VOLG: Jurre V.S

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

VOLG: Jurre V.S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 13:00

hallo allemaal,

hierbij mijn allereerste topic op bokt :D

Ik zal ons eerst even voorstellen.
Ik ben Jacobien en ik ben 16 jaar.

In dit topic zal ik jullie meenemen in mijn avontuur met Jurre.
Jurre is een 3,5 jarige KWPNer (foundation x Houston) Hij is sinds een half jaar van ons *\o/*

Afbeelding

als veulen:
Afbeelding

Ik ben rustig bezig gegaan met hem kennis laten maken met alle handelingen.
Poetsen, wassen, voetjes uitkrabben, aan een touwtje meelopen.

Afbeelding
het is een clown :')
Afbeelding


Toen dit helemaal goed ging ben ik bezig gegaan met een sjabrakje, logeersingel, het longeren zelf, peesbeschermers, een hoofdstel en zadel.

Afbeelding

Dit deed hij ongelofelijk goed. Soms was hij wel een beetje een boefje en moest je wel eerst even proberen of je het zadel er niet af kan bokken maar na een paar keer was dit helemaal over en zweefde hij door de bak <3

We hebben hem acht weken geleden weggebracht te beleren. Ik heb dit zelf nog nooit gedaan dus het leek ons niet verstandig om dit zelf te gaan doen. Na een paar bezoekjes tussendoor waar hij het super goed deed heb ik gisteren voor het eerst op hem gezeten <3 Super trots op mijn kleine puppy paard!!
Afbeelding

Hij staat nu lekker thuis en ik ga rustig aan de slag met hem *\o/*

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: VOLG: Jurre V.S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:31

Wat heb je een leuk paardje! Ondeugend hoofdje haha. Hij ziet er nog heel puppy uit, lekker rustig aan doen. Wat zijn jullie plannen? :)

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 01:09

Wat een leuk koppie zit erop zeg!

Ik ga wel met mijn voorganger mee, hij oogt echt nog heel puppy. Ik zou er heeeel rustig aan mee doen en hem de tijd geven nog een beetje uit te zwaren. :)

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: VOLG: Jurre V.S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 01:23

Wat een leukerd! Daar ga je nog veel plezier mee beleven!

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: VOLG: Jurre V.S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 01:58

Lief kopje. Lekker rustig aan doen en genieten

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 02:40

Ik ben nog even terug gescrolled in de tekst om de leeftijd te checken, want ik vind je paardje echt een stuk jonger lijken.

Een leuk dier, geniet ervan en succes samen :)

Het rijden zou ik nog even uitstellen, omdat je paardje er bijzonder jeugdig en onvolgroeid uitziet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: VOLG: Jurre V.S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 03:31

Die zou ik idd nog lekker een jaartje weg zetten.
Hij oogt wel heel sympathiek!

Froukje_J

Berichten: 2194
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Re: VOLG: Jurre V.S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 07:45

He Jacobien!
Jij ook op bokt!
Wat is Jurre toch leuk!

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: VOLG: Jurre V.S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 08:40

Ik zou hem ook zeker tot aan de zomer laten staan, nu nog veel te puppy!

Wel echt een schattig ding! :)

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: VOLG: Jurre V.S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 09:34

Zou er inderdaad nog niet op gaan zitten. Lekker nog minimaal een jaartje wegzetten. Des te langer heb je er straks plezier van :j

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:01

Wauw, mooi dier! <3 Maar ik schrik wel een beetje hoe jong hij nog oogt.... Ik zou daar nog niet gaan op zitten, lekker nog laten staan :j.

Kimmie25501

Berichten: 7564
Geregistreerd: 19-01-14

Re: VOLG: Jurre V.S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:29

Wat een leuk paardje heb je!

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: VOLG: Jurre V.S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:33

Erg leuk paardje. Op de uitgelicht foto lijkt ie erg op mijne van afgelopen voorjaar.
Wel ga ik mee met de anderen hierboven. Hij is nog erg puppy en zou hem zeker nog even de tijd geven om wat te ontwikkelen lichamelijk.
De een is er gewoon lichaamlijk sneller bij dan de andere.

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 11:07

wat een leuke berichtjes allemaal!
Klopt hij lijkt nog heel puppy. Wel merken wel dat hij er nu echt klaar voor is. Hij wordt wat boevig en doet het super goed onder het zadel. Natuurlijk doen we het rustig aan en geven we hem zijn tijd. Wel zijn de paarden uit zijn lijn heel erg puppy haha. We hebben hele goede begeleiding van heel veel mensen die paarden opleiden dus het komt helemaal goed *\o/*

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 12:03

Sorry, dat waag ik te betwijfelen.

Weet je zeker dat het beestje niet jonger is?

tobke

Berichten: 30
Geregistreerd: 12-10-06

Re: VOLG: Jurre V.S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 12:44

Jacobien, ik vind het een super leuk paardje die Jurre van jou. En aangezien je zegt dat Jurre al 3,5 jaar oud is doe je het volgens mij inderdaad rustig aan!
(hoeveel mensen beleren niet een paard met 2,5 jaar oud....)

Sorry boras, wat een gekke reactie.... Ik neem aan dat Jacobien zelf wel weet hoe oud haar paardjes is! en volgens mij zegt ze in haar post dat ze het rustig aan gaat doen.


heel veel succes met je puppy paardje!
(misschien moet je even zijn geboortedatum vermelden...., hahahaha)

Kim_Asterix

Berichten: 1195
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Onna / Havelterberg

Re: VOLG: Jurre V.S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:15

Wat een leukerd! Oogt inderdaad jong, dus lekker rustig aan, maar dat komt vast goed!

