Welk kleurtje krijgt Flo's derde en laatste veulen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-17 20:18

Jij ook al Classic :') , ik krijg geen leuke hengstennaam te pakken helaas.

Oh Astrid lekker op dreef zeg, leuke namen hoor, zit potentieel in ;)

welkom xlaraaj, jahoor :D Flo is geen quarter al kan ze soms liegen ;), ze staat in het rbp ingeschreven. Ik ben zelf deelnemend lid van dit stamboek, als in 'neem deel aan de algemene vergaderingen en keuringen en alle activiteiten die ze organiseren'. Super leuk.
Dus al mijn veulens worden uiteraard daarin ingeschreven. Al moet ik dus wel ook hengsten kiezen op kleur :') maar laat dat nu geen probleem zijn met al die diversiteit aan hengsten. Jammer toch he voor me :P En ik kreeg deze keer lekker mooie korting als ze geen apha dekbewijs moesten afleveren. Fijn voor me.

Vrienden van ons hadden zo ook een groot probleem, hun appie merrie met papieren was gedekt van Colonel shining gun, dus geen aqha mogelijk en vermits veulen vier hoge witte benen had waarvan twee boven de knie, werd dit niet opgenomen in appaloosa stamboek. Zit je dan met een veulen waarvan de dek meer dan 1500 euro heeft gekost en papierloos. Gelukkig was mams ook palo en is colonel vos en veulen is palo dus in mijn stamboek ging dit gelukkig wel. Veulen heeft tenminste een afstammingspapier nu.

Flo heeft dus echt een hangbuik en ik heb de indruk dat beebje al goed actief is, ze staat soms geïrriteerd te schuppen naar haar buik. Nu al een herrie makertje :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oh mijn klein meisje toch even tonen, ze wordt echt groot, letterlijk dan _O-
Afbeelding

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Welk kleurtje krijgt Flo's derde en laatste veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 20:37

Aaah zo. Dank je voor de uitleg. Maar als het alleen voor palo's zijn mag je lerrie er toch ook niet in? Of moet gewoon 1 van de ouders het zijn ? Maar zoizo: het gaat een prachtveulen zijn!

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-17 20:45

Crème dragers :D , alle crème zijn toegelaten, palo, valk, smokey black, en de dubbele verdunningen uiteraard, of in combi met andere verdunningen, en ook vos is toegelaten omdat dit de beste kleur is om crème mee te fokken en zelfs geen cremedragers zijn toegelaten MAAR enkel en alleen als beide ouders crème hebben. Want je hebt dan ook 25 procent kans op een niet cremepje.

Zo ken ik nog iemand anders, vreselijk vond ik het maar kom. Zij heeft dus een irish cob met stamboompapieren, en heeft ze laten dekken door wimpys little black, veulen wordt sowieso papierloos. Aqha not, irish cob not.
In mijn stamboek kan ze dus ook niet omdat de merrie zwartbont is en niet afkomstig is uit twee crème paarden. Had ze vos geweest dan zou merrie kunnen opgenomen worden maar dan moet het veulen wel vos of crème hebben of het kan ook weer niet. Regels zijn er nu eenmaal in ieder stamboek.

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Welk kleurtje krijgt Flo's derde en laatste veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 21:34

Oh Fotsy, nu al een druktemaker. Dat belooft wat! Waren je andere dames ook zo druk in de buik of niet?

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 22:10

Ja hoor myrthee, de andere dames waren ook wel duidelijk aanwezig in de buik.

Beetje donkere foto's maar ze lijkt echt wel bij te trekken nu Inte alleen maar snachts meer kan drinken.

