Wilders wil aangifte doen tegen Rutte

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:11

LadyMadonna schreef:
JoukjeV schreef:
Maar een Nederlander met een uitkering krijgt geen voorrang op een woning en moet evengoed van zijn uitkering het eigen risico van zijn zorgverzekering betalen.....

Daar is de zorgtoeslag voor, weet niet of asielzoekers die krijgen?


En als je net iets boven het gemiddelde verdiend (let wel, puur en alleen door enkel nachtdiensten te draaien en dus ORT) heb je geen recht op huurtoeslag, geen recht op zorgtoeslag, sterker nog ik mag eigenlijk niet eens wonen in sociale huur.
Waar ik dus wel woon, want ik ben later dit werk gaan doen.

Zonder ORT keldert mijn salaris aanzienlijk naar beneden, wat ik doe mag CAO technisch gezien niet eens, maar zorgt er wel voor dat ik nu een relatief lekker salaris heb.
Val dus eigenlijk overal een beetje buiten door hard te werken.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:11

Dat roeptoeteren lijkt inderdaad te helpen, zie de zwarte pieten discussie maar.
Maar dan mag je er niets van zeggen want dan discrimineer je weer.

https://www.ed.nl/eindhoven/woning-bema ... ~acfbc71b/

Gek hè dat mensen beginnen te mopperen als statushouders voor gaan als ze zelf nummer 1000 zijn.
Is dat dan zo onterecht dat ze daar dan wat van zeggen?

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:14

Tja ik vind bepaalde dingen absurd, met huiselijk geweld en geen kant op kunnen zelfs geen urgentie krijgen terwijl je particuliere huur niet kunt betalen en je kind voor veiligheid bij ex partner onder moet brengen. Ook nergens terecht kunnen op dat moment want crisisopvang heeft wachttijd van drie maanden, kon wel twee keer per week voor vijf euro per keer bij daklozenopvang slapen.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:18

Jolien87 schreef:
Maar de manier waarop vind ik uiterst onprofessioneel. Het is alleen zo jammer dat het schijnbaar wel zin heeft om het op deze manier te doen en dit geeft ook weer een signaal aan het 'eenvoudige volk'. Oftewel: roeptoeteren loont.


Je kunt er zelfs president van de VS mee worden.

Jolien87

Berichten: 17433
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:22

Cowboy55 schreef:
Jolien87 schreef:
Maar de manier waarop vind ik uiterst onprofessioneel. Het is alleen zo jammer dat het schijnbaar wel zin heeft om het op deze manier te doen en dit geeft ook weer een signaal aan het 'eenvoudige volk'. Oftewel: roeptoeteren loont.


Je kunt er zelfs president van de VS mee worden.


Om nog maar even een voorbeeld te noemen. :j

Goof

Berichten: 28800
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:23

Ik werk momenteel met statushouders en echt, ik benijd hen niet.
Ik raad dhr Wilders aan eens wat tijd door te brengen in een azc of met statushouders. Ik vind hem echt een droeftoeter en betwijfel in hoeverre hij zich echt verdiept heeft in deze doelgroep.

Jolien87

Berichten: 17433
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:36

Precies. Ik heb liever dit leven waarbij ik dan maar zwemlessen en mijn zorgverzekering moet betalen in plaats van een leven in een azc waarbij bovenstaande zaken wel mijn laatste zorg zijn. Ik benijd die mensen echt niet. :n

Zinzi_jewel

Berichten: 8810
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Wilders wil aangifte doen tegen Rutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:41

Het gaat ook niet om mensen wel of niet benijden.
Het gaat erom dat er mensen zijn die het gevoel hebben of krijgen dat anderlandige voorgetrokken worden.
En anderslandige meteen beginnen over discriminatie hier en daar.
Dat maakt mij persoonlijk wel lichtelijk sjago
Om te noemen
Zwarte pieten toestand
De politie agente die en hoofddoek wil dragen tijdens dienst etc etc

Goof

Berichten: 28800
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:44

Misschien had ik mijn post moeten aanpassen; ik denk namelijk dat iedereen die vindt dat de vluchtelingen in ons land worden voorgetrokken eens wat tijd zouden moeten doorbrengen in een azc en met statushouders. Het zou heel veel mensen goed doen.

