Ervaring gezocht droog/wastrommel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ufurio4e

Berichten: 1394
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Ervaring gezocht droog/wastrommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 16:02

Hallo.

Wie o wie heeft er een wasmachine en droogtrommel in 1?

Wij zijn voorplan er 1 te kopen maar twijfelen nog.

Wat is jullie ervaring?

BigOne
Berichten: 38350
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ervaring gezocht droog/wastrommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 16:04

Ooit gehad, echter weer terug naar losse apparatuur . Ik vind het niet handig en de prestaties vallen vaak tegen.

Macs

Berichten: 7645
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 16:05

Ons werd het afgeraden omdat als het één stuk gaat je gelijk niks meer kan. Ook schijnt het trillen van de wasmachine het droogmechanisme niet ten goede te komen. Ook de kwaliteit van drogen is veel slechter dan een aparte droger.
Dus we hebben nu beide los :)

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Re: Ervaring gezocht droog/wastrommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 16:19

Wij hebben nu sinds kort een Samsung adwash was en droger in 1 en bevalt erg goed. Hij doet er wel 7 a 8 uur over voor hij klaar is. Maar dan is het ook klaar en hoef ik niet om te wisselen wat ik vaak toch vergeet. Of zet hem aan als ik ga slapen en in de ochtend is het droog. Enigste wat niet helemaal droog word zijn spijkerbroeken. Maar die werden in de apparte droger ook niet goed droog. Wij kunnen toch niet gelijktijdig de droger draaien als de wasmachine dus zo werkt het voor ons super.

Als negatief punt was de pluisjes daar is geen filter voor. Maar ik heb nog niet gemerkt dat die in de wasmachine achter blijven alleen in de rand van de deur en die maakt ik dan gelijk schoon met een zwiffer.

Als je wast en droogt in 1 beurt dan kan er minder was in. Bij ons is het voor wassen 8 kilo en droger 6 kilo. Maar oude wasmachine was 5 kilo dus kan al meer wassen dan eerst per keer.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Ervaring gezocht droog/wastrommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 16:26

Ik heb een samsung eco bubble. Ideaal ding!!! Programma aanzetten en als hij klaar is, is je was droog.

Tazzey
Berichten: 9519
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 16:30

Ik heb jaren lang een Miele combi gehad en sinds een jaar een Samsung eco bubble combi. Beide wel vrij dure machines maar het bevalt prima. Het argument dat als het één stuk gaat je meteen niets meer hebt vind ik zo'n bullshit, zowel bij Miele als bij Samsung staat er dezelfde week (tot nu toe altijd de dag erna) een monteur voor de deur. Ik merk qua droog kwaliteit totaal geen verschil met mijn oude "losse" Miele droger. Dat verschil merk je wel bij de goedkope machines, daar moet je vaak tig keer een droogprogramma draaien wil de was droog zijn. Een vriendin van mij heeft een goedkope Indesit combi (rond de €500) en daar vallen de prestaties inderdaad fiks tegen maar ik heb daar met mijn apparaten nog nooit problemen mee gehad.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 16:42

Al jaren. Ik vind het ideaal.

Tieme
Berichten: 4963
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 17:03

Ik zou het afradeb. Echt ondingen. Ze doen er lang over en terwijl hij aan het drogen is, kan je geen was wassen. Dat vind ik persoonlijk juist makkelijk. Droger aan en ondertussen draait de wasmachine alweer met een nieuwe was. Kennis is monteur bij de miele en die raadde me zo'n ding echt af. Als de droger of wasmachine gedeelte kapot is dan kan je het hele apparaat meteen niet meer gebruiken. Hij heeft al diverse keren mee gemaakt dat het einde oefening was voor een deel van de machine terwijl het andere deel het in princiepe nog goed doet. Stel: droog gedeelte is kapot en niet meer te repareren of het geld niet meer waard en de wasmachine is nog wel goed.... dan moet je OF alsnog een losse droger gaan kopen Of een geheel nieuw apparaat die beide kan of een nieuwe droger EN wasmachine.
Hier gewoon 2 aparte machines van aeg. Ik was totaal voor 750 euro klaar. Droger begint slecht te worden dus daar komt binnenkort een andere voor. Wasmachine nog niet nodig. En ze staan op elkaar gestapeld dus neemt weinig ruimte in.

