Ik denk mijn oma te herkennen..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Ik denk mijn oma te herkennen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 23:09

Hoi,

Ik heb altijd al een lastige situatie gehad met mijn opa en oma’s. Sinds het overlijden van mijn vader wat 10 jaar geleden is, heb ik bijna geen contact meer gehad met die kant van de familie.

Nu werk ik in een supermarkt en heb ik het vermoeden dat mijn oma wel eens aan mijn kassa komt. Ik heb haar 10 jaar niet gezien en ik ben eigenlijk wel onwijs benieuwd hoe het gaat.
Waarom denk ik dat het mijn oma is ? De manier hoe de vrouw loopt is het zelfde, lijkt er onwijs op en vooral de manier waarop ze praat doet mij heel erg aan mijn oma denken..

Ik ben nu eigenlijk heel erg benieuwd of de vrouw mijn oma is. Het klinkt allemaal echt een beetje raar maar ik ben er bijna van overtuigd dat het haar is.
Wat zouden jullie doen.. Zal ik het vragen of is dat heel raar?
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 29-11-17 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Bamii

Berichten: 1372
Geregistreerd: 20-10-13

Re: Ik denk mijn oma te herkennen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 23:13

Zeker doen! Als je het zelf wil tenminste ;)

Ze komt gewoon bij jou aan de kassa? Ik zou dan een gesprekje met haar beginnen. 'Goedemorgen mevrouw, bent u toevallig mevrouw X? U komt mij zo bekend voor'.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 23:13

Heb je geen familielid waarmee je nog contact hebt, waar je aa kunt vragen of het je oma is?

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 23:14

Ik zou haar vragen hoe ze heet, mocht het wel een onbekende zijn kan je altijd zeggen dat ze erg op iemand lijkt die je kent, maar al twijfelde.. maar ik zou het zeker vragen!

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 23:14

khirshanta schreef:
Heb je geen familielid waarmee je nog contact hebt, waar je aa kunt vragen of het je oma is?

Nee.. ik heb helemaal geen contact meer met mijn familie

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 23:15

Of wat subtieler: goh, wat lijkt u op mijn oma!

En dan kijken hoe ze reageert. Wie weet herkent ze jou ook wel. En als je geen/nauwelijks reactie krijgt dan kun je het ook laten rusten. Dan kan ze er altijd later zelf nog op terugkomen als ze wil.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 23:16

Je zou haar kunnen vragen of ze jou eventueel kent,omdat zij jou zo bekend voor komt.misschien vraagt zij zich wel hetzelfde af

Birdie60

Berichten: 8403
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 23:18

Ik ben benieuwd, ik zou ze ook aanspreken of zo.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 23:19

Bamii schreef:
Zeker doen! Als je het zelf wil tenminste ;)

Ze komt gewoon bij jou aan de kassa? Ik zou dan een gesprekje met haar beginnen. 'Goedemorgen mevrouw, bent u toevallig mevrouw X? U komt mij zo bekend voor'.

Ik zou het ook op deze manier doen denk ik :j

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Ik denk mijn oma te herkennen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 23:23

even stom gezegd misschien, maar als er al zo lang- ook van hen uit- geen contact is geweest, wordt dat misschien ook niet op prijs gesteld?

Ik ken jullie situatie niet, maar misschien is het verstandig het niet meteen aan te vliegen met heel basaal gezegd 'hee- oma?'

Dan is het misschien beter zoals iemand al zei eerst te vragen of ze mevrouw die-en-die is

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 23:27

khirshanta schreef:
even stom gezegd misschien, maar als er al zo lang- ook van hen uit- geen contact is geweest, wordt dat misschien ook niet op prijs gesteld?

Ik ken jullie situatie niet, maar misschien is het verstandig het niet meteen aan te vliegen met heel basaal gezegd 'hee- oma?'

Dan is het misschien beter zoals iemand al zei eerst te vragen of ze mevrouw die-en-die is

Na de dood van mijn vader ( ik was 7 ) heb ik nog een tijdje contact met ze gehad. Daarna is het verwaterd, er was geen ruzie oid. Het kan natuurlijk zijn dat ze er niet op zit te wachten, dus ik ga ook echt niet direct zeggen ‘ Hey! Ik denk dat jij mijn oma bent ! ‘

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Re: Ik denk mijn oma te herkennen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 23:33

Ik zou het ook subtiel brengen, van “goh u lijkt erg op mijn oma!”

Vaak kun je dan wel zien aan de reactie, of ze schrikt of juist leuk reageert, wat ze er mee wil.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Ik denk mijn oma te herkennen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 08:29

Niet alleen jij vent benieuwd. Ik ben nu ook heel benieuwd hoe dit afloopt :)

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Ik denk mijn oma te herkennen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 08:43

Wat een lastige situatie. Naast dat je al je vader bent verloren wat al op jonge leeftijd was denk ik..heb je dus ook afscheid van familie moeten nemen eigenlijk. Ik snap wel dat je dit wilt weten. Wat ik begrijp ben jij nu 17 en in de afgelopen 10jr veel veranderd in je gezicht etc. Het kan best zijn dat ze je daardoor niet herkend. Woont je oma wel ergens in je buurt of is dat iets wat je niet weet?

