Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ceetje_bokt
Berichten: 5170
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:05

8nnemieke: Als je veel gewicht moet opbergen, is het dan niet handig om van die stoere/lompe opbergrekken bij de bouwmarkten te halen? Die kunnen heel veel gewicht hebben per plank. Volgens mij is voor jou het toverwoord: eenheid, dus allemaal dezelfde kasten met dezelfde opbergbakken. Dat geeft al veel rust en ruimte.

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 20:51

:wave: ik heb jullie hulp nodig!

Na een jaar gordijn-loos in ons huis te hebben gewoond, wordt het nu wel eens tijd om hier wat aan te veranderen.

Echter vinden zowel mijn vriend en ik het erg moeilijk om te bepalen hoe we het willen hebben. Gordijnen alleen in de hoeken van de kamer (linkerhoek en rechterhoek) of ook voor de middelste muur? En hoe doen we dat met de rails? En welke kleur? We zijn er dus nog niet helemaal over uit. :))

Wat zouden jullie doen? Gordijnen in alleen de hoeken of ook nog een 3e voor de middelste muur? En wat voor kleur?

Onderstaand een foto van hoe het nu is:

Afbeelding

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:22

Ik zou de gordijnen in de hoeken laten hangen, maar wel breed genoeg laten zijn om de volledige muur te bedekken :) Het stukje smalle muur vind ik zelf te smal om een gordijn bij te hangen. Kwa rails, kunnen aan het plafond, en vaak komt het gordijn ervoor te hangen (opstaande rand) en zie je die als hij dicht is dus niet.
Kwa kleur zou ik voor een rustige kleur gaan, het antraciet (?) van jullie bank bijv.

Ceetje_bokt
Berichten: 5170
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:25

Idd alleen de hoeken en antraciet, maar wel met een (grof) patroon erin om het een beetje pittiger te maken

Stumper_

Berichten: 1348
Geregistreerd: 16-12-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:52

Bedankt voor de suggesties voor foto's op de wc, ik denk dat ik voor het plaatidee van lor1 ga. De andere opties zien er ook leuk uit, maar vragen om een kleinere selectie dan ik wil maken.

Jeetje wat een verschil tussen vroeger en nu voor je werkkamer, 8nnemiek! Ik denk dat de hierboven gegeven optie voor het draaien van je bureau kan helpen, en ik gok toch ook een hoop opruimen en weggooien als het snel rommelig wordt. Ben ook altijd fan van bergruimte onder een schuine muur inderdaad!

Ntlie_, ik heb nog niet zoveel ervaring met gordijnen dus daar kan ik helaas niet mee helpen. Vind dat je wel een mooie bank hebt! Ik weet niet zeker of ik hem nou ken of niet, waar heb je hem vandaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:05

Dag mensen! Ik lees al langere tijd mee, maar nu is het heel plots tijd geworden om mee te komen praten. We hebben namelijk zojuist een huis gekocht en kunnen daar begin van het voorjaar in.

We hebben nu een huurappartement waarbij we niet de muren hebben mogen verven. De muren hebben diverse tinten grijs en een accent muur in ossenbloed rood. Wonderlijk genoeg pakt dat redelijk goed uit met onze houten meubelen.

De meubelen gaan mee naar ons nieuwe huis, idem als de grijze zetel. Echter is ons nieuwe huis maar 4 meter breed en volledig in de lengte gebouwd. De schouw is van baksteen en omgebouwd tot TV meubel. Een muur is bedekt met 'schootjes' en de muren zijn wit op een accent barokbehang na. Dat gaat weg... De schootjes en de schouw vinden wij geweldig zoals het is en zouden we graag zo houden. Ivm de breedte zou ik graag alles wit houden met als accent de bakstenen muur. Maar mijn vriend wil graag een accent muur en het liefst terug rood.. Mij heeft hij nog niet kunnen overtuigen. Willen jullie eens mee denken en meningen geven? Voorlopig hebben we nog ruim de tijd. :)

Afbeelding

In het verlengde ligt de keuken, die gaat vernieuwd worden en zou ik graag wit met een vintage blauwe kleur hebben, dus zo komt er al kleur in het geheel door de open keuken. De vloer wordt uiteindelijk aangepast, maar staat laag op het lijstje.

