No Sugar November

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 18:51

Poek schreef:
Ik heb net voor het eerst bananenbrood gebakken, maar weet nog niet wat ik er van vind. Het is in ieder geval erg vullend en ook best lekker, maar vind hem eigenlijk nog wat te droog

Welk recept heb je gebruikt? :o Ik heb nog nooit bananen brood gemaakt, maar zou het graag eens proberen!

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 18:58

Unique6 schreef:
Poek schreef:
Ik heb net voor het eerst bananenbrood gebakken, maar weet nog niet wat ik er van vind. Het is in ieder geval erg vullend en ook best lekker, maar vind hem eigenlijk nog wat te droog

Welk recept heb je gebruikt? :o Ik heb nog nooit bananen brood gemaakt, maar zou het graag eens proberen!

Ik ook!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 19:57

Bloedwaardes gemeten, te laag tijdens het sporten. Waardoor ik dus zo ga trillen.
Fijn.

Volgende keer eet ik een stuk fruit voordat ik ga rijden, en dan weer n meten.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 20:01

Wij zitten hier te wachten tot ons Chinees eten bezorgd wordt. :o :o Niet bepaald suikervrij.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 21:19

Ik heb een hele dag niet gesnoept. Wow...das lang geleden.

Net zelf rendang gemaakt met een klein beetje zilvervliesrijst en sambalboontjes.(veel)

Poek

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 22:00

Unique6 schreef:
Poek schreef:
Ik heb net voor het eerst bananenbrood gebakken, maar weet nog niet wat ik er van vind. Het is in ieder geval erg vullend en ook best lekker, maar vind hem eigenlijk nog wat te droog

Welk recept heb je gebruikt? :o Ik heb nog nooit bananen brood gemaakt, maar zou het graag eens proberen!


Ik heb deze gebruikt! Is wel met 2 eetlepels honing, maar dat heb ik voor lief genomen.
https://chickslovefood.com/recept/healthy-banana-bread/
Omdat die van mij iets te droog was zou ik 'm er eerst wat korter in doen en dan kijken of die gaar is of niet.


Vandaag was een pittige dag zeg, zo veel zin in voornamelijk snoep! Maar de dag goed doorgekomen: vanochtend broodje hagelslag, tussendoor een rijstwafel, lunch een wrap, tussendoor een plakje bananenbrood en een kiwi en een handje rozijnen, diner aardappels met spinazie en ei en net nog een peer gegeten.

Merk dat het handje rozijnen best wel helpt op het moment dat ik zin heb in zoet.
Ben bang voor dit weekend, omdat ik veel ga snoepen als ik thuis ben en dit weekend ben ik vrij veel thuis.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 01:02

Eten voor het doen van de boodschappen werkt dus echt! :) Heb van te voren een lijstje gemaakt, daarna op stal gedronken en een boterham gegeten. In de winkel totaal geen honger, dus ook niets gekocht dat er niet op stond. Bijkomend voordeel; wat we nu niet in huis hebben, kan ik ook niet opeten!

Dat bananenbrood ben ik ook wel benieuwd naar.. ik dacht dat brood altijd super moeilijk (goed) te maken was? Is dat hierbij ook zo?

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 01:13

Vandaag was niet zo'n beste dag. Ik was met de auto onderweg toen ik vreselijk nodig naar het toilet moest en ben gestopt bij de mcdonalds, om er met een iced frappƩ weer uit te komen. 's avonds ook een koekje (mini krakeling), maar die was ingecalculeerd. Als ik bij mijn ouders ben is het ontbijtkoek of eierkoek bij de koffie 's ochtends en een koekje (of eventueel gebak) bij de koffie 's avonds. Ik ga het er wel op aansturen dat het geen gebak wordt, maar een koekje of ontbijtkoek wel gewoon.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 08:00

miramii schreef:
Eten voor het doen van de boodschappen werkt dus echt! :) Heb van te voren een lijstje gemaakt, daarna op stal gedronken en een boterham gegeten. In de winkel totaal geen honger, dus ook niets gekocht dat er niet op stond. Bijkomend voordeel; wat we nu niet in huis hebben, kan ik ook niet opeten!

