KWPN hengstenkeuring 2017/2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37236
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 09:19

misterA schreef:
Misschien off topic maar het gaat hier wel over fokkerij. En hengstenselectie. Dé twee grote uitdagingen voor de fokkers zijn: De gezondheid in de breedste zin, dus ook inteelt! Daarvoor wordt nu al veel gewaarschuwd. Het is echt vijf voor twaalf. En als men er toch wat luchtigjes over doet...lijnenteelt? Dan wordt het ijd om wakker te worden. Lange voorbenen, rug-en halsproblemen, om een paar voorbeelden te noemen. En de andere zorg is het karakter. Terecht dat men zich hier zorgen om maakt. Oók het KWPN (de fokkers dus)


Ik heb zo'n vermoeden dat mede daarom de For Romance verrichtingskampioen is geworden. Om de bloedspreiding te stimuleren.

Suzanne: ik zag het ook..een hengst die geen rib minder had. Maar ben wel benieuwd wat die toe zou kunnen voegen, qua beweging en type.
Arabieren bewegen voor mijn gevoel toch totaal anders dan wat je in warmbloeden wenst.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15913
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:04

Elisa2 schreef:
misterA schreef:
Misschien off topic maar het gaat hier wel over fokkerij. En hengstenselectie. Dé twee grote uitdagingen voor de fokkers zijn: De gezondheid in de breedste zin, dus ook inteelt! Daarvoor wordt nu al veel gewaarschuwd. Het is echt vijf voor twaalf. En als men er toch wat luchtigjes over doet...lijnenteelt? Dan wordt het ijd om wakker te worden. Lange voorbenen, rug-en halsproblemen, om een paar voorbeelden te noemen. En de andere zorg is het karakter. Terecht dat men zich hier zorgen om maakt. Oók het KWPN (de fokkers dus)


Ik heb zo'n vermoeden dat mede daarom de For Romance verrichtingskampioen is geworden. Om de bloedspreiding te stimuleren.

Suzanne: ik zag het ook..een hengst die geen rib minder had. Maar ben wel benieuwd wat die toe zou kunnen voegen, qua beweging en type.
Arabieren bewegen voor mijn gevoel toch totaal anders dan wat je in warmbloeden wenst.

Onder het zadel vind ik het niks maar dat kan ook aan de amazone liggen. Los vind ik m nog best meevallen eigenlijk.

Anoniem

Re: KWPN hengstenkeuring 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:30

Asjeblieft zeg

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:33

Nou die kan iig niet stappen, galopperen is ook niet echt zijn ding. Snap niet waarom die wat toe zou kunnen voegen

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: KWPN hengstenkeuring 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:35

Ik vind het ook 20x niks, maar ik heb het sowieso al niet op Arabieren :=

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: KWPN hengstenkeuring 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:39

Die stap. :wow: >;)

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:50

Hindo2 schreef:
Ik ben geweest. Hij was erg lastig met rijden. De andere hengsten waren ook wel wat kijkerig maar lieten zich er goed door heen rijden en liepen daarna ook fijn hun rondes.
Deze hengst bleef elke keer uitbreken, omdraaien en wegtrekken. Amazone had haar handen vol aan hem.
Leek ook erg lastig in de mond. Dat werd bevestigd bij t praatje waarbij verteld werd dat hij tongproblemen had bij aanlevering maar dat dat nu iets beter ging. Hij werd zonder sperriem gereden.


Ben ook geweest, hij werd eigenlijk steeds lastiger gedurende de voorstelling.

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: KWPN hengstenkeuring 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:44

Vind het ergens ook wel jammer dat ze niet de rapporten vrijgeven van de hengsten die niet gekeurd zijn. Ik vind ze toch niet in elk geval.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15913
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 17:40

Jester_ schreef:
Nou die kan iig niet stappen, galopperen is ook niet echt zijn ding. Snap niet waarom die wat toe zou kunnen voegen

De jury van het DWB deelt jullie mening niet.

Zonyx is approved in following breeding societies:
DSAH (Shagya-, anglo- and sportsarabians)
Trakehener Breeding Society in Denmark and Germany.
Danish Warmblood 2012 (final approvement as fullblood arabian stallion ever) with following grades:

9 9 8 8 7 7 7 8 8 8

Comments:
Noble, expressive, harmonic, refined stallion of the foremost type. Medium frame.
Expressive head. Suitable length, well-set, well-shaped neck. Medium-length, sloped shoulders. Prominent withers.
Good upper line. Medium-length, well-formed, muscular cross. Well-defined muscles.
Forelegs: Less substantial and dry. Well-shaped hooves.
Back legs: Less substantial and dry. Narrow hooves.
Walk: Good.
Trot: Very good.
Canter: Very good.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: KWPN hengstenkeuring 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:07

Nouja als zij er blij mee zijn :D

Suzanne F.