Tieme
Berichten: 4963
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Re: Ervaring gezocht droog/wastrommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 17:09

Oh en hierboven wordt gezegt dat goedkopere machines tig x aangezet moeten worden voordat de was droog is: dat is onzin. Hier gaat er 1.5 was vanuit de wasmachine de droger in. Kastdroog en dat is het aan het einde ook. Hiervoor een indiset gehad en ook hier altijd in 1 droogbeurt klaar. De miele van mn moeder: ja, die moet meerdere keren opnieuw drogen en die heeft flink wat meer gekost.....
Reparaties en onderdelen zijn veel duurder dan bij andere merken. En ze beweren langer mee te gaan dan andere merken: nou, dat is al tijden niet meer. En wat heb je eraan dat zo'n ding 13 jaar mee gaat? Ben je ondertussen een hoop geld kwijt aan energie omdat dat ding niet meer zo energiezuinig is als de nieuwere apparaten van tegenwoordig...

Suzanne F.

Berichten: 49304
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 17:09

Ik zou het nooit willen. Bij mij gaat ook niet alles in de droger. Ik vind het fijner om het apart te hebben en zelf te kiezen wat ik wel en niet in de droger doe.

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 17:11

Jeetje 7/8 uur over wassen en drogen vind ik erg lang. Zolang duurt het bij mij niet met twee apparaten.

Suzanne F.

Berichten: 49304
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 17:15

fjordjes schreef:
Jeetje 7/8 uur over wassen en drogen vind ik erg lang. Zolang duurt het bij mij niet met twee apparaten.


Nee zeker niet. Ik heb een kort programma van 30 minuten wat ik kan kiezen en de droger doet er ook een half uur over. Ben ik met een uurtje klaar.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 17:20

Zal dan waarschijnlijk met een warmtepomp zijn. Duurt dubbel zo lang maar verbruikt minder energie. Dat je machine dubbel zo lang draait en dus ook dubbel zo snel verslijt, vertellen ze er niet bij natuurlijk.

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 17:49

fjordjes schreef:
Jeetje 7/8 uur over wassen en drogen vind ik erg lang. Zolang duurt het bij mij niet met twee apparaten.


Hier duurde het wel zo lang met 2 apparaten en ja ons is ook verteld dat er sneller slijtage is en ze minder lang mee gaan. Mijn oom en tante hebben al jaren een 2 in 1 en die gaat inmiddels net zo lang mee als de gewone wasmachine die ze eerst hadden.
Er word net gedaan of het on dingen zijn. Wij hebben echt rond gekeken en rond gevraagd in de winkel en alles voor en nadelen naast elkaar gelegd en voor ons kwam er uit dat 2 in 1 voor ons de voorkeur heeft en ik zou nu echt niet anders meer willen.
Dat andere het fijner vinden om 2 losse apparaten te hebben is prima.

En mijn mening is hoe ik het ervaren heb in de winkel is dat verkopers liever 2 apparaten verkoopt van 600 euro per stuk dan 1 van 800 euro. Leverd minder op snap ik ook wel maar wees wel eerlijk.


En wassen in 30 min dan is mijn was echt niet schoon. Zeker niet de kleren van de kinderen. Of de paarden kleren. En de losse droger heeft er bij ons nog nooit 30 min over gedaan met een volledig was er in. Alleen bij maar bij een paar kleren.
Maar goed ook dat kan per persoon verschillen.

Tazzey
Berichten: 9519
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:23

Tieme schreef:
Oh en hierboven wordt gezegt dat goedkopere machines tig x aangezet moeten worden voordat de was droog is: dat is onzin. Hier gaat er 1.5 was vanuit de wasmachine de droger in. Kastdroog en dat is het aan het einde ook. Hiervoor een indiset gehad en ook hier altijd in 1 droogbeurt klaar. De miele van mn moeder: ja, die moet meerdere keren opnieuw drogen en die heeft flink wat meer gekost.....
Reparaties en onderdelen zijn veel duurder dan bij andere merken. En ze beweren langer mee te gaan dan andere merken: nou, dat is al tijden niet meer. En wat heb je eraan dat zo'n ding 13 jaar mee gaat? Ben je ondertussen een hoop geld kwijt aan energie omdat dat ding niet meer zo energiezuinig is als de nieuwere apparaten van tegenwoordig...


