Een jaar lang Shetlander Mowgli

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mowgli4

Berichten: 1378
Geregistreerd: 14-07-15

Een jaar lang Shetlander Mowgli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-17 01:14

Ook dit jaar maak ik maar een topic over het jaar van Mowgli en mij...
Al hoewel dit niet ons beste jaar was, hoop ik toch nog het mooiste eruit te kunnen halen.

Januari
Het nieuwe jaar was begonnen. We hadden ons voorgenomen alles weer op te pakken en samen weer lekker aan de slag te gaan! Uiteraard begonnen we eerst vrolijk met een wandelingetje.
Ja ik hou van setjes, dus ik had zin om lekker met Mowgli te tuttelen <3
Afbeelding

Februari
Al gauw werd onze frisse nieuwe start al weer tegen gehouden... februari was de meest verschrikkelijke maand die ik maar kon bedenken. In deze maand ging het met mijn oma heel slecht. Ik was bij haar op bezoek, hoogst waarschijnlijk voor de laatste keer. Maar toen werd ik gebeld... Onze lieve Tobie was niet meer. Op 13 februari hebben wij onze liefste vriendinnetje moeten laten gaan.
En alsof dit verlies al niet erg genoeg was, heeft mijn liefste oma precies een week later op 20 februari haar laatste adem uitgeblazen Y;(
Afbeelding

Maart
Na de verschrikkelijke maand februari heb ik heel veel moeten verwerken. Ik had eigenlijk in heel weinig nog zin... Maar als ik dan weer bij Mowgli was, was hij weer de pony die mijn gelukkig kon maken en weer een lach op mijn gezicht kon toveren. Daar is en blijft hij toch wel het beste in. Vooral met je gekke bekken op de selfie. Ook ging mijn vriend regelmatig mee en moest dan toch even een foto maken van Mowgli en mij :j
Afbeelding

Afbeelding

April
Ook ik april hebben we nog veel gewandeld. Maar we probeerden wel voorzichtig aan weer dingen op te pakken. Vooral jouw conditie, want die was flink gedaald. We pakten daarom de fiets weer en gingen met de fiets een stukje op pad. Wat vond je dat geweldig.
Afbeelding

Afbeelding

Mei
Op 4 mei had ik jou dit jaar al weer 6 jaar. Wat hebben we toch veel mee gemaakt. Op ons 6-jarige jubileum heb ik misschien wel de meest charmante foto ooit van je gemaakt :') te zonde om die niet met de rest van bokt te delen :j
Afbeelding

Juni
Foto's maken bleef nog steeds echt een hobby voor mij. Daarom pakte ik Mowgli op de hete zomerdagen maar even uit het land met een mooi halster en maakte ik dan foto's van hem.
Deze maand was het teken van mijn eigen Rakker :+
Afbeelding

Juli
In juli speelde je eczeem weer heftig op. Je hoofd zat vol wondjes en het enige wat ik kon doen was de wondjes goed verzorgen, insmeren met een zalfje en de vliegenkap weer op. Door het zalfje om je oog leek je net een idianen pony :+
Afbeelding

Augustus
Van augustus heb ik eigenlijk geen foto's :')
Daarom maar gauw door naar September, want dat was wél onze maand!

September
In september kwam er toch wel een leuke nieuwtje voorbij! Mowgli en ik waren genomineerd voor de lol met je knol competitie op Horse Event! Ik mocht met mijn mannetje een kleine show geven!
We hebben lang moeten wachten, maar het wachten werd beloond. Lol hadden we die dag zeker!! En wat deed Mowgli het die dag geweldig <3 We werden tweede!

Wachten tot we op mochten, zelfs bij de trailer was meneer de show al aan het stelen :+
Afbeelding
(ja hij zit hier aan een touw, zo kon hij even buiten de trailer lopen. Dit werd alleen gedaan onder toezicht!!)