Berichten: 49238
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 20:04

Ach ik zou de gok wel aandurven. Beter dan dat Akhal Teke wat ze tegenwoordig ook kruisen met Kwpners. En engels volbloed kan ook niet geweldig bewegen maar heeft ook goede dingen gedaan in de fokkerij.
Ik zie Arabisch bloed wel goed samengaan met wat ouderwetsere merries. Ik heb weleens een hele grote forse Charmeur gezien uit een Gelders lijntje, die zou ik wel durven dekken met deze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 21:12

Eerste bezichtiging begint morgen en is te volgen via livestream *D
Hoop dat ik af en toe even tijd heb

Elisa2

Berichten: 37236
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 09:17

petraaken schreef:
Vind het ergens ook wel jammer dat ze niet de rapporten vrijgeven van de hengsten die niet gekeurd zijn. Ik vind ze toch niet in elk geval.


Wat wil je dan weten? een aantal is doorverwezen.

Bij de reguliere trainingen kijken kan veel info geven. :)


Suzanne, wat vind jij dan dat arabisch bloed toe kan voegen aan een rijpaard?

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: KWPN hengstenkeuring 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 09:37

Waarom ze niet gekeurd zijn. Waren ze lastig in het rijden. Dat soort dingen. Of in het geval van doorverwezen waarom ze zijn doorverwezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 09:54

[***] schreef:
Eerste bezichtiging begint morgen en is te volgen via livestream *D
Hoop dat ik af en toe even tijd heb


waar kan ik de livestream vinden? :)

uiltje001
Berichten: 646
Geregistreerd: 03-03-08
Woonplaats: Hengelo

Re: KWPN hengstenkeuring 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 09:55

Op de kwpn site. Gaat er nog iemand heen?

s0173957

Berichten: 5390
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 10:02

GJ9 schreef:
Ik denk dat een ieder hier genoeg mensen in zijn eigen omgeving kent, die bang zijn voor hun eigen paard en er niet genoeg aan durven rijden, of er alleen onder bepaalde omstandigheden op durven (binnenbak, niet met dat ene paard tegelijk, het mag niet te hard waaien, etc). En ook genoeg mensen die wel op wedstrijd zouden willen maar niet durven met hun paard. Zulke mensen zouden echt beter af zijn met een makkelijkere KWPN-er.


Is idd zo... om een vb te geven, wij hebben een Daddy Cool x Rubinstein gefokt die nu op 8,5 jarige leeftijd quasi GP klaar is. Enorm dominant tijdens het rijden, vergeeft geen enkel momentje van concentratieverlies, maar staat bij een internationale GP ruiter waardoor die er wel komt.

Z'n volle zus is momenteel draagmoeder bij Keros... terecht gekomen bij echte amateurs die er helemaal niks mee konden aanvangen. Terwijl die als veulen in elk geval een pak beter was.


Dus dat ze hengsten als die Aqiedo dan niet keuren vind ik niet meer dan normaal.
Wil dat zeggen dat je geen scherpe hengsten meer mag keuren, da's iets helemaal anders.


En ivm die Zonyx... ik zou er niets mee inzitten als die een paar generaties dieper in de pedigree zit, maar rechtstreeks er mee fokken zou ik zelf nooit doen.
Ik heb zelf als amateur véél liever een dominante heetzak dan een trage trapzak... maar ik ben dan ook geen B-ruiter meer (met alle respect gezegd, ik bedoel dat mijn doelen hoger liggen dan me gewoon een beetje te amuseren op de rug van een paard).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 10:27

uiltje001 schreef:
Op de kwpn site. Gaat er nog iemand heen?


Zie het nergens staan.. Op KWPN.tv ook niet, komt er van de ochtend geen livestream?

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 10:31

bobje26 schreef:
uiltje001 schreef:
Op de kwpn site. Gaat er nog iemand heen?


Zie het nergens staan.. Op KWPN.tv ook niet, komt er van de ochtend geen livestream?

Nee, in de ochtend worden ze beoordeeld op "het straatje" en daar is geen livestream. Alleen in de middag bij het vrij bewegen.

Anoniem

Re: KWPN hengstenkeuring 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 10:36

Ohh bedankt! :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110703
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: KWPN hengstenkeuring 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:21

Volgens mij moet je sowieso een KWPN account hebben om het met geluid en op normaal formaat te kunnen volgen.

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:25

Via de app (KWPN TV) heb je nog best aardig beeld. En geluid ook, al hoor je nu achtergrondmuziek en niet wat er in de ring gezegd wordt, die wordt nu nog klaar gemaakt. En ik ben geen lid :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110703
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: KWPN hengstenkeuring 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:40

Het buffert maar en buffert maar.

De Cicero van Paemel breekt even een hindernis af.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26948
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:58

Hebben jullie ook zo'n vervelende "brom" bij het geluid?

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Re: KWPN hengstenkeuring 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:59

Ja, heel irritant!