Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:06

Antonius: ik dacht inderdaad dat het zo was de volgorde! daarmee heb ik Iskander direct in 1m ingeschreven en Colo 1.10. Anders ging ik de 90cm nog meepakken maar dat is precies geen optie. Het is niet echt duidelijk.

Die van Aalter bouwt wel altijd mooi aan de maat vind ik! en vrij korte lijnen. Maar de piste is daar natuurlijk ook gewoon klein :P

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:17

Awel ja, da zei ik ook tegen mijn man van de 'kleine' piste en hij heeft mij uitgelachen :') Hij zei dat als ik daar niet kan rondrijden, dat ik beter thuis kan blijven...
Hij heeft ergens wel een punt :P
Ik vergelijk het met bree.meersen maar dat mag ik niet doen natuurlijk, is nu idd niet eerlijk... Maar goed, voor de prijs in bree.meersen kan ik in aalter wel 2x rond rijden :D
en ik blijf erbij, die baan naar bree.meersen is vervloekt, ik geraak daar niet vlot naartoe, misrij mij altijd wel ergens :roll:

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:19

mss eens mailen voor de hoogten? zou mij wel verwonderen als ze de proeven door elkaar rijden.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:40

Ik ontzie het mij ook om naar bree.meersen te rijden, is een kakbaan.

Zou idd bizaar zijn? Stel dat je 90 en 100 wil rijden met zelfde paard dan zou je bv eerst 100 moeten doen? Niet echt logisch.

Jammer MF dat ze gisteren niet in de dressuurmoed was eens in de ring. Hopelijk volgende week beter!

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:51

jessol hoe groot is jou fjord? want ik heb nog een zadel liggen dat ik probeer te verkopen.
Het is een stubben scandia veelzijdigheid.
Is dus een standaardzadel geweest, die op maat gemaakt is voor mijn haflinger van 1.52
Kan super makkelijk aangepast worden.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 15:19

Zetten ze 90 niet express vanachter omdat vaak de proef met meeste deelnemers is? Dan kan het geen kwaad als die uitloopt bijvoorbeeld.

Hier staat alles stil. Oma van vriend kwakkelt nog altijd. In principe kan het heel snel gaan, maar ook nog even duren. Lastig. Met dit weer kan ik niks. Piste is intussen een vijver geworden, de drainage kan het water niet meer kwijt. Ga toch rondkijken om binnenpiste te huren in de buurt zo 2x/maand voor les.

Aldislamp2
Berichten: 179
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 17:36

Kom nog eens terug binnenvallen. Heb af en toe nog meegelezen. Vandaag wel goed nieuws gekregen dat ik zelf terug mag beginnen rijden, dus zal nu mss zelf wat meer te melden hebben. Ga binnenkort eindelijk eens zelf met mijn jong paard kunnen rijden dat ik ongeveer een jaar geleden gekocht heb.

Man gaat na nieuwjaar misschien ook eens meedoen bij VM, dus hoop ook wel dat 90 niet de laatste proef is.

Varekaj: blijkbaar is er een nieuwe binnenpiste in Letter.hou.tem waar iedereen kan komen rijden. Weet niet of dat ver is voor jou?

Hier ook altijd tweedehandszadels, heb er 2 van Prestige en heel tevreden van, man heeft craess.aerts, dressuurzadel kan ik niet op zitten, springzadel is een zetel, dus heel verschillende ervaringen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:21

Is dat bij Y.annick? Al van gehoord, is eerder Aaigem/Heldere dacht ik. Wel een rotbaan, veel draaien en keren. Zal toch zeker 30min zijn mits normaal verkeer.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 19:43

Occ in Arville!

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 19:49

Zag t ook net :D *\o/*

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 20:03

Qua parcours heb ik antwoord gehad van VM, moeilijkheidsgraad is evenredig met hoogte. ;)
Ni lijk in Gave*rranch normaal. :P

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 20:53

Van alle disciplines zijn de kalenders al bekend behalve van de eventing -:(-

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 21:58

Oooh! Zie net dat de occ in Arville al in april is. Verdorie! Dat haal ik niet geloof ik om tegen dan weer genoeg in vorm te zijn.