Dat bananenbrood ben ik ook wel benieuwd naar.. ik dacht dat brood altijd super moeilijk (goed) te maken was? Is dat hierbij ook zo?

Dit is meer een soort cake dan brood Haha.. alles bij elkaar mixen en zo de oven in, dit recept kan echt niemand verpesten! Bij mij is ie juist te klef altijd... ik ga 'm wat langer in de oven doen :-)

RuthenRoos
Berichten: 508
Geregistreerd: 27-02-13

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 09:12

Ik eet al meer dan een jaar zeer weinig geraffineerde suikers. Verder eet ik van alles, wel gevarieerd.Resultaat: 6 kg eraf,zonder honger lijden! minder behoefte aan suiker. Begin is lastig, maar nu gaat het heel makkelijk, geen frustraties. Snoepen bewaar ik voor feestjes en ik neem alleen een klein stukje van het allerlekkerste, geen supermarktgebak enzo.

Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 09:33

Goedemorgen allemaal! Weer een nieuwe suiker'vrije' dag :)

Ik heb gisteren aardbeien gekocht en die zit ik nu heerlijk te eten met een flinke schep Griekse yoghurt en een groot glas heet water. Straks nog een glas heet water en dan een uur lessen. Fijn! Succes allemaal vandaag!

SsSimonee

Berichten: 2941
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 09:44

Goedemorgen.
Even bij gelezen.
Bij mij zijn afgelopen 2 dagen goed gegaan op 3 dropjes na.
Vandaag word lastig. Lesgeven en zelf rijden op manege. Waardoor ik de hele dag daar ben en mn lieve kindjes die ik les geef altijd van alles mee slepen voor juf.
Sterk zijn sterk zijn sterk zijn..

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 09:45

Ik moet de hele dag werken, dus ben benieuwd!

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 09:45

Gister had ik:
O: ei en broodje
T: banaan
L: 3 broodjes
T: 2 crackers met 'notenpasta'
D: spaghetti
T: kiwi en cracker 'notenpasta'

Heb 40 min gezwommen en volgehouden! #injuryrecovery =:)
Vandaag is mijn nichtje jarig en ik ga helpen met hapjes rond brengen en alles doen zeg maar. Zware dag, maar Hey, if you want it work for it!

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 09:58

Goed bezig allemaal! :)

Gisteren een klein beetje gesmokkeld, had ook echt enorm last van m'n buik de hele avond. Geen idee hoe dat kwam, heb 't heel af en toe. Vandaag maar weer eens kijken wat de dag brengt! :D

Roos04

Berichten: 341
Geregistreerd: 08-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 10:49

Gister begon ik mijn dag aardig goed. Tot ik op m'n werk aankwam. Collega was jarig en er was ook nog een stukje taart voor mij. Niet zo aardig om dat dan af te wijzen! :9

O: broodje met kipfilet en komkommer
T: 2 mandarijntjes
L: 2 rijstwafels met smeerkaas en nog een stuk overgebleven vis (pangafilet)
T: stukje slagroomtaart
D: rijst met goulash saus

Dus ik dacht, vandaag nieuwe dag, nieuwe kans. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik zonet toch wel erg zin had in een kopje koffie ipv thee en ik kan niet zonder mijn schepje suiker in m'n cappuccino. Voor de rest van de dag wel gewoon aan de thee (vind ik ook absoluut geen straf)! Maar nu moet ik wel van mijzelf van de verse gevulde koeken afblijven die vriendlief heeft meegenomen. ;p

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 10:58

Ik denk dat als je ineens alle suikers bant, je een rotmaand hebt. Minderen en erover nadenken is al een stap in de goede richting! +:)+

Gisteren:

O: havermout, griekse yoghurt, aardbeien
T: mandarijn
L: twee roggebroodjes met kaas en een activia
T: niets eigenlijk
A: pizza (oooow zonde nummer 1 in koolhydraatbeperkt land, maar zooo lekker!!!)
T: ja toen was ik los... glas rode wijn en nieuwe meergranen chips. (Kleinere zak dan lays, de helft zit er nog in). Laten we zeggen dat ik het even nodig had... :=

Vandaag geen moeilijke dag. Salade voor de lunch is al in huis en ik ga bij mijn moeder eten die ook op een kha dieet zit. Ik moet bedenken wat we gaan eten...