Jurre is een J, dus van 2014. Klopt wel dat hij dus 3 is Boris.

BenaLaars
Berichten: 1362
Geregistreerd: 14-10-10
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:18

Niks geen gekke reactie van Boras..

Trots een foto plaatsen waarom je op een jaarling/twenter lijkt te zitten doet mij niet vermoeden dat we hier met een ervaren/deskundige eigenaar te maken hebben.

Daarmee wil ik niet zeggen dat TS niks van paarden af weet, maar berichten zoals die van Boras vind ik eerder normaal en te verwachten dan vreemd.

tobke

Berichten: 30
Geregistreerd: 12-10-06

Re: VOLG: Jurre V.S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:57

nou ja zeg BenaLaars.......
Jacobien is 16 jaar en trots op haar paard en dan gaat Boris zeggen weet je zeker dat hij zo oud is??????

wie is er hier nou raar?????????

ik kan dat echt niet normaal vinden, sorry!
tuurlijk lijkt hij jong maar dat zegt ze toch ook zelf, net zo goed dat ze zelf zegt dat ze het rustig aan gaat doen!!!
waarom dat leeftijd in twijfel trekken?

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:11

Omdat tobke, we heel erg duidelijk iets anders zien dan ts aan informatie heeft ontvangen. Het lijkt of ts op een dier zit dat bij wijze van nauwelijks de veulenfase voorbij is. Ik schrok eerlijk gezegd van die rijfoto.

En omdat je in de paardenhandel niemand op zijn blauwe ogen moet geloven. Ook niet als het over leeftijd gaat.

Ging het om iets onbelangrijks, dan hadden we onze schouders opgehaald, gedacht whatever en het topic verlaten.

Maar hier gaat het om iets heel belangrijks, dierenwelzijn. Het dier kan niet voor zichzelf opkomen, daarom hoop ik dat mijn berichten een jonge ts er toe kunnen aansporen om in haar omgeving meerdere paardenmensen om hun mening te vragen. En dan bedoel ik niet mensen die anderen alleen maar naar de mond praten, maar kritische mensen met verstand van zaken.

Gewoon voor alle zekerheid, omdat haar paard haar heel lief is.Daar ben ik wel van overtuigd.

Blijkt uit feiten dat de leeftijd toch correct is, dan nog verdient het paardje meer tijd. Dan is er duidelijk iets misgegaan in de ontwikkeling. Ziekte, tekorten, wie zal het zeggen.

Dat was genoeg van mij kant, denk ik zo :D

Succes ts :)
Laatst bijgewerkt door Boras op 07-11-17 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

LibertyLucky

Berichten: 966
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:38

Heel leuk paardje om te zien
Eerlijk gezegd schrok ik ook wel van de foto ,toen ik hem zag bij uitgelicht
Hij lijkt inderdaad eerder een Twenter.

Ts wel veel plezier met je knappe paardje en fijn dat je hem even de tijd geeft

Daantjuh88

Berichten: 1733
Geregistreerd: 13-08-07

Re: VOLG: Jurre V.S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:19

Leuk paard TS!! Veel plezier ermee, maar dat gaat vast goed komen. Ik sta nu al te trappelen om mijn eigen volgend jaar zadelmak te laten maken en in te rijden, is toch het mooiste om te doen!!

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 15:22

wow wat een reacties allemaal. Dit had ik even niet verwacht. Ik ken de fokker van Jurre goed dus weet zeker dat zij de waarheid verteld.
En voor degenen die mij niet geloven en het met eigen ogen moeten zien: hier een linkje naar de database van het KWPN https://www.kwpn.nl/database?Paard=P-524131

Jurre is inderdaad heel erg puppy en daarom doe ik ook zo rustig aan met hem. Hij bied veel dingen zelf aan en is altijd vrolijk. We geven hem heel erg de tijd en we hebben zeker wel deskundigen om ons heen. Een paard overvragen is iets heel ergs.
Ik wil het beste voor Jurre en voor wie dat nu nog niet duidelijk is verzoek ik om niet meer naar dit topic te kijken.
En ik zie het pas net van uitgelicht! Super vet <3
Afbeelding

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:26

BenaLaars schreef:
Trots een foto plaatsen waarom je op een jaarling/twenter lijkt te zitten doet mij niet vermoeden dat we hier met een ervaren/deskundige eigenaar te maken hebben.

Doe toch normaal joh, op alle foto's is toch super duidelijk dat het geen jaarling is :P Heb je wel eens een jaarling van dichtbij bekeken?
Ik zie gewoon een hele normale 3 jarige, misschien die laatste foto een klein beetje vertekenend omdat ie duidelijk nog onzeker is en klein beetje in elkaar duikt.

TS: mensen lekker laten zeuren, niets van aantrekken. met 3,5 zadelmak maken doe je hartstikke netjes, de meeste doen dit met 2,5 al.
Hartstikke leuk dier, lekker doorgaan met hem!

GabberGill

Berichten: 5751
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: VOLG: Jurre V.S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 16:04

Ik denk dat menig mens het niet eens rot bedoelt. 2 maanden kan al verschil in bouw maken. Ik zou hem zelf niet wegzetten, maar juist lekker gevarieerd mee gaan werken. Dubbele lijnen, wandelen en grondwerk.

Het is jouw paardje en jouw ding natuurlijk. Ik vind je niet gelijk slecht bezig aangezien ik niet kan weten wat je met hem doet.

Ik had er zelf ook 1 die te snel klaar was voor meer en die ik in moest houden.