Edit, de keuken ligt bij de deur die achter op de foto te zien is. Er is dus een 'poortje'. Kan er even niet de juiste naam voor vinden. :')

Angelaa2
Berichten: 4227
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 23:22

Ntlie_ schreef:
:wave: ik heb jullie hulp nodig!

Na een jaar gordijn-loos in ons huis te hebben gewoond, wordt het nu wel eens tijd om hier wat aan te veranderen.

Echter vinden zowel mijn vriend en ik het erg moeilijk om te bepalen hoe we het willen hebben. Gordijnen alleen in de hoeken van de kamer (linkerhoek en rechterhoek) of ook voor de middelste muur? En hoe doen we dat met de rails? En welke kleur? We zijn er dus nog niet helemaal over uit. :))

Wat zouden jullie doen? Gordijnen in alleen de hoeken of ook nog een 3e voor de middelste muur? En wat voor kleur?

Onderstaand een foto van hoe het nu is:

[ [url=m/DI3rZp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wij hebben hetzelfde qua ramen en hebben een gordijnrails van ongeveer 5,30 meter lang (1 stuk) en de gordijnen netjes in de hoeken hangen. De gordijnen kunnen ook helemaal dicht. Vorige bewoners hadden industiele steiger buizen gebruikt en toen hing er een stuk in het midden, vond dat persoonlijk niet mooi.
Heb helaas geen foto kan ik wel maken als je wilt.

Lastig Judith, denk dat rood wel mooi kan zijn met de bakstenen en je houten meubels..

doei

Berichten: 3606
Geregistreerd: 02-06-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 00:51

@Ntli
Mooi donkergroen velours/velvet niet te glanzend.
Een stoere kleur met een afwisselende textuur ♡

Bij ons is het tegel en voegwerk in het toilet en de badkamer inmiddels klaar!
Morgen ga ik alles schoonmaken, dan wordt er gekit.
En zaterdag wordt alle afgemonteerd, kranen en badmeubel etc. Foto's volgen!

Jippie :)

De komende week gaan we ons bezighouden met het lakken van het houtwerk, leidingen en elektra gereed maken voor de bijkeuken, led spots in de plafonds zetten, stucklaar maken.

En dan komt 11 November de bijkeuken binnen heb vandaag de knoop doorgehakt en besteld ♡♡♡♡

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 10:35

Wauw doei, dat wordt jullie bijkeuken? Ik vind het een prachtige kleur!

noviceh

Berichten: 4784
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 10:36

Op de foto's de stijl die je in gedachten hebt voor de bijkeuken Doei? Leuk!

Wauw Judith...! Daar hebben jullie wel goed doorheen moeten kijken hahaha. Wat een leuk huis! Rood zou ik zeker niet voor gaan, veel te aanwezig / fel / onrustig. Mijn ouders hebben dit jarenlang op één muur gehad, vreselijk.

Ntlie, ik zou zeker geen gordijn in het midden doen. Dan is het net alsof je een stukje gordijn bent vergeten op te schuiven. Ik kreeg van de interieurstyliste de tip om de kleur van de gordijnen overeen te laten komen met óf de lichte kleur uit de vloer, óf de donkere kleur. Zo wordt het meer een eenheid.

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 10:44

Ik twijfel dus ook heel erg aan rood zelf. In onze huidige woning is de living erg breed waardoor het passend is om de muren grijs en rood te hebben. Omdat we van de huisbaas niet mochten verven.

