Dé singel voor buikig paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Dé singel voor buikig paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-17 14:45

Wie o wie kan me helpen? Ik heb een zadel dat goed ligt op een nogal buikige pony zonder al te veel schoft. Helaas loop ik hierdoor tegen het probleem aan dat mijn zadel naar voren schuift, of nou ja de singel kruipt naar voren en het zadel verhuisd mee...
De singelgroeve ligt echt vlakna de elleboog maar zijn schouders steken er stuk achter. In combinatie met zijn 9 maanden drachtig buik echt een hel om het zadel fatsoenlijk op zijn plek te houden

Al verschillende singels geprobeerd, maar tot nu toe niet de ideale gevonden.(rossner comfort(boog tussen voorbenen hangt los, alleen achterste rand bied druk), gewoon rechte neopreen, banaan neopreen, kieffer gebogen, prestige anatomisch)
Laatst een passier van stalgenootje, dat lag het beste maar dan heb meer druk op de achterste stoot dan de voorste, ook geen wenselijke oplossing.

Wie heeft raad? Alle materiale zijn goed, nergens last van qua plekjes. Liever alleen geen elastiek ivm rollen van het zadel anders.

Zit nu te denken aan een H van wow of een sella sterno. Maar is dit voor ik een kapitaal uitgeef ook wel de beste of hebben jullie nog ideeen?

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Dé singel voor buikig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 14:47

Ik volg, ik heb ook een paardje dat nogal de neiging krijgt wat uit te dijen bij haar buikgebied :Y)

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-17 14:51

Laurora schreef:
Ik volg, ik heb ook een paardje dat nogal de neiging krijgt wat uit te dijen bij haar buikgebied :Y)


Ja zelfde probleem, hij is echt goed op gewicht, ribben mooi voelbaar maar die 9 maanden drachtig buik krijg ik er met geen mogelijkheid vanaf...

Moossie90
Berichten: 473
Geregistreerd: 12-01-14

Re: Dé singel voor buikig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:09

Ik heb een Sella sterno ter overname als je dat wilt proberen. 65cm lang. Bleef mijn zadel goed mee liggen alleen mijn paard loopt op alles door als het geen bont is.

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:09

Een prolite narrow misschien? Is ook anatomisch gevormd maar heeft een smaller stuk tussen de voorbenen.

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:15


kvfoto

Berichten: 144
Geregistreerd: 21-02-15
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:45

Afbeelding
valt dit onder buikig? Zo ja dan heb ik een gevormde thorowgood dressuur singel

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Dé singel voor buikig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 23:37

Een wow H. Werkt geweldig en ken meerdere paarden die door hun bouw alle zadels naar voren trekken. Met de H probleem over. Neem wel de zachte variant als je de keuze hebt. En op marktplaats en ebay zijn ze nog best wel te doen als je geduld en mazzel hebt.

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Dé singel voor buikig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 23:38

Precies dit probleem opgelost met prolite. Zowel dressuur als veelzijdigheid singel en beiden losten het direct op

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 23:39

Daatbij kan je ze vaak wel voor hetzelfde bedrag weer verkopen als je hem 2e hands koopt. Mocht ie toch niet bevallen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Dé singel voor buikig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 23:59

Eric le Tixerant geprobeerd? Wel prijzig maar werkte hier goed.