Jolien87

Berichten: 17433
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:47

Zinzi_jewel schreef:
Het gaat ook niet om mensen wel of niet benijden.
Het gaat erom dat er mensen zijn die het gevoel hebben of krijgen dat anderlandige voorgetrokken worden.
En anderslandige meteen beginnen over discriminatie hier en daar.
Dat maakt mij persoonlijk wel lichtelijk sjago
Om te noemen
Zwarte pieten toestand
De politie agente die en hoofddoek wil dragen tijdens dienst etc etc


Maar dat is wel waar het mij om gaat; dat er mensen zijn die denken dat asielzoekers het zoveel beter hebben. Maar kijk even wat wij allemaal wél hebben en wat asielzoekers moet missen.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:47

Jolien87 schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Het gaat ook niet om mensen wel of niet benijden.
Het gaat erom dat er mensen zijn die het gevoel hebben of krijgen dat anderlandige voorgetrokken worden.
En anderslandige meteen beginnen over discriminatie hier en daar.
Dat maakt mij persoonlijk wel lichtelijk sjago
Om te noemen
Zwarte pieten toestand
De politie agente die en hoofddoek wil dragen tijdens dienst etc etc


Maar dat is wel waar het mij om gaat; dat er mensen zijn die denken dat asielzoekers het zoveel beter hebben. Maar kijk even wat wij allemaal wél hebben en wat asielzoekers moet missen.


Mijn post niet gelezen zeker? Het is niet dat mensen het denken. Het is gewoon zo.

Jolien87

Berichten: 17433
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:51

Dat is enkel één voorbeeld en ik zeg nergens dat het niet zo is. Maar er zijn ook genoeg mensen die niet in zo'n situatie zitten en die denken ook dat ze het zóveel slechter hebben dan asielzoekers. En hier laat ik het bij want dit blijft een eindeloze voorbeeld.

Goof

Berichten: 28800
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:51

HorseTopShop schreef:
Jolien87 schreef:

Maar dat is wel waar het mij om gaat; dat er mensen zijn die denken dat asielzoekers het zoveel beter hebben. Maar kijk even wat wij allemaal wél hebben en wat asielzoekers moet missen.


Mijn post niet gelezen zeker? Het is niet dat mensen het denken. Het is gewoon zo.


Asielzoekers en statushouders hebben het absoluut niet beter dan 'wij'. Ik ben benieuwd waarom jij vindt dat dat juist wel een feit is?

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Wilders wil aangifte doen tegen Rutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:52

Wat zijn statushouders?

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:52

Hierom. Deze mensen hebben hun hele leven keihard gewerkt en hebben niks meer. En ze krijgen ook helemaal niks.

Goof schreef:
Asielzoekers en statushouders hebben het absoluut niet beter dan 'wij'. Ik ben benieuwd waarom jij vindt dat dat juist wel een feit is?


HorseTopShop schreef:
Ik ben in gedachten bij mijn oude buren die beide hun baan kwijt zijn geraakt, huis in de executie verkoop. Ze zitten nu met zijn zessen (4 kinderen) in de dakloze opvang in een kamertje van 5 bij 6. Hun stokoude honden hebben ze weg moeten doen, want die mag je daar niet houden.

Ze houden het al 4 jaar vol en met een beetje geluk kunnen ze over 3 jaar in een huurhuisje.

Dit waren altijd succesvolle mensen en zitten nu aan de grond. Heel erg sneu. Ik had graag gezien dat ze hun aan een huis hadden geholpen.

Jolien87

Berichten: 17433
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:55

Onali schreef:
Wat zijn statushouders?


Iemand die een verblijfsvergunning voor 5 jaar heeft nadat hij de asielprocedure heeft afgerond.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Wilders wil aangifte doen tegen Rutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:57

Ah duidelijk, dank je wel.

Goof

Berichten: 28800
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:58

Onali schreef:
Wat zijn statushouders?


De vluchtelingen die een tijdelijke verblijfsvergunning hebben gekregen en een woning in een gemeente toegewezen hebben gekregen en dus niet meer een asielzoeker zijn.

Edit; je had je antwoord al :')

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:01

En dat is dus pure discriminatie waar het in dit topic over gaat. Die statushouders hebben een huis gekregen. Mijn vorige buren hebben niks en krijgen helemaal niks.