Zo lang en smal als het huis straks gaat zijn gaat volgens mij erg lelijk worden. Het liefst laat ik het wit, maar moet dus met een goed tegen bod komen voor mijn vriend. :')

doei

Berichten: 3606
Geregistreerd: 02-06-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 11:12

@vaxa
Dit is ook een mooie optie voor een dubbel badmeubel en grote inloopdouche.
Wellicht aan de andere kant het bad/ hoekbad.
Afbeelding

Ja ♡♡♡
Ik heb die kleur keuken besteld, zulke frontjes met een marmerlook aanrechtblad ♡
Op het plaatje de opstelling.
Van rechts naar links: vriezer met koelkast vriezer, inbouw wasmachine, inbouw wasmand, inbouw prullenbak, trekdeur voor schoonmaakmiddelen.

Afbeelding

En heb een hele stoere kraan besteld zodat ik onze hondenkinderen ook af en toe fijn kan douchen of als het zo mag zijn ooit een mensenkind ♡

Afbeelding

Om de hoek van de bijkeuken is de serre, ideaal dat we uit de bijkeuken limonade kunnen pakken.

De vriesruimte is top voor het versvlees van de hondjes!

Naast de bijkeuken zit een grote slaapkamer omgedoopt tot honden slaapkamer.
Daarvoor ben ik nu aan het zoeken naar een inbouwkast, het liefste 70 diep, zo hoog als het plafond (256), schuifdeuren.
Ik moet hiervoor ook knopen gaan doorhakken, maar vind het zeer moeilijk om frontjes te kiezen.
De frontjes moeten neutraal zijn.
Hout vind ik fantastisch, maar ik waak ervoor dat er niet teveel hout elementen in huis komen, ik wil het spannend houden.
Wit is zo wit, maar wel neutraal...
Mat zwart is fantastisch, maar moet er voor waken dat er niet teveel donkere elementen komen.

Als iemand een leuk idee heeft qua fronten inbouwkast brand los :)

Voor de bijkeuken ben ik voor groen gegaan, best spannend en niet neutraal, maar was gewoon verliefd.
Plus heb voor ikea gekozen dus frontjes zijn vervangbaar.
Laatst bijgewerkt door doei op 03-11-17 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

karijn

Berichten: 5407
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 11:23

Ntlie_ schreef:
:wave: ik heb jullie hulp nodig!

Na een jaar gordijn-loos in ons huis te hebben gewoond, wordt het nu wel eens tijd om hier wat aan te veranderen.

Echter vinden zowel mijn vriend en ik het erg moeilijk om te bepalen hoe we het willen hebben. Gordijnen alleen in de hoeken van de kamer (linkerhoek en rechterhoek) of ook voor de middelste muur? En hoe doen we dat met de rails? En welke kleur? We zijn er dus nog niet helemaal over uit. :))

Wat zouden jullie doen? Gordijnen in alleen de hoeken of ook nog een 3e voor de middelste muur? En wat voor kleur?

Onderstaand een foto van hoe het nu is:

[ [url=m/DI3rZp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuke inrichting!
Inderdaad gordijnen in de hoeken en in vrijwel dezelfde kleur als je bank. Wellicht kan je nog iets met de kleur van je accessoires.

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:40

Judith_ schreef:
Dag mensen! Ik lees al langere tijd mee, maar nu is het heel plots tijd geworden om mee te komen praten. We hebben namelijk zojuist een huis gekocht en kunnen daar begin van het voorjaar in.

We hebben nu een huurappartement waarbij we niet de muren hebben mogen verven. De muren hebben diverse tinten grijs en een accent muur in ossenbloed rood. Wonderlijk genoeg pakt dat redelijk goed uit met onze houten meubelen.

