[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:15

djinnie schreef:
Ik heb Wiebe nog nooit een time out gegeven. Het is een heel relaxt kereltje, dus niet nodig gehad.

@zonnetje81: dat ongelukje was gisteren. Het is een vreetbeer. Ik verwacht dat of 1 van de gestolen gummetjes van zoon of iets vies van buiten wat zwaar op de maag lag. Of hij vond zijn ganzenvlees bij nader inzien niet zo lekker. Brok ging er weer goed in.



Gelukkig maar! Eva pakt ook alles vd grond, gelukkig heb ik dan geen kinderen die dingen laten slingeren. En als ze iets heeft rent ze kei hard weg en als ze de kans krijgt slikt ze het in 1x vlug door... -O-

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:17

Oké thanks! Evy kan ook ontzettend gek doen en stuiteren. Is dan met geen mogelijkheid rustig te krijgen. Als ik haar een time-out geef op de gang (hebben een open keuken, das de enige mogelijkheid hier) dan wordt ze alleen maar gekker en doet ze heel paniekerig. Weet niet of ik dat moet negeren en voor hoe lang. Bench nog niet geprobeerd.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:20

Hier was de time-out in haar bench, haar eigen plekje waar ze zich fijn voelt en haar slaapplekje is. Bench is bjj haar slapen en dan ging het knopje ook snel om.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:21

Dan is mijn puppy best rustig als ik dit zo lees. Iedereen zo van een jack russell is ongedurig en druk in huis maar de mijne helemaal niet. scharrelt een beetje rond en speelt zelf met haar speeltjes. Met dit weer ga ik ook niet naar het bos ofzo O:) en dat vindt ze primaaaaaaaa, helemaal niet lastig in huis. Speelt een beetje met de katten en haar speeltjes en sowieso heeft ze 's avonds haar slaapknop op AAN staan.

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:31

Onze RR is in huis ook gewoon super rustig, slaapt de halve dag op dr speelmomentjes na.... buiten is n ander verhaal maar goed, de onze gaat ook gewoon op het grasveld zitten kijken naar de regendruppels die naar beneden vallen.

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:42

CubaLibre schreef:
Onze RR is in huis ook gewoon super rustig, slaapt de halve dag op dr speelmomentjes na.... buiten is n ander verhaal maar goed, de onze gaat ook gewoon op het grasveld zitten kijken naar de regendruppels die naar beneden vallen.

Aw wat lief!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:59

Hier dus wel een boswandeling met dit weer, maar Kiko zat ook de hele dag alleen. Op een bezoekje van de buurvrouw na om haar even te laten olassen. Ze moet haar energie dan wel kwijt. Als ze niet de hele dag alleen was hadden we ook geen boswandeling gemaakt. Was erg nat in de bossen.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:09

Ik ben de gelukkige bezitter van een labrador die wel van zwemmen houd maar niet van regen. Inmiddels bijna een jaar. Hij jammerd niet meer maar wil wel snel naar binnen. Ik vind het een prima regeling.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:11

Jennyj01 schreef:
Ik ben de gelukkige bezitter van een labrador die wel van zwemmen houd maar niet van regen. Inmiddels bijna een jaar. Hij jammerd niet meer maar wil wel snel naar binnen. Ik vind het een prima regeling.


Whahahaha.

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:16

Jennyj01 schreef:
Ik ben de gelukkige bezitter van een labrador die wel van zwemmen houd maar niet van regen. Inmiddels bijna een jaar. Hij jammerd niet meer maar wil wel snel naar binnen. Ik vind het een prima regeling.

Boomer vindt regen niet erg, en het is echt een viespeuk. We hadden van het weekend het gras gemaaid, en hij stopt werkelijk elk propje gras in zijn bek, bloemen, stukken hout, noem het maar op. Ik ben continue bezig met hem te vertellen dat het niet goed voor hem is en dat hij niet alles in zijn mond moet stoppen "Boomer, alles wat op de grond ligt, is vies, dus niet aankomen." :') Ik voel me echt zo'n overbezorgde mama, terwijl ik voorheen echt nooit zo was en ik beter voor de pup zorg dan voor mezelf.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:18

Hier ook een hond die een hekel aan regen heeft. En aan kou. Ze is een watje. :))

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:21

Haha heerlijk zo'n hond die niks wil met deze regen. Inderdaad een prima regeling. :') Die van ons sprong vandaag gewoon nog even in de sloot want de regen was niet nat genoeg. :+