Afbeelding

Afbeelding

Voor de rest weinig te melden eigenlijk.
Oh en omdat er soms gezegd wordt dat veulens vaak leren door moeders te imiteren, kan ik weerom het tegendeel bewijzen.
Er is namelijk iets waarvan ik op het eerste zicht echt zou van denken dat veulens het gedrag van moeders nabootsen met name orde en netheid, het is te zeggen Flo is echt een vuil paard in de stal, die poept dus lekker en figuurlijk overal in haar stal, daar waar ze dus toevallig staat. Beide dochters hebben dit gelukkiglijk totaal niet meegekregen. Die gaan mooi achteraan in de stal en op een hoopje.
Opmerkelijk wel. Zou dit eerder erfelijk bepaald zijn? Tinniie is arany wel een net paard?
Ze hebben alleszins geen goed voorbeeld gehad maar het valt me iedere morgen op en zeker nu Inte snachts alleen in een stal staat.

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: Welk kleurtje krijgt Flo's derde en laatste veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:31

Arany is idd heel proper, ook alles op 1 hoopje in stal en zelfs op de weide gaat hij altijd op dezelfde plaats. Hij kan dan aan het eten zijn en ineens naar de andere kant vertrekken, daar kakje doen en dan terug aan de andere kant gaan eten :P

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-17 21:32

eigenaardig dat dit net iets zou zijn dat in de genen zit, gelukkig voor mij dus wel *\o/*

Flo blijft de traditie voorzetten van zich lekker te paneren, het is hopeloos, ik heb haar al verteld dat ze haar kleur echt gaat moeten aanvaarden zoals het is :P
of zou ze me iets willen vertellen, misschien heeft ze een scrub nodig :P


Afbeelding

Afbeelding

the belly <3
Afbeelding

en de 'zoek je iets' blik :')
Afbeelding

buikje is toch opvallend aan het groeien hoor, gaat een kanjer worden zo te zien, dus alle hoop op een hengstje _/-\o_

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 22:11

Of een merrie in een golfslagbad :')

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Welk kleurtje krijgt Flo's derde en laatste veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 07:59

Oef! Wat een buik al zeg!

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Welk kleurtje krijgt Flo's derde en laatste veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 16:34

Mooie buik heeft ze al hoor.

Hihi de laatste foto _O- .

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-17 19:41

Azmay geweldig _O-

Ik heb nog steeds hoop hoor ondanks dat alles in de andere richting wijst :P

Ja ze heeft al best veel buik maar toont altijd heel snel en heel dik, iets met uitgezakte buikspieren denk ik <<) ach een dame op leeftijd hoeft niet meer strak in het pak te zitten, toch?

Ik ben al blij dat ze lijkt te bekomen nu Inte snachts niet meer kan drinken. Kan ik het nog even zo laten en dan gaan ze overdag ook apart.

Oh er is een nieuw disneyfiguurtje, Vamperina, kortweg Vee, weerom girlname :\

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-17 21:00

Omdat we blijkbaar het woord inkrimpen niet echt oh sérieux nemen hier, hebben we het maar in de diepvries gestoken. _/-\o_
Soms als je iets zoekt dan vindt je het niet en soms heel soms als je het niet zoekt dan komt het gewoon in je weide gewandeld. :P
Toevallige kennissen hadden een aqha paardje van 4,5 jaar waar ze niks mee deden. Zijn springruiters :P
Dus vroegen ze of ik ze niet wilde. En wat zegt manlief jahoor. Dus ik ben er vandaag mee gaan rijden en wat een heerlijk paardje. Zalig ritje. Zo kon ik nog uren doorwandelen. Ze is hartstikke vos (en dat als kleurtjesliefhebber 8)7 ) maar super goed papier. Dochter van ba superjac, kleindochter van trouble for you(zoon van the smart little Lena). Oma kende ik zelf persoonlijk, toppaardje ook.
Vermits dit toch mijn topic is, zal ik even foto van haar plaatsen. En zo staat de stand weer op 7, Allez we komen toch van 8 paarden deze zomer :P

Afbeelding

Afbeelding

Muronia

Berichten: 19562
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Welk kleurtje krijgt Flo's derde en laatste veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 23:55

Oh Evelyne, wat zie ik nu?? Je begrijpt het toch wel goed he? Eenmaal aan de vos, ben je voor altijd de klos! (spreek uit ervaring, weetjewel.. :Y) ). Gefeliciteerd met je leuke nieuwe aanwinst!!

