Help, ik heb een fout gemaakt in mijn cv

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tytonidae
Berichten: 949
Geregistreerd: 24-05-13

Help, ik heb een fout gemaakt in mijn cv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 14:58

Hallo Bokkers,

Ik heb laatst via e-mail gesolliciteerd op een hele leuke lokale functie die goed bij mij en mijn kwaliteiten past. Ook heb ik veel ervaring in die sector dus ik zou zeggen dat ik een redelijke kans maak om uitgenodigd te worden voor een gesprek. Helaas kwam ik er zojuist tot mijn grote schok achter dat door een fout tijdens het kopiƫren van de opmaak van mijn oude cv om mijn nieuwe cv op te stellen, ik mijn oude mobiele nummer heb laten staan in plaats van mijn nieuwe nummer in te voeren. Ik ben altijd een enorme dubbelchecker en toch heb ik dit gemist.Ik vind het echt enorm stom van mezelf en baal er flink van. Maar ik wil er toch het beste van maken. Nu zat ik te denken: Ik kan natuurlijk even mailen en mijn juiste mobiele nummer geven, maar misschien is het beter als ik even langs ga en persoonlijk mijn nummer doorgeef? Ik dacht dat dat misschien zou laten zien dat ik echt toegewijd ben en het geeft ze natuurlijk ook een gezicht bij de naam. Of kan ik toch beter mailen? Wat denken jullie?

Goof

Berichten: 28840
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Help, ik heb een fout gemaakt in mijn cv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:00

Staat je emailadres erin? In dat geval kunnen ze je sowieso benaderen als ze interesse hebben. Ik geloof dat ik persoonlijk geen contact zou zoeken (en al helemaal niet langs zou gaan) om een nummerwijziging door te geven. Enkel als je dus niet via email te benaderen bent.

welmoedz

Berichten: 1579
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:00

Ik zou denk ik even bellen.. kun je aangeven dat je een nieuw nummer hebt en meteen vragen hoe het staat met de procedure :)

Cowboy55
Berichten: 8502
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:01

welmoedz schreef:
Ik zou denk ik even bellen.. kun je aangeven dat je een nieuw nummer hebt en meteen vragen hoe het staat met de procedure :)


Slim! _/-\o_

Memories

Berichten: 2632
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:02

Ik zou voor persoonlijk langsgaan kiezen, mits dat verder ook bij de functie/het bedrijf kan en past. Dan ben je idd een gezicht ipv een emailadres. Zolang je het dan netjes en to the point houdt (niet te opdringerig) is daar denk ik niks mis mee. Bellen kan inderdaad ook, daar 'onderscheid' je je ook meer mee dan met alleen een mail.

Ik zou het zelf hoe dan ook even melden voor de zekerheid, ik ben tot nu toe eigenlijk alleen maar telefonisch terug benaderd en zij gaven ook aan er niet verder achteraan te gaan als iemand daar niet op reageert.

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:04

welmoedz schreef:
Ik zou denk ik even bellen.. kun je aangeven dat je een nieuw nummer hebt en meteen vragen hoe het staat met de procedure :)

Dit inderdaad. Even een verhaal eromheen :j
Als alle sollicitanten langs zouden gaan hebben ze geen tijd meer voor het echte werk.

Lienepien95

Berichten: 819
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:06

Mijn vriend had in Augustus ook een fout in zijn CV gemaakt. Hij is wel langs gegaan om het aan te geven en is nu al 2 maanden bij het nieuwe bedrijf werkzaam. Ze stelden zijn oprechte interesse in de vacature zeer op prijs. Ze hadden regelmatig sollicitanten die enkel solliciteerden voor het behoud van de uitkering.

Is natuurlijk heel erg afhankelijk per bedrijf of langsgaan handig is.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:06

Ik zou echt niet persoonlijk langs gaan...
Gewoon even een belletje doen, en kun je inderdaad vragen of er al wat meer bekend is.

Tytonidae
Berichten: 949
Geregistreerd: 24-05-13

Re: Help, ik heb een fout gemaakt in mijn cv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 15:09

Duidelijk, ik ga ergens de komende dagen even bellen! :)* Dankjulliewel.

Dorus

Berichten: 13219
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Help, ik heb een fout gemaakt in mijn cv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:20

Wanneer was laatst? Ik zou niet te lang wachten met bellen. Ik zou vanmiddag nog bellen, uiterlijk maandagochtend.

Tytonidae
Berichten: 949
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 15:26

Dorus schreef:
Wanneer was laatst? Ik zou niet te lang wachten met bellen. Ik zou vanmiddag nog bellen, uiterlijk maandagochtend.


Afgelopen zondagavond heb ik de eerste e-mail gestuurd. :)

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: Help, ik heb een fout gemaakt in mijn cv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:28

Ik zou ook even bellen. Toont gelijk interesse :)

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:18

Ik zou het persoonlijk ontzettend vervelend en opdringerig vinden als iemand onaangekondigd zich op kantoor zou aanmelden alleen om een fout telefoonnummer aan te kondigen :o := Sowieso kan ik er niet tegen als iemand iets met me wil bespreken en spontaan langskomt zonder afspraak, want ik heb heus wel meer dingen te doen.

Ik zou dus gewoon bellen. Het is beter dan mailen, want dan hebben mensen je meteen gehoord en het toont initiatief.

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Re: Help, ik heb een fout gemaakt in mijn cv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:44

Ik zou niet langer wachten met bellen, maar dit zo meteen even doen. Dan ben je er van af.