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 11:20

Ik ga best lekker! Ban inderdaad niet alle suikers, maar wel de 'extra' suikers. De meesten hier gaan goed hoor! Ondanks dat je nog wel een iets suiker eet, als je mindert is het ook al een prestatie!

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 11:37

O leuk! Mag ik me melden.
Ik eet sinds deze week weer koolhydraatarm. Op de GoBenTo manier. Dus ook echt geen brood en pasta en aardappelen of rijst e.d.

Gister:
O: oopsie broodje met pate
T: komkommer
L: 3 oopsie broodjes met pate en paar plakjes brie
T: paar plakjes worst en komkommer
A: spinazie met kaas met gehaktballetjes

Vandaag:
O: roerei met kaas
T: plakjes worst en komkommer
M: oopsies met ham en kaas als tosti
T: blokjes kaas
A: courgette spaghetti of lasagne. Ik moet even kijken nog

Overdag drink ik veel thee met een zoetje of water. Ook probeer ik minimaal 2x in de week te sporten bij de sportschool.

Rocamor

Berichten: 10873
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 11:40

Oopsie? Ben benieuwd wat dat Is

Edit: gevonden. Klinkt lekker. Jammer dat ik geen roomkaas en kippenei-eiwit eet

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 11:45

Ja ik lust geen sla en wil wel iets van een brood vervanger. M'n man doet ook braaf mee en ik sta in de avond braaf te bakken.

De roomkaas kan je ook vervangen door kwark. Maar proef het verschil eigenlijk niet.

https://www.gobento.nl/oopsies/
Afbeelding

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:09

Ik ben in het weekend veel bij mijn ouders (woon doordeweeks op kamers) en hier is het toch iets moeilijker. Mam had speciaal een cake gebakken omdat ik er was. Dus een heel klein plakje genomen, vond het anders ook zo sneu. Wel gezegd dat ik zo min mogelijk suiker probeer te eten en daar gaat ze nu meer rekening mee houden!

Ga volgende week ook eens kijken of ik iets gezonds zonder suikers kan bakken. Iets van cocosbollen of zo!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:55

Hoe lang kan je die oopsies bewaren bibiq? Want als ik 's ochtends naar mijn werk moet, kokerel ik het liefst zo min mogelijk ;)

Lieve mama CCCC! Er staan zoveel recepten op internet voor suikrvrije snacks! Maar ik zal je eerlijk zeggen dat ik het dan net niks vind... :=

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:08

Ik denk ook wel dat het gewoon even wennen is om suikervrije koekjes enzo te eten. We zijn zo gewend aan het feit dat alle koekjes lekker zoet zijn. Ik weet van mezelf dat als ik een tijdje weinig suiker eet, ik alles veel te zoet vind als ik wel eens iets met veel suiker eet.

Lief dat je moeder mee wil denken CCCCC! En er zijn inderdaad zoveel suikervrije opties te vinden. Ik ga maandag (denk ik) een bosbessen kwarkcake maken :)

Vanavond gaan we uit eten, super veel zin in, maar wel dubbel.. Als het goed is gaan we wel naar een restaurant waar je gewoon vlees/vis kan bestellen. Bij de Italiaan neig ik toch altijd naar pizza, want ik eet het bijna nooit.. of pasta. Maar dat zijn echt bommetjes.. Geef mij maar biefstuk ofzo :')

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:10

Gimme_Spurs schreef:
Lieve mama CCCC! Er staan zoveel recepten op internet voor suikrvrije snacks! Maar ik zal je eerlijk zeggen dat ik het dan net niks vind... :=


Nee dat klopt ook wel. Ik heb ook het boek "in perfecte conditie" van Ellen Hoog, hier staan ook best wat dingen zonder suiker in, zoals die cocosbollen, iets van abrikozen/vijgen/noten repen of iets. Maar dat is dan met 100 ingrediƫnten waar je echt 10 gram van nodig hebt, dat vind ik dan weer zonde! (zeker als "arme student" :+ :D )