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 09:13

Ik zou ook vragen hoe ze heet omdat ze lijkt op iemand die je kent. Als ze dan een hele andere naam zegt dan kun jij zeggen dat je je toch vergist hebt en ontstaat er geen vreemde of nare situatie.
Succes en hou ons op de hoogte.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 09:16

Als die leeftijd klopt (7 en 17 jaar) lijkt het me echt dat ze je moet herkennen als het je oma is. Natuurlijk verander je, maar nooit zoveel dat je op een compleet ander iemand lijkt.
IK zou het open houden en iets zeggen als: "U lijkt heel erg op iemand die ik ken". Dan kan ze daar zelf op inhaken als ze dat wilt.

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Re: Ik denk mijn oma te herkennen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 09:39

Áls het je oma is (wat we nog niet weten) kan het ook zijn dat ze je herkend en daarom naar jouw kassa gaat maar zij niet durft iets zeggen. Misschien valt het op dat ze ook in jouw kassa rij staat als andere rij korter is, bijvoorbeeld? Misschien denkt zij ook wel dat jij niet op de contact zit wachten...

Ik zou vragen of ze toevallig mevrouw ***** is, omdat je herkent. Als ze zegt anders te heten weet je het. Zou het zeker vragen.

Yavanna

Berichten: 2637
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 10:04

SindyKaya schreef:
khirshanta schreef:
even stom gezegd misschien, maar als er al zo lang- ook van hen uit- geen contact is geweest, wordt dat misschien ook niet op prijs gesteld?

Ik ken jullie situatie niet, maar misschien is het verstandig het niet meteen aan te vliegen met heel basaal gezegd 'hee- oma?'

Dan is het misschien beter zoals iemand al zei eerst te vragen of ze mevrouw die-en-die is

Na de dood van mijn vader ( ik was 7 ) heb ik nog een tijdje contact met ze gehad. Daarna is het verwaterd, er was geen ruzie oid. Het kan natuurlijk zijn dat ze er niet op zit te wachten, dus ik ga ook echt niet direct zeggen ‘ Hey! Ik denk dat jij mijn oma bent ! ‘

Sowieso al niet “ ben JIJ mijn oma”. Vervang jij dan door U......

Anoniem

Re: Ik denk mijn oma te herkennen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 10:35

Ik zou ook inderdaad bevestiging van de naam vragen, mensen bevestigen hun naam eerder als dat ze hun (achter)naam vertellen aan vreemden. Als ze inmiddels een andere (achter)naam heeft dan zal ze de oude hoogstwaarschijnlijk alsnog herkennen en bevestigen dat ze dat voorheen was. Als ze de naam niet herkent dan merk je het ook vanzelf. Succes! Ik ben benieuwd hoe dit vervolgt wordt! :D

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6639
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 10:46

Yavanna schreef:
SindyKaya schreef:

Na de dood van mijn vader ( ik was 7 ) heb ik nog een tijdje contact met ze gehad. Daarna is het verwaterd, er was geen ruzie oid. Het kan natuurlijk zijn dat ze er niet op zit te wachten, dus ik ga ook echt niet direct zeggen ‘ Hey! Ik denk dat jij mijn oma bent ! ‘

Sowieso al niet “ ben JIJ mijn oma”. Vervang jij dan door U......

Wat voegt dit toe aan het topic? Ik spreek mijn oma (en beppe) ook aan met je en dat vinden ze helemaal geen probleem. Is maar net wat je gewend bent.

On topic; Ik denk dat er inmiddels veel goede en bruikbare tips zijn gegeven TS. Ik ben ook heel erg benieuwd!

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Re: Ik denk mijn oma te herkennen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 10:52

Een ouder iemand, waarvan je niet weet of het daadwerkelijk je oma is, spreek je inderdaad aan met u.
Dat zijn fatsoensnormen.........

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 10:52

Mjetterd schreef:
Niet alleen jij vent benieuwd. Ik ben nu ook heel benieuwd hoe dit afloopt :)


Ik ook :)

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6639
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 10:54

Kriel schreef:
Een ouder iemand, waarvan je niet weet of het daadwerkelijk je oma is, spreek je inderdaad aan met u.
Dat zijn fatsoensnormen.........

Als het daar om draait; ik denk zomaar dat TS dat heus wel begrijpt. En ik ook trouwens.

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 10:55

NadjaNadja schreef:
Yavanna schreef:

Sowieso al niet “ ben JIJ mijn oma”. Vervang jij dan door U......

Wat voegt dit toe aan het topic? Ik spreek mijn oma (en beppe) ook aan met je en dat vinden ze helemaal geen probleem. Is maar net wat je gewend bent.

On topic; Ik denk dat er inmiddels veel goede en bruikbare tips zijn gegeven TS. Ik ben ook heel erg benieuwd!

een oma die je regelmatig ziet en de grootouder-kleikind band mee hebt is wat anders dan een wildvreemde aanspreken die misschien je oma kan zijn, maar waar je dus geen band mee hebt.

Ik zou gewoon de vrouw aanspreken met de vraag "hoi,u komt me bekend voor, bent u mevrouw XXX?

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:00

Heb jij zelf geen naamkaartje op?