Ik blijf het jammer vinden dat keiharde voorbeelden gewoon genegeerd worden en mensen blijven herhalen dat asielzoekers het zo slecht hebben.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:04

overigens, voor mensen met een uitkering is een collectief verzekering een mogelijkheid. Vaak via je gemeente. Toen ik nog voor de zorgverzekering werkte (VGZ/UNIVE/IZA etc in 2015) hadden wij veel mensen met uitkering op een collectief. ''gemeente polis'' zij kunnen ook vanaf het begin van het jaar het eigen risico ''verzekeren'' https://www.unive.nl/gemeentepakket/polissen hier staat ook een lijst van gemeente's in die er aan meedoen.

voor asielzoekers gaat in het begin de zorg via COA pas als een ze een vergunning hebben via 1 van de zorgverzekeringen zie https://www.coa.nl/ voor informatie over asielzoekers.

nu OT: Ik begrijp wel waar het vandaan komt, hoewel ik denk dat er met de aangifte niet veel gedaan wordt

Zinzi_jewel

Berichten: 8810
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:19

Jolien87 schreef:
Onali schreef:
Wat zijn statushouders?


Iemand die een verblijfsvergunning voor 5 jaar heeft nadat hij de asielprocedure heeft afgerond.


Dan ben ik dat ook.
Heb een verblijfsvergunning voor 5 jaar in België.
Gelukkig was daar wel een huis in particuliere sector wat betaalbaar was.

En zo kunnen we blijven zeiken..
Er is sociale woning tekort in Nederland.
Even bot gezegd we zitten gewoon best heel erg vol.
En daarmee is voor mij deze kous ook af

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-17 11:24

Jolien87 schreef:
Ik vind dit soort dingen altijd enorm lastig. Asielzoekers komen hier met niks, hebben vaak de vreselijkste dingen meegemaakt en verlaten niet voor niets hun thuishaven en mogen dan ook best wel een handje geholpen worden. Maar ook ik krijg het gevoel dat de grenzen nu wel erg scheef getrokken worden. En nu moet ik zeggen dat ik zelf niets te klagen heb hoor, ik ben zorgeloos opgegroeid in een compleet gezin, heb alle kansen gehad om een opleiding te volgen en heb nu mijn droombaan, ben verloofd en we hebben samen een prachtig huis met ruimte om een gezin te stichten.
Kortom: in principe heb ik niets in deze hele zaak te zoeken maar vanaf de zijlijn krijg ik ook de indruk dat er nog weleens met twee maten gemeten wordt. En waar trekken we dan die grens?
En is aangifte doen daar de oplossing voor? Naast dat ik het heel bijzonder vind om een collega aan te klagen om op die manier maar zieltjes te winnen. Maar dat is natuurlijk ook wat we inmiddels wel gewend zijn van Wilders; flink roeptoeteren en dan is er vast wel een aantal mensen dat opstaat.


Zo sta ik er zelf ook in.
Toch is het bijzonder om te zien. Als bijv. Zulke situaties hier in Australie zouden plaats vinden zoals buitenlandse bedrijven die geen of te weinig belasting zouden betalen het hem van de dam zijn en er mensen afgezet worden. Ze zijn hier heel beschermend voor hun economie. Wellicht moet NLwat dat betreft ook wat sterker zijn? Het kan toch niet dat een miljoenen bedrijf geen belasting betaald en dat de "gewone burger" dit in plaats daarvan moet ophoesten?

Bovendien vind ik de rand gevallen ook schrijnend. De mensen die net iets te veel verdienen.
Ik kan me best voorstellen dat het frustrerend is om geen hulp te krijgen terwijl jij daar belasting voor betaald en de asielzoeker bijv niet en ook nog dingen "gratis" krijgt.

Is dat eerlijk? Je gevoel zegt waarschijnlijk nee.. terwijl het geweten zegt: wees blij geen vluxhteling te zijn.

Mbt aangifte: uiteraard word dat niets en is het een (goede) manier dingen onder de aandacht te brengen.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Wilders wil aangifte doen tegen Rutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:39

Wat ik vooral zo vervelend vind is dat er vrijheid van meningsuiting is. Dhr Wilders voor de belangen opkomt van zijn stemmers. Net zoals Jesse Klaver dat voor GL doet. Maar Dhr Wilders is een racist en Dhr Klaver komt op voor de belangen van zijn achterban. Het zal altijd zo blijven maar ik vind van beide kanten nogal respectloos met elkaar omgegaan worden. Als gW aangifte wil doen... laat hem dat lekker doen! Als JK aangifte wil doen omdat hij zwarte piet racistisch vind. (Als voorbeeld natuurlijk, ik weet niet hoe JK in deze discussie staat) Laat hem maar ga niet lopen roepen dat iemand stom, dom een racist is. Het is zijn mening en hoe fijn is het dat je die mag hebben? En dat die anders is dan jouw, dat betekent niet dat die ander dom of stom is. Die heeft er gewoon een andere kijk op.