De meubelen gaan mee naar ons nieuwe huis, idem als de grijze zetel. Echter is ons nieuwe huis maar 4 meter breed en volledig in de lengte gebouwd. De schouw is van baksteen en omgebouwd tot TV meubel. Een muur is bedekt met 'schootjes' en de muren zijn wit op een accent barokbehang na. Dat gaat weg... De schootjes en de schouw vinden wij geweldig zoals het is en zouden we graag zo houden. Ivm de breedte zou ik graag alles wit houden met als accent de bakstenen muur. Maar mijn vriend wil graag een accent muur en het liefst terug rood.. Mij heeft hij nog niet kunnen overtuigen. Willen jullie eens mee denken en meningen geven? Voorlopig hebben we nog ruim de tijd. :)

[img]m/nvy1Er.jpg[img]

In het verlengde ligt de keuken, die gaat vernieuwd worden en zou ik graag wit met een vintage blauwe kleur hebben, dus zo komt er al kleur in het geheel door de open keuken. De vloer wordt uiteindelijk aangepast, maar staat laag op het lijstje.

Edit, de keuken ligt bij de deur die achter op de foto te zien is. Er is dus een 'poortje'. Kan er even niet de juiste naam voor vinden. :')

Gaan jullie de bakstenen ook zichtbaar houden? Wel een mooie ruimte om mee te werken!

doei schreef:
@Ntli
Mooi donkergroen velours/velvet niet te glanzend.
Een stoere kleur met een afwisselende textuur ♡

Bij ons is het tegel en voegwerk in het toilet en de badkamer inmiddels klaar!
Morgen ga ik alles schoonmaken, dan wordt er gekit.
En zaterdag wordt alle afgemonteerd, kranen en badmeubel etc. Foto's volgen!

Jippie :)

De komende week gaan we ons bezighouden met het lakken van het houtwerk, leidingen en elektra gereed maken voor de bijkeuken, led spots in de plafonds zetten, stucklaar maken.

En dan komt 11 November de bijkeuken binnen heb vandaag de knoop doorgehakt en besteld ♡♡♡♡

[img]m/0BHeOc.png[img]

[img]m/hLtctc.png[img]

Wauw wat gaaf zeg! Ik ben héél benieuwd hoe het wordt!! Vind de kleur van de kastjes echt heel fris en vrolijk
Gave kraan ook!

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:45

Knabbelgirl, dat is wel onze bedoeling. Ik weet dat het niet iedereen zijn smaak is, maar wel die van ons. :)

doei

Berichten: 3606
Geregistreerd: 02-06-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:55

@judith
Gaaf huis daar kan je zeker je eigen draai aangeven :)

Ik vind de structuur van de openhaard erg stoer en rauw, de kleur van de bakstenen is warm.

Het plafond kan je "mat" wit maken.

En de muur waar de bank tegenaan staat zou ik een stoere donkerdere kleur geven tot aan waar de koof begint.
Denk aan bijvoorbeeld denim, groen, petrol.
Zelf zou ik mat zwart (offblack) ook aandurven :) met een stoer denim kleurig kleed.

Een mooi rustig kleed in de hele zitruimte, onder de bank door zodat je een soort wooneiland creeert.

Afbeelding

Afbeelding


En voor de toekomst misschien leuk om aan een all over vloer te denken, uitstraling gietvloer.
Met een rustige vloer komen de openhaard en de schootjes mooi tot hun recht.

De kamer heeft overigens de uitgelezen maat voor vinyl, dit zal naadloos gelegd kunnen worden.

Afbeelding

En het geheel gaaf stylen met vintage elementen :)

Dankje knabbelgirl ♡
Kan niet wachten tot alles af is ♡♡♡

doei

Berichten: 3606
Geregistreerd: 02-06-09
Woonplaats: Den Haag

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:53


DinkyOmie

Berichten: 532
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: in een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:06

doei schreef:
@vaxa
Dit is ook een mooie optie voor een dubbel badmeubel en grote inloopdouche.
Wellicht aan de andere kant het bad/ hoekbad.
[ [url=m/Uu08hC.png]Afbeelding[/url] ]

Ja ♡♡♡
Ik heb die kleur keuken besteld, zulke frontjes met een marmerlook aanrechtblad ♡
Op het plaatje de opstelling.
Van rechts naar links: vriezer met koelkast vriezer, inbouw wasmachine, inbouw wasmand, inbouw prullenbak, trekdeur voor schoonmaakmiddelen.

