No Sugar November

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:00

Ik zou graag meedoen, vooral omdat je met zo'n topic ook een stok achter de deur hebt! Ik ben best een zoetekauw, kan chips en frituur goed laten staan maar pasta op brood, chocolade enz dat is echt moeilijk.
Ik zit ook gelijk al te denken aan de verjaardagen die ik heb volgende week. Hoe gaan jullie dat doen?
Ik heb ook echt altijd honger. En na een drukke werkdag werkt een appel ook niet en eet ik vaak een sultana of peperkoek. Dan voel ik mij echt niet goed.
Maar ik ga meedoen, ik weet ook dat het echt moeilijk gaat worden.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:00

Fleury schreef:
Ik zou graag meedoen, vooral omdat je met zo'n topic ook een stok achter de deur hebt! Ik ben best een zoetekauw, kan chips en frituur goed laten staan maar pasta op brood, chocolade enz dat is echt moeilijk.
Ik zit ook gelijk al te denken aan de verjaardagen die ik heb volgende week. Hoe gaan jullie dat doen?
Ik heb ook echt altijd honger. En na een drukke werkdag werkt een appel ook niet en eet ik vaak een sultana of peperkoek. Dan voel ik mij echt niet goed.
Maar ik ga meedoen, ik weet ook dat het echt moeilijk gaat worden.

Op verjaardagen is toch heel simpel?
Gewoon geen fris drinken of taart nemen :')

Sabinee__

Berichten: 6544
Geregistreerd: 01-08-05

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:02

Oh ik meld me graag aan! :)
Ben de laatste tijd al een stuk bewuster van mijn eten (dus ook al wat afgevallen), en wil graag nog wel een maandje bikkelen om inderdaad van de laatste slechte gewoontes af te komen..

LottieLover

Berichten: 229
Geregistreerd: 25-07-14

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:19

Ik doe mee! Ben echt heel verslaafd aan suiker... misschien dat het met dit topic wel lukt :o

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:22

Nirvana_ schreef:
Wie doet mee? :D

Omdat december met alle feestdagen voor de deur staat en we allemaal weten hoe het gaat met Nieuwjaar voornemens.... Bedacht ik me dat nu HET moment is om even af te stappen van alle suikerproducten!

Hoe kan de tijd van speculaas, kruidnoten, chocoladeletters, stoofpeertjes, met chocolademelk op de bank, zelfgemaakte appelmoes en appeltaart nu HET moment zijn om met suiker te stoppen?

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 21:31

oomens schreef:
Nirvana_ schreef:
Wie doet mee? :D

Omdat december met alle feestdagen voor de deur staat en we allemaal weten hoe het gaat met Nieuwjaar voornemens.... Bedacht ik me dat nu HET moment is om even af te stappen van alle suikerproducten!

Hoe kan de tijd van speculaas, kruidnoten, chocoladeletters, stoofpeertjes, met chocolademelk op de bank, zelfgemaakte appelmoes en appeltaart nu HET moment zijn om met suiker te stoppen?


Omdat de tijd van speculaas, kruidnoten, chocoladeletters, stoofpeertjes, met chocolademelk op de bank, zelfgemaakte appelmoes en appeltaart (is dat neit meer voorjaar?) prima vanaf 1 dec kan :j Chocoletters krijg je toch bij Sinterklaas (5dec), en die chocolademelk op de bank heb je dan ook nog 2 maanden voor :D

Hahaha. Maar nee, als ik naar mezelf kijk, is het november of pas ergens in februari oid. En dan ben ik sowieso deze motivatie al weer kwijt, dus dan maar nu!

Wat leuk, de nieuwe aanmeldingen!! Samen kunnen we dit aan :D

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:33

Misschien is het ook juist beter om niet aan die zoetigheid van het einde van het jaar mee te doen := O:)

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:38

Azmay schreef:
Misschien is het ook juist beter om niet aan die zoetigheid van het einde van het jaar mee te doen := O:)

Of alleen op de dagen zelf ;)
Ik drink nog wel frisdrank, alleen cristal clear, rivella, of van dat water met een smaakje en prik. Voor de rest thee, water of koffie zwart

Galathil

Berichten: 1257
Geregistreerd: 30-06-14
Woonplaats: Seven Kingdoms

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:40

Ik ga ook mee doen, inderdaad met de feestdagen die er aan komen in december, en het feit dat ik sowieso al te veel suiker eet...
Natuurlijke suikers (van fruit en honing) ga ik dan weer wel gewoon eten.

De verleiding voor suiker is wel groot deze tijd van het jaar ja :') . Maar ik ga dat proberen te vermijden met suikervrije smoothies , en chocolade melk kan ook wel zonder suiker. Suikervrije caceau, met melk en honing zou dat lekker zijn? ...ik ga het maar eens proberen, en anders drink ik wel thee. :=

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:41

Irkoontje schreef:
Azmay schreef:
Misschien is het ook juist beter om niet aan die zoetigheid van het einde van het jaar mee te doen := O:)

Of alleen op de dagen zelf ;)
Ik drink nog wel frisdrank, alleen cristal clear, rivella, of van dat water met een smaakje en prik. Voor de rest thee, water of koffie zwart

Hoe ver je gaat is natuurlijk aan jezelf, ik zal ook rustig nog wat pepernoten naar binnen werken.
Maar ben niet van plan dit jaar aan de gang te blijven met marsepein en borstplaat :')

AnnemiekvM

Berichten: 8248
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:41

Je kan er ook voor kiezen om in het weekend wel wat lekkers te nemen en door de weeks niet. Dan ben je al een stap in de goede richting. Als je jezelf alles ontneemt is het heel moeilijk vol te houden.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 21:43

Ik hoop dat door een maand geen suiker binnen te krijgen, het in december makkelijk wordt om nee te zeggen, of om gewoon een handjevol chocopepernoten per keer te pakken ipv de hele zak :')

Ik vind namelijk eigenlijk dat een glas frisdrank of wat lekkers op z'n tijd prima kan. Maar niet zo 'standaard' als dat ik het nu eet/drink. Mijn belangrijkste doel is dan ook van die gewoonte en verslaving af te komen, en als ik daar 1-2 kilo van af zou vallen zou dat super meegenomen zijn!

