Welke opleiding?..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kelseyc

Berichten: 793
Geregistreerd: 03-10-12

Welke opleiding?..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 23:10

Hallo,

Spoiler:
Ik weet dat je geen opleiding nodig hebt om er tussen te rollen, maar dit is verder alsnog mijn keuze :o


Ik ben opzoek naar een paardenopleiding en dan de richting paardensport- en houderij of instructeur paardensport-en houderij.
Het zou gaan voor een BOL-opleiding niveau 4.

Ik heb al vele sites bezocht maar kan niks vinden.

Zoals in Limburg, kun je niet met eigen paard de opleiding doen.
In Barneveld heb je er een zitten maar moet je 2 dagen in de week naar het KNHS centrum (ben dan nog geen 18) en wij wonen niet in de buurt daar van dus het is niet dat op die dagen mijn moeder kan rijden.
Zwolle is echt veel te ver.

Ik kom uit regio Den Bosch, in de buurt van opleiding op kamers gaan is geen probleem. Ook paard in de buurt/bij opleiding stallen is geen probleem.

Weet iemand nog andere locaties?

Hoor graag van jullie!


Met vriendelijke groet ,


Kelsey

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70532
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 23:26

Ik verplaats dit topic naar school, studie en werk.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 23:34

Ik weet geen andere locaties, maar ik wil je wel graag vertellen dat deze opleiding compleet tijd- en geldverspilling is. Ik ben bezig met deze opleiding en aangezien ik halverwege ben, heb ik maar besloten om het af te maken.
Als eerste is het echt enorm zwaar, vooral stage is echt keihard werken. Je leert dingen die (vooral als je eigen paarden hebt) eigenlijk vanzelfsprekend zijn. Buiten dat, ik begon in een klas van ruim 20 mensen, in het tweede jaar zitten we nog maar met de helft. Als ik kijk naar de 3e en tevens laatstejaars leerlingen van de opleiding zit daar echt nog maar een handjevol. Van de mensen met een diploma werkt nog minder dan de helft in de paarden. De meeste leerlingen halen de ORUN tijdens de opleiding (die je volgensmij ook kan halen zonder dat je de opleiding volgt), en dat maakt ook dat ze bijna allemaal als intructrice op een manege eindigen.

Kortom, ik wil het je echt afraden. Houd paarden gewoon als hobby. Zoek iets anders waar je echt een goede job in kunt vinden. Ik zeg niet dat er geen werk in de paarden te vinden is, maar het is enorm schaars en daarnaast vaak ook hard voor weinig.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 23:36

mcjv schreef:
Ik weet geen andere locaties, maar ik wil je wel graag vertellen dat deze opleiding compleet tijd- en geldverspilling is. Ik ben bezig met deze opleiding en aangezien ik halverwege ben, heb ik maar besloten om het af te maken.
Als eerste is het echt enorm zwaar, vooral stage is echt keihard werken. Je leert dingen die (vooral als je eigen paarden hebt) eigenlijk vanzelfsprekend zijn. Buiten dat, ik begon in een klas van ruim 20 mensen, in het tweede jaar zitten we nog maar met de helft. Als ik kijk naar de 3e en tevens laatstejaars leerlingen van de opleiding zit daar echt nog maar een handjevol. Van de mensen met een diploma werkt nog minder dan de helft in de paarden. De meeste leerlingen halen de ORUN tijdens de opleiding (die je volgensmij ook kan halen zonder dat je de opleiding volgt), en dat maakt ook dat ze bijna allemaal als intructrice op een manege eindigen.

Kortom, ik wil het je echt afraden. Houd paarden gewoon als hobby. Zoek iets anders waar je echt een goede job in kunt vinden. Ik zeg niet dat er geen werk in de paarden te vinden is, maar het is enorm schaars en daarnaast vaak ook hard voor weinig.


Helemaal mee eens! Vriendin van mij had precies wat jij beschrijft ook. Tijd en geldverspilling.

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 23:50

Of je er iets aan hebt betwijfel ik, maar dat is je vraag niet.

Ik geloof dat de opleiding bij het Prinsentuin College (Breda) voldoet aan jouw eisen. Vanaf Den Bosch is dat met het OV goed te doen :)

kelseyc

Berichten: 793
Geregistreerd: 03-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 23:53

Beide bedankt voor jullie reacties!

Is het dan naast een normale opleiding (international business (was mijn 2e keus)) ook gewoon een instructeur opleiding mogelijk + 2 eigen paarden en werken :o (supermarktbaan)
Instructeur opleiding is volgens mij 1 avond in de week.

