[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pantykous

Berichten: 10487
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 09:23

Nann__ schreef:
Lekker Froos weer al het haar eraf. En goed gereden in Bunschoten!

Eva ik zag op insta een filmpje voorbij komen met een zadel erop! Goed bezig! Volgens mij heb je een heerlijk paard. :D


Sterker nog, ik heb er gisteren op gezeten! *\o/* Paard is zadelmak geboren geloof ik.

Kale poowns zijn altijd fijn Froos, ik ben voorstander :D

Waarom scheer je haar dan niet Goldie? Wel fijn dat ze zo goed gaat!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:16

Haha super Eva!
Mijn vriend vermoord me denk ik als ik haar scheer, iig is hij er op tegen als ik haar scheer want dat hoort niet :+ En ze loopt ook lang buiten, gooi haar om 6 uur in de ochtend naar buiten en om half 7 's avonds mag ze weer naar binnen. Maarja dikke deken op en gaan...

Pantykous

Berichten: 10487
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:18

Oh ja dat maakt niks uit toch, lopen er zat hele dagen kaal buiten. Moet je aan je vriend vragen of hij ook gaat hardlopen/voetballen in z'n skipak volgende keer.

Marijkeeee
Berichten: 6294
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:19

Goldie geweldig dat ze dan zo blij wordt van het springen :D
Hetzelfde effect had ik afgelopen dinsdag avond met Gucci. Eerst mooi chill totdat ze schrikt en helemaal gek.. met het springen heet heter heetst :+ totdat de hindernissen wat op maat kwamen toen deed ze toch een standje gas terug. Maar dacht wel even wat een koekoek paard heb ik weer :P

Het is wel afzien deze weken met dit K weer.. de bodem van de buitenbak blijft gelukkig nog steeds goed en stevig wel een laagje water erop maar dat geeft niet. Soms zitten we wel helemaal onder de zand spetters en de zwarte staarten zijn aan de onderkant bijna grijs :P

Weet iemand van jullie een lekkere warme rijbroek zonder plak zitvlak? Ik rij namelijk zonder kunstlederen zitvlak of dat andere plakspul. Tot nu toe valt het mij nog niet mee om dan een warme rijbroek te vinden waarmee ik niet aan het zadel ben vast geplakt. Die van Decatlon is ook te stroef helaas.

Marijkeeee
Berichten: 6294
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:21

Pantykous schreef:
Oh ja dat maakt niks uit toch, lopen er zat hele dagen kaal buiten. Moet je aan je vriend vragen of hij ook gaat hardlopen/voetballen in z'n skipak volgende keer.



HAHAHHA!

Die van mij zijn ook kaal en goed ingeplakt. Maar zijn alweer een tijd geleden geschoren, behalve de vier jarig die heeft een mooi vachtje en zweet niet zo erg. Gucci gaat dit weekend voor de tweede keer kaal.
Overdag komen ze ook gewoon buiten

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:39

Ben dus niet de enige waar het paard gisteren in de springles koekoek ging. Hier super chillen dressuur. Tot dat ik aangallopeerde richting een hindernis. Roef toen waren we weg. In het laatste rondje kwam mevrouw pas tot bezinning dat rustig misschien beter werkte. Kon namelijk gewoon niet op mijn kont blijven zitten.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:02

Als je er een vindt hou ik me aanbevolen Marijke! Zoiets zoek ik ook :+

Fijn dat je merrie zo braaf is Eva!

Ik moet even door mijn winterdip heen, bak is prima, paarden zijn in vorm, maar ik moet zelf even wennen aan de weersomslag :=

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:36

Pantykous schreef:
Oh ja dat maakt niks uit toch, lopen er zat hele dagen kaal buiten. Moet je aan je vriend vragen of hij ook gaat hardlopen/voetballen in z'n skipak volgende keer.

