No Sugar November

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 08:57

Ik heb dan continu zijn in alles wat ongezond is :').
Pizza, chocola, patat(en daar hou ik niet eens van).

En ik heb continu een trek gevoel

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 09:48

Over pizza gesproken, ik had gister de pizzabodems met bloemkool gehaald bij de AH, in het kader van khd-arm verantwoord, en mijn vriend de gewone verse pizzabodems. Nou. Evenveel koolhydraten per 100 gram. Dat had ik beter in de winkel even kunnen checken. -O-

Pantykous

Berichten: 10487
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 10:01

Ik ging 2 weken heel goed maar nu ben ik gisteren gezwicht voor de mac en toen dacht ik nu is het toch al kaas dus heb ik ook nog B&J gegeten. :')

Met frisse moed weer verder vandaag!

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 10:05

Ik ben juist vet misselijk gedurende die periode. Bij mij komt het juist erna.. vooral. Chocola of snoepjes zijn moeilijk te weerstaan. Hier zijn we nog aardig op de rit.

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:57

Ik heb vooral trek voor m'n periode.. Tijdens echt totaal geen trek. Ik heb overigens wel een spiraal, weet niet of dat er iets mee te maken heeft. Toen ik de pil slikte had ik meer cravings rond die periode dan nu.

Pantykous

Berichten: 10487
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 14:06

Ik had vroeger toen ik nog de pil slikte altijd heel veel zin in drop de week van te voren. Met het spiraaltje ging dat over. Beetje hetzelfde als jij dus CCCC!

Nu ben ik al 1,5 jaar zeker niet meer ongesteld geweest dus hoe het nu is weet ik niet.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 14:45

Ik zit op het randje ongesteld te worden, en dan kan ik echt vreetbuien krijgen.. Vanmorgen toen ik thuis kwam van werk had ik zo'n mini vreetbui.. Broodje met kipsalade, stukje speculaas, plakje leverworst en mini kitkat :') en ja door elkaar, en nee ik ben niet misselijk geworden :') echt raar wat je kan eten in die periode haha

Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 15:42

_KellyAV schreef:
Ik zit op het randje ongesteld te worden, en dan kan ik echt vreetbuien krijgen.. Vanmorgen toen ik thuis kwam van werk had ik zo'n mini vreetbui.. Broodje met kipsalade, stukje speculaas, plakje leverworst en mini kitkat :') en ja door elkaar, en nee ik ben niet misselijk geworden :') echt raar wat je kan eten in die periode haha


Zo herkenbaar :9 .

Ik ben 'gelukkig' net ongesteld geworden aan het begin van deze maand dus ik heb het weer even gehad. Ik ben benieuwd hoe het eind van de maand is met mijn pms. Mijn ervaring is dat als ik minder suikers eet, mijn klachten ook minder zijn.... en dat is niet alleen voor mij fijn ~~}>

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:16

Hahaha :')
Mijn vriend vindt het ook altijd erg leuk als ik ongesteld ben ~~}>
En het ergste is als ie de opmerking maakt: ben je ongesteld of moet je ongesteld worden _-:(

Ik ga straks eens de mascarpone chocolademousse maken! :9
En een bananenbrood, bananen moeten op!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:56

Afbeelding
Wrap met kip, kwark, bieslook en avocado.

Alleen... Waren we de avocado vergeten toen het eten al klaar was :').

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 19:12

Hahaha :') ziet ook karig op deze manier, wel lekker!

Net de chocomousse gemaakt :D ook de calorieën even berekend, schrok daar nog best wel van. Maar wel logisch met de slagroom natuurlijk, het is wel echt heerlijk!!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 19:15

Nogal haha :').

Lekker zeg! Foto?

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 19:22

Afbeelding

Ehhh... := :')

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 19:28

Leuke lepel :p.

Zo te zien heeft gesmaakt haha!

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 19:38

Het was echt super lekker! Vond het echt naar normale chocolademousse smaken. De volgende keer doe ik er ietsje meer cacao door.

Haha die lepel was m'n eerste eigen lepel als kind :)

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:58

Ik heb echt sinds gisteren zoooo'n craving naar ice tea green |(

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-17 14:13

Hier gaat het best lekker! Morgen maar eens wegen.
Zit nu aan een bakje worteltjes. Nieuwe wortels voor de paarden waren binnen gekomen, dus daar een gigant van gejat en in stukjes gesneden :+

Moet wel bekennen dat ik een zakje chocoladepepernoten niet heb kunnen weerstaan. Wel trots dat ik daar 4 dagen over gedaan heb om 'm op te krijgen :D iig stukken beter dan alles in 1x.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:39

Waarom neem je dan niet 1 klein glaasje? Zoveel zit er niet in. Lijkt me beter dan dat je de fout in gaat en alles naar binnen gaat werken. Dit is mijn eigen ervaring haha