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Welk kleurtje krijgt Flo's derde en laatste veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 07:13

Een beauty!
Heel veel plezier met haar.

Ze zeggen altijd een goed paard heeft geen kleur ;) .

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: Welk kleurtje krijgt Flo's derde en laatste veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 08:17

*\o/* proficiat met de nieuwe aanwinst, daar ga je zeker nog heel veel plezier aan beleven. Je eerste 100% AQHA, wel bijzonder he :D

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 08:31

Vaiana magic flower voor een merrie
Vittorio Ice Power voor een hengst
Disneynaam-vader-flower alle drie verwerkt in de naam


En wat een mooie nieuwe aanwinst
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 28-10-17 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 08:49

Bedankt meiden

Ja heel bijzonder tinne, voelt ook heel goed en nu op naar de zoektocht voor een leuke hengst al heb jij zo eentje staan he :D misschien als eerste veulen doe ik de gok wel, alleen is echt voor de verkoop dan.
Ooit ook mijn favo hengst dan eens als ik haar agoutifactor ken. Maar das dan eentje om te houden, weeral. :P

Klopt echt zeker een goed paard heeft geen kleur.

Murosch so true :')

Gillbo
De combi is er maar voor een hengst nemenwe power ipv flower, klinkt stoerder ;) maar leuke hengstennaam kende ik nog niet, vanwaar komt die?

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 09:08

Dat is een wezel van Disney, lid van de booswichtenclub
Altijd nog af te korten naar Vetje, een van de piraten bij kapotein haak

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Welk kleurtje krijgt Flo's derde en laatste veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 17:41

Wat een leuk paardje Fotsy! :)

Namira542

Berichten: 1061
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Re: Welk kleurtje krijgt Flo's derde en laatste veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:07

Ik volg uiteraard ook weer! :):)
En gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst *\o/*

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Welk kleurtje krijgt Flo's derde en laatste veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:21

Leuke merrie en prachtige papa! Ik volg :)

Mogen we al gokken?

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 21:32

Tuurlijk mogen jullie gokken. Er hebben er al velen gegokt maar ik ben zo niet van de lijstjes bijhouden, vind dat het topic dan zo vervuild als je begrijpt wat ik bedoel.

Bedankt voor de leuke berichtjes over mijn nieuwe aanwinst. Ik ben nu al benieuwd als ik er mee aan de slag kan.

Oh gilbo die kende ik nog niet.
Dus we gaan nog steeds voor een hengst *\o/*

Oh en ik vind dat beebje toch wel heel beweeglijk is. Amai ze staat vaak geïrriteerd met haar staart te slaan. En zie haar buik wel bewegen nog niet uitgesproken dus kan onderscheid tussen ademen nog moeilijk maken.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 22:31

Vandaag Flo nog eens op foto gezet en filmpje van beebje proberen nemen maar das iets minder gelukt. Flo is nogal een wilde eter ook dus buik gaat dan sowieso al alle kanten op net als het hooi :D

Afbeelding

Buikje lijkt gekrompen maar dat klopt ook denk ik met aantal dagen dracht, veulen ligt rond dit aantal dagen in een van de hoornen dacht ik. Dus kan niet meer dwars gaan liggen en dan krimpt de buik altijd.

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Welk kleurtje krijgt Flo's derde en laatste veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:15

Ze ziet er goed uit!

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Re: Welk kleurtje krijgt Flo's derde en laatste veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 00:20

Dat wist ik niet Fotsy dat de buik rond deze tijd iets krimpt. Ik dacht vandaag nml toevallig, het lijkt alsof roxy's buik weer iets minder is. Flo heeft toch nog steeds een duidelijk buikje ;-)