[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VanHuisUit

Berichten: 6690
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:19

Citaat:
Hij is nog wel best groen hoor.
Lijkt me logisch toch :) jonge paarden zijn altijd spannend maar elke keer dat het goed gaat bouw je vertrouwen op. DB en Ted waren toch ook niet dat je zegt watjes :):) en met jouw rust en ervaring gaat het helemaal goedkomen hoor :j
En je vooral de kop niet gek laten maken door anderen die zeggen dat je dit of dat, alles op jouw tempo, hij heeft nog een heel paardenleven voor zich dus neem de tijd +:)+

Nou kan eindelijk weer iets van geluid produceren maar het is nog niet veel dus doe nog maar rustig aan vandaag. Gelukkig hoef ik niet te werken, alleen vanmiddag even naar stal om mijn paardjes eindelijk weer te zien. Ben er al vanaf donderdag niet meer geweest...

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:40

Spannend idd Baudyh,... gelukkig heb je veel ervaring !! Komt vast goed.

Vhu..warm aankleden..sjaal om..brrrr buiten :brr:

Zo..hier... niks nieuws..zoon voelt zich beter.
Verder..dus normale ritme weer..

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:58

Pfff wat een prutweer. Ik wilde vanmorgen even gaan mennen met Rembrand, maar het komt zo flink naar beneden dat ik toch maar het zekere voor het onzekere kies en hem vrij geef. Ik mag echt niet ziek worden. Alleen even met Fabels gewandeld, daarna de weides iets anders ingedeeld en alles buiten gezet. Stallen zijn weer schoon en klaar voor de nacht. Nu nog huishouden. Bleh, zo geen zin in.
Als het zo blijft, vanmiddag maar naar de binnenbak met Sam, wilde eigenlijk kur oefenen, maar dat lijkt me niet handig zo.

Nilda

Berichten: 133
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Jistrum

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:25

Wat een leuk topic met allemaal menners. Wil me graag aansluiten!

Ben zelf al jaren fanatiek marathon menner. Al jaren met enkelspan pony. Maar helaas dit seizoen tijdens een wedstrijd heeft mijn pony een gebroken been opgelopen. Na veel zoekwerk naar een nieuw paard toevallig uitgekomen bij een tweespan pony. Een compleet nieuwe uitdaging!

Dit weekend een tweespan kar gekocht. En tussen de buien door de pony's dit weekend toch nog kunnen rijden. Ons eerste stappen in de tweespan toekomst

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 13:00

Welkom!

Nou, ik heb het huishouden (met Franse slag) gedaan. Alleen zo jammer dat als ik zo de honden weer binnen laat, de vloer gelijk weer hartstikke vies is -O-

VanHuisUit

Berichten: 6690
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 13:17

@Nilda leuk welkom! Jeetje zeg wat heftig een gebroken been bij je pony bij een wedstrijd :oo
Wat mooi dat je je nu kunt richten op je tweespan, super, wat voor pony's / paarden heb je?

Het is hier nu droog maar ben met honden uitlaten echt compleet verzopen ^) en wat je zegt Tine zodra ze naar binnen komen dan kun je direct weer gaan dweilen >;) alles onder de modder. Had handdoeken klaarliggen zodat ik ze eerst even onder handen kon nemen :7

Van ellende aan de gevulde speculaas :=

Nilda

Berichten: 133
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Jistrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 15:07

VanHuisUit schreef:
@Nilda leuk welkom! Jeetje zeg wat heftig een gebroken been bij je pony bij een wedstrijd :oo
Wat mooi dat je je nu kunt richten op je tweespan, super, wat voor pony's / paarden heb je?

Het is hier nu droog maar ben met honden uitlaten echt compleet verzopen ^) en wat je zegt Tine zodra ze naar binnen komen dan kun je direct weer gaan dweilen >;) alles onder de modder. Had handdoeken klaarliggen zodat ik ze eerst even onder handen kon nemen :7

Van ellende aan de gevulde speculaas :=



Dankjewel!

Ja heel heftig om na een wedstrijd met een lege trailer naar huis te rijden.

Heb nu 2 New Forest ruinen van 7 en 10 jaar

janouk
Blogger

Berichten: 17921
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 15:13

Welkom Nilda. Jemig, wat een ellende om je paardje zo te moeten verliezen. :(:) benieuwd naar fotos van je nieuwe span.
Wij rijden alleen dressuur vaardigheid wedstrijden. Marathon is niet ons ding.

