeggen, als ze idd een merrieveulen krijgt, zal het zó gaan heten en waarschijnlijk ook blijven, glowy geeft mij tot nu toe hengstjes, en ook daar spookt een naam voor in mijn hoofd, maar ja gevoel is niet altijd ook werkelijkheid ;)

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:45

Ik vind de vergelijking met mensen ook slaan op niets, sorry :o dat kun en mag je niet vergelijken. Als ik met een paard kon praten werd het heel anders.

Tja idee over geslacht. Ja ik heb een gevoel, dat zegt dat alleen Angel een merrietje krijgt. Maar ik heb altijd van mijn moeder geleerd om van het ergste uit te gaan, en omdat ik heel graag merries wil, hou ik maar rekening mee dat het 3 hengstjes worden, dan kan het alleen maar “meevallen” om zo te zeggen...

Jolanda, begrijp wel dat het nu bij glowy dan wat spannender word... ik vind de bevalling van jupi ook nóg spannender dan ik de andere bevallingen al vind (terwijl er evengoed bij de andere iets mis kan gaan).

pradadaan

Berichten: 4667
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:58

Murosch schreef:
Hebben jullie ook een sterk vermoeden over het geslacht van het veulen? Ik denk alleen maar in "hij"-vorm, aan blauwe muisjes en zie een boevig klein ventje voor me naast Suzie straks. Ik ben daar straks helemaal op ingesteld straks denk ik. Mocht het anders uitpakken, dan ben ik in shock haha. En dat terwijl ik in principe alleen merries aanhoud, maar ja, deze blijft sowieso voor mijn dochter.


ja dit heb ik ook heel erg :=
Maar toen Prada drachtig was van Giv had ik ook steeds een hengst in mijn hoofd en Giv is toch echt een merrie geworden :+

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 23:11

Ik wil alleen maar aangeven. Dat een dier best mag aangeven wat hij zij fijn vind of niet. Een paard mag dan best een grens aangeven. Dat doen wij ook naar hen. Als ik een merrie heb die het niet fijn vind. Dan ga ik haar niet onnodig belasten. Ik vind dus dat alles een grens heeft. Dan doe ik in zo'n situatie meer op het oog en kom er alleen aan, aan het eind van de dracht.
Ik begrijp heus wel dat het handig is als iedereen oefent. Maar je eigen veiligheid is ook belangrijk.

Hier weet elk paardje wie de baas is en ze hebben allemaal respect voor mij. Zeker ben ik voor het dingen aanleren. Begrijp me niet verkeerd.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 23:26

Murosch ik heb ook weer een sterk vermoeden dat het een merrie wordt. Zou zo graag een hengst willen :D ruilen :o

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 07:20

Murosch schreef:
Hebben jullie ook een sterk vermoeden over het geslacht van het veulen? Ik denk alleen maar in "hij"-vorm, aan blauwe muisjes en zie een boevig klein ventje voor me naast Suzie straks. Ik ben daar straks helemaal op ingesteld straks denk ik. Mocht het anders uitpakken, dan ben ik in shock haha. En dat terwijl ik in principe alleen merries aanhoud, maar ja, deze blijft sowieso voor mijn dochter.

Bij mij verschilt het :')

De ene week heb ik het alleen maar over zij en de andere week over hij. Ik hoop zelf heel erg op een merrie, mijn gevoel zei in het begin heel duidelijk een hengst, maar daar twijfel ik nu aan. Om dat probleem op te lossen, verbeter ik mezelf nu standaard naar het :o