[ [url=m/BhHzdq.jpg]Afbeelding[/url] ]

En heb een hele stoere kraan besteld zodat ik onze hondenkinderen ook af en toe fijn kan douchen of als het zo mag zijn ooit een mensenkind ♡

[ [url=m/DMiKaa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Om de hoek van de bijkeuken is de serre, ideaal dat we uit de bijkeuken limonade kunnen pakken.

De vriesruimte is top voor het versvlees van de hondjes!

Naast de bijkeuken zit een grote slaapkamer omgedoopt tot honden slaapkamer.
Daarvoor ben ik nu aan het zoeken naar een inbouwkast, het liefste 70 diep, zo hoog als het plafond (256), schuifdeuren.
Ik moet hiervoor ook knopen gaan doorhakken, maar vind het zeer moeilijk om frontjes te kiezen.
De frontjes moeten neutraal zijn.
Hout vind ik fantastisch, maar ik waak ervoor dat er niet teveel hout elementen in huis komen, ik wil het spannend houden.
Wit is zo wit, maar wel neutraal...
Mat zwart is fantastisch, maar moet er voor waken dat er niet teveel donkere elementen komen.

Als iemand een leuk idee heeft qua fronten inbouwkast brand los :)

Voor de bijkeuken ben ik voor groen gegaan, best spannend en niet neutraal, maar was gewoon verliefd.
Plus heb voor ikea gekozen dus frontjes zijn vervangbaar.



Bij de Lidl hadden ze nu ook zo'n soort kranen in de aanbieding... voor de liefhebbers :)

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:10

Judith_ schreef:
Knabbelgirl, dat is wel onze bedoeling. Ik weet dat het niet iedereen zijn smaak is, maar wel die van ons. :)

Dat is het enige dat telt toch :)
Aangezien daar al kleur vandaan komt zou ik denk ik persoonlijk geen muur er omheen als accentmuur gebruiken en het dan misschien wel alleen bij die muur van de keuken houden. Maar dat is vooral omdat je dan mooi de lengte in de ruimte houdt en ik een wat rommelig beeld voor me zie als je dan tussen dat en de keuken nog een andere kleur kiept. Ben erg benieuwd wat jullie gaan doen en hoe het eruit komt te zien!

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 19:51

Daar twijfel ik ook over knabbelgirl.

@ Doei, wauw die gietvloer is erg mooi! Zodra alles af is zou ik dat graag toepassen. De rest van de ideeën ga ik opschrijven! Vintage is echt wel een beetje onze smaak.

'helaas' zitten wij in België. Met de hoge kosten koper en max 100% te lenen hypotheek zullen onze verbouwingen echt stukje bij beetje gaan.

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 20:39

Bedankt voor jullie reacties en tips voor de gordijnen! Ik kan er wel wat mee, zal ze ook nog even aan mijn vriend laten lezen. :D

@Stumper_; de bank komt van de leen bakker en heet Joost, is een veel voorkomende bank. ;)

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 20:58

Ik ben heel benieuwd Ntlie_, ik vind het maar een lastige muur voor gordijnen! Maar wordt vast wel mooi, zo is het ook wat kaal.

Wie weet er een website waar ze van die posters hebben zoals vroeger op school? Ik zie veel sites waar hier en daar eentje op staat, maar dan is het vaak niet helemaal mijn stijl of smaak. :\ Ik bedoel die posters die tussen zwarte stelen zitten.

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:51

Waaaauw doei, wat mooi!

Wij hebben vandaag een muur in de woonkamer geschilderd <3
Afbeelding

Kleur is "fundament" van praxis.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:54

Ik zie de kleur niet echt goed, de kwaliteit van je mobiel in het donker is kennelijk niet zo optimaal, maar ik vind dit net een foto afkomstig uit een catalogus! En dat is een compliment!

Als het een beetje een groenige kleur is, wat voor kleur hebben je plinten? Want dat rood lijkt er wel een beetje raar bij moet ik zeggen. Of is het tape?

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:55

Gave stijl zo Doubtless!