Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49234
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 14:52

Wat een drama zeg, denk je je deken te kunnen ruilen. -O-

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 14:54

Behoorlijk rot inderdaad...

Maar ik snap dan ook om heel eerlijk te zijn niet dat je akkoord bent gegaan met per post ruilen als ze niet in persoon komt ruilen. Geen verwijt, wel een hele zure les..

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 15:01

Wow dag van die stalgenoot! Das gewoon ronduit brutaal

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 15:26

Anoniem schreef:
Behoorlijk rot inderdaad...

Maar ik snap dan ook om heel eerlijk te zijn niet dat je akkoord bent gegaan met per post ruilen als ze niet in persoon komt ruilen. Geen verwijt, wel een hele zure les..

Omdat ze het aangetekend wilde laten versturen en wel betrouwbaar overkwam verder..

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 15:26

Bizar inderdaad, van die stalgenoot!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 15:55

Bizar zeg!

Dan ben je toch niet meer gerust in je spullen als ze het erf af moet? Dat ze alsnog stiekem wat mee graait?


Vandaag rondje zadelmaker gehad. Mijn springzadel is absoluut niet passend meer op mijn paard en kan ook niet genoeg aangepast worden om het goed te krijgen, dus die moet jammer maar helaas de verkoop in.
Ben benieuwd wat dat weer gaat opleveren. Hij heeft verteld wat hij er voor wil geven, waarvoor hij het kan verkopen en heeft aangeraden om het zelf eerst te proberen omdat dat meer gaat opleveren.

Eens kijken of de potentiële kopers diezelfde prijs in gedachten hebben.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 18:40

Ja dat klopt iedereen heeft meerdere sloten op zijn/haar kast tegenwoordig. Plus als je op stal bent niet open laten staan maar constant alles op slot.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:25

Jeetje wat een gedoe. Zou mijn spullen echt niet meer daar laten liggen.
Goed dat ze eruit gegooid is.

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:28

Getver.. :=
Ik laat mijn kast altijd open als ik er ben, moet er niet aan denken dat nota bene een stalgenoot er spullen uit haalt.. :n

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:40

Ik heb ergens gestaan waar er vermoeden is dat de stalbaas wel een regelmatig in de kasten ging om spullen te "lenen". Ze gingen nadien wel terug op hun plek, maar zo kon je hoofdstel plots niet meer gelijk versteld zijn, je bit hing omgekeerd, je peesbeschermers lagen op een ander plankje, je poetsbak lag overhoop...

Vond ik ook lang niet zo fijn. Of hij ook zadels gebruikte weet ik niet. Ik had toen alleen een dressuurzadel en hij verkoos springzadels, misschien is dat nog een geluk geweest.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:41

Ik heb ook altijd m'n kast wagenwijd open staan, en als ik er niet ben hangt de sleutel gewoon aan m'n stal. Nou ligt er niet veel spannends in, maar toch.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:51

Mijn kast staat eigenlijk altijd wel open als ik er ben. En gebeurt ook wel eens dat ik onbewust vergeet mijn kast op slot te doen, als ik weer weg ga. Maar ik vertrouw mijn stalgenoten ook wel gewoon.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:58

Volgens mij is diefstal op persionstallen niet meer dan normaal toch? Waar ik op persion stond moest je zelfs je voertonnen op slot doen omdat ze anders binnen een dag leeggeplunderd waren!
En alles wat niet in je kast lag was weg, ook dingen aan je stal hangen was vragen om problemen. Erg vervelend wel, want als je wilde dat je paard ‘s ochtends niet buiten gezet zou worden moest je de stal dichtknopen met een halstertouw o.i.d.. Zo vaak als dat je je touw daarna kon gaan zoeken wasniet normaal gewoon. :oo

Nee ik ben blij dat ik nu prive sta! :Y)

Met mijn laatste advertentie op MP (bijrijder gezocht voor kleine B-pony kreeg ik alleen maar ongeschikte reactie’s terwijl ik toch erg duidelijk lengte en gewicht had vermeld.. ik heb de advertentie maar weer van MP verwijderd.. :+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:03

Waar ik nu sta is mijn kast los, lag mijn springzadel gewoon op de zadelsteun in de zadelkamer die niet op slot is (is zo'n steun waar je wel een slot aan kan hangen waardoor je zadel vast zit), halster en touw hangen aan de staldeur, mijn hooivoorraad ligt in een hoek van een schuurtje naast de voorraden van mijn stalgenoten, mijn voerton staat ernaast, alles gewoon los en voor iedereen bereikbaar. Als er al eens een keer wat geleend wordt, dan zeggen ze het gelijk of ze vragen het op voorhand. Je krijgt je spullen ook gewoon helemaal netjes terug nadien.

