Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 17:44

Das leuk!

Heb hier alleen even de honden uitgelaten te paard :=

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 19:05

Sterkte EmptyWords :\

Lekker bezig Josien!

Sinds gisteren Truus weel opgepakt, gisteren was ze zo gek als een deur, lagen zelfs bijna in de sloot, doet ie anders nooit :')
Vandaag weer zoals ik ze ken, hoewel, zoals ze tegenwoordig is, namelijks lekker enthousiast en voorwaarts en heul veul zin in galop, iets wat ze vroeger schuwde :+
Morgen ga ik een rondje strand doen, voor het eerst alleen met de trailer weg := Hopelijk laad ze braaf :P

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 19:24

Hier genoten van het weer en lekker rustig aan gedaan! Toeristen hebben foto's van ons gemaakt, hier is een super leuke foto uit gekomen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 22:22

Mooie foto's!
Wat een prachtig weer was het ook zeg, genieten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:35

Gisteren weer eens alleen er op uit.
Prachtig weer, 25 graden, zon, en bijna geen wind.

Hij was weer zijn gewone zelf, helemaal ok met alles. Mocht zelf kiezen welke richting we uit vertrokken en hij koos dezelfde weg als de laatste rit (wat op zich raar is want normaal kiest hij altijd de andere kant) alsof hij wilde zeggen: vandaag is het wel ok hoor.

Afbeelding

Afbeelding

Nog een heel mooi nieuw pad ontdekt, beetje technisch maar hij vond het heerlijk.

En ineens zat ik te denken ...
Wat nu als hij niet in de herfst/winter problemen heeft, maar juist wel in de lente/zomer? Ik bedoel hiermee: ik weet dat hij hooikoorts heeft en een stofallergie, dus lente/zomer zijn de moeilijke seizoenen. Dit jaar heb ik hem wel, in mijn ogen, best goed kunnen houden met de medicatie, maar kan me voorstellen dat ondanks dat zo'n allergieën toch energie van je (lichaam) vergen. Wat als hij in de lente/zomer zo rustig is omdat hij gewoon geen energie heeft voor andere dingen?

Nu past daar op zich z'n boos zijn mbt poetsen en aanraken niet bij, dat voelt voor mij echt als een probleem, want kan me niet voorstellen dat hij daar geen energie voor zou hebben om dat te laten merken. Dus misschien is het toch niet zo, maar wel iets wat ik me nu zit af te vragen. Misschien zit ik wel helemaal in het verkeerde seizoen te zoeken ... en is de pony van dat filmpje gewoon de echte :7

mooney

Berichten: 7781
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 10:44

Van lange ritten in mooie bossen naar de hond uitlaten te paard, dat is toch een prachtige variatie aan manieren om met je paard bezig te zijn :D

Sabine, dat kan natuurlijk ook. Wel lastig om te achterhalen denk ik welke nu de 'echte' is.

Ik mag eigenlijk nog niet in de buurt komen van de paarden tot 8 november, maar na 4-5 weken alleen maar kijken en een beetje aaien vanachter de draad ging het toch wel erg kriebelen. Dus van het weekend heb ik wel 2,5 km ( :') ) toegevoegd aan de challenge. Lekker aan de lange lijnen een kort rondje gedaan, zodat ik toch wat kon doen maar niet binnen kopstoot/gevarenzone hoefde te komen. Vriendin had haar ook nog vast zodat ze in kon grijpen mocht ze schrikken. Het is maar een klein stukje vergeleken met de meeste, maar heb ervan genoten :)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:56

Haha, kan me voorstellen dat je het toch niet kan laten!
En maar 2.5 km .. het is toch 2.5 km genieten en dat is wat telt ;)


Ja, weet niet goed hoe ik dat zou moeten doen :+
Hij staat nu op de monnikspeper dus even kijken of dat wat doet, als zijn hormonen uit balans zijn (zeg maar beetje PPID-idee, zonder de PPID) dan zou dat moeten helpen. De magnesium krijgt hij ook nog in paardendosis maar volgens mij zit het spiertechnisch wel goed bij hem (voor zover dat kan, hij zal nooit 100% worden natuurlijk) dus als het een probleem is dan zit het ergens anders denk ik.