Is dit denk je dan ook goed vol te houden? :)

Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 00:09

kelseyclover schreef:
Beide bedankt voor jullie reacties!

Is het dan naast een normale opleiding (international business (was mijn 2e keus)) ook gewoon een instructeur opleiding mogelijk + 2 eigen paarden en werken :o (supermarktbaan)
Instructeur opleiding is volgens mij 1 avond in de week.

Is dit denk je dan ook goed vol te houden? :)


Waarom perse een instructeur opleiding? :)
Je kunt beter nu je tijd steken in een echte studie, dus bijvoorbeeld International Business, en vervolgens daar een baan in vinden dan bovenstaande doen. Als je toch echt graag in de paarden wil gaan werken, dan kun je het best gewoon ergens op een stal gaan werken. Veel goedkoper dan een opleiding en met een beetje geluk mag je je eigen 2 paarden meenemen en leer je daar ook nog eens keiveel.

En waar de instructeur opleiding voor nodig? Als ik de resultaten in je onderschrift zie staan, en ik wil je hier echt niet mee op je tenen trappen, heb je gewoon nog een hele lange weg te gaan voor je een ander kan onderwijzen. Tenminste, die je ook echt nog wat bij kan brengen. Echt waar, steek nu al je tijd in jezelf! Leer, onderneem! Ga wat mij betreft ergens een jaar als een Working Pupil werken op een grote stal in het buitenland, en kijk met wat voor berg ervaring je terugkomt.

Tuurlijk is dat allemaal mogelijk, ligt maar net aan de discipline die je jezelf stelt.

kelseyc

Berichten: 793
Geregistreerd: 03-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 00:23

Seventeen schreef:
kelseyclover schreef:
Beide bedankt voor jullie reacties!

Is het dan naast een normale opleiding (international business (was mijn 2e keus)) ook gewoon een instructeur opleiding mogelijk + 2 eigen paarden en werken :o (supermarktbaan)
Instructeur opleiding is volgens mij 1 avond in de week.

Is dit denk je dan ook goed vol te houden? :)


Waarom perse een instructeur opleiding? :)
Je kunt beter nu je tijd steken in een echte studie, dus bijvoorbeeld International Business, en vervolgens daar een baan in vinden dan bovenstaande doen. Als je toch echt graag in de paarden wil gaan werken, dan kun je het best gewoon ergens op een stal gaan werken. Veel goedkoper dan een opleiding en met een beetje geluk mag je je eigen 2 paarden meenemen en leer je daar ook nog eens keiveel.

En waar de instructeur opleiding voor nodig? Als ik de resultaten in je onderschrift zie staan, en ik wil je hier echt niet mee op je tenen trappen, heb je gewoon nog een hele lange weg te gaan voor je een ander kan onderwijzen. Tenminste, die je ook echt nog wat bij kan brengen. Echt waar, steek nu al je tijd in jezelf! Leer, onderneem! Ga wat mij betreft ergens een jaar als een Working Pupil werken op een grote stal in het buitenland, en kijk met wat voor berg ervaring je terugkomt.

Tuurlijk is dat allemaal mogelijk, ligt maar net aan de discipline die je jezelf stelt.



Is altijd iets wat ik heel graag wil. Ben momenteel 16 en was ook echt nog niet van plan om op deze leeftijd les te gaan geven. Ik ben nu vooral actief in de wedstrijdsport met mijn pony en langzaamaan meer met paard. Het lesgeven wou ik echt niet mijn 'vaste baan' van maken gewoon voor af en toe erbij. Maar dit was pas bedoeling over jaren.

Bedankt voor je reactie. Zal dan nu maar echt goed op mezelf focussen en in de toekomst zie ik wel :) .

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Welke opleiding?..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 13:02

Begin eens met je studie.
Dan kan je later altijd nog kijken om een instructeurs opleiding te doen, wanneer je weet dat je er voldoende tijd en geld voor hebt.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Welke opleiding?..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 13:23

Hippisch bedrijfskunde in Dronten? Of een andere studie daar?

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Welke opleiding?..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:28

Ik heb 1 jaar op het Prinsentuin College in Breda gezeten, maar ook ik raad je deze studie af :+

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: Welke opleiding?..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:31

Zoek even de oude topics over paarden studies op, 99% negatief. Hier ook ervaring, half jaar op barneveld gezeten paardenhouderij mbo 4, nou ik kan het je sterk af raden, heb je helemaal niks aan.