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:23

Oh maar ik ben ook zo overbezorgd en normaliter van och zal wel meevallen.....kijkt ze naar een paddestoel denk ik bijna dat ze dood neervalt. Bibbert ze buiten dan overweeg ik een dekje.... >;) >;) >;) _O- _O- en dan denk ik doe normaal man :')

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:27

Zonnetje81 schreef:
Oh maar ik ben ook zo overbezorgd en normaliter van och zal wel meevallen.....kijkt ze naar een paddestoel denk ik bijna dat ze dood neervalt. Bibbert ze buiten dan overweeg ik een dekje.... >;) >;) >;) _O- _O- en dan denk ik doe normaal man :')

Gelukkig ben ik niet de enige hierin. Ik schaam me zo om het toe te geven. Het is zo bizar. Mijn moeder zei laatst dat ik wel een hele goede moeder zou worden, terwijl ik persoonlijk niets met kinderen heb en ze eigenlijk ook niet wil, maar met honden en puppies ben ik dus de overbezorgde moeder die overal op let en bijna alles "verbied".

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:30

coldsummers schreef:
Zonnetje81 schreef:
Oh maar ik ben ook zo overbezorgd en normaliter van och zal wel meevallen.....kijkt ze naar een paddestoel denk ik bijna dat ze dood neervalt. Bibbert ze buiten dan overweeg ik een dekje.... >;) >;) >;) _O- _O- en dan denk ik doe normaal man :')

Gelukkig ben ik niet de enige hierin. Ik schaam me zo om het toe te geven. Het is zo bizar. Mijn moeder zei laatst dat ik wel een hele goede moeder zou worden, terwijl ik persoonlijk niets met kinderen heb en ze eigenlijk ook niet wil, maar met honden en puppies ben ik dus de overbezorgde moeder die overal op let en bijna alles "verbied".


Ik praat ook heel de dag over haar net als moeders over hun baby. :')

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:31

Oh ja en ze kost me handen vol geld. Heb al meer uitgegeven aan spullen dan dat ze zelf kostte. Maw een kapitaal.

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:32

Zonnetje81 schreef:
coldsummers schreef:
Gelukkig ben ik niet de enige hierin. Ik schaam me zo om het toe te geven. Het is zo bizar. Mijn moeder zei laatst dat ik wel een hele goede moeder zou worden, terwijl ik persoonlijk niets met kinderen heb en ze eigenlijk ook niet wil, maar met honden en puppies ben ik dus de overbezorgde moeder die overal op let en bijna alles "verbied".


Ik praat ook heel de dag over haar net als moeders over hun baby. :')

Herkenbaar! Ik praat tegen Boomer alsof het echt een baby is, hoog stemmetje en dan "Look at you, big guy" of "Brave jongen" :') of iets in de trant van "wie is er een brave jongen? Ja jij he, ja jij! Ja, kleine BoomBoom is een brave jongen." :j

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:33

Gelukkig heeft mn beste vriendin ook een pup. Praten we elke dag over oh ze heeft gepoept oh ze doet dit oh ze is zo slim en braaf.........dom geklets. Whahahahaha.

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:37

Zonnetje81 schreef:
Gelukkig heeft mn beste vriendin ook een pup. Praten we elke dag over oh ze heeft gepoept oh ze doet dit oh ze is zo slim en braaf.........dom geklets. Whahahahaha.

Haha, ik stuur een vriendin (tevens een collega) foto's en filmpjes van de puppy, en zelfs op werk praat ik eigenlijk best vaak over hoe schattig en lief hij wel niet is. :') Altijd leuk als je het met iemand kunt delen, en nog leuker als iemand die je kent een puppy heeft en je ervaringen (of dom geklets) kunt delen. :j

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:38

Wat ook kan helpen is een beetje coconut oil over de brokken of apple cider vinegar (weet niet hoe dat in NL heet).

Hier praten we ook de hele dag door tegen de hond.

Hij heeft af en toe een hyper momemt meestal als ie moe is en niet weet wat ie met zichzelf aanmoet. Hij gaat dan even de bench in en meestal valt ie dan in slaap.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:39

coldsummers schreef:
Zonnetje81 schreef:
Gelukkig heeft mn beste vriendin ook een pup. Praten we elke dag over oh ze heeft gepoept oh ze doet dit oh ze is zo slim en braaf.........dom geklets. Whahahahaha.