@AnnemiekvM; dat is aan ieder voor zich :) Ik ken mezelf, als ik het van mezelf in het weekend mag, dan kan het doordeweeks ook wel een keer. Och, als 1 stukje mag, kan 2 stukjes ook geen kwaad. Het is voor mij makkelijker om er compleet 'nee' tegen te zeggen dan 'gematigd mag'!

Sneeuwmaan

Berichten: 908
Geregistreerd: 25-09-07
Woonplaats: Loppersum

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:07

Hoop idd ook dat de maand december makkelijker door te komen is als ik dit een maand vol houd. Ben zelf van plan om dan alleen op de dagen zelf lekker te eten/drinken en de rest gewoon normaal. Pepernoten eet ik normaal zws pas vanaf 1 december. Vind het zo stom dat het nu al in de schappen ligt.

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:25

Dat handje pepernoten ipv zak ga ik ook voor! Al dat eten met die feestdagen.

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:30

Hmm ik denk dat ik me ook hier aanmeld. Ik kan ontzettend genieten van chocolade en zoetigheid. Qua drinken valt het mee, ik drink af en toe een glas icetea en verder vooral water en thee. Af en toe een glas icetea green of van dat water met een smaakje. Ook hier wil ik nog wat verder in proberen te minderen en daarnaast minder snoepen etc.
Het gaat mij ook vooral om het gezonder leven en wat af te kicken van de suikers, als ik daar wat van afval is het mooi meegenomen.

Edit, we hebben nog wat chocolade pepernoten dus die moet ik wel voor 1 november op gegeten hebben :+

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:33

Ik zou het graag willen maar ik vrees echt dat ik te weinig karakter heb :(

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 23:09

Azmay schreef:
Fleury schreef:
Ik zou graag meedoen, vooral omdat je met zo'n topic ook een stok achter de deur hebt! Ik ben best een zoetekauw, kan chips en frituur goed laten staan maar pasta op brood, chocolade enz dat is echt moeilijk.
Ik zit ook gelijk al te denken aan de verjaardagen die ik heb volgende week. Hoe gaan jullie dat doen?
Ik heb ook echt altijd honger. En na een drukke werkdag werkt een appel ook niet en eet ik vaak een sultana of peperkoek. Dan voel ik mij echt niet goed.
Maar ik ga meedoen, ik weet ook dat het echt moeilijk gaat worden.

Op verjaardagen is toch heel simpel?
Gewoon geen fris drinken of taart nemen :')


Het klinkt heel simpel maar zo simpel is het niet! Qua drinken lukt makkelijk maar qua eten, bijna overal zit suiker in. En je wilt toch wel wat eten (als in, ik heb echt altijd honger). Ik ken maar weinig verjaardagen waar de tomaten en komkommers op de tafel staan.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 23:13

Galathil schreef:
Suikervrije caceau, met melk en honing zou dat lekker zijn?

Honing bestaat uit water en?

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 00:43

Ik wil ook proberen mee te doen. Ik heb het al heel vaak geprobeerd maar het lukt me niet om vol te houden.
Door de enorme hoofdpijn en futloosheid hou ik het meestal maximaal 4 of 5 dagen vol.
Maar ik merk nu dat ik echt steeds meer suiker ga eten, dus ik moet echt minderen.
Hopelijk kan dit topic mij helpen!

Sneeuwmaan

Berichten: 908
Geregistreerd: 25-09-07
Woonplaats: Loppersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 09:40

Vanmorgen vast begonnen. Brood met smeerkaas en een kop koffie zonder suiker. Brrrr smerig :')

Hobbyhorse

Berichten: 1320
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 09:50

Goed plan om dit in november te doen, ik doe ook mee.

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:03

Ik at al vrij weinig suiker, maar ik wil graag deze maand proberen er 'helemaal' mee te stoppen. Ik wil nog wel fruit eten en het suiker dat in mijn brood zit, eet ik ook gewoon. Ik neem wel het brood met het minste suiker (die is ook t goorst :') ). Ik heb vanmorgen twee eitjes met champignons en bosui gegeten. Ik ben vandaag dus al begonnen

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:05

Azmay schreef:
Hoe ver je gaat is natuurlijk aan jezelf, ik zal ook rustig nog wat pepernoten naar binnen werken.
Maar ben niet van plan dit jaar aan de gang te blijven met marsepein en borstplaat :')


Dat is nou net het ding. Als ik 1 kruidnoot geproefd heb dan volgen er meer. Know thyself. :')

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:13

Ja precies, ik kan er ook beter helemaal niet aan beginnen dan eentje nemen, want dan hou ik nooit meer op. :')

Ik ben door dit topic ook alvast wat aan het minderen met suiker. Pakje sultana thuisgelaten vandaag. Scheelt toch weer.

Als ik zin heb in iets lekkers 's avonds dan snij ik een appel in partjes en doe ik daar wat kaneel over. :9

Sneeuwmaan

Berichten: 908
Geregistreerd: 25-09-07
Woonplaats: Loppersum

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:27

Ooh Imre, dat had ik mij niet beseft. Mijn dagelijkse koekje voor op het werk...Wat is een geschikt alternatief? Ik neem ook altijd al iets aan groente mee; komkommer, tomaatjes of wortel.