[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:30

Ze gaat goed op commando uit ik was benieuwd hoe jullie dat doen.

Maar toen ze kwam poepte ze dus drie keer per nacht. Ik dacht wowww. Maar alles gaat steeds beter dus dit zal ook goed komen. Toen ik om 3 uur thuis kwam was alles nog schoon en droog en niks in haar kattenbak gedaan. Komt vast goed en elke hond is anders en ga er geen issue van maken. Ze heeft nog nooit binnen ergens geplast buiten haar bakje om.

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:45

Bo_Y schreef:
Zo inderdaad 3 keer poepen per nacht is wel veel/vaak.

Boemklatch. Canicrossen wil ik ook gaan doen. Ben me aan het inlezen


Leuk! Ik ben 2 weken terug begonnen met start2run en dan liep Mika los, maar ik vond dit een stuk leuker. Echt iets wat je écht samen doet. :)

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:52

Hier de 1e 2 weken de wekker gezet in combinatie met de camera. Onze honden komen niet boven ;)

Nu ligt ze alweer bijna 2 weken los in de woonkamer en slaapt madam de hele nacht door.

Onze dame vandaag:
Afbeelding

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 17:11

Ik zou ook een trektuigje voor Cita moeten aanschaffen, maar dan voor bikejorring. Die van mij gaan veel te hard of verliezen focus omdat ik te traag ga. Niet leuk voor mij noch voor hen. Als ik ga hardlopen, migen ze de stukken dat het kan gewoon los.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 20:33

Neela heeft vanaf dag 1 in de bench geslapen en ben er nog nooit voor uitgeweest. Wel de nachten eerst kort gemaakt met 6 uur.

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 20:52

Oohh dat smoeltje. Ik vind haar zoooo mooi <3

Hier de eerste week 's nachts er uit geweest, maar maakten haar dan wakker ipv zij ons. Daarom op de gok eens geprobeerd wat er zou gebeuren als we haar niet uitlieten 's nachts. Sliep gewoon door. Hebben de bench nog wel verkleind. Gaan binnenkort proberen hoe het gaat als we haar de volledige grootte geven (grootste maat bench die er is).
Vandaag tijdens de puppycursus voor het eerst buiten omheind terrein losgelopen. Ging prima, alleen het spelen met andere honden ging erg leuk, dus daar kon ze moeilijk van loskomen. :')

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 21:49

Bedankt voor de reacties allemaal :)

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 23:45

‘S nachts zijn wij er eigenlijk nooit uit geweest met Enzo. Tenzij hij aan de diarree was. Dan wel natuurlijk. Verder hebben wij direct tegenover het huis een veldje. Geen zandbakken of andere constructies aan hoeven leggen dus. In de tuin plassen of poepen is ook een echte no-go. Wil ik echt niet hebben :o

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 23:55

Ik zou niet weten waar ik dan heen moet met haar. Hier is in de verste verte geen terreintje en alle bomen daar ligt voortaan zo'n tegel omheen. Geen perkjes. En mn hond op de stoep laten schijten en piesen en voor elk plasje de straat op moeten zie ik echt niet zitten. Laat staan snachts. En mijn gras is toch al dood dus dit kan er wel bij. Poepjes ruim ik elke dag op want moet toch de kattenbakken uitscheppen.

Hoe doen anderen dat dan? Of heeft iedereen een speeltuin naast de deur??

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 23:59

Ik heb een groot veld op 25 meter naast het huis. Voor de snelle plasjes en poepjes gaan we altijd daarheen. Wat dat betreft heb ik het erg luxe. Vrijwel overal groen en gras rondom onze straat.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 00:03

Ik kwam er nu achter hoe weinig dat hier is.... en hoeveel rommel mensen laten slingeren. Het kleine grasveldje bij het gemeentehuis ligt al op 200 meter en daar kan ze niet los. En het park waar ze ook niet los kan ligt nog een stuk verder. Sowieso hebben we geen uitlaatveldjes of speeltuin hier in de buurt. Dus ook niks waar ze los kan. En buitenshuis gaat ze ook niet zomaar poepen en plassen. Alleen bij zeer hoge nood. Eindeloos snuffelen.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 00:18

Tja, ik ben niet anders gewend dan dat onze hond vroeger in de tuin ging. Dus nu gaan de honden ook gewoon de tuin in. Ze hebben allemaal min of meer hun vast plekje. Het ene al strategischer dan het andere. Maar ik heb een grote tuin(+/- 10are zonder het woonhuis), met veel bomen, struiken, hoekjes en kantjes. Het mekka voor wilde katten (helaas). Kan niet zeggen dat ik gemerkt heb dat er een urinegeur hangt in de zomer, wel 2 verkleurde plekken in de buxushagen, maar eigenlijk zien die er dankzij de mot veel slechter uit.
Plasweide kennen ze in mijn dorp niet :+ En helaas de meeste hondeneigenaars laten hun honden hun behoefte doen in/tegen de voortuinen :x Als ik hier ga wandelen dan moet ik eerst 300-400m ver en een drukke baan over vooraleer ik een stukje gras tegenkom dat geen voortuin is. Dus niet echt ideaal voor het laatste plasje en 's ochtends vroeg. Ben altijd een dik half uur kwijt voor het kleinste rondje door het bos, waar ze even los kunnen en op een weiland rennen.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 00:26

Hier ook gewoon in de tuin. :j
Ook geen uitlaatveldjes in ons dorp, en ik moet langs een drukke weg zonder stoep voor ik bij een zandpad kom waar ze wel een beetje kan lopen. Meestal heeft ze het dan inderdaad al weer op het stukje berm gedaan wat mooi als gazonnetje door de bewoners bijgehouden wordt. Dan heb ik liever dat ze het in onze tuin doet. Overigens hebben wij ook een grote tuin.

