No Sugar November

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SsSimonee

Berichten: 2941
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:33

Ik ben vanmorgen begonnen met 2 banaanpannekoekjes. Thee en een smoothie van gele wortel avocado mango sinaasappel en limoen.

Tussen de middag weet ik nog niet wat ik eet. Vanmiddag een crematie.

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:38

Goedemorgen allemaal!
Ik ben vanmorgen begonnen met 2 crackers met kaas en een thee.

Vanmiddag ben ik nog in dubio wat te eten. Er staat een smoothie klaar van bloedsinaasappel en rood fruit dus die laat ik niet staan :o Lees hier veel goede ideeën allemaal van de week maar even inkopen.

Selena

Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:46

Ik ga ook even crackers halen en roomkaas, klinkt hartstikke lekker. Ik ben alleen zo moeilijk met ontbijt. Weet nooit zo goed wat ik moet nemen.

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:51

Hier de eerste appelflap afgeslagen! Qua ontbijt & lunch hoef ik niet zoveel anders te doen, het gaat vooral om al het lekkers op kantoor :')

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:07

Doubtless schreef:
Hier de eerste appelflap afgeslagen! Qua ontbijt & lunch hoef ik niet zoveel anders te doen, het gaat vooral om al het lekkers op kantoor :')


Knap gedaan!
Lekkere dingen komen er voorbij. Die banaan pannenkoekjes ben ik ook wel benieuwd naar, van de week eens proberen :)

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:14

Mijn recept voor banaan pannenkoekjes, omdat ik las dat mensen ze te dun vinden:
- Een banaan
- Twee normale eieren
- Een flinke lepel bakmeel (welke kan je zelf bepalen)
Alles door elkaar mengen en goed glad maken. Eventueel met kaneel.
In de pan, en dan heb je stevige bananenpannekoekjes! :)

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:16

Ik ben vandaag begonnen met een glas koud water en Wasa Sandwich cheese, tomato & basil cracker. Overigens zag ik achteraf wel dat daar suiker in zit, maar mijn doel is meer frisdranken en snoep, koek en zoet beleg en dergelijks af te slaan. Wat bij nader inzien nog lastig gaat worden, ik werk op de Zuid-as op een advocatenkantoor en wat is er nou net exact voor het kantoor geplaatst? Ja hoor een oliebollen kraam. En niet zo'n kleintje ook -O- Dit gaat een hele leuke opgaven worden :Y) :+

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:18

Mijn doel is ook om op snoep etc te letten, die kleine beetjes in verpakkingen zijn voor mij niet te vermijden.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:20


AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:21

Ze vullen met bakmeel ook goed, ik houd niet van havermout. Alleen losse havervlokken.

Selena

Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:22

Kan je bananen pannekoekjes ook opwarmen dat je ze bijvoorbeeld voor 2 dagen maakt?

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:25

Goed bezig ladies! Ontbijt: Griekse yoghurt met aardbeien, zoetstof en havermout. Bakkie thee op werk. In de kleine pauze zometeen een mandarijn.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:25

Selena schreef:
Kan je bananen pannekoekjes ook opwarmen dat je ze bijvoorbeeld voor 2 dagen maakt?

Jahoor, en je kunt ze ook invriezen, dus je kunt ook meteen voor een hele week maken bijvoorbeeld, zijn zo ontdooid!

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:30

Ik heb zelf paar weken terug zoete aardappelmuffins gemaakt als ontbijt zo lekker :9
Daar gaat wel best wat honing in maar is een natuurlijke suiker :)

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:30

Wat een goed initiatief dit! Ik ga waarschijnlijk een actieve meelezer worden haha, maar dan weten jullie dat er nog meer mensen meedoen :D

En nog even voor het idee: ik heb vakantie en weet duidelijk niet wat ik met mijn tijd aan moet, dus ik heb gister een halfuur pinda's lopen pellen ( :') ) en er pindakaas van gemaakt. Het is boven verwachting lekker, dus nu heb ik een heerlijk suikervrij broodbeleg erbij!

Selena

Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:31

Dan ga ik dat zo snel mogelijk doen. Lijkt me namelijk wel lekker!

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:31

Op werk hebben wij onbeperkt fruit, maar nu zit ik aan het twijfelen. Welk stuk fruit is nou het gezondste om te nemen? We hebben een beetje het basic spul liggen, banenen, appels (groen en rood) kiwi's, manderijnen.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:32

allemaal veel succes!!!!

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:34

Ik eet ook geregeld bananen pannekoek, meestal prak ik 1 rijpe banaan en daar kluts ik 2 eieren door (vaak ook een snufje kaneel). Bakken in de pan en klaar, kan als meerdere kleintjes of als 1 grote.

Deze neem ik geregeld koud mee naar school of werk. Soms voor de afwisseling bak ik een appel met kaneel en doe ik die er op. Jum jum! Ben niet echt een fruiteter dus zo kom ik ook weer aan mijn appeltje.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:35

paardje87 schreef:
Op werk hebben wij onbeperkt fruit, maar nu zit ik aan het twijfelen. Welk stuk fruit is nou het gezondste om te nemen? We hebben een beetje het basic spul liggen, banenen, appels (groen en rood) kiwi's, manderijnen.


Als je suikers wilt minderen zou ik geen banaan nemen. Voor de rest zit het een beetje gelijk qua fruitsuikers. En uiteraard zit er in een zoete appel meer suiker dan in bijvoorbeeld een goudrenet. Druiven zijn wel echt suikerbommetjes (ook omdat je daar onbewust veel van eet)

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:37

Ik zou het fruit gewoon lekker afwisselen. Inderdaad bananen en druiven misschien wat minder/bewuster, maar verder maakt het niet heel veel uit hoor :)

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:44


Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:49

Oke eerste uitdaging is er al. Ben ontzettend gefrustreerd na een telefoontje over mijn thesis en de verleiding is groot om naar snoep te grijpen...
Heb maar een kauwgumpje genomen..

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:50

*\o/* Goed bezig allemaal!

Ik heb een chaotische dag, kreeg gister aan het eind van de middag te horen dat ik vanochtend mijn kantoor moet inpakken omdat de verhuizers vanmiddag komen (ik ga naar een andere verdieping), dus ik ben als een malle aan het inpakken en alvast met dozen aan het sjouwen. En vanmiddag moet ik lesgeven en mijn eigen paard rijden. Normaal zou ik dan sultana's of iets vergelijkbaars meenemen voor tussendoor, maar ik heb nu een extra broodje gesmeerd.

Voorlopig ziet mijn dag er zo uit:
O: flinke kom halfvolle yoghurt met muesli en kaneel
L: 4 broodjes met pompoenhoumous, rauwe ham en plakjes appel (heb er net 1 als tussendoortje gegeten)
D: Wortel-kokossoep en een pompoen-tijmburger
T: Volkorencracker met kaas, appel

Qua drinken is het thee en water en vanavond nog een glas sap dat op moet, vind ik zonde om weg te gooien.

mrieeek
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-06

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:04

Aaaaah ik heb op de eerste dag al gezondigd, zonder dat ik het doorhad gooide ik suiker in mijn koffie :(

Nu weer extra bewust, gaat me niet nog een keer gebeuren!