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:07

Ik heb net 3 mini marsjes opgegeten. Op een of andere manier kon ik het gewoon niet weerstaan.. Vind een mars niet eens lekker, dus heb er nog erge spijt van ook. Alleen nu heb ik meteen zoiets van 'het kwaad is toch al geschiet, nu maakt het niets meer uit' en ga ik eten. Iemand die dit herkent? Er staan voor de rest van de dag alleen nog maar suikervrije maaltijden op het programma, maar alsnog heb ik het idee dat het helemaal verpest is

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:18

Heel erg herkenbaar ja, het is niet verpest na 3 marsjes. Iedereen gaat wel een keer de fout in. Maar het moeilijke is om het nu weer door te pakken, dus de rest van de dag gezond te eten.
Ik ben net ook de fout in gegaan. Bewust in de ochtend geen tussendoortje genomen (kwam ook niet uit qua tijd) omdat ik ging lunchen. Heel braaf voor een broodje carpaccio gekozen, en ook nog bruin brood, met een verse jus. Neem ik daarna chocolademelk met slagroom.... _-:( Ja ik ben best boos op mezelf, en mag van mezelf nu ook geen middag tussendoortje, of alleen een stukje fruit. Ook gaan we vanavond heerlijke aardappeltjes eten, maar die mag ik niet van mezelf of maar heel erg weinig. Het is maar even zo, moet echt strenger zijn op mezelf. Ik mag best die chocolademelk en dat koekje, maar met de rest van de dag dus strenger zijn

Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:56

Ach en dan prikkel je jezelf een keer.... misschien niet helemaal de bedoeling, maar we blijven mensen toch? Ik zou wel gewoon lekker genieten van je aardappeltjes _KellyAV. Aardappelen zijn gezond! Morgen weer een nieuwe dag, toch?

Ik heb gisteravond ge-kaas-fondued, heerlijk met veel bloemkool, worteltjes en tomaatjes. En die stukjes stokbrood, lekker met geitenkaas en honing. We hebben één verpakking van 400 gram geopend (eigenlijk voor 2 personen, ik heb het gedeeld met man en kinderen) en eigenlijk was het zo lekker dat ik nog wel een tweede wilde openen. Máár dat dan toch maar niet gedaan. Grappig dat ik wel een hele middag op de bank kan hangen zonder de behoefte om te bewegen, maar dat mijn kaken die behoefte niet hebben. Ik had na de kaasfondue niet zozeer 'honger', maar was gewoon nog niet uitgekauwd. Ik heb 's avonds nog maar een stukje chocolade van 85% gepakt. (Daar doe ik nu ook gewoon een week mee :D )

Vanavond restant bloemkool van gisteren, gebakken visje erbij en zoete aardappel friet uit de oven (home-made)

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:50

Wees niet zo onrealistisch Unique. Je probeert iets nieuws, daar zit altijd een bepaalde foutmarge in. Dus, foutmarge besteed aan marsjes, nu gewoon weer doorgaan. Knop om en gaan.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:07

Is ook zeker zo hoor Akke_sSpring! Ik probeer alleen heel erg op mijn voeding te letten, houd het ook bij in MFP. En ik dacht dus dat ik al heel veel koolhydraten gehad had vandaag (wil daar niet te veel van) maar zit nog lang niet aan mn doel. Dus ik ga genieten van de aardappeltjes! :Y)

Wij eten vanavond hasselback aardappeltjes (van de lidl in zo'n bakje voor in de oven) kabeljauwfilet uit de oven met mosterd/dille denk ik (nog geen idee wat ik erop zal doen :') ) en gekookte worteltjes, en ik maak er nog een salade bij denk ik

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:33

Heb ipv ice tea maar een bak druiven gekocht :') Misschien dat ik binnenkort eens zelf ice tea ga proberen te maken.

Kelly: Ohh Hasselback aardappeltjes! Ik maak ze ook wel eens zelf, is met normale aardappels lekker, maar met zoete ook! Dan met kruidenboter en kaas ertussen <3

Vriendje en ik eten vanavond wss op het station iets bij de Julia's, niet zo super goed, maar we willen vanavond naar GLOW Eindhoven. Dat is bijna een uur treinen en we willen wel een beetje op tijd er zijn!

Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 18:00

_KellyAV schreef:
Is ook zeker zo hoor Akke_sSpring! Ik probeer alleen heel erg op mijn voeding te letten, houd het ook bij in MFP. En ik dacht dus dat ik al heel veel koolhydraten gehad had vandaag (wil daar niet te veel van) maar zit nog lang niet aan mn doel. Dus ik ga genieten van de aardappeltjes! :Y)
Goed zo, eet smakelijk :Y)

_KellyAV schreef:
Wij eten vanavond hasselback aardappeltjes (van de lidl in zo'n bakje voor in de oven) kabeljauwfilet uit de oven met mosterd/dille denk ik (nog geen idee wat ik erop zal doen :') ) en gekookte worteltjes, en ik maak er nog een salade bij denk ik


Dat klinkt erg lekker. Zal eens kijken voor die aardappetjes en kabeljauw! Goed idee :)