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 00:32

Hier wel gewoon een uitlaat veldje alleen 's avonds laat mag hij in de tuin. Wordt vaak genoeg aangesproken door vreemde figuren en er zitten geen huizen in de buurt. Nu merkt Bentley het heel goed als ik me bedreigd voel en gaat hij echt in een verdediging houding staan maar ik ga dat liever uit de weg. :')

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 00:39

Oh gelukkig ben ik niet de enige hahaha. Mijn collegas vonden het ook al maf dat ik haar in de tuin liet. Ze poept altijd op hetzelfde stukje grind en plast ook 9 van de 10 keer op hetzelfde stukje. Ik had een voornemen om een hoekje voor haar te maken maar daar is niks van gekomen. Ik was al blij dat ze meteen op commando plast en heb het zo maar gelaten ipv dwingen waar ze moet plassen. Enige waar ik inderdaad bang voor ben is in de zomer of het stinkt.....?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 01:00

Misschien een sopje klaarzetten om er overheen te gooien tegen de stank? Hier gaat het in het gras, is toch anders, wordt in de zomer ook 2 wekelijks gemaaid. En niet op hetzelfde stukje.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 01:14

Plassen doet ze op het gras. Maar inderdaad misschien sopje over het grind. Voor nu is het slecht weer en regen hahaa.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 01:25

Hier ook in de tuin. Hij is daar ook als we weg zijn. Verder is het hier nu tegen de 40 graden aan. Kwestie van elke dag opruimen anders ruik je het idd wel.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 08:05

Zonnetje81 schreef:
Ik zou niet weten waar ik dan heen moet met haar. Hier is in de verste verte geen terreintje en alle bomen daar ligt voortaan zo'n tegel omheen. Geen perkjes. En mn hond op de stoep laten schijten en piesen en voor elk plasje de straat op moeten zie ik echt niet zitten. Laat staan snachts. En mijn gras is toch al dood dus dit kan er wel bij. Poepjes ruim ik elke dag op want moet toch de kattenbakken uitscheppen.

Hoe doen anderen dat dan? Of heeft iedereen een speeltuin naast de deur??


Bij mijn huis zit een park. Dat is geen probleem. Bij mijn werk niet. Daar doet hij het in de goot direct voor de deur. Plassen geen probleem en een drolletje ruim ik zo op. Vind het super handig. Mijn vorige hond kon echt niet kakken als het niet groen was of te weinig privacy. Schattig maar ook lastig.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 08:43

Lol dat is ook een dingetje. Cita gaat alleen op een "proper" stukje gras :o
Maw op show weigert ze een plasje te doen, ongeacht hoe vaak en lang ik naar de plasweide te gaan. Gevolg is dat we niet snel genoeg terug naar de auto kunnen om naar huis te gaan of als ze geluk heeft is er op weg naar de auto een perkje dat "ongebruikt" is. Op dat vlak is een reu dan weer handiger :+

Zoe_97

Berichten: 9453
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 09:00

Plassen is op show voor Kenai geen probleem (even snuffelen aan de plas van een andere reu en gaan). Maar poepen weigert ie daar.

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 10:34

Hier ook gewoon in de tuin.... we hebben naast ons huis nog n stukje tuin met gras liggen en daar mogen ze op plassen en poepen. Ruim dat elke dag netjes op en we weten nog niet wat we daar eigenlijk mee willen/gaan doen.

Hier moeten ze anders ook n eindje lopen voordat ze ergens kunnen gaan....

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:30

Ik heb alleen tegels in de tuin, als ze echt moeten, doen ze daar wel hun behoefte... Hou het ook altijd schoon, laat het nooit liggen.
Maar in principe ga ik altijd met ze te wandelen voor hun behoefte. Ik moet een paar minuten lopen voor ik het dorp uit ben, dus dat is wel ideaal.

lonniejj

Berichten: 2907
Geregistreerd: 23-03-06

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:48

Onze Flynn mag voor noodplasjes en poepjes in de tuin, maar we laten hem eigenlijk altijd gewoon uit.

Ik las een stukje terug iets over reversed sneezing, Flynn doet dat ook wel eens. Heeft absoluut geen korte neus, maar vooral als hij zich druk maakt/gestresst is zien we hem toch dat doen.

Ben een tijdje afwezig geweest, maar inmiddels weer lekker thuis van lang weg geweest en dus weer volop aan het genieten van onze deugeniet! Heb ondertussen wel alles mee gelezen gelukkig.

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:13

Wiebe mag niet in de tuin plassen of poepen, dus dat hebben we nooit als plasplek gezien. In het begin ieder uur eruit. De nachten hebben we drie weken gehad dat we eruit moesten, daarna sliep hij door. Inmiddels is het ongeveer 1 keer per 3 a 4 uur eruit en verder geeft ie het ook netjes aan.

Vriend wilde een rondje meer hardlopen met Wiebe. Gezegd dat ie daar nog even mee moet wachten. Met een jaar kunnen we dat wel gaan trainen, toch?