[VOLG] Gijs zijn weg naar genezing.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

[VOLG] Gijs zijn weg naar genezing.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 17:17

Hoi,

Helaas, mijn lieve Gijs is hoefbevangen en ik baal er onwijs van. Ik heb er alles aan gedaan dat Gijs niet te dik werd maar het heeft niet gewerkt.
Vorige week ging Gijs naar nieuw gras en zondag was hij hartstikke hoefbevangen. Ik vind het vreselijk om mijn lieve vent in zoveel pijn te zien, gelukkig zit hij nu wel aan de pijnstillers en voelt hij zich geweldig maar dat betekend natuurlijk niet dat hij direct weer terug gaat naar de wei.
Gijs staat nu op stal omdat we de bak nog moeten afzetten, als het goed verloopt gaat hij vanavond of morgen naar de bak met nat zand in onze zelf gemaakte paddock met onbeperkt ruwvoer.

De reden dat ik dit topic maak is omdat ik af en toe gewoon echt even mij ei kwijt moet, mijn moeder begrijpt de gevaren van HB niet echt en heb het gevoel dat ik haar soms in de weg zit met mijn verhalen. Ook wil ik jullie graag op de hoogte houden wat sommige van jullie kennen Gijs wel.
( Gijs is niet meer mijn eigen pony, ik heb veel over hem te zeggen maar niet veel meer. Mochten jullie tips hebben daar ben ik dan echt blij mee en dat ga ik ook direct door geven aan de eigenaar. Maar meer kan ik ook niet doen!)
Ik hou ik op mijn youtube kanaal updates bij



Ik hoop dat jullie willen volgen, mij tips willen geven, en Gijs steun willen geven.
Samen duimen we op een goede afloop!

Afbeelding


Afbeelding

Fleurtje07

Berichten: 30
Geregistreerd: 09-10-16
Woonplaats: Zeeland

Re: [VOLG] Gijs zijn weg naar genezing.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:31

Hoefbevangenheid is echt iets verschrikkelijks... Je kan nog zo je best doen om het voorkomen en toch komt het dan om de hoek kijken... Hopen dat het snel beter gaat!

xSagan
Berichten: 664
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:15

He balen, altijd vervelend dat wanneer je alles probeerd en dat de hoefbevanging alsnog komt...
Ik duim mee voor een goede afloop. :)

janouk
Blogger

Berichten: 17868
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [VOLG] Gijs zijn weg naar genezing.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:58


SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: [VOLG] Gijs zijn weg naar genezing.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:23

Ik zou laten testen op cushing want dat is vaak een oorzaak van bevangenheid.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 11:32

SandravdB schreef:
Ik zou laten testen op cushing want dat is vaak een oorzaak van bevangenheid.

Ik weet 99% zeker dat Gijs nu HB is door te veel gras waar fructraan in zit ( en toch echt wel wat overgewicht) Gijs ontsnapt onwijs veel en zit het meeste in het verkeerde gras.

Kleine update, Gijs staat nu lekker buiten ( in de bak natuurlijk) Snachts gaat hij nog wel op stal en hij krijgt echt alleen maar ruwvoer.
Hij doet het goed op de pijnstillers, verder doen we er nog puur podo (?) bij

Fleurtje07

Berichten: 30
Geregistreerd: 09-10-16
Woonplaats: Zeeland

Re: [VOLG] Gijs zijn weg naar genezing.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 18:24

Fijn dat hij zich wat beter voelt met de pijnstillers!