We hebben 2 haflingers Janouk ZZ dressuur en ZZ vaardigheid en MENEER anton M vaardigheid en L dressuur. Ook in tweespan, maar dan alleen buiten, nog geen wedstrijd ambitie voor tweespan, daarvoor verschilt het niveau nog teveel in africhting.

Afbeelding

Nu binnen aan het opdrogen. Gatver wat een water is er weer gevallen.

Veearts is geweest voor Meneer Anton om bloed af te nemen. Hij is niet fit, en we weten niet precies hoe of wat. Kijken of het bloedbeeld iets laat zien.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 15:30

Welkom Nilda
Heel heftig zeg... wat fijn dat je nu een mooi tweespan hebt gevonden !
Janouk..wat naar dat anton niet fit is...hoop snel weer alles in orde !!
Vhu .. wat een snertweer he ?....
Tine ook...natte honden...
Hier ook....maar ik laat ze maar buiten...ze zijn zo gek als een deur...en zijn vies..want hebben een gat gegraven..stel moddermonsters..
Ze kunnen lekker in het stro in hun hokken gaan drogen.. vers stro is altijd fantastisch...

Nilda

Berichten: 133
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Jistrum

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 15:35

@Janouk! Wat een mooi span. Wat mooi om zo dressuurmatig aangespannen aan de slag te gaan.

Zelf geniet ik meer van de actie en spektakel van het marathon rijden.

Dit is de foto van de eerste keer dubbelspan rijden bij mij thuis.

Afbeelding


@janouk wat gebruik jij als disselriem? Een ketting met een snelsluiting?

happytime

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 16:14

nilda welkom(leuk kleurtje ponys) +:)+
wat een regen zeg, ik had les vanmorgen,gelukkig geen mensen die onderhetzadelrijden op de manege dus...heerlijk binnen gereden...tjonge lijkt wel of ik een 'mooi weer' menner ga worden, vrijdag weer les en zondag weer eens op wedstrijd.
zo wauw ...wat word Ikke een knapperd zo voor de wagen!

janouk
Blogger

Berichten: 17921
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 16:19

@Nilda: we hebben twee snelsluitingen aan elkaar als disselriem.

Mooi dubbelspan, helemaal de kleur van Happytime :D Hoe groot zijn ze?

Nilda

Berichten: 133
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Jistrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 16:25

janouk schreef:
@Nilda: we hebben twee snelsluitingen aan elkaar als disselriem.

Oké. Dat is ook handig. Ben nog aan het twijfelen om ook zn constructie te doen of een officiële disselriem met snelsuiting te doen.

Mooi dubbelspan, helemaal de kleur van Happytime :D Hoe groot zijn ze?


Ze zijn 1.40. Ja prachtige kleur. Ook mooi gelijke aftekeningen

VanHuisUit

Berichten: 6690
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:47

Ohhhh wat een knap span <3
He wat vervelend Janouk dat Herr Anton zich niet fit voelt bleh.... :(:) waarom denk je dat overigens? Hoe uit het zich?
Wat heerlijk zeg dat je in de binnenbak kon rijden HT (althans dat begrijp ik zo)!

Paarden bleven vandaag op stal bij ons de paddocks zijn zoooo nat en het regende zo vreselijk hier. De singels zijn ook bijna overstroomd... alles is nat nat nat en modder.
Maar ik heb Fred en Cathey wel losgegooid in de grootste paddock en een lol dat ze hadden :+ Cathey helemaal stoer naar Fred en Fred zo'n beetje op zijn manier stoer terug doen, achter elkaar aan sjouwen :wow: met enorme passen, heerlijk. En een gespetter _O- naja ze zijn in ieder geval gelucht =:)

marga1
Berichten: 908
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 19:02

Welkom Nilda, jammer van jou pony maar wat heb je een mooi span nu.

Zelf rij ik met een spannetje shetlanders, momenteel is de oudste in revalidatie rij wel met hem maar geen wedstrijden eerst moet zijn spat vast gegroeid zijn en zijn zool dicht (had een hoefzweer). Met de ander rij ik nu enkelspan L dressuur officieel ook vaardigheid maar dit niet officieel.
Alles hier bij de eigen vereniging. En 1x per jaar marathon, oefen marathon en indoormarathon.

Baudyh mooie Ikke geniet er van.

Tine verstandig geweest van het weekend.

VHU krijgt stem terug.