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:00

Nederlanders hebben t goed :+ gewoon niet. Althans, ik zou wel is willen ruilen met de gemiddelde persoon hier die zegt dat Nederlanders het oh zo goed hebben.

De persoon die dan met mij ruilen mag, krijgt mijn ziekte erbij. En ga daar maar is een maand mee leven,

Werken, gaat niet, want dan krijg ik een aanval en kan ik blijvende schade houden aan Mn gezicht. Studeren, lukt niet ivb met de concentratie die gewoon weg is.

Het UWV vind dat ik maar 30 uur per week werken moet.. dat ik me aanstel. Dus een uitkering? Nee die krijg ik niet.
Waarom vind het UWV dat ik me aanstel, omdat er maar 150 personen over deze hele aardbol deze ziekte hebben.. en dus er niks van af weten. Ik heb daar met een advocaat gezeten..

Al die afspraakjes koste me trouwens wel weer een deel van het fatsoenlijk mee werken in Mn gezicht.

Ik heb dagelijks pijn, 24/7, en daar zijn medicijnen voor nodig, maar die worden niet vergoed. En tja zonder uitkering of in komen? Word het niet makkelijk gemaakt.

Dan een huis kopen, kan ik niet, ik moet maar wachten tot mijn ouders komen te overleiden, wil ik kans hebben op een huis, dan zal ik mijn broer nog uit moeten kopen, en dat geld, tja dat is er niet.



Wanneer ik naar een dokter moet, of therapie voor mijn nek behandeling, ga ik niet. Niet omdat ik niet wil, maar dan krijg ik weer rekeningen die ik helemaal niet betalen kan.

Geld maakt niet gelukkig zeggen ze.. maar geen geld maakt wel behoorlijk ongelukkig.

En ja ik heb aparatuur kwa camera ect. En om meteen maar open daar over te zijn, die heb ik van mijn schoonvader gehad, omdat ie wou dat ik mijn droom na jagen kon. Ik heb er ook de lenzen bij gekregen die ik nodig had.

Maar een fatsoenlijke pc om op te bewerken, die niet na elk halfuur uitvalt, heb ik niet. Ik heb alleen een oude laptop van vriendlief, die nog maar net in elkaar hangt.

Daar in tegen vluchtelingen, ja die zijn alles kwijt, maar die krijgen gewoon dagelijks meer dan een ziek Nederlands persoon.
Hun mogen eerst wennen, een cursusje doen, en dan ooit een keer gaan werken voor hun geld (al ken ik er een hoop die hier al jaren zijn, en in dure merk kleding lopen, de nieuwste iPhone in der hand, en nog nooit een vinger uitgestoken hebben naar werk. En el goed Nederlands kunnen praten) en tja die krijgen gewoon een dagelijks bedrag om van te leven. En een zieke Nederlandse burger, die altijd gewerkt heeft, niks liever deed, depressief geweest is van het thuis zitten, die zo graag wil, maar zichzelf wel wil sparen, en niet meer schade toebrengen dan nodig is, die krijgt werkelijk helemaal niks! Die moet maar zien hoe die aan zijn of haar geld komt. En al moet ik in een doos leven, het zal hun echt niks uitmaken..

Edit: ook bij de gemeente geweest, maar die kunnen niks voor me doen, omdat ik thuis wonend ben, en dus mijn ouders maar zorg voor me moeten dragen.

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:13

Ik ben voor. Ik voel mij de laatste tijd gediscrimineerd.
Ik ben een wajonger maar ik werk. Vanaf januari word ik net zoals alle andere wajongers die hun steentje bij dragen in de maatschappij met 5% gekort. Wij als wajonger worden al gepakt op het feit dat we niet volledig mee kunnen draaien en vanaf januari nog een keer.
Toeslagen krijg ik niet volledig of vrijwel niet, want ik werk. Langdurigheidstoeslag vanuit de gemeente krijg ik niet want ik zit net iets boven het bijstandsniveau.
Ik moet 5 jaar of langer wachten op een andere woning, omdat er mensen voorrang krijgen. Mensen die naar hier komen en die alles en nog wat krijgen. En dan zijn ze het niet eens met wat ze krijgen en trekken ze hun giegel open. Bevalt het je niet dan is daar de grens. Toedeloe :evaw:
Men zegt wel dat we het goed hebben maar waarom lopen mensen te bedelen op straat, slapen mensen op straat en betalen we ons eigen krom aan ziekenfonds enzo?
Daarom ga ik ook aangifte doen en steun ik Dhr. Wilders