[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 20:53

Helemaal gelijk allemaal hoor met die bewuste merrie heb ik ook niet gefokt was echt geen fijn paard heb ik moeten laten inslapen toen ze pas 13 was kon je niets meer mee op laatst trapte ze naar alles en iedereen en was levensgevaarlijk

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:06

linda2008 schreef:
Als ze het al goed vinden dat je er wel aan zit, dan zou ik dat eerst gewoon eens dagelijks blijven doen zodat het normaal word. Ook veel poetsen rondom de uier kan helpen. Kriebelen in de lies vinden sommige paardjes heel fijn dus dat kan ook helpen. Ik probeer dus wel echt eerst om het ze subtiel te leren, maar als ze écht gemeen doen, en blijven doen, dan straf ik dat (hard) af :o


Het is alsof ik mijzelf hoor praten :o Van jongsaf aan wil ik mijn paarden overal kunnen aanraken, dat levert zoveel op. Een boze stem is soms meer dan genoeg, maar gelukkig hier nog nooit nodig gehad. DA kan ook alles met de paarden, opvoelen, enten, wormenspuit, bloed afnemen. Ze geven geen kick. Toen ik van het voorjaar Luna had verkocht kreeg ik de opmerking of dat paard wel normaal was -O- Ze was zo braaf met alles, stond stil zonder te bewegen. Ja, ze is normaal alleen leren ze dat bij ons op het erf :j

Ik zag in het topic van Fotsy al veulenfoto's in de sneeuw voorbij komen, niet te geloven al is het hier ook frisjes met -2.
En wat worden de buikjes van jullie merries al mooi dik <3 Hier staat ook zo'n bolletje op stal, maar ik krijg haar niet mooi op de foto 's avonds. Lara is vandaag 224 dagen, maar voelt zich nog prima. Carlijn is nu volledig afgespeend en staat samen met haar halfzus op stal en in de paddock. Twee handen op één buik. In de weide mept Lara Carlijn nu ook van zich af als ze wil drinken, ben blij dat het toch makkelijk is gegaan. Het scheelt denk ik ook dat Lara weer drachtig is.

Toch nog een speciaal woord voor Koetje, wat wordt ze mooi <3 (al vond ik haar als vosseveulen met wit hoofd pas echt prachtig......)

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:26

Ach sommige vinden het hier nog steeds niet leuk, die zie je gewoon denken “heb je haar weer...” maarja.... ze hebben geen keuze! Zonder gekriebel, uier voelen of oortjes kussen, krijgen ze gewoon geen eten! ~~}> hahaha _O- oke dat verzin ik _O-
Het klinkt alsof ze het allemaal doodbraaf ondergaan, maar dat is niet hoor :n was dat maar waar Suffie dat ze net als bij jou dan zo braaf zijn omdat ze het kennen... Angel at me van de week zowat op toen ik haar buik wilde voelen...dat accepteer ik een dag, maar de dag daarna moet ze weer normaal doen want ze kent het gewoon O:)

Caesar
Berichten: 9303
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:35

Chantall en Fotsy; klopt, is in feite wel anders maar doelde ook meer op de natuur. En ook dat de merrie alles vooraf onderging. Dat ook dat niet alles zegt.

Twinklebel; Veulen hebben we met de fles grootgebracht. En heeft het dus gered!

Chantal; dank je!! Het was heeeel pittig maar dit is en blijft een speciaaltje voor ons allemaal.

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:40

Veel sterkte Murosch...

Uiervoelen, wel degelijk belangrijk!
Ik had dit jaar een veulen dat na de geboorte moeilijker in de benen kwam en ook dus niet an de melkbar ging. Merrie moeten melken en na die eerste biest kwam het veulen vlotjes bij.
Gelukkig een heel ervaren en goede moeder die dat allemaal toeliet.

Hier worden merriebrok gegeven de laatste maanden en af en tie een pulpje. Ik heb graag dat de merrie iets reserve heeft na de bevalling. Maar we iverdrijven er niet in. Heb nog nooit meegemaakt dat het veulen dan te groot is.

DIVA2

Berichten: 1941
Geregistreerd: 10-11-07

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:55

Wij hadden dus een merrie die het licht uit je ogen wilde schoppen ná de geboorte van het veulen.
Vóór de geboorte van Reuz was ze kuikenmak, nergens problemen mee. Maar direct na de geboorte van Reuz werd Chicky een kleine duivel.
Kon d'r amper aan het lijf komen en Reuz kon echt niet in de buurt van het uier komen.
Uiteindelijk is de dierenarts, uiteraard midden in de nacht, langs gekomen en hebben we moeten sederen, melken en via sonde aan Reuz gegeven. Aangevuld met Pavobiest.
Uren later was ze pas rustig genoeg omReuz te laten drinken. Naar ons toe heeft het een paar dagen geduurd.