Haha, ik stuur een vriendin (tevens een collega) foto's en filmpjes van de puppy, en zelfs op werk praat ik eigenlijk best vaak over hoe schattig en lief hij wel niet is. :') Altijd leuk als je het met iemand kunt delen, en nog leuker als iemand die je kent een puppy heeft en je ervaringen (of dom geklets) kunt delen. :j


Ja ieder ander zou er gek van worden.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:42

Zonnetje81 schreef:
Gelukkig heeft mn beste vriendin ook een pup. Praten we elke dag over oh ze heeft gepoept oh ze doet dit oh ze is zo slim en braaf.........dom geklets. Whahahahaha.


Wij hebben een groeps app van het nest. Kunnen we eindeloos ouwehoeren over hoe fantastisch ze zijn. :D

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:57

Zonnetje81 schreef:
Gelukkig heeft mn beste vriendin ook een pup. Praten we elke dag over oh ze heeft gepoept oh ze doet dit oh ze is zo slim en braaf.........dom geklets. Whahahahaha.

Hahaha, guilty as well. Ik heb ook niks met kinderen maar ben ook echt zo'n overbezorgde moeder. :') Soms stop ik haar ook gewoon in als een kind onder een dekentje. Vindt ze heerlijk. :')
En ja, mijn vriend en ik bespreken overdag op de app alleen maar of ze al heeft gepoept en hoe haar keutel eruit zag. :')

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 00:03

had het er gisteren nog over met mijn vriendin: "honden, nooit aan beginnen! ze winden je volledig om je poot, hebben altijd wel iets aan de hand en kosten handen vol geld" :+
Voor mij zijn het mijn kinderen, ik denk niet dat er hier nog echte koters gaan komen...

Hier ook een slechte eter, alles geprobeerd en het ergste is. Er is niets wat ze niet lust, maar amper iets wat ze goed eet. Hoe meer ik wissel hoe kieskeuriger ze wordt, durft ook gewoonweg zeuren om eten ook al is haar kom gevuld. Wat een ander eet is altijd interessanter tot je het in haar kom gooit {:)-:( Soms geef ik dan ook gewoonweg 2 dagen geen eten en het boeit haar de eerste dag ook totaal niks, dag 2 's ochtends ook niet. Pas 's avonds krijgt ze het moeilijk en dan eet ze weer een week (of 2) alsof haar leven er vanaf hangt en dan begint het spelletjes weer...

Net onze "kerstshoot" gaan doen, ben benieuwd...

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 00:14

petitparis schreef:
had het er gisteren nog over met mijn vriendin: "honden, nooit aan beginnen! ze winden je volledig om je poot, hebben altijd wel iets aan de hand en kosten handen vol geld" :+
Voor mij zijn het mijn kinderen, ik denk niet dat er hier nog echte koters gaan komen...

Hier ook een slechte eter, alles geprobeerd en het ergste is. Er is niets wat ze niet lust, maar amper iets wat ze goed eet. Hoe meer ik wissel hoe kieskeuriger ze wordt, durft ook gewoonweg zeuren om eten ook al is haar kom gevuld. Wat een ander eet is altijd interessanter tot je het in haar kom gooit {:)-:( Soms geef ik dan ook gewoonweg 2 dagen geen eten en het boeit haar de eerste dag ook totaal niks, dag 2 's ochtends ook niet. Pas 's avonds krijgt ze het moeilijk en dan eet ze weer een week (of 2) alsof haar leven er vanaf hangt en dan begint het spelletjes weer...

Net onze "kerstshoot" gaan doen, ben benieuwd...


Nou laat ik maar gaan hopen dat ze dat niet gaat doen.

Wat pas erg is.....Met 8 weken dacht ik och leuk puppycursus. Ik daarheen moesten ze in de pauze met 20/30 honden los. Werd ze door 4 grote honden ondersteboven gelopen en gilde het uit. Ik tilde haar op. Moest ik haar neerzetten blablabla. Ik maakte haar bang....ik dacht: nee haar meteen een grote honden trauma op laten lopen.... ennnnn ik zat die dag uh helemaaaal niet goed in mn vel.... dus die kerel tegen me zwetsen en ik begon bijna te huilen daar en dacht MIJNNNN EVAAAA |( en ben nooit meer terug geweest. Helemaal klaar was ik met die lui. Dan voel ik mezelf pas dom want tegen een ander zou ik zeggen: doe normaal. :')

Achteraf was het gewoon veelste vroeg en ik had haar net een paar dagen. :+