Hier nog met een dikke keel maar vanmiddag toch nog een droog rondje in het bos gereden met het span erg fijn. Wel de les van morgen afgezegd want wil de instructeur niet aan steken hij moet eerdaags onder het mes , en trouwens mijn wei waar ik in oefen staat een beetje onder water.

Ja natte honden groot of klein maken de vloer weer vuil, kon vanochtend nog net de druipende teckel onderscheppen voordat ze door liep, lekker afdrogen, zelfs de kat vind het prettig.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 19:17

Marga1: Een teckel is nog een beetje af te drogen. Maar bij de Leonberger is dat onbegonnen werk. hihi. (ze zijn snachts buiten, maar willen overdag toch ook graag poosje binnen, dus tja, dan toch maar vieze vloer) En met dikke keel toch gereden.
VHU, ik vind die Fred toch wel zo'n kanjer <3
Nilda, wat een prachtige ponys. En wat een afschuwelijke ervaring met je eerdere pony.
HT lekker binnen gereden
Bianca: de honden kunnen hier ook droog liggen, maar het is veel leuker blijkbaar om doorweekt te raken buiten. Bleh
Janouk: hopelijk vind je snel wat er mis is met meneer Anton.

Hier wordt nog met drie van de vier gemend. Amerigo kan de kar niet meer trekken, is Z dressuur en ZZ vaardigheid geweest bij mij en bij zoonlief L dressuur en L vaardigheid. Rembrand loopt nu nog recreatief voor de wagen, is ZZ dressuur, Z vaardigheid en klasse 3 SG geweest. Samoerai loopt bij mij M dressuur en M vaardigheid, en bij zoonlief B dressuur. Fabels is in de zomer beleerd, maar zit sindsdien in de lappenmand, dus heb haar zelf nog niet voor de wagen gehad.

Morgen komt de osteopaat weer voor Fabels, ik hoop nu wel dat er na deze behandeling een verbetering te zien is, al is het maar een beetje. Ik word er echt moedeloos van. Ze staat al bijna 4 maanden stil.

VanHuisUit

Berichten: 6690
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 21:17

Echt zo vervelend en sneu Tine :(:) bij Cathey heeft het ook een maanden geduurd voordat ik echt verbetering zag en ik moet zelfs zeggen zoals ze vanavond om me heen paradeerde wordt ze nog steeds beter, die moest van heel ver komen achteraf gezien... maar is het bij jullie nu begonnen sinds ze beleerd is of is het ergens anders van gekomen, wat was ook alweer 'de trigger'??

baudyh

Berichten: 4300
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 00:04

Ik ben zo trots als een pauw. Scheet peentjes van te voren maar goed. Ikke is mee geweest naar de manege. Na de lessen hebben we even 10 min in de bak gereden. Beetje stap en draf op beide kanten. Alles was spannend maar hij deed het top.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 08:42

Wat gaaf Baudy!!

baudyh

Berichten: 4300
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:06

Ja ik vind het ook echt gaaf. Weet weer wat ik gemist heb.
Moet nog wel ff met het tuig aan de gang hij zwemt namelijk in de broek.
Nog een cob kontje

Belker

Berichten: 15371
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:29

Het is ook gaaf Baudyh. Echt genieten. Gefeliciteerd. Op mooie, veilige kilometers.

Balen Tine dat Fabels zo kwakkelt. Hopelijk hebben jullie snel de opwaartse lijn weer met haar.

Sterkte voor alle kwakkelende mensen.

Hier vooral veel stress..... Dakwerkzaamheden gaan niet je van het, verder uitstel afwerkvloer met een week en de schouw moet ook nog....... Ik hoop voor de kerst weer rust te hebben.

Verder zoek ik een bijrijder voor Sav maar lukt dat ook niet. Ze is nu op en top freiberger. Ze doet niks.
Stip loopt er ook en die gaat ook lekker, ziet er goed uit.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:35

Baudyh, supergaaf !!
Tine..balen van Fabels..t'is zo'n heerlijk fijn paard..hoop snel alles over..
Janouk..hoe gaaf het nu met Janouk's been ?
Belker...ik hoop dat je snel alles op orde hebt..en bijrijder voor Sav.. moet toch lukken met zo'n knapperd.. maar wel moeilijk om ol 1 lijn te zitten vond ik altijd

marga1
Berichten: 908
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:54

Tine hoop dat de osteopaat resultaat heeft met Fabels.

Baudyh goed gedaan met Ikke gaaf.

Belker vervelend dat alles wat vertraging oploopt. En zoekt bijrijder.

