[FOTO] Tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

[FOTO] Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 15:31

Hai!
Ik heb een aantal fotos waar ik graag een taxatie op wil en evt tips etc.
Ik lever 7 foto's met logo van max 2 uur.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door asm_kayleigh op 03-10-17 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:42

Vergeet niet je [tag] toe te voegen aan je topic titel. :)

Inhoudelijk kan ik niets zinnigs zeggen over je foto's, daar heb ik onvoldoende kennis voor.
Maar ik vind ze allemaal niet lekker wegkijken, persoonlijk zou ik hier dan ook niet voor betalen.
Misschien ligt het aan mijn laptop, maar ze lijken onscherp te zijn en dat vind ik zonde.

Desalniettemin ben je vast en zeker al enorm goed op weg en zou ik gewoon lekker doorgaan met oefenen! En wellicht dat een andere bokker je inhoudelijk wat beter op weg kan helpen. :)

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 15:51

PureSG schreef:
Vergeet niet je [tag] toe te voegen aan je topic titel. :)

Inhoudelijk kan ik niets zinnigs zeggen over je foto's, daar heb ik onvoldoende kennis voor.
Maar ik vind ze allemaal niet lekker wegkijken, persoonlijk zou ik hier dan ook niet voor betalen.
Misschien ligt het aan mijn laptop, maar ze lijken onscherp te zijn en dat vind ik zonde.

Desalniettemin ben je vast en zeker al enorm goed op weg en zou ik gewoon lekker doorgaan met oefenen! En wellicht dat een andere bokker je inhoudelijk wat beter op weg kan helpen. :)


Komt waarschijnlijk door bokt upload. Heb het direct even erbij gezet!

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Re: [FOTO] Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:52

Ik heb inderdaad begrepen dat dat de kwaliteit flink omlaag kan halen! :j

Er komen hier vast nog bruikbare tips voorbij. :)

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16163
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:58

Voor deze foto's kun je nog geen geld vragen.
Foto 1 vind ik het paard te donker.
Foto 2 had je beter een stapje naar links kunnen doen, waardoor zonlicht achter de pony had gevallen i.p.v. op het hoofd
Foto 3 Pony lijkt niet scherp
Foto 4 is erg schattig, maar ook hier lijken de pony's niet scherp.

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 16:02

Essie73 schreef:
Voor deze foto's kun je nog geen geld vragen.
Foto 1 vind ik het paard te donker.
Foto 2 had je beter een stapje naar links kunnen doen, waardoor zonlicht achter de pony had gevallen i.p.v. op het hoofd
Foto 3 Pony lijkt niet scherp
Foto 4 is erg schattig, maar ook hier lijken de pony's niet scherp.


Huh? Bij mij zijn ze juist wel scherp en helder? Foto 2, zon is nep :P

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16163
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:17

Dan zou ik die zon weer weghalen of op andere plek zetten.

Als het origineel wel scherp is, ben je goed bezig. Je hebt duidelijk aanleg. Zie ik aan de manier van uitsnede / gevoel voor lokatie

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 16:22

Essie73 schreef:
Dan zou ik die zon weer weghalen of op andere plek zetten.

Als het origineel wel scherp is, ben je goed bezig. Je hebt duidelijk aanleg. Zie ik aan de manier van uitsnede / gevoel voor lokatie


Bedankt! Ben nog heel erg zoekend want heb mijn camera nu sinds juli hahah. Wel al een andere lens gekocht. Bedankt voor de tips!

Goof

Berichten: 28805
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:27

asm_kayleigh schreef:
Huh? Bij mij zijn ze juist wel scherp en helder? Foto 2, zon is nep :P


Tip:
doe dat nooit meer ;)
Een nepzon maakt je foto's nooit mooier, alleen slechter. Je hebt geen zon nodig om je foto's interessant te maken, probeer het zonder.
Ook ik zie foto's die niet scherp zijn en foto 1 vind ik persoonlijk ook te donker.

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 16:48

Goof schreef:
asm_kayleigh schreef:
Huh? Bij mij zijn ze juist wel scherp en helder? Foto 2, zon is nep :P


Tip:
doe dat nooit meer ;)
Een nepzon maakt je foto's nooit mooier, alleen slechter. Je hebt geen zon nodig om je foto's interessant te maken, probeer het zonder.
Ook ik zie foto's die niet scherp zijn en foto 1 vind ik persoonlijk ook te donker.


Hahah Thanks! Ik snap niet waarom ze niet scherp zijn dan? Misschien op mijn website wel? Link in bio.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: [FOTO] Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 17:26

Gewoon lekker blijven oefenen en je camera ontdekken.
Je bent nog maar net begonnen, waarom dan direct de behoefte om er geld voor te vragen?

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-17 21:09

SdaphneS schreef:
Gewoon lekker blijven oefenen en je camera ontdekken.
Je bent nog maar net begonnen, waarom dan direct de behoefte om er geld voor te vragen?


Voor de tijd die ik er in steek en mijn bewerkings programma die ook gewoon geld kost

Goof

Berichten: 28805
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [FOTO] Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 08:46

De aankoop van zo'n programma betekent niet meteen dat je er goed mee bent, geld vragen is dan dus onredelijk. Zie het als investering. Hard oefenen en beter worden en dan nog eens gaan kijken of je er iets voor kunt vragen.