Als de monnikspeper niks doet (al zit ik me wel af te vragen hoeveel tijd ik het moet geven) wil ik eens een second opinion bij een DA aanvragen, eens zien hoe iemand met een verse blik erover denkt. En dan zien we wel weer verder zeker? Ik weet het op dit moment ook niet ...


Trouwens, helemaal nog vergeten te vertellen, ben nog steeds de schoenen aan het testen, gisteren dus een langere rit gedaan, ging helemaal goed, tot aan de waterbakken .. Deze zijn niet zo heel diep dus dacht "we gaan eens proberen". De eerste 2 (waarvan de 2e de diepste was) geen probleem, bij de 3e denk ik 'ik wil eens zien wat een drafje doet, er zit toch bijna geen water in' en hij zet aan, gaat het water in, struikelt, komt terug omhoog, gaat verder, komt uit de bak, en we missen een schoen ... Kon ik dus in de waterbak de schoen gaan opvissen *\o/* Gelukkig dreef die wel boven, zooltje heb ik dan weer niet teruggevonden, stom.

Geen idee hoe het gebeurd kan zijn, ik denk met struikelen dat hij misschien met de ene voet op de andere heeft getrapt ofzo en zo zelf de schoen heeft uitgetrapt? Want ik heb daarna geprobeerd, ik kreeg de schoen gewoon niet uitgetrokken, zelfs niet nu die iets ruimer zat doordat het zooltje eruit was.

Dus ik denk, hoop, dat het toeval was en dat we gewoon wat voorzichtig moeten zijn. Nu gaan we toch niet standaard volle bak door de modder dus hopelijk is het éénmalig want ik vind ze nog steeds erg leuk en met de 12 km van gisteren had hij er verder ook totaal geen problemen mee. Dus ik wil ze stiekem wel houden O:)

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:00

Sabine ik denk dat je wel eens gelijk kunt hebben :j

Blue is altijd looplustig geweest totdat hij vorige jaar december begon met wat hoesten, heel af en toe maar.
Na een paar maanden en wat medicatie van de DA toch maar eens in de longen gekeken en daar dreef behoorlijk wat troep dus zwaardere medicatie.
Hij knapte op maar werd nooit meer helemaal zichzelf, alsof er standaard wat rem op zat.
(Al zag een ander dat totaal niet want hij was nog fanatiek genoeg)
Eerst durfde ik hem niet eens te rijden maar de DA adviseerde juist om hem wel te gaan rijden op rustig tempo.
Sinds september staat hij maar weer onder een deken(nu overdag natuurlijk niet) en natuurlijk zweet hij daar af en toe onder maar het lijkt wel of dat geholpen heeft.
Meneer stuitert sindsdien als een idioot op buitenrit, galopeert steeds aan en loopt weer met zevenmijls stappen .
Doet flauw om dingen waar hij allang aan gewend is, puur door de extra energie.
En het belangrijkste, hij hoest totaal niet meer.

Ieder ander zou blij zijn geweest met een rustige beheerste Blue alsof er eindelijk verstand in gekomen was -:) maar voor mij voelde het als niet kloppen en nu, nouja, het zal even uitzitten worden :))
Hij krijgt trouwens maar een halve kilo gerstemix naast zijn hooi dus van het voer kan het niet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:24

Dank je, je geeft me goede hoop ...
Maar wel fijn ergens dat het in theorie een mogelijkheid is. Zo is het bij die van mij dus ook: hij reageert op alles wat hij al 1000 keer gezien heeft (zoals in het filmpje is een voorbijrijdende auto al genoeg :roll: ) of gewoon terwijl er niks is (hoewel ik dat nooit zeker kan zeggen natuurlijk, misschien hoort of ruikt hij wel iets dat ik niet hoor of ruik).