Samen in de ring <3
Afbeelding

Afbeelding

Oktober
Op 7 oktober mocht ik dan eindelijk mijn eigen Sulky aanschaffen voor Mowgli. Een droom die ook eindelijk in vervulling mocht gaan! Mowgli pakte de sulky ontzettend goed op en liep er mee weg alsof hij er al jaren voorliep. Mijn vriend (niet zo'n paardenman) wou toch ook maar eventjes het mennen proberen... en stiekem vond hij het wel leuk :')
Ondanks dat deze maand al weer mooi begon... Kon het natuurlijk niet anders dat er weer een tegenslag moest komen.
Mijn opa werd ziek en ging snel achteruit. Hij wou naar oma toe. En dat deed mijn lieve opa. Hij blies zijn laatste adem uit op 19 oktober en werd weer herenigd met oma Y;(
Mijn paardenliefde stamt af van mijn opa, wat had ik hem graag nog een ritje willen gunnen met Mowgli. Samen nog een stukje kunnen mennen. Helaas mocht dat er niet mee van komen.
(oeps... wel heel geconcentreerd :+ )
Afbeelding

November
Ook in november moest ik even weer heel wat laten bezinken. Al deze gebeurtenissen en zoveel in 1 keer in een jaar. Wat ben ik blij aan alle steun die ik kon krijgen van mijn vriend en natuurlijk van mijn lieve Mowgli. Ik pak al gauw de sulky om een stukje met Mowgli erop uit te gaan. Even heerlijk ontspannen en samen iets doen wat we beide leuk vinden.
Het is inmiddels al weer bijna december... en wat mag ik hopen dat die laatste maand van dit jaar beter mag gaan. En hopen dat 2018 wel daadwerkelijk ons jaar mag worden...
Afbeelding

Afbeelding

Laat een leuke reactie achter!
En respect als je alles hebt gelezen.

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Een jaar lang Shetlander Mowgli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 07:21

Alles woord voor woord gelezen en een super mooi overzicht <3 uiteraard vervelend van alle tegenslagen! Sterkte nogmaals Y;(

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Een jaar lang Shetlander Mowgli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 08:29

Je hebt echt een super leuke pony aan Mowgli. En een ondeugd he met zijn eigen verhuizing hahaha

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 08:31

Knappe mowgli

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 08:33

Wat een mooi overzicht, veel succes in 2018! :)

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Re: Een jaar lang Shetlander Mowgli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 08:40

Ah hij doet me denken aan mijn verzorgpony, zwarte shetlanders zijn geweldig <3 Heel veel menplezier in 2018! En nog veel sterkte met het verlies van je grootouders :(:)

Mona81

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-05-12
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Een jaar lang Shetlander Mowgli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:15

Wat een super leuke pony! En gaaf wat je allemaal met hem doet, het is duidelijk dat jullie gek op elkaar zijn :)

Mowgli4

Berichten: 1378
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-17 13:11

Leuke reacties. Dankjewel allemaal! :D

Zus

Berichten: 601
Geregistreerd: 31-08-14
Woonplaats: Noord Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 20:03

Geen fijn afgelopen jaar, nog sterkte met het verlies van je oma en opa Y;(
Gelukkig is er lieve Mowgli die voor lichtpuntjes zorgt. Zo gaaf dat je op Horse Event bent geweest met Mowgli.
Heel veel menplezier in 2018, maar dat komt vast goed met toppertje Mowgli <3

Mowgli4

Berichten: 1378
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 08:18

Zus schreef:
Geen fijn afgelopen jaar, nog sterkte met het verlies van je oma en opa Y;(
Gelukkig is er lieve Mowgli die voor lichtpuntjes zorgt. Zo gaaf dat je op Horse Event bent geweest met Mowgli.
Heel veel menplezier in 2018, maar dat komt vast goed met toppertje Mowgli <3


Dankjewel Ine. Dat moet vast ook goed komen :)

Mowgli4

Berichten: 1378
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 23:01

:D
Laatst bijgewerkt door Mowgli4 op 30-11-17 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Re: Een jaar lang Shetlander Mowgli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 23:03

Jaaaa Moogs <3
Jullie zijn zo'n leuke combi Mir!

Mowgli4

Berichten: 1378
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 23:34

Nico_lette schreef:
Jaaaa Moogs <3
Jullie zijn zo'n leuke combi Mir!


Ah lief. Dankjewel <3

Anoniem

Re: Een jaar lang Shetlander Mowgli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 09:43

Mowgli... <3
Hij is prachtig, jullie zijn zo leuk samen!

Mowgli4

Berichten: 1378
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-17 11:25

KoudbloedKim schreef:
Mowgli... <3
Hij is prachtig, jullie zijn zo leuk samen!

Ah wat een lieve reactie! Dankjewel <3