Dat doet ie allemaal niet :')

Hahaha ja Marijke ik moest er stiekem ook wel heel hard om lachen en mijn instructeur ook _O- Grappig dat Gucci ook zo is :)) Meestal word Cas ook wel wat rustiger als we hoger gaan springen, maar zag het zelf niet zo zitten met die lolbroek :') Dus werden gewoon B-rondjes :P
Had ook echt een mega wapper, moest op 5 galopsprongen, Cas dacht oooh maar ik kan het op 4, dan zijn we sneller en kunnen we meer springen :+
Herkenbaar Gomir, alleen is mijn bak wel een drama... water en kuilen zijn een slechte combi :=

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:48

Wat goed Eva! Heerlijk zo'n braaf paard.
Cas en Gucci voelen zich dus goed! :D

Mick en Gis waren ook knetter druk gisteren. Halve rodeo gehad met Gismo :') Hij liep al rond alsof ie 6 weken niet onder het zadel was geweest. En ineens ontploft ie met bokken en luchtsprongen. Even de longeerbak ingegooid en daar ging ie nog even een kwartiertje door haha.
En Mick die stond gewoon op scherp en schrok van alles en nog wat :+

Marijkeeee
Berichten: 6294
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:55

Gister hield ik mijn hart wel ff vast met de vierjarige.. damm wat was die scherp! heb meer dan een half uur over gedaan om haar tot wat ontspanning te krijgen en dan rij ik anders vaak niet langer een half uur met haar. Dan dacht ik nu begint ze te ontspannen dus iets richting halsstrekken. Rij er een auto voorbij.. zoef daar gingen we weer...kont eronder hoofd omhoog vol gas.. uiteindelijk werd ze kalmer en best fijn gereden.

Denk dat alle paarden ook wat last hebben van het fripse weer haha :P

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:55

Zou het door het weer komen :+
Ja ik ben blij dat ze na haar dipje nu weer in vorm is :D

Ik ben ook nog op zoek naar warme broek. Nouja liefst legging en zonder plakzooi of zitvlakken :=
Laatst bijgewerkt door Goldie op 30-11-17 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:17

Heb een softshell van easyrider en dat scheelt aardig. Geen plak op kont of knieën, alleen iets van kunstleer. Ook wel nodig, want anders glij je er echt af. Rij thuis altijd op de vlakte, maar merk echt dat mijn benen stuk minder koud worden.

Die van mij werd dinsdag alleen koekoek op de sloot. Blijft ie echt op loeren. Smalle oxer van 1.35 was daarentegen appeltje eitje voor hem. :(

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:42

:') wat een gekke paarden allemaal :D en wat een ellende met die bakken. Buitenbak bij mij op stal kan echt heel veel water hebben. Verder heel fijn een binnenbak :D

Dat wordt toch scheren goldie :p die van mij zijn allemaal niet geschoren. Vos droogt wel snel en die 4 jarige die rij ik toch maar een paar keer per week. Die staat wel op scherp trouwens :') heb ze maar teruggezet in voer.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:46

Ik kan het woord scheren niet meer horen....Kennen jullie de mop van Carina die ging scheren :? Dat deed ze niet :+
Had apparaat van mijn amazone mee gekregen om de paarden te scheren, maar messen moesten eerst even geslepen. Zou ik uno net gaan scheren, zet ik de geslepen messen op het apparaat; stukjes afgebroken en daar ook loeischerp (dikke jaap in mijn vinger :( ). En bedrijf waar ze geslepen zijn zegt dat ik ze moet heb laten vallen en heeft deze messen ook niet in het assortiment dus kon ook geen nieuwe kopen. Nu liggen hier dus twee onbruikbare apparaten en heb ik nog steeds drie paarden staan die uit de vacht moeten := Ik geef het denk ik maar op voor dit jaar :o

Froos

Berichten: 260
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:22

Haha hetzelfde hier, kale was echt mega adhd gister. Ging loeihard door het parcours heen en op iedere hindernis basculeerde hij extreem en kiepte hij ook als een malle. Heb mijn instructrice nog nooit zo blij met hem gezien, haha.