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: [FOTO] Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 11:28

Natuurlijk is het leuk om betaald te worden voor de moeite en het geld wat je er zelf in steekt, maar het is dan natuurlijk ook belangrijk om realistisch naar jezelf te kijken. Wat kun jij aanleveren, welke service bied je en wat is de kwaliteit van je beelden?
Op dit moment ben je (naar mijn mening) nog niet zo ver om er geld voor te vragen. De basis is toch wel scherpe foto's met een nette belichting. Niet alle foto's zijn scherp en ook de belichting kijkt niet overal even fijn.

Daarnaast fotografeer je denk ik met een portret/kitlens? Bij het fotograferen van paarden ontkom je er eigenlijk niet aan om een telelens te gebruiken, denk aan 200 of 300 millimeter. Dat voorkomt de vervorming die nu wel in de foto's te zien is!

Het zonnetje, ik ben er zelf een grootgebruiker van haha, maar de manier waarop je hem nu toe hebt gepast zou ik zelf niet aanraden. De zon kan simpelweg niet daar vandaan komen, omdat het uit de bosjes komt. De kleuren en het verdere licht in de foto past ook niet bij het zonnetje. Ik raad je dus aan om het zonnetje voorlopig weg te laten en die pas weer voorzichtig toe te passen als je wat meer gevoel hebt gekregen voor composities, instellingen en het licht.

Als je echt verder wil gaan in de paardenfotografie zou ik een telelens aanschaffen en dan lekker veel gaan oefenen! Kijk naar foto's van andere fotografen en struin lekker meetings af op Bokt. Super leuk, gezellig en heel erg leerzaam! En wie weet kun je over een paar maanden/jaar wel een mooi bedrag aan je fotoshoots verdienen :)

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-17 17:54

Marit schreef:
Natuurlijk is het leuk om betaald te worden voor de moeite en het geld wat je er zelf in steekt, maar het is dan natuurlijk ook belangrijk om realistisch naar jezelf te kijken. Wat kun jij aanleveren, welke service bied je en wat is de kwaliteit van je beelden?
Op dit moment ben je (naar mijn mening) nog niet zo ver om er geld voor te vragen. De basis is toch wel scherpe foto's met een nette belichting. Niet alle foto's zijn scherp en ook de belichting kijkt niet overal even fijn.

Daarnaast fotografeer je denk ik met een portret/kitlens? Bij het fotograferen van paarden ontkom je er eigenlijk niet aan om een telelens te gebruiken, denk aan 200 of 300 millimeter. Dat voorkomt de vervorming die nu wel in de foto's te zien is!

Het zonnetje, ik ben er zelf een grootgebruiker van haha, maar de manier waarop je hem nu toe hebt gepast zou ik zelf niet aanraden. De zon kan simpelweg niet daar vandaan komen, omdat het uit de bosjes komt. De kleuren en het verdere licht in de foto past ook niet bij het zonnetje. Ik raad je dus aan om het zonnetje voorlopig weg te laten en die pas weer voorzichtig toe te passen als je wat meer gevoel hebt gekregen voor composities, instellingen en het licht.

Als je echt verder wil gaan in de paardenfotografie zou ik een telelens aanschaffen en dan lekker veel gaan oefenen! Kijk naar foto's van andere fotografen en struin lekker meetings af op Bokt. Super leuk, gezellig en heel erg leerzaam! En wie weet kun je over een paar maanden/jaar wel een mooi bedrag aan je fotoshoots verdienen :)


Ik heb mijn site iets bewerkt, heb nu ook twee tele lenzen, 70-300 en 55-250.

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: [FOTO] Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 21:14

Ik heb niet op je site gekeken, de foto's lijken echter met een kitlens gemaakt te zijn. Of zijn ze wel met telelens gemaakt?

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: [FOTO] Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 21:56

Ik zou hier geen geld voor geven, de foto's zijn donker en/of niet scherp, je ziet ook waar je dingen hebt weggewerkt..

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [FOTO] Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 21:58

Vraag het hier even :)

The_Cat

Berichten: 7290
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [FOTO] Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 22:20

Persoonlijk denk ik ook niet dat je echt hebt nagedacht over de instellingen van je foto, voor mij komen ze over alsof je alles op auto neemt, maar ik kan er natuurlijk ook naast zitten. Fotografie is natuurlijk meer dan autostand, maar denken over hoe en wat

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-17 23:19

Marit schreef:
Ik heb niet op je site gekeken, de foto's lijken echter met een kitlens gemaakt te zijn. Of zijn ze wel met telelens gemaakt?


Deze fotos zijn volgens mij ook met mijn kitlens gemaakt, dacht dat je het over mijn site had hahah.

Maar topic is eigenlijk niet meer actief want heb nieuwe lens gekocht en geoefend :P eigenlijk mag net gesloten worden hahah.

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: [FOTO] Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 23:27

Zo werkt het niet helemaal :+ Deze foto's zijn amper 2 weken geleden gemaakt en velen hier hebben veel aandacht gestoken in hun reacties om je te helpen. Daar heb je nu, 2 weken later, nog net zo veel aan.

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-17 08:38

Marit schreef:
Zo werkt het niet helemaal :+ Deze foto's zijn amper 2 weken geleden gemaakt en velen hier hebben veel aandacht gestoken in hun reacties om je te helpen. Daar heb je nu, 2 weken later, nog net zo veel aan.


De foto's zijn wel van eerder, die eerste foto was de eerste shoot die ik deed:P

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-17 09:00