Toen ik op manege stond was mijn zadelhok wel dicht, anders waren m'n zadeldoeken constant allemaal in gebruik tijdens de lessen.

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:06

Ik heb gister ook een setje gekocht op Mp van eskadron , maar geld komt wss pas maandag binnen bij dr.
En heb het even gecheckt en dat klopt, het gaat per werkdag..
Kan niet wachten tot hij binnen is!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:09

Eerste onzinbod op mijn zadel is binnen.

Het is zo goed als nieuw, nog niet eens sporen van de stijgbeugels. Deze ochtend ook getaxeerd door de zadelmaker. Hij gaf zijn prijs aan waarvoor hij het wil overnemen, en waarvoor ik het zelf tweedehands te koop kan zetten. Mijn Vp ietsje hoger gezet en bieden erbij, dan heb ik wat speling.

Zie ik net een mailtje "adres graag kan er in een kwartier zijn voor €100".
Joh, hoepel op :')

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:14

01San schreef:
Ik heb gister ook een setje gekocht op Mp van eskadron , maar geld komt wss pas maandag binnen bij dr.
En heb het even gecheckt en dat klopt, het gaat per werkdag..
Kan niet wachten tot hij binnen is!


Ja het is weekend. En als je niet dezelfde bank heb, dan oan er inderdaad een werkdag overheen gaan.

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:16

Stamper schreef:
01San schreef:
Ik heb gister ook een setje gekocht op Mp van eskadron , maar geld komt wss pas maandag binnen bij dr.
En heb het even gecheckt en dat klopt, het gaat per werkdag..
Kan niet wachten tot hij binnen is!


Ja het is weekend. En als je niet dezelfde bank heb, dan oan er inderdaad een werkdag overheen gaan.

Ja idd jammer genoeg had ik niet dezelfde bank..
Nog Ff geduld :D

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:41

Varekaj schreef:
Eerste onzinbod op mijn zadel is binnen.

Het is zo goed als nieuw, nog niet eens sporen van de stijgbeugels. Deze ochtend ook getaxeerd door de zadelmaker. Hij gaf zijn prijs aan waarvoor hij het wil overnemen, en waarvoor ik het zelf tweedehands te koop kan zetten. Mijn Vp ietsje hoger gezet en bieden erbij, dan heb ik wat speling.

Zie ik net een mailtje "adres graag kan er in een kwartier zijn voor €100".
Joh, hoepel op :')


_O-

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 22:16

Op de stal waar ik vroeger een verzorgpaard had werd mijn kast zelfs opengebroken door stalgenoten..
Echt heel fijn als je niet eens meer borstels hebt om je verzorgpaard te borstelen.. :+

Ik ben nu zelf een rare koper..
Had een deal gesloten voor een afzuigkap.
Nu heb ik dus per ongeluk de berichten verwijderd en de advertentie is er ook af..
Hoop dat ik van diegene nog een bericht krijg, hadden nog geen afspraak gemaakt verder.

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 22:30

Ik heb O.a Mn s7 edge erop staan en mijn hemel wat een debielen, morgen komt er een man kijken hij wilde per se vandaag dus ik zo het kan vanavond of het kan morgenochtend. Zegt ie ik wil eigenlijk nu want ik woon vlakbij je. Ja van harte gefeliciteerd gast maar ik heb je al verteld dat ik op pad ging met mijn kleine. Prijs ging ook moeizaam, als hij daar morgen nog over gaat discussiëren gooi ik hem eruit en dan verpats ik hem via een bedrijf.

Kreeg dit pareltje ook nog:

Afbeelding

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 22:44


Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 23:04

Nou dan verkoop ik toch niets meer via marktplaats. Als de koper dan zegt niks te hebben ontvangen kun je fluiten naar je geld.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 23:13

Dan laat je het toch direct weer op je eigen rekening storten / contant betalen.

En dan ook nog 2% vragen van het bedrag. Koekoek.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 23:46

Nies_ schreef:
Nou dan verkoop ik toch niets meer via marktplaats. Als de koper dan zegt niks te hebben ontvangen kun je fluiten naar je geld.


Precies. Vond dit wel een fijne manier. Om geen gegevens te hoeven delen. Maar dit wordt ook lastig.