Wbt scheermessen/apparaten; ik heb hem helemaal geschoren met een sectolin 210 :+
Grote apparaten begin ik niet meer aan, heb óf een psycho paard, óf alleen maar ongeluk met de apparaten zelf. Vond die kleine ook prima, drie dagen lang 45 minuutjes scheren. Iedere dag gewoon een stukkie verder :)

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:29

Ik ga echt geen 3 paarden staan scheren met een opscheerapparaat := Mijn sectolin 200 komt al amper door het haar op de benen heen in de winter. Hoewel ik nu natuurlijk ook nog niet echt opschiet zo :+

Froos

Berichten: 260
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:33

Haha dat snap ik zeker, die van mij hoefde in principe qua dikheid van de vacht echt nog niet geschoren te worden, dus dan is dat ook makkelijker te scheren met zo’n kleintje dan in jouw geval lijkt me ;)

Ga je ze nu gewoon zo laten, of heb je nog een ander idee om ze te scheren?

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:36

Ze moeten echt geschoren ivm groot indoor concours waar het warm is.
Denk dat ik morgen maar even naar divoza tuf om te kijken of zij die messen hebben (en dan maar hopen dat ze dan wel scherp uit fabriek komen := ) en anders apparaat te huren. En anders ga ik iemand zoeken om ze te scheren, maar dit gedoe met die apparaten heft me nu al zoveel gekost :o Messen voor deze machine die ik te leen had (die nu dus kapot zijn na het slijpen :( ) kosten ook bijna 75 euro. Kan het apparaat zo niet terug geven dus zal toch nieuwe messen moeten kopen, dan wil ik de paarden daar eigenlijk ook wel mee scheren :+

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 23:21

Jeetje wat een ellende stomme scheer apparaten :7

Gismo was vandaag gelukkig weer goed te doen in de springles. Waren weer tevreden met hem :)

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 07:50

Mijn zusscheert paarden ls bijverdienste, als het op stal is help ik nog wel eens graag een handje mee. Vind het wel leuk werk :') je ziet ze ook zo opknappen.

Vos was gister met springen onuitstaanbaar. Zo drammerig.... de jongste deed het wel heeeel fijn <3 die liep te piepen van frissigheid.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 07:54

Hahahaha dat is altijd zo grappig :))
Wel stoute vos >;)

Pantykous

Berichten: 10487
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 10:25

Had je ze bij Jorna gebracht Gomir?

Ik vind scheren niet leuk maar ik doe er toch een hoop. :') Je ziet ze inderdaad opknappen!

Hoop paarden fris gisteren. Ik ben al los geweest in de grote bak, gelijk een balkje gestapt. Ze is zo braaf. <3

Marijkeeee
Berichten: 6294
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 11:31

Oh nee zeg Gomir!!! wat een drama zeg met jou en de messen.. niet grappig!!
Heb je Drachten opgegeven? of Zuidbroek? ik alleen Drachten, de eerste week.
Volgende week Franeker. Eigenlijk wou ik wel graag naar Beukers maar moet werken dus ff zien wat hun programma is of het op avond is bijv.

Vind scheren ook niets aan, maar het ziet er gewoon mooier uit en indoor is het soms gewoon te warm voor ze.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 11:51

Epple jeck Pantykous.
Fijn dat je merrie zo braaf is!

Ik vind scheren niet leuk, maar dit jaar heb ik er wel echt enorm de balen van met al die tegenslagen :=

Geen van beide helaas Marijke, Tessa was te laat voor Drachten en in Zuidbroek rijdt ze al andere paarden. Landelijk lopen die van mij daar wel :j
Had ook graag naar Franeker gewild, maar Tessa wil naar het concours in Dalerveen. Moet nog even zien of dat te organiseren is tussen twee 24 uursdiensten in :o (en of de vrachtwagen gemaakt is voor die tijd := )

Marijkeeee
Berichten: 6294
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:11

Wat balen zeg!! kun je toch niet nog Drachten proberen? ik heb mij de vorige keer ook pas laat ingeschreven. Landelijk lopen die van jou wel mee in Zuidbroek? Ik heb dat niet meer geprobeerd toen ik al jullie inschrijf problemen had gehoord en ook omdat vrij nemen voor mij in die periode niet mee valt. Heb ook nog geen goedkeuring van de periode van Drachten maar ach de aanvraag is er in ieder geval :P