1,5kg is niks. Een was van 6 kilo moet echt vaker aan.
Wassen van zelfs 7 kilo zijn hier met 2,5 droog.

belle_boef

Berichten: 10748
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaring gezocht droog/wastrommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:39

Toevallig gisteren bij de expert geweest en dit wilde ik ook maar werd me afgeraden.
Levensduur is korter omdat je twee aparaten in 1 hebt.
Verder om praktische redenen niet. Volle natte was zou niet in een keer gedroogd kunnen ivm gewichten. Niet de volledige was die ook gedroogd wordt dus alsnog uitsorteren na het wassen. Voor mij genoeg om het dus niet te doen

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:41

Dat hoef ik niet te doen hoor... en de was is altijd droog!

Ufurio4e

Berichten: 1394
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 19:46

djuulsie schreef:
Ik heb een samsung eco bubble. Ideaal ding!!! Programma aanzetten en als hij klaar is, is je was droog.


Welk type heb je dan? En hoeveel kilo stop je erin? Want dat maakt ook nog verschil. Trommel moet niet te vol zijn.

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Ervaring gezocht droog/wastrommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:16

Ik heb al 6 jaar een was/droogcombi van AEG staan en het bevalt prima. Ding heeft nog nooit iets gemankeerd en kan hem precies instellen zoals ik het wil. Het langst durende programma (wassen op 95 graden volledig programma en volledig droog (dus droger dan kastdroog) duurt 7,5 uur, er zijn echter ook allerlei kortere programma's die ik veel vaker gebruik (lees: in 3 uur gewassen en droog).

Als je een combi koopt, ga dan wel voor een kwaliteitsmodel en zorg dat je een grotere trommel hebt dan je eigenlijk nodig hebt. Zo kun je 2 wasjes in 1x drogen.

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Ervaring gezocht droog/wastrommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:29

Ik heb een Indesit combi. Geen ruimte voor 2 apparaten. Ben matig te vrede. Ik heb veel kleding die niet in de droger mag, sterker nog, het meeste. Heb in het begin de droger wel veel gebruikt, vooral voor handdoeken. maar een beetje wasverzachter en de handdoeken aan het was rek drogen, is vele malen goedkoper. Wat ik wel heel handig vind, als je eens snel veel spullen droog moet krijgen, wat niet op de verwarming past oid kan dat gewoon.

mirmar
Berichten: 320
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:45

Heb zelf gewoon 2 aparte en bevalt me prima, ook omdat ik niet alles in de droger doe en als ik meerdere wassen heb zorg ik dat ik de kortste was eerst draai en daarna de langste dan gaat alles in 1 moeite door. Mijn vriendin heeft er echter wel 1 en bevalt haar prima voor zover ik weet, meen dat ze een Candy heeft.

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:08

Verder om praktische redenen niet. Volle natte was zou niet in een keer gedroogd kunnen ivm gewichten. Niet de volledige was die ook gedroogd wordt dus alsnog uitsorteren na het wassen. Voor mij genoeg om het dus niet te doen[/quote]

Dat is makkelijk op te lossen door de max hoeveelheid van de droger er in te doen. Hier droger 6 kg wassen 8 kg ik doe dus de 6 kg aanhouden en nergens problemen mee. Het is denk ik maar net wat je zelf fijn vind. Ik doe beina alles ib de droger dus kan in 1 keer door en was die niet in de droger mag was ik appart. Is de nette werk kleren van ml en mijn wol was.
Ook kan ik het aantal keer centrifugeren instellen van 0 keer tot 5 keer. Staat meestal op 3 keer.

Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Ervaring gezocht droog/wastrommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:30

Ik heb er een, maar droog eigenlijk nooit tot kastdroog. Bijna alle was hang ik nat op, maar de 60 graden was droog ik voor in de machine zodat de handdoeken niet hard worden.
Als je echt veel kleding in de droger wil gooien zou ik absoluut een losse kopen.

Tieme
Berichten: 4963
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 14:11

Tazzey schreef:
1,5kg is niks. Een was van 6 kilo moet echt vaker aan.
Wassen van zelfs 7 kilo zijn hier met 2,5 droog.


Waar zeg ik 1,5kg was?
1,5 WAS. Ik draai een was van 5 kg
En daarbij komt nog de helft van de 2e was. Dus totaal zo'n 7-8 kg was in de droger. Daar doet hij nog geen uur over. Ik gooi er altijd een droge theedoek of handdoek bij, dat scheelt ongeveer een 1/4e van de droogtijd.

Tieme
Berichten: 4963
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 14:14

fjordjes schreef:
Jeetje 7/8 uur over wassen en drogen vind ik erg lang. Zolang duurt het bij mij niet met twee apparaten.


In die tijd was EN droog ik minimaal 5 wassen :\