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 00:03

Ja hoor hier moeten ze het ook toelaten, toen mijn merrie maiden was vond ze ook niet leuk maar elke dag eventjes voelen tijdens borstelen en na tijdje geen problemen mee. Zoals de meeste hier zeggen (veel al ervaren fokkers) is het gewoon onwijs belangrijk dat ze dit toe laten. Zowel mierela als lillyfee laten beide toe na wat oefenen en gaat zoveel makkelijk met veulen eraan leggen. Als ze nog eens niet leuk vinden en de pijn van de baarmoeder krimpen door drinken, poeh dat kan nogal gevecht worden

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:25

Bucks ook over de helft nu **\O/**
Afbeelding

En haar prachtige koppie (met bevroren hanenkam _O- misschien moet ik even het scheerapparaat opzoeken :o )
Afbeelding

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:27

Geniaal Linda :')

Ik moet mijn paarden ook nodig eens toiletteren, maar ze zijn nu altijd nat en onder de bagger...

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:32

Hahaha heerlijke foto’s! Mooi hoofdje heeft ze zeg.

Hier vandaag op 240 dagen, aftellen is nu echt begonnen!
Afbeelding

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:05

knappe bucks , zelfs zo stoer met hanenkam :P
het begint toch wel op te schuiven

oh droversrun die is nog bescheiden amai, leuk hoe ze precies naar haar buik kijkt

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:23

Haha, geweldig Linda! Ik zou hem groen spuiten *\%/*

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:29

Linda wat een lief koppie

Droversrun wat heb je een mooie fries

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:34

Knappe fries en nog best strak in het lijf! Schiet idd al mooi op.

Sinterklaascadeaus inpakken en een kind van 15 maanden... echt geen strak plan :')

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 21:12

Wordt ter plekke weer uitgepakt Jeannaa?

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 21:33

Bescheiden buikje nog bij de fries zeg! wel idd een hele knappe, wie word de papa?

En die hanenkam :')

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 21:48

Twinklebel schreef:
Wordt ter plekke weer uitgepakt Jeannaa?


Een race van de cadeaus in het kantoor tot de plakbandjes aan de tafel, tot aan de nog in te pakken cadeaus en het cadeaupapier :D

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 21:58

jeannaa schreef:
Twinklebel schreef:
Wordt ter plekke weer uitgepakt Jeannaa?


Een race van de cadeaus in het kantoor tot de plakbandjes aan de tafel, tot aan de nog in te pakken cadeaus en het cadeaupapier :D

Ah, heb je dus een hoop plezier van de kadootjes, zowel met in- als met uitpakken.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 22:05

Bedankt allemaal :D Haha ja fotsy dat doet ze echt altijd als ik haar aan het poetsen ben. Nou ligt het veulen op dat moment ook echt nooit stil dus misschien heeft dat er mee te maken haha!
De vader wordt Elias 494. Heel benieuwd dit jaar worden namelijk pas zijn eerste nakomelingen verwacht :) dit is paps:
Afbeelding

Hahaha jeannaa :’) klinkt succesvol!

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 22:08

Mooie hengst Droversrun!

Vien vind het de laatste dagen opeens heerlijk als ik haar flanken poets, gaat ze helemaal met haar lip staan frummelen. Babybuikmassage <3 .

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 22:13

Droversrun wat een mooie papa zeg

Canto heeft op moment ontzetten veel jeuk niet dat ze zich scheurt maar gewoon overal als je haar borstelt gaat het lipje al heen en weer en ze vind het zalig om geborsteld te worden heeft een van jullie merries dat ook

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 23:17

Murosch, heel veel sterkte!

Linda, die coupe is fantastisch :')

Droversrun, wat zit je merrie nog strak in pak zeg!

Twinklebel, wat aandoenlijk!

Yfkelover , die van mij heeft dat ook. Alleen is dat niet dracht gerelateerd bij haar helaas.

Ik ben er vrij zeker dat ik weer een kriebelveulen krijg. Als ik mijn merrie op de buik poets verschijnt er opeens een bult aan de kant waar ik poets <3

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 23:19

Ah, dat is we schattig Myrthe!

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 23:42

Twinklebel, whahaha ik zal eens kijken of ik nog een spuitbus kan vinden :=

Droversrun, wauw machtige papa zeg!! Heel tof!

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 00:09

Jaa wauw gave paps <3