Hier afgelopen nacht op de bank geslapen anders hoest ik manlief wakker. Poezebeest vond het vast zielig want ik kreeg midden in de nacht een muis aangeboden (gelukkig was hij al dood) [&] . Naja omdat ik hem niet opat heeft hij hem zelf maar genuttigd. Om daarna lekker boven op mij te gaan slapen. :Z

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 20:40

Osteopaat is alweer weg. Ze durft niet te behandelen, omdat pony erg veel pijn heeft en oorzaak niet (helemaal) duidelijk is. Is het spierpijn of heeft ze andere problemen (kissing spines, botbreuk), dus morgen da bellen om alles op de foto te zetten. Ik heb er een heel slecht gevoel bij, al een paar dagen. Het is niet normaal hoe heftig ze reageert. Arme pony, ze is zo lief!! Maar ja, als je lijf aldoor pijn doet.

VHU, jij vroeg naar begin van alles. Dat is niet helemaal duidelijk. De rem zat er na het beleren erg op, maar kan best zijn dat het eerder is ontstaan. Ze heeft bij mij een keer in de sloot gelegen. Ik heb haar wel laten controleren door fysio, maar ja, die heeft ook geen rontgenogen.

Hopelijk kunnen we snel terecht. Die onzekerheid is slopend.

VanHuisUit

Berichten: 6690
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 09:49

Pffff hoe herkenbaar Tine... bij Cathey werd er in eerste instantie ook door DA direct verwezen naar kissing spines maar ze was dus gewoon totaal geblokkeerd in aansluiting nek op borstwervel. Daarbij had ze ook haar tongbeen vastgezet of geblokkeerd... waarschijnlijk door de manier van rijden voordat ik haar heb gegkocht... dat werkt ook helemaal overal in door.
Al met al schijnen ze het gevoel te hebben, is mij verteld, dat ze geknepen worden/pijn hebben op de schoft/schouder en dat kun je vergelijken met de aanval van een roofdier of de 'bijt' van een hengst bij het dekken. Daardoor lopen ze dus niet meer / willen ze niet meer voorwaarts. Bij Cathey heeft uiteindelijk dry needling, wat ik doodeng vond want het is zo niet mijn ding om zomaar in een paard te steken en ik had er totaal geen ervaring mee, wel met acupunctuur maar niet met dn, echt de redding geweest. Door die blokkade zijn allerlei fascia / bindweefsel/spierstructuren verkrampt en dat krijg je er met gewone massage / manipulatie nauwelijks uit. Met de zgn Jack Meager methode wel enigszins maar die dry needling gaat veel dieper. Ze heeft daar 3 behandelingen mee gehad.
Zoals je weet hier ook alles op foto uiteindelijk en super rug / nek... hoop zo dat het bij jullie ook gewoon goed is mbt rug/nek...
Ze kon dus zelfs haar voorbenen niet naar voren strekken voor simpelweg hoeven uitkrabben e.d. zat echt helemaal vast... en ze kon haar hoofd niet naar voren strekken, alleen naar beneden en dan richting borst maar dus niet 'neusje eruit'. Ze kon ook geen verbinding met je hand maken en dus dat het geheel via de achterhand naar voren gaat en dan 'vloeit' met rijden.
Bij ons was de trigger het vastliggen in de box.
Het was dus een soort CTO blokkade plus zeg maar, je kunt daarover oa hier lezen:
http://www.equicare-plus.com/de-8-signa ... -blokkade/
En combi met hoefsmid vwb die voetjes echt recht neerzetten omdat ze zich op een gegeven moment scheef lopen plus tandarts omdat ze alles had klem gezet in haar kaken....
Naja als ik het zo weer een keer allemaal opschrijf is het ook geen wonder dat we niet meer konden rijden... en eigenlijk ook geen wonder dat ik er nu nog niet op kan rijden, dier is het vertrouwen in het werken onder het zadel totaal kwijtgeraakt -O-
Dus ik hoop dat jullie er snel achterkomen waar het nu echt zit zodat je gericht kunt behandelen :(:)
Cathey is eigenlijk onherkenbaar als je het vergelijkt met vorig jaar. Ze blijft gewoon op gewicht ondanks de kou staat nu gewoon onder 100 grs dekentje (vorig jaar rond deze tijd al onder 300 grs, ze bleef maar mager) en ze beweegt als een ballerina in plaats van een trekpopje plus dat ze dus 2 maten in haar zadel is gegroeid... misschien wel 3 onderhand (van boommaat 29/30 naar 31/32).