Alle Donoren bij elkaar!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 18:40

Zijn super lieve mensen (hier dan := ) , leg het uit en ze helpen je er wel doorheen .

Anoniem

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 18:47

Ik heb al een keer gedoneerd he. Dat ging dus bagger.
Mensen waren enorm vriendelijk. Bij prikken kijk ik sowieso niet.... maar misschien miet ik helemaal niet meer naar m’n arm kijken dan.
Ik voelde de naald, keek ernaar ( toen was er al een deel bloed uit hoor) en toen kwam de paniek op.

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 18:51

Door niet te gaan maak je de angst alleen maar groter. Geef het nog een kans, het zou zo zonde zijn om door zo'n angst niet meer te doneren.

Door vaker te gaan en niet te kijken zal het vermoedelijk een stuk makkelijker worden.

Anoniem

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:20

En misschien liggen ipv zitten? Mag dat?

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:31

Ja dat mag wel volgens mij. Je kan ze van alles vragen, of ze willen aftellen of juist niet, of je mag liggen, ondertussen op je telefoon oid.

Ik kijk ook altijd heel erg op tegen het prikje (achteraf valt het dan altijd weer mee) dus ik geef van te voren even aan dat ik heel asociaal op mn telefoon een filmpje ga kijken als afleiding. Dan is het zo gebeurd!

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:42

Kom ik vorige week braaf aanzetten, mag ik niet omdat ik 18 oktober terug ben gekomen van Gran Canaria..
Nouja, toch even HB geprikt... te laag ^)
Moet ik 3 maanden wachten en het in de tussentijd opkrikken.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:47

Liggen mag normaal gezien ook.
Ik zou toch ook nog een keer proberen, neem iemand mee om mee te praten of kijk tv (waar ik ga hangen tv's) of op een tablet en niet naar je arm kijken.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 20:12

Net m'n eerste oproep kaart in de brievenbus gevonden! Wel moeten lachen om het feit dat de telefoniste vorige week nog zei dat ik de komende 3 weken minimaal nog geen oproep zou krijgen. Was ze erg zeker van..... wat ligt er net in de brievenbus. Juist

Anoniem

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 20:33

Ik moet ze morgen eerst bellen of ik wel mag want ben 20 dec 2016 onder t mes geweest..

Telefoon mee is goede tip voor de volgende keer.

Tiggs

Berichten: 7527
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:14

Ik ben na de eerste keer ook bijna flauwgevallen. Wilde onlangs weer gaan doneren, maar had helaas een te laag hb. Nu (op doktersrecept) aan de vitamine b12, hopelijk helpt dat.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23449
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:31

Ik doneer inmiddels al een hele poos en de laatste keren plasma. Ben nu poos niet geweest omdat ik voor mijn baan in de zorg hepatitis gevaccineerd ben maar volgende week mag ik weer *\o/*
Vind het altijd reuze gezellig, chocomelletje, roze koek, beetje kletsen en voor ik het weet ben ik weer klaar.

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:42

Polly schreef:
Ik doneer inmiddels al een hele poos en de laatste keren plasma. Ben nu poos niet geweest omdat ik voor mijn baan in de zorg hepatitis gevaccineerd ben maar volgende week mag ik weer *\o/*
Vind het altijd reuze gezellig, chocomelletje, roze koek, beetje kletsen en voor ik het weet ben ik weer klaar.


Mag je niet doneren als je die vaccinatie gehad hebt dan? Ik heb namelijk vorige week de 2e hepatitis vaccinatie gehad. :')

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 23:58

Ik mag eindelijk weer:+ Heb dit jaar eerst in februari een tattoo laten zetten, en toen in mei een piercing. Volgende week maar even een keer langs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 19:14

Ik schop het topic lekker weer omhoog, omdat het belangrijk is om het onder de aandacht te houden :D

Vandaag weer volbloed gedoneerd, was lekker rustig bij Sanquin. Ik kreeg eergisteren een oproep en gisteren een sms’je of ik alsjeblieft wilde komen wegens tekorten, vanwege de gladheid was er minder gedoneerd.

Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 20:51

Poosje terug voor het eerst een te laag hb. ... moest voor iets anders een week later bloed prikken dus huisarts gevraagd om ook hb etc aan te kruisen voor het geval Ik tekorten heb. Alle uitslagen prima in orde. .... vond het serieus erg vreemd omdat mijn hb normaal altijd redelijk hoog is. ..

krijg ik nu trouwens van zelf weer een oproep? Ik was zo verbaast/van slag dat ik helemaal vergeten ben te vragen. .. ( heb onwijs gehaast om op tijd vrij te zijn, eten koken, douchen, naar het afname station rijden, 40 minuten wachten om gekeurd te worden en na 3x vingerprik te horen krijgen sorry mevrouw maar het is echt te laag u mag niet doneren)

AfricanLady

Berichten: 8007
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 19:32

Ja je krijgt automatisch weer een oproep. En je kan altijd even bellen met de vraag wameer je weer mag ipv afwachten.

Ik ben al maanden niet geweest puur omdat ik gewoon geen tijd heb helaas en op de dah dat ik meestal wel kan zijn ze dicht dus dat schiet niet op.

Tiggs

Berichten: 7527
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:37

Ik ben in oktober of november afgekeurd ivm te laag hb en ik zou in januari weer een oproep krijgen.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:59

Ik heb vandaag weer gedoneerd :D Ging helemaal goed.

Maar wat zijn die prikjes toch naar... :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 20:35

Mijn HB is altijd keurig ,1x net over de 10 maar niet om afgekeurd

Prikjes vallen wel mee (de vinger gewoon niet kijken , die grote naald vind ik altijd interessant en kijk altijd hoe ze hem erin duwen) ,ben wel altijd bang dat die stoel het begeeft ben nogal aangekomen de laatste jaren :')

Wat was het ook alweer voor de HB ? Dextri voor het doneren toch :P (doe ik als het warm is voor de zekerheid )

Tiggs

Berichten: 7527
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 09:13

7,8 moet het zijn.
Ik vind die prikjes niet zo erg, de naald voor het bloedprikken zelf veel erger :D

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 09:21

Vorige week weer bloedplaatjes gedoneerd, normaal geef ik altijd plasma maar voor bloedplaatjes word ik soms opgeroepen. Altijd een gaaf idee dat de volgende dat mijn bloedplaatjes al in een patiënt gestopt worden!

Walrus
Berichten: 267
Geregistreerd: 09-04-14

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:47

Ik kom mij ook graag melden! Ik wilde eerst graag stamceldonor worden maar dat kon helaas niet. Daarom heb ik mij aangemeld als bloeddonor. Vorige week de proefbuisjes geprikt om uit te laten zoeken of ik geschikt ben. Prik in mijn vinger ook gehad, viel me reuze mee.

De naald voor de buisjes vond ik alleen 10 keer niets, of mevrouw prikte niet zo fijn of ik was ineens gevoeliger dan normaal of ze gebruikte al zo'n ''infuus'' naald. Toen ik daar zat en naar al die mensen keek brak het zweet me uit, ik weet dus niet helemaal of ik het wel aan durf ik kan namelijk niet heel goed tegen bloed van andere mensen.

Mijn broertje is echter een enorme miep maar die zei dat de naald voor het infuus wel mee viel. Misschien moet ik het dus toch maar gaan proberen, boekje mee en niet naar andere mensen kijken.

Steenbok12
Berichten: 7844
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 18:37

Hier is in mijn hoofd het aanprikken ook altijd enger dan het is. Ligt eraan wel hoe ze hem soms prikken. Een keer geleden met plasma doneren zat hij niet lekker en vanwege slechte doorbloeding was het knijpen continue minder fijn. Dinsdag zat hij perfect en had een warmte deken gevraagd dus voelde amper iets tijdens het knijpen. Was sneller klaar ook voor mijn gevoel.
Wel daarna naar mijn moeder geweest waar 3 zieke bleken en op het werk ook gisteren. Voel me vandaag ook beroerd. Vraag me af of mijn weerstand kwetsbaarder is nadonatie. Ben zelden ziek en ik voelde mij met donatie ook helemaal fit.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:24


Tiggs

Berichten: 7527
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:44

Heel fijn dat het erdoor is!

Mijn familie beslist en dat blijft dus ook zo (zij weten wat ik wel wil en welk onderdeel niet).

Vanaf morgen mag ik weer bloed geven, hopelijk is alles dan ok en kan het dit keer wel :D