Mila, wie weet zijn het zo weinig wedstrijden dat ze alvast dekking zoeken voor de commentaren?

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 22:17

Leuk he van arville. Ze doen daar wel veel de laatste jaren voor de ruiters vind ik. En een prachtig domein daar <3

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 23:07

Snel even tussendoor Er is toch wel al een kalender van de vlp eventing online?


Als in het zo hoor in T.ongeren, zal die ook doorgaan **\O/**

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 23:30

Ja voorlopig via fb maar iet op equibel. Terwijl van alle andere disciplines wel al online staat.

Echt! Tongeren is zo eentje van op mijn bucketlist. Zou ik zo graag ooit eens rijden <3

Aldislamp2
Berichten: 179
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 03:58

Dat zou heel goed nieuws zijn, is 1 van de mooiste wedstrijden vind ik.

Varekaj:ik denk dat het nog een andere is, een vroegere witloof kwekerij die helemaal vernieuwend is en piste geworden is, op ong 10 min van f.onck.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 07:08

Aha, da's wel interessant dan :) Eens kijken of ik er iets van kan vinden.

Er is een overdekte piste vlakbij mijn zomerweide ook bijvoorbeeld, maar dat is eigenlijk vooral een hoop los zand in een bak. Dus heel erg zwaar, wordt zelden gesleept etc. Zo een pistes vallen echt wel af.

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 09:59

Oh T.ongeren nog nooit gereden maar zou ik ook zo graag eens doen!!

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 10:08

hoe is het nu met Aruba winnie?

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 10:59

Ik hoop heel hard dat er toch ook ngo een occ gavere komt.

Tongeren is prachtig. Twee keer gereden, wel nooit uitgereden helaas :P maar heb wel al de hele toer gereden want de ene keer was de start omgekeerd haha :P.

Super nieuws dat arville een occ organiseerd.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:29

Hoe meer occ's hoe beter :D Maar dan wel, als het kan, beetje verspreid over het jaar :o
Ik mis het springen serieus, dus ben keihard aan het sparen voor mijn nieuwe zadel. Wil zo snel mogelijk de draad weer opnemen en dan ook maar eens aan de slag om mijn B-brevet springen te behalen. Misschien geen slecht idee om daarvoor eens springles bij Antonius te regelen :))
Als dat allemaal rond is wil ik dan toch écht wel crossen onveilig beginnen maken haha.

@ PP: theoretisch gezien heb je dan iig al eens een volledige cross gereden in Tongeren. Hoe en wat, da's een detail zolang ze er niet naar vragen :+

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 10:41

Met Aruba gaat het goed! Onlangs ook wel een winterbommetje op wandel, waardoor ik er bijna van lag, maar voor de rest gedraagd ze haar goed! Ben ondertussen al aan 15 min draven in totaal met veel stap ertussen, bij 30 min komt de dierenarts nog eens scannen voor de zekerheid :)

@varekej: dat springen mis ik ook enorm! Ik droom er zelfs van snachts :P zeker nu die wintercriteriums aan het lopen zijn! Maar ik moet nog wat geduld hebben ;)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 12:05

Ah nee ik droom er (nog) niet van. Maar het kriebelt wel om weer iets te doen. Hopelijk dit weekend nog eens een buitenrit ofzo. Met al die regen is de piste echt gewoon 1 en al water en blubber.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:32

Wat goed Winnie! dat opbouwen gaat sneller dan je denkt :) Het is vooral belangrijk dat je zwaar belastende dingen zoals kleine voltes vermijdt. Ik rijd met ferro ongeveer 40minuten, en qua oefeningen bijna alles zoals we ervoor bezig waren (wijken, SB, travers, schakelen in draf en galop) Het enige wat ik nog niet doe zijn kleine voltes in zowel draf als galop op rechts (zijn rechtervoorbeen is blessurebeen) en bruuske overgangen vb. galop-stap. Het springen met hem begint ook hier erg te kriebelen!!

Ik ben die regen ookal beu! De binnenpiste is overvol en naast de piste is het precies een café waar mensen luid zitten te lachen, honden zitten te blaffen. Door slechte akoestiek klinkt dat 100x luider en dat is niet fijn.