inrijdeken of zweetdeken bij fotoshoot

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

inrijdeken of zweetdeken bij fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 17:28

Hoi allemaal!

Mijn paard gaat weer geschoren worden omdat hij zoveel haar heeft dat hij zelfs gewoon in de stal of op de weide al kletsnat van het zweet staat. Hij is hierdoor heel futloos en de dierenarts zei ook dat het beter is om hem dan te scheren. Verder hoef ik hier geen commentaar rond, want scheren heeft natuurlijk ook tegenstanders.

Nu wil ik al heel erg lang een fotoshoot laten doen met mijn paard, en als hij dan geschoren is, lijkt het me de moment. Ik wil dan zo graag wat mooie foto's in een bosrijke omgeving, zowel portretfoto's als rijfoto's. Voor de portretfoto's zou ik hem al volledig willen opzadelen. Wat vinden jullie dan het mooiste? Met een leuk inrijdeken erop of een mooi wollen/fleece deken erop dubbel gevouwen? Hebben jullie soms voorbeelden van beide?

Ik weet niet of dit juist staat dus alvast mijn excuses als dit op de verkeerde plaats staat!

Dit is het setje dat ik er waarschijnlijk op ga leggen; maar ik moet sowieso nog een dekentje aanschaffen!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:30

Ik zou er geen deken oid op leggen met een fotoshoot. Maar dat is mijn mening. Ook met portretfotos is zonder zadel mooier. Tijdens het wachten of evt warm rijden kan je er een deken op doen maar niet met fotos.

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Re: inrijdeken of zweetdeken bij fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:34

Inderdaad. Ik zou ook alleen hoofdstel/halster om doen. Als je ergens anders heen loopt of moet wachten inderdaad deken op, en verder gewoon zonder :).
Dat is wat ik zou doen dan haha

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 17:35

Saaams schreef:
Ik zou er geen deken oid op leggen met een fotoshoot. Maar dat is mijn mening. Ook met portretfotos is zonder zadel mooier. Tijdens het wachten of evt warm rijden kan je er een deken op doen maar niet met fotos.

Ik vind persoonlijk opgezadeld mooier :j
denk dat dat gewoon een beetje persoonlijk is! Zou zeker ook een paar foto's zonder zadel willen, maar ook graag met! Vind het wel mooi als je erop zit maar stilstaat dat er dan nog een dekentje opligt, geeft zo meer die herfstsfeer weer voor mij. Maar ook dat is uiteraard persoonlijk! Paard heeft ook echt snel kou dus ik denk dat een dekentje voor hem geen overbodige luxe gaat zijn.

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Re: inrijdeken of zweetdeken bij fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:39

Dan zou ik denk ik een bijpassende deken qua kleur opgevouwen achter je zadel leggen zegmaar

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 17:41

xPearl schreef:
Dan zou ik denk ik een bijpassende deken qua kleur opgevouwen achter je zadel leggen zegmaar

Dat lijkt mij misschien inderdaad mooier dan een inrijdeken.. Al denk ik dat die kleur wat moeilijker te vinden is. Een mooi zwart dekentje zal denk ik ook wel passen!

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Re: inrijdeken of zweetdeken bij fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:42

Jaa inderdaad. Ook even kijken wat je zelf aan doet. Misschien zit er in je kleding wel een kleur wat niet in je dekje/bandages zit :).
Vind het zelf wel mooi als de deken hetzelfde is als de bies van je dekje, maar aangezien dat wit-achtig is, lijkt me dat niet handig haha

Troopers
Berichten: 77
Geregistreerd: 28-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:44

ik snap precies wat je bedoeld met de deken erop! denk dat het wel mooi wordt maar moet je wel nadenken over wat voor een kleur je wilt!

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 17:45

Troopers schreef:
ik snap precies wat je bedoeld met de deken erop! denk dat het wel mooi wordt maar moet je wel nadenken over wat voor een kleur je wilt!

Ik denk in combi met het bordeaux setje dat ik best voor een zwart dekentje ga.. Niet?

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 17:46

xPearl schreef:
Jaa inderdaad. Ook even kijken wat je zelf aan doet. Misschien zit er in je kleding wel een kleur wat niet in je dekje/bandages zit :).
Vind het zelf wel mooi als de deken hetzelfde is als de bies van je dekje, maar aangezien dat wit-achtig is, lijkt me dat niet handig haha

Hahaha dat zou inderdaad niet handig zijn, het zou snel een bruin deken worden denk ik! :')

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Re: inrijdeken of zweetdeken bij fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 17:47

Heb net ontdekt dat eskadron ook een zweetdeken heeft in deze kleur! Zou dat teveel zijn?

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Re: inrijdeken of zweetdeken bij fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:32

Ik denk dat dat juist mooi is. Past alles bij elkaar :)

khoorn
Berichten: 33
Geregistreerd: 23-10-17

Re: inrijdeken of zweetdeken bij fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:07

ik wilde net zeggen die eskadron setjes met zweetdeken zijn ook prachtig!

AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:20

Absoluut geen commentaar op je keuze voor scheren hoor! Maar is het anders niet een idee om hem in een blanket model te scheren? Dus hals kaal, benen van mijn part kaal, buik kaal en dan waar je shabrak zit laat je haar zitten en ook op zijn rug en billen. Heb even een voorbeeld plaatje van internet geplukt:
Afbeelding

Misschien is het voor foto's minder mooi om zo'n patroon op je paard te hebben, maar je kan het zo scheren dat je eigenlijk aan de voorkant / onderkant van je shabrak het niet ziet (wel dus vacht onder je zadel, maar minder ruim dan je hele shabrak). Dan zie je alleen op de bovenkant van de billen haar. Dan hoef je niet met een deken te klooien en heeft je paard toch een uitrij-dekentje op. Ik scheer mijn paard ook graag op deze manier, zodat ik dus niet moeilijk hoef te doen met een uitrij-dekentje. Misschien is dat ook prettiger bij andere situaties dan de fotoshoot? Na een buitenrit of training bijvoorbeeld.

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-17 19:16

AlphaDaemon schreef:
Absoluut geen commentaar op je keuze voor scheren hoor! Maar is het anders niet een idee om hem in een blanket model te scheren? Dus hals kaal, benen van mijn part kaal, buik kaal en dan waar je shabrak zit laat je haar zitten en ook op zijn rug en billen. Heb even een voorbeeld plaatje van internet geplukt:
[ [url=m/WlFbnQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Misschien is het voor foto's minder mooi om zo'n patroon op je paard te hebben, maar je kan het zo scheren dat je eigenlijk aan de voorkant / onderkant van je shabrak het niet ziet (wel dus vacht onder je zadel, maar minder ruim dan je hele shabrak). Dan zie je alleen op de bovenkant van de billen haar. Dan hoef je niet met een deken te klooien en heeft je paard toch een uitrij-dekentje op. Ik scheer mijn paard ook graag op deze manier, zodat ik dus niet moeilijk hoef te doen met een uitrij-dekentje. Misschien is dat ook prettiger bij andere situaties dan de fotoshoot? Na een buitenrit of training bijvoorbeeld.

Aan een uitrijdeken gebruiken stoor ik me opzich niet zo hoor! Ben echt nogal een netheidsfreak dus ik denk dat zo een model scheren niet goed is voor mijn mentale gezondheid :') Ik laat wel altijd een plekje onder het zadel!