Wie weet heeft zijn boos zijn er toch mee te maken ... De DA zegt altijd dat hij eruit ziet alsof hij graag aan de slag wil, vol energie zit, maar niet mag omdat hij braaf moet stilstaan op de poetsplaats ... Wie weet voelt hij zich vol energie en weet hij niet hoe hij daarmee moet omgaan (immers heeft hij zich maanden zo niet gevoelt) maar weet hij wel dat hij niet teveel mag bewegen en is dat boos slaan met z'n hoofd daar dan een uiting van ... je moet natuurlijk iets als je vol energie zit ;)

Hoewel dat vol energie zitten voor hem natuurlijk altijd maar relatief is... denk meer energie tussen z'n oren dan z'n lichaam kan of wil, haha.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:44

Is toch iets Yfke 8-)

Lastig iets Sabine, je weet soms toch niet waar je goed aan doet.
Ik merk dat die van mij erg gebaad is bij zeer regelmatige beweging, vroeger was ze luier en veel schrikkeriger. Zondag ging ik er, na een week vakantie, weer op en toen lagen we in de eerste 2 minuten al bijna in de sloot. Maandag was er niks meer aan de hand. Ik tel haar ik-moet-alles-zien gedrag niet mee en ook die fractie van 'n seconde dat ze schrikt van niks, stelt niks voor en is normaal voor haar :)

Nou, ik ging vandaag voor het eerst alleen met de trailer op stap, wilde een rondje strand doen als trainingsrit, dus niet eerst ter paard naar het strand toe rijden. Ritje is 10 minuten, paard stond zo op de trailer en ik had ze al afgeladen en dekje er op gegooid toen ik er achter kwam dat ik m'n singel was vergeten -O- *zucht* Paard weer opgeladen, terug gereden, was ook d'r pulp vergeten en van al het gedoe moest ik nog even naar het toilet (vrouwen :roll: ) Weer terug gereden, opnieuw paard opgezadeld en opweg gegaan. Strand lag erg zwaar, dus eigenlijk was het niet te doen om er een trainingsritje van de te maken, dus uiteindelijk minder ver gegaan, maar goed, was verder wel weer leuk om te doen :)
Geloof dat ik maar een checklist voor mezelf moef maken wanneer ik met de trailer weg ga, want dit gaat dus vaker gebeuren :')

Paalhoofden :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Letizia op 17-10-17 16:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:49

Pony was met dit warme weer zeiknat na een ritje van 12km :')
Gelukkig is hij grotendeels geschoren dus viel het mee, maar hij heeft de rest van de dag toch lekker naakt door de wei mogen lopen ipv met deken.

Afbeelding

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:37

Letizia oh oh, strakke actie met die singel maar je leert het snel genoeg :D

Vandaag een ritje gemaakt met Nina(welsh cob)
Had haar 2 weken niet gereden dus ze was wat druk.
Geeft werkelijk geen bal om grote machines maar een vogeltje wat uit een struik weg vliegt is eng.
Nouja, ze springt gelukkig niet weg, houdt in en dan weer verder.
Prachtig in het bos trouwens <3
Afbeelding
Ze moet nog wel leren om even rustig te blijven staan zodat ik scherpe foto's kan maken :D


Afbeelding Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:42

Mooie ritten weer!
Hier vandaag ook weer 15 km gedaan maar heb het nog niet op de computer gezet. Hij was weer braaf maar ook gewoon erg moe. Teveel vacht en toch nog last van z'n allergie denk ik. Hij leek niet zo benauwd als gisteren (toen stond hij al met open neusgaten in de paddock) en extra pilletje deed hem goed. Maar toch was de rit zwaar voor hem had ik het idee, maar zat een beetje uit de richting dus kon niet zo makkelijk terug..

Dank je Letizia, daar heb ik ook al aan zitten denken maar lijkt het toch niet te zijn. Vorige week heb ik zondag, dinsdag, woensdag en donderdag gereden en donderdag ging zo slecht dat ik vrijdag niet wilde rijden, heb hem dan wel in de longeerpiste laten lopen. Dan 2 dagen niks en gisteren en vandaag weer gereden. Had ook niet het idee dat het vandaag nu zoveel beter ging dan gisteren ofzo.

Wat mij vandaag precies wel opviel was dat hij aan het einde van de rit veel schrikkeriger was dan de rest van de tijd. Hij was ook echt moe (ben er ook naast gaan lopen de laatste 2 km ofzo). Is misschien ook nog een interessant feit, maar weet nog niet waarom :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:38

Route even ingeladen:

Afbeelding

Afbeelding

Tempo valt toch nog mee als je het feit meerekent dat hij het veel te warm had .. Vond het op een bepaald moment toch wel "zwaar" worden zo alleen en dan zo ver/lang .. Ben ook duidelijk niet meer gewend om in het bos te rijden want moest er echt uit op een bepaald moment, moest kunnen zien waar we naartoe gingen, heel raar :')

Sta nu wel in de top 50 zag ik *\o/*
Nu proberen vol te houden :Y)

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:32

Wat een heerlijke foto's zie ik voorbij komen! Iedereen heeft zo te zien genoten van het mooie nazomerweer afgelopen weekend :D

Ik heb nog niet zoveel geplaatst omdat we door blessure niet veel konden, maar inmiddels hebben we de 100 km gehaald.

Wij hebben van het weekend ook flink gebruik gemaakt van het mooie weer {:} Op de nieuwe hoefschoenen :Y)

Afbeelding
*\o/*
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:43

Mooi zeg! Welke schoenen zijn het, Renegades?
En ze hebben dat soort stunten overleefd ja? Haha.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:49

Hier nog een gezellig ritje gemaakt in de avondzon.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:55

[***] schreef:
Mooi zeg! Welke schoenen zijn het, Renegades?
En ze hebben dat soort stunten overleefd ja? Haha.


Thanks! Het zijn Evo Boots, die zouden dit soort stunten moeten overleven ja :') Dit was echter het eerste grote rondje er mee en ze vlogen dus uit in zee :Y) Was ook niet helemaal zeker van de afstelling, dus nu zitten ze een gaatje strakker :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:59

Ah, was inderdaad aan het twijfelen ... Lijkt me zo'n moeilijke schoen, haha.
Moet je die eigenlijk ook op maat laten "smelten" zoals de floating boots? Zat ik me af te vragen toen ik aan het zoeken was voor een nieuwe schoen..


Fjordje en avondzon, altijd mooie combinatie <3

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:13

Over smelten heb ik nooit iemand gehoord, maar ze zijn wel op 101 manieren af te stellen, dus dat is wel even zoeken := Ik heb ze laten aanmeten door een vrij bekende bekapper/hoefschoenpasser. Ze zouden voor me besteld worden, maar helaas heb ik nooit meer iets gehoord van deze persoon en berichten werden genegeerd, dus uiteindelijk na 3 weken zelf maar besteld, wist het model en de maat gelukkig :+ Helaas toen dus niet de hulp gehad bij het afstellen die ik wel wilde, maar zelf komen we er vast ook wel een keer uit :')

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:23

Dat is wel balen ... maar succes ermee, met trail en error leer je het vast wel, zolang ze maar komen bovendrijven is het goed :Y)

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:44

Dank je wel! Ze zijn heel licht van gewicht dus dat bovendrijven komt goed :')

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:53

Haha super vet die twee foto BrittS!

Wij hebben vandaag 5km gefietst, het verste tot nu toe in de afgelopen 3 maanden door z'n blessure. Zaterdag weer voor het eerst weer echt een ritje maken :)


Afbeelding

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 16:09

Vandaag dus weer ons eerste ritje onder de man sinds 3 maanden. Wel grappig, ik had een jonge Arabier hengst in stippen verpakking mee :D Hij heeft de hele buurt laten zien dat hij weer mocht rijden, we gingen knorrend, snurkend, dansend, hopsend en met de staart over de rug langs een weitje met een blij rennend veulen en even verderop een groep enthousiast hinnikende Shetlanders. Dan is hij daar zo mee bezig dat twee passerende vrachtwagens net even tooo much prikkel is, dus laten we zeggen dat m'n nieuwe zadel direct goed is getest :D
Daarna nog maar even lekker wat stukken gedraafd over het harde, we hadden toch schoenen aan. En man wat kan hij weer hard en strekken. Al heeft Endomondo dat wel een beetje overdreven met 49 km/u :') :')
Het gemiddelde klopt denk ik wel.


Foto upload ding van Bokt ligt er even uit, zal zo nog even editen dan als het nog lukt.

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 17:43

Ik kan inmiddels niet meer wijzigen:
Afbeelding

Afbeelding
Net vertrokken

Afbeelding

Afbeelding
Per ongeluk